Suutin vikaiset vag autot!!
Valvoja: ffp jäsenet
Suutin vikaiset vag autot!!
Onkos porukalla ollut noita suutin ongelmia?
Itselläni meni vaihteeks taas yks suutin vaihtoon kun jätti skodaloda tielle ?. Alkaa vähän vituttamaan tämä suuttimien vaihtelu!
Saisi se vi.un konserni alkaa tutkimaan ton suuttimen elektroniikkaa että mikä niissä on vikana, että menevät oikosulkuun. (Kun eihän se sulakekkaan pala ilman että joku aiheuttaa oikusulun) Saisivat tutkia noi suuttimet ja kantaa vastuun siitä jos niissä on jotain valmistus virheitä!
Ei voi kyllä kehua kauheesti ainakaan skodan maahantuontia, tämän asian tiimoilta!
Enkä kyllä voin ymmärtää sitä miksi koko vi.un suutin tarvii vaihtaa jos elektroniikka hajoo kyljestä, kun se ei ole muuta kun ruuvaa vanhan paskan irti siitä suutin osasta
ja laittaisi uuden tilalle!! Mut kai se vag-konsernin on jostain raha saatava
Ja olen myös luullu et ei tollasii suuttimia tarvii vaihtaa korkeintaan kun vasta n.300 000km tai enemmän
olen tainnut olla väärässä!! mittarissa 126000km
Itselläni meni vaihteeks taas yks suutin vaihtoon kun jätti skodaloda tielle ?. Alkaa vähän vituttamaan tämä suuttimien vaihtelu!
Saisi se vi.un konserni alkaa tutkimaan ton suuttimen elektroniikkaa että mikä niissä on vikana, että menevät oikosulkuun. (Kun eihän se sulakekkaan pala ilman että joku aiheuttaa oikusulun) Saisivat tutkia noi suuttimet ja kantaa vastuun siitä jos niissä on jotain valmistus virheitä!
Ei voi kyllä kehua kauheesti ainakaan skodan maahantuontia, tämän asian tiimoilta!
Enkä kyllä voin ymmärtää sitä miksi koko vi.un suutin tarvii vaihtaa jos elektroniikka hajoo kyljestä, kun se ei ole muuta kun ruuvaa vanhan paskan irti siitä suutin osasta
ja laittaisi uuden tilalle!! Mut kai se vag-konsernin on jostain raha saatava
Ja olen myös luullu et ei tollasii suuttimia tarvii vaihtaa korkeintaan kun vasta n.300 000km tai enemmän
olen tainnut olla väärässä!! mittarissa 126000km
Kyllä tässä pitää harkita konsernin vaihtoa, kun vaan saa laatikon huollosta takaisin.
Sitten ihmetyttää se kun huollosta sanotaan aina, että ei näitä oo mennyt oikeen koskaan!
On niin uskottava repliikki!!
Löytyy nimittäin yksi purettu suutin kotoa, eikä se kyllä mitään kauheen tähti tiedettä ole tuo vag-konsernin suutin rakentelu taito!!
Pitäisi vaan tässä selvitellä että onko suutin elektroniikan hajoaminen johtunut autosta vai elektroniikan huonoudesta tai teko virheestä!!
Sitten ihmetyttää se kun huollosta sanotaan aina, että ei näitä oo mennyt oikeen koskaan!
On niin uskottava repliikki!!
Löytyy nimittäin yksi purettu suutin kotoa, eikä se kyllä mitään kauheen tähti tiedettä ole tuo vag-konsernin suutin rakentelu taito!!
Pitäisi vaan tässä selvitellä että onko suutin elektroniikan hajoaminen johtunut autosta vai elektroniikan huonoudesta tai teko virheestä!!
Lainaus:
jarskii-
ja luultavasti myös muille valmistajilla on samoja suuttimia :) vai olisko sittenki käyttäjässä jotain syytä moiseen asiaan :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En kyllä tiedä muita ketä käyttäisi samaan tekniikkaa kun vag. Voin olla väärässä!!
Ainakin bemarissa ja mersussa on toteutettu korkeapaineruikulla se paine sinne suuttimelle, kun taas vaggeissa se suutin tuottaa sen paineen sinne.
vag suutin: boschin suutin rungolla ja siemens elektroniikka ohjaa suuttimen avautumista
Huvittaa vaan että tota elektroniikkaa ei saa erikseen... taitaa olla myynti kikka
Ja tohon käyttäjä juttuun, et ihan normi työmatka ajossa auto on, tai siis ajossa :) jos on joskus kunnossa
jarskii-
ja luultavasti myös muille valmistajilla on samoja suuttimia :) vai olisko sittenki käyttäjässä jotain syytä moiseen asiaan :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En kyllä tiedä muita ketä käyttäisi samaan tekniikkaa kun vag. Voin olla väärässä!!
Ainakin bemarissa ja mersussa on toteutettu korkeapaineruikulla se paine sinne suuttimelle, kun taas vaggeissa se suutin tuottaa sen paineen sinne.
vag suutin: boschin suutin rungolla ja siemens elektroniikka ohjaa suuttimen avautumista
Huvittaa vaan että tota elektroniikkaa ei saa erikseen... taitaa olla myynti kikka
Ja tohon käyttäjä juttuun, et ihan normi työmatka ajossa auto on, tai siis ajossa :) jos on joskus kunnossa
En kyllä tiedä muita ketä käyttäisi samaan tekniikkaa kun vag. Voin olla väärässä!!
Ainakin bemarissa ja mersussa on toteutettu korkeapaineruikulla se paine sinne suuttimelle, kun taas vaggeissa se suutin tuottaa sen paineen sinne.
nyt siis puhuttiin pumppareista kun ei ollut ollenkaan mainittu sitä aiemmin. luulin toki että puhuttiin jo raili moottoreista kun noin vähän ajettu auto.
kukapa tuommoista pumpparitekniikkaa huolisikaan, eihän niillä taida tosiaan tehdä mitään.
volvolla koemallina taisi olla nimellä FH12 vuodesta -92 lähtien pumpparina.. moottoria on valmistettu kuitenkin miljoonia kappaleita joten ei tuo kovin uutta volkkarin tekniikkaa ole
kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia
nyt siis puhuttiin pumppareista kun ei ollut ollenkaan mainittu sitä aiemmin. luulin toki että puhuttiin jo raili moottoreista kun noin vähän ajettu auto.
kukapa tuommoista pumpparitekniikkaa huolisikaan, eihän niillä taida tosiaan tehdä mitään.
volvolla koemallina taisi olla nimellä FH12 vuodesta -92 lähtien pumpparina.. moottoria on valmistettu kuitenkin miljoonia kappaleita joten ei tuo kovin uutta volkkarin tekniikkaa ole
kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia
Selvennykseksi vielä tähän asiaa.
2.0TDI 125kW-moottorit pumppusuutintekniikalla ovat taasen varustettu pietzo-ohjatuilla pumppusuuttimilla, 4-venttiilikansirakenteella ja aina hiukkassuodattimella.
125 kW moottorissa polttoaineen ruiskutus tapahtuu monivaiheisesti pitzosuuttimen kautta, mikä pehmentää käyntiääntä vaikka pumppusuutinmoottori onkin.
Elikkä ei ainakaan vielä -07 ole CR. Vaikka skoda octavia rs 2.0tdi CR
nimellä myyty!!
Vasta nyt uusimpiin vag laisiin on tullut tai tulossa aito common rail tekniikka
kyllä ne taitaa olla nuo pumpparit kestävämpiä kun commonrail moottorit. niissä kun ei kestä suuttimet hirveitä kilometrejä juurikin sen suuren paineen takia
Tarkoititko yleisellä tasolla vai jonkun tietyn merkin/mallisarjan sisällä vai kuinka? Tähän olisi mukava saada hieman perusteluja, koska allekirjoittanut ei ainakaan ole törmännyt tällaisiin ongelmiin commonrail-moottoreiden polttoaineensyötön kanssa (tuolloinen autonvalmistaja tosin aivan muu kuin VAG, Bosch-järjestelmät).
Yleistettynä:
Mercedes-Benz aloitti Commonrail tekniikan käyttämisen ja kohtasi ensimmäiset
ongelmat hehkutulppien ja suuttimien kanssa.
Muut merkit seuraavat perässä ja tasan tarkkaan samat ongelmat tiedossa rakenteesta
johtuen.
Miksi sitten siirryttiin Commonrailiin?
Pehmeämpi käynti ja tiukentuvat pakokaasunormit, edes tehoissa ei ole välttämättä eroja.
Kuluttaja maksaa ja korjaamo kiittää.
Edit
Pumppareissa taitaa olla johdinsarjavikoja ja nokka-akselin kulumista pää diagnoosina
Mercedes-Benz aloitti Commonrail tekniikan käyttämisen ja kohtasi ensimmäiset
ongelmat hehkutulppien ja suuttimien kanssa.
Muut merkit seuraavat perässä ja tasan tarkkaan samat ongelmat tiedossa rakenteesta
johtuen.
Miksi sitten siirryttiin Commonrailiin?
Pehmeämpi käynti ja tiukentuvat pakokaasunormit, edes tehoissa ei ole välttämättä eroja.
Kuluttaja maksaa ja korjaamo kiittää.
Edit
Pumppareissa taitaa olla johdinsarjavikoja ja nokka-akselin kulumista pää diagnoosina
Pääsyy commonrailiin siirtymisessä on kyllä se, että se on huomattavasti halvempi valmistaa kuin pumppari tai edes sähköisesti ohjattu jakajapumppu.
Osia on huomattavan vähän ja ne ovat käytettävissä huomttavasti isommassa osassa mallistoa.
Hehh, aika harvoin autojen tekniikassa on siirrytty eteenpäin, jos siitä ei ole jäänyt konsernille enempää rahaa käteen.
Yksikään autonvalmistaja ei tee sarjatuotantoautoja tekemisen riemusta, ainoastaan tehdäkseen rahaa.
Osia on huomattavan vähän ja ne ovat käytettävissä huomttavasti isommassa osassa mallistoa.
Hehh, aika harvoin autojen tekniikassa on siirrytty eteenpäin, jos siitä ei ole jäänyt konsernille enempää rahaa käteen.
Yksikään autonvalmistaja ei tee sarjatuotantoautoja tekemisen riemusta, ainoastaan tehdäkseen rahaa.
Eikös tämä ole pelkästään 2.0tdi 16v koneen ongelmia ja nimenomaan pumppusuuttimet(tai niiden aivot) hajoaa.
Kaverilla 2 kertaa jäi tielle 06 passatti 140hv versio tuon vian takia, teki puolen vuoden sisällä nuo, sitten lähti vaihtoon että saa seuraava onnellinen hinautella ja vaihella loput suuttimet.. ;) niiden johtosarjakin uusittiin tuossa.
Mukavan hintasta hommaa, ja sammuu laakista ties mihin hevon jeeraan varoittamatta yhtään.
Kyllä commonrailit on hyvinkin luotettavia jos nuihin vertaa, toki suuttimia niissäkin vaihellaan, mutta ne ei yleensä hajoa kerrasta vaan kuluvat ja ohivirtaus kasvaa että lopulta on käyntiinlähtöongelmia.
Kuluu ne jakajapumputkin, tosin pääsääntöisesti lähelle/tai ylikin 400tkm ne silti kestää ettei niitä oikeen pääse moittimaan.
Kaverilla 2 kertaa jäi tielle 06 passatti 140hv versio tuon vian takia, teki puolen vuoden sisällä nuo, sitten lähti vaihtoon että saa seuraava onnellinen hinautella ja vaihella loput suuttimet.. ;) niiden johtosarjakin uusittiin tuossa.
Mukavan hintasta hommaa, ja sammuu laakista ties mihin hevon jeeraan varoittamatta yhtään.
Kyllä commonrailit on hyvinkin luotettavia jos nuihin vertaa, toki suuttimia niissäkin vaihellaan, mutta ne ei yleensä hajoa kerrasta vaan kuluvat ja ohivirtaus kasvaa että lopulta on käyntiinlähtöongelmia.
Kuluu ne jakajapumputkin, tosin pääsääntöisesti lähelle/tai ylikin 400tkm ne silti kestää ettei niitä oikeen pääse moittimaan.
Tervehdys,
Piti tulla heti kyselemään, kun tuli hankittua tuollainen Rs Ocu TDI -07.
Miten porukka on hankkinu noita rikkoontuneita pietzoja?
Merkkitiskiltä kertoo 1000e kustannus.
VW "vaihto-osa" 600e.
Saksa ? tms???
Olisi ainakin tilanteelle selvät sävelet kun se huonolla tuurilla osuu kohalle.
90tkm mittarissa ja Metrolla näyttäis olevan huollettu eli Skodaturva voimassa, onneksi.
Kaikki vinkit otetaan vastaan jotta euroja säästyisi... eikä tarvi heti vaihtaa laitetta ahistuksen iskiessä
Edit
Ei se oikein ole kuin tulpan vaihtoa tuo suutinremontit, vaatii kohtuu tarkat kuviot eikä joka paja niitä todellakaan kykene tekemään. Näyttäisi siltä että merkillä kannattaa hoitaa tuo ongelma jos se osuu kohdalle ja näyttäisi että 620e olisi VW osan hinta + työt. Jos jollakin on parempaa tietoa niin edeleen otetaan infoa vastaan.
Piti tulla heti kyselemään, kun tuli hankittua tuollainen Rs Ocu TDI -07.
Miten porukka on hankkinu noita rikkoontuneita pietzoja?
Merkkitiskiltä kertoo 1000e kustannus.
VW "vaihto-osa" 600e.
Saksa ? tms???
Olisi ainakin tilanteelle selvät sävelet kun se huonolla tuurilla osuu kohalle.
90tkm mittarissa ja Metrolla näyttäis olevan huollettu eli Skodaturva voimassa, onneksi.
Kaikki vinkit otetaan vastaan jotta euroja säästyisi... eikä tarvi heti vaihtaa laitetta ahistuksen iskiessä
Edit
Ei se oikein ole kuin tulpan vaihtoa tuo suutinremontit, vaatii kohtuu tarkat kuviot eikä joka paja niitä todellakaan kykene tekemään. Näyttäisi siltä että merkillä kannattaa hoitaa tuo ongelma jos se osuu kohdalle ja näyttäisi että 620e olisi VW osan hinta + työt. Jos jollakin on parempaa tietoa niin edeleen otetaan infoa vastaan.
Ootko teettäny asennuksen merkillä vai osaava "Dieselpaja" hoitanut sen puolen?
Edit.
03g130073mx on tosiaankin tuo oikea osa, kuitenkin merkillä tarjosivat kun kyselin samaa tuotetta 400 e kalliimmalla osanumerolla 03g130073m? Myyjä oli ihmeissään kun kyselin että kato nyt sieltä onko 1000e osa ainoa ja kyllähän sieltä sitten hetken päästä löytyi tuo edellä mainittu vw/seat/skoda osa. Hinta oli 620e /kpl.
kiitos tiedoista muuten
Edit.
03g130073mx on tosiaankin tuo oikea osa, kuitenkin merkillä tarjosivat kun kyselin samaa tuotetta 400 e kalliimmalla osanumerolla 03g130073m? Myyjä oli ihmeissään kun kyselin että kato nyt sieltä onko 1000e osa ainoa ja kyllähän sieltä sitten hetken päästä löytyi tuo edellä mainittu vw/seat/skoda osa. Hinta oli 620e /kpl.
kiitos tiedoista muuten
Ootko teettäny asennuksen merkillä vai osaava "Dieselpaja" hoitanut sen puolen?
3. vaihettu merkillä, 1. ei merkillä.
olisko tuo 03g130073m tehdas uusi suutin ja 03g130073mx kierrätysosa.
Sähkopuoli noissa suuttimissa menee, virtapiiri vuotaa maihin ja ecu katkaisee syötöt kaikilta suuttimilta.
Minun pasussa meni kaikki 4.kpl n.210-235tkm:n välissä n:11kk sisällä.
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 28.11.2003 21:49
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa