Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Valvoja: ffp jäsenet
Tässä tapauksessa tarkoituksella valitsin ahu koneen, ajonesto on helppo ohittaa, moottorin jakopään puoleinen kiinnitys on helpompi toteuttaa. Voi käyttää mk1 korisarjan omia kiinnikkeitä. Molemmat on jakapumpulla olevia koneita suurin ero on toisessa apuakselin puuttuminen. Sähköissä ja pumpussa on toki eroja, uudemmissa on paremmat mutta ne voi tarvittaessa päivittää myöhemmin. Ahu:n saa isomman map anturin sen voi muttaa ohjaamaan vnt ahdinta jne... eli tämä on harraste auto ja edetään askel kerrallaan.
Ei bensa tunnu kalliilta, varmaan tulee kalliimmat kilometrit diiselinä verrattuna bensaan. Tänä kesänä 2500 km jos siihen lisätään diiselvero niin ei se oo halpaa :)
Voimaaha siitä on tarkoitus ottaa, ja ei vnt tee autuuaksi. Ehkä vääntö ei lähde niin alhaalta hukkisturbolla mutta kestääpähän voimasiirto paremmin.
Kanteen, ventiileihin, pakokanaviin ja mäntiin tulee keraami pinnoitus. Samalla siistitään ja avarretaan kanavia kannesta ja myöskin nokka-akselikin vaihtuu. Eli koko kone käydään läpi että kestää tulevan rääkin :)
Voimaaha siitä on tarkoitus ottaa, ja ei vnt tee autuuaksi. Ehkä vääntö ei lähde niin alhaalta hukkisturbolla mutta kestääpähän voimasiirto paremmin.
Kanteen, ventiileihin, pakokanaviin ja mäntiin tulee keraami pinnoitus. Samalla siistitään ja avarretaan kanavia kannesta ja myöskin nokka-akselikin vaihtuu. Eli koko kone käydään läpi että kestää tulevan rääkin :)
Nyt on saatu vähän tätäkin projektia vähän eteen päin, alakerta on kasattu ja seuraavaksi kantta sovittaan päälle. Mänissä, ventiileissä, pakokanavissa ja kannen palotiloissa on keraami pinnoite ja alakertaan tuli gridle. Apuakselikin on korvattu vahvemmalla versiolla. Kannen pultit tulee pinnapultti mallia.
Laitoin kaikki laakerit uusiksi apuakselin laakereita myöten ja lohko kävi hoonattavanakin.
Tuossa kuva vielä turbosta, se on KKK K16
Pultit, apuakseli, gridle ja keraami pinnoitukset AMS:n tekemiä.
Tässä nyt seuraavaksi odotellaan että kytkinlevy (4-lapainen sintteri) tulis niin sais moottorin ja vaihteiston yhdistettyä.
Sitten pääsen sovittaan pakettia konehuoneeseen ja suunniteleemaan vaihteiston korvakkoja ja pakosarjan tekoa.
Laitoin kaikki laakerit uusiksi apuakselin laakereita myöten ja lohko kävi hoonattavanakin.


Tuossa kuva vielä turbosta, se on KKK K16


Pultit, apuakseli, gridle ja keraami pinnoitukset AMS:n tekemiä.
Tässä nyt seuraavaksi odotellaan että kytkinlevy (4-lapainen sintteri) tulis niin sais moottorin ja vaihteiston yhdistettyä.
Sitten pääsen sovittaan pakettia konehuoneeseen ja suunniteleemaan vaihteiston korvakkoja ja pakosarjan tekoa.
Nyt on konekin hypännyt konehuoneen puolelle. Todisteena muutama kuva.
Tämä
pitäis saada tänne.
Ja sinne se meni.
Vielä pitää tähän väliin turbo ja imusarja sovittaa.
Vaihteiston puolen moottorin kannakkeet on seuraavaksi työn alla.
Niin sen jälkeen voi alkaa pakosarjaa tekemään.
Tämä

pitäis saada tänne.

Ja sinne se meni.

Vielä pitää tähän väliin turbo ja imusarja sovittaa.

Vaihteiston puolen moottorin kannakkeet on seuraavaksi työn alla.
Niin sen jälkeen voi alkaa pakosarjaa tekemään.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 2.1.2010 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieniä noi kuvat. Täältä bongasin suurempina:
http://www.matolaatikko.org/gallery/v/t ... g2_page=12
http://www.matolaatikko.org/gallery/v/t ... g2_page=12
Sovitus
Sopii kun sovitat sanoi aikoinaan Moposportin katalookit ;)
Tuonnehan sujauttaa näppärästi mitä vain kun ei ole edes koneenkiinnikettä vaivoina samoin kuin kakkosessa, mutta tosin aika syvältä nämä samalta puolelta hengittävät kannet on juurikin tilan puolesta..
Kesällä kuuntelin Akin "käyttöventon" sirkutusta ja täytyy sanoa että jotain tavattoman perverssiä näissä nokikoneissa on.
Tuonnehan sujauttaa näppärästi mitä vain kun ei ole edes koneenkiinnikettä vaivoina samoin kuin kakkosessa, mutta tosin aika syvältä nämä samalta puolelta hengittävät kannet on juurikin tilan puolesta..
Kesällä kuuntelin Akin "käyttöventon" sirkutusta ja täytyy sanoa että jotain tavattoman perverssiä näissä nokikoneissa on.
TiPu: eihän tuossa ole mitään ongelmaa muutoskatsastuksessa kun koppa on sopivan vanha, prosentit ei kasva kun on jo kertaalleen vaihdettu tekniikka. Teholukemathan saa aina dynosta :)
Perskule kun itellä himo ykköskoppaaseen kasvaa kokoajan (erityisesti sciroccoon) kun päivällä tuli Pasin ex-jetta pyoriteltyä talliin toiselle paikalle. Tuli laitettua oma firma niin sen alkuunsaattaminen vaan vie rahavarat joksikin aikaa...
Perskule kun itellä himo ykköskoppaaseen kasvaa kokoajan (erityisesti sciroccoon) kun päivällä tuli Pasin ex-jetta pyoriteltyä talliin toiselle paikalle. Tuli laitettua oma firma niin sen alkuunsaattaminen vaan vie rahavarat joksikin aikaa...
Päivitystä tähänkin mitä on tullut tehtyä. Nokka-akseli kävi mutkan R-koneistuksella ja sai uudet muodot (asteita 260). Nokka kasattu kanteen uusilla febi bilstein nostajilla ja sitten pystyi jakopääkin kasamaan alkuperäis osilla. Apulaitteet on myös paikoillaan.
Tuli tilattua välijäähdytin ja öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimen kanssa tuli ahnehittua vähän liian iso kun sille ei löydy sopivaa koloa kone huoneesta.
Eli joutui laitaan myyntiin sen ja hommataan paljon pienempi tilalle.
Pakosarja ja turbo on nyt keraami pinnoitettu black satinilla, sisäpuolelle tuli myös laitettua Q-coat. Imusarjan takapuolelle laitoin black satinia kun pakopesä on sen verran lähellä.
Ahtoputket on maalausta vaille valmiit ja downpipekin on saatu mutkiteltua auton alle. Imuilman tulokin on mutkiteltu turbolle 3" putkesta ja varastosta löytyi sopiva suodatin putken päähän. Ja tuli myös vaihdettua alkuperäinen jäähdyttäjän puhallin kahteen ohkaseen 10" puhaltimeen.
Seuraavaksi vetari paikoilleen ja sähkö hommia tekemään. Kuten joku tarkka silmäinen saattoi hoksata niin ennen imusarjaa oli map/ilmanlämpö anturi putkessa. Tarkoitus olisi Käyttää ulkoista Map anturia ja Maffia ei tule ollenkaan. AHUn boksissa on Mappi sisällä niin joutuu tinaileen johdot sieltä ulos ja tietenkin customi softan tälle yhdistelmälle joututu tekemään.

Tuli tilattua välijäähdytin ja öljynjäähdytin. Öljynjäähdyttimen kanssa tuli ahnehittua vähän liian iso kun sille ei löydy sopivaa koloa kone huoneesta.
Eli joutui laitaan myyntiin sen ja hommataan paljon pienempi tilalle.
Pakosarja ja turbo on nyt keraami pinnoitettu black satinilla, sisäpuolelle tuli myös laitettua Q-coat. Imusarjan takapuolelle laitoin black satinia kun pakopesä on sen verran lähellä.

Ahtoputket on maalausta vaille valmiit ja downpipekin on saatu mutkiteltua auton alle. Imuilman tulokin on mutkiteltu turbolle 3" putkesta ja varastosta löytyi sopiva suodatin putken päähän. Ja tuli myös vaihdettua alkuperäinen jäähdyttäjän puhallin kahteen ohkaseen 10" puhaltimeen.



Seuraavaksi vetari paikoilleen ja sähkö hommia tekemään. Kuten joku tarkka silmäinen saattoi hoksata niin ennen imusarjaa oli map/ilmanlämpö anturi putkessa. Tarkoitus olisi Käyttää ulkoista Map anturia ja Maffia ei tule ollenkaan. AHUn boksissa on Mappi sisällä niin joutuu tinaileen johdot sieltä ulos ja tietenkin customi softan tälle yhdistelmälle joututu tekemään.
Kyllähän se polttelee että pääsis ajelemaan.
Nyt alkaa putki hommat olla jo niin vähissä että pääsee väsäämään sähköjä.
Polttoainelinjat tein 6mm ja 8mm muovisesta paineilmaputkesta.
Ahtoputket maalasin kiiltävällä mustalla.
Enää pakoputki loppuun niin sekin on valmis. Onko minkälaisia vaimentimia käytetty näissä dieseleissä? Kun on vaihtoetoina läpivirtaava 3" tai semmoinen missä kaasut joutuu kiertään vaimentimen siällä parin kammion kautta. Jälkimmäinen on varmaan hiljaisempi mutta ahdistaaako se virtausta liikaa. Vaimentimia ei nyt näillä näkymin tule kuin 1 taakse.
Nyt alkaa putki hommat olla jo niin vähissä että pääsee väsäämään sähköjä.
Polttoainelinjat tein 6mm ja 8mm muovisesta paineilmaputkesta.


Ahtoputket maalasin kiiltävällä mustalla.




Enää pakoputki loppuun niin sekin on valmis. Onko minkälaisia vaimentimia käytetty näissä dieseleissä? Kun on vaihtoetoina läpivirtaava 3" tai semmoinen missä kaasut joutuu kiertään vaimentimen siällä parin kammion kautta. Jälkimmäinen on varmaan hiljaisempi mutta ahdistaaako se virtausta liikaa. Vaimentimia ei nyt näillä näkymin tule kuin 1 taakse.
Melkoisen makea ykkönen !
Solmu itsessään pilkkoo aika hyvin pakoäänet, eli itse laittaisin vaan sen 3" Mutta jos oikein hiljaisen haluaa, niin mielestäni se jakajapumppu/suuttimet/motti pitää jo sen verran ääntä, ettei putken pörinä tule liian häiritseväksi. Tuo suojamuovi ja konepellin eristäminen auttaa kyllä kanssa...
Solmu itsessään pilkkoo aika hyvin pakoäänet, eli itse laittaisin vaan sen 3" Mutta jos oikein hiljaisen haluaa, niin mielestäni se jakajapumppu/suuttimet/motti pitää jo sen verran ääntä, ettei putken pörinä tule liian häiritseväksi. Tuo suojamuovi ja konepellin eristäminen auttaa kyllä kanssa...
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
ja kuten kuvista näkee niin ahtoputkien, imuputken ja downpipen vedot on saatu järkevästi tehtyä. nimittäin tuo jakopään ja iskaritolpan väli on aika ahas kahdella putkella saada vedettyä (toki onnistuu) mutta omasta mielestä järkevämmin on pasi ratkaisu tämän. kuten kuvissa huomaa turbo on laitettu toisinpäin ku normaalisti eli kompurapesä on kuskin puolella ja pakopesä hanttarin puolella
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
miksiköhän pinnoitteet on sarjassa? vaikka sen takia ettei se jäähtyisi? kuitenki näyttäis olevan aika lähelle saman pituisia nuo putket kuin aki-76:n projektissa. en tiedä tarkkoja mittoja mutta uskoisin että akikin on tutkinut vaikutukset pakosarjoissa kuten myös pasi.
ja toisekseen ykkösen konehuoneessa ei ole niin paljon tilaa kuin iv-golffissa
ja toisekseen ykkösen konehuoneessa ei ole niin paljon tilaa kuin iv-golffissa
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
^Jos tätä tarkoitat niin aikalailla näyttää lyhyeltä hyvänmalliselta valusarjalta:
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... 010768.jpg
Toihan on ihan pirun hyvä turbotiisseliin.
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... 010768.jpg
Toihan on ihan pirun hyvä turbotiisseliin.
Viimeksi muokannut Solmurauta, 31.3.2010 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Putken sisä halkaisija on sama kuin pakokanavassa. Ja pakosarjassa on keraami pinnoitteet sisä sekä ulkopuolella että pakokaasut menisivät kuumana turbobolle saakka, eikä lämmitä turhaan konehuonetta.
Ja yksi syy oli että valmista omiin suunitelmaan sopivaa pakosarjaa ei löytynyt. Kuten jarski jo kertoi niin halusin saada ahtoputket kiertämään konehuoneen ja ilmapuhdistimen kuskin puolelle.
Kuitenkin minulle konehuoneen ulkonäkökin on tärkeää niin yleeensä en mene siitä mistä aita on matalin.
Ja yksi syy oli että valmista omiin suunitelmaan sopivaa pakosarjaa ei löytynyt. Kuten jarski jo kertoi niin halusin saada ahtoputket kiertämään konehuoneen ja ilmapuhdistimen kuskin puolelle.
Kuitenkin minulle konehuoneen ulkonäkökin on tärkeää niin yleeensä en mene siitä mistä aita on matalin.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
no pojat pojat.Molemmat,jarski ja solmurauta on oikeassa eli itsellä ollut kahta eri pakosarjaa mistä nyt väännätte.Ensimmäinen "hyvä" oli 33.7mm putkella ja primääri oli n. 30cm pitkällä putkella joka meni turbolle jaettuun laippaan vaikka turbon pesä oli jakamaton (tällä saatiin se hyöty ettei pakokaasupulssi sekoittuneet ennenkuin turbon nielussa).Tässä sarjassa oli sisäpinnassa 1x keraami ja ulkopuolella 2xkeraami+termotec nauha.Tuon sisäpuolen keraamin kanssa pitää olla tarkkana,siihen kun ei sovellu nämä ulkopuolelle tarkoitetut laadut.
Mitä käytännön kokemuksia tästä sarjasta niin suht järeäkin ahdin heräsi todella mukavasti ja pienemmät suorastaan tuottivat "yliahtoa" pakokaasun energian ollessa suht kova.
Toinen sarja on sitten tuo solmuraudan linkittämä valusarja,virtausopillisesti ei lähellekkään yhtä hyvä kuin tuo putkesta tehty mutta tilavuutensa puolesta parempi.Tästä ei ole vielä käytännön kokemusta mutta eiköhän tuo tässä kevään mitaan selviä.
Arvaakos kukaan mistä valusarjasta on kyse ? Mitä porukka on tuota pyöritellyt niin tähän menessä yksi on vastannut oikein = )
Mitä käytännön kokemuksia tästä sarjasta niin suht järeäkin ahdin heräsi todella mukavasti ja pienemmät suorastaan tuottivat "yliahtoa" pakokaasun energian ollessa suht kova.
Toinen sarja on sitten tuo solmuraudan linkittämä valusarja,virtausopillisesti ei lähellekkään yhtä hyvä kuin tuo putkesta tehty mutta tilavuutensa puolesta parempi.Tästä ei ole vielä käytännön kokemusta mutta eiköhän tuo tässä kevään mitaan selviä.
Arvaakos kukaan mistä valusarjasta on kyse ? Mitä porukka on tuota pyöritellyt niin tähän menessä yksi on vastannut oikein = )
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14.11.2008 8:46
^Näyttää ihan 1,6l -80luvun sarjalta jossa ollut garretin T3 ahdin?
Tuo pakosarja riittää turbodieselissä varmasti yli 300hv.
Dieselin virtauksella ei ole noilla tehoilla mitään merkitystä kun esim Cumminsin 5,9l(oletteko nähneet?) 6-koneen vakiopakosarja riittää yli 1200hv.
Jos ei tuolla sarjalla saa 300hv niin vika on muualla, ei pakosarjassa, lisäksi suomessa oli liki tuollaisella jo penkitettykin olikohan 296hv 1,9 vw konesta.
Tuo pakosarja riittää turbodieselissä varmasti yli 300hv.
Dieselin virtauksella ei ole noilla tehoilla mitään merkitystä kun esim Cumminsin 5,9l(oletteko nähneet?) 6-koneen vakiopakosarja riittää yli 1200hv.
Jos ei tuolla sarjalla saa 300hv niin vika on muualla, ei pakosarjassa, lisäksi suomessa oli liki tuollaisella jo penkitettykin olikohan 296hv 1,9 vw konesta.
Viimeksi muokannut Solmurauta, 5.4.2010 18:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eilen kävi ensimmäisen testilenkin ajamassa, kaikki meni muuten hyvin mutta ajoin sitten öljypohjan routapattiin :(
On paljon matalamalla kuin edelisellä koneella, gridle laskee sitä jo 10mm ja taisi koneen kiinnikkeetkin tulla hiema alemmas kuin normaalisti.
Kävin päivällä ostamassa jo uuden öljypohjan motonetistä ja olin sitä tässä ilalla jo vaihtamassa kunne huomasin että Aki oli tehnyt kolot öljypohjaan runkolaakerin pulteille.
Eli muokkasin sitten ruttusta öljypohjaa ottamalla 10mm siivun välistä ja hitsasin 3mm pellistä vahvikkeen pohjaan seuraavaa maakosketusta varten. Jä päälle punaista maalia että näkee missä se pohja menee.
]
Kuviakin on lisäilty matolaatikkoon.
On paljon matalamalla kuin edelisellä koneella, gridle laskee sitä jo 10mm ja taisi koneen kiinnikkeetkin tulla hiema alemmas kuin normaalisti.
Kävin päivällä ostamassa jo uuden öljypohjan motonetistä ja olin sitä tässä ilalla jo vaihtamassa kunne huomasin että Aki oli tehnyt kolot öljypohjaan runkolaakerin pulteille.
Eli muokkasin sitten ruttusta öljypohjaa ottamalla 10mm siivun välistä ja hitsasin 3mm pellistä vahvikkeen pohjaan seuraavaa maakosketusta varten. Jä päälle punaista maalia että näkee missä se pohja menee.




Kuviakin on lisäilty matolaatikkoon.
Päivitelään tänne vähän golffista. BugRunin jälkeen on vain ajeltu ja nautittu kyydeistä. Tarkka silmäisimmät ovat ehkä nähneetkin dynolapun keväältä ja niillä väännöillä on menty ihan mukavasti. Kulutus on ollut noin 5-5.5l/100km ajotyylistä riippumatta, vähimmillään mentiin bugrunin reisulla kun kaverin pallokeula portterin perässä tirruuttelin (3.9l/100km).
Talven aikana olisi tarkoitus pumppu puolta päivittää kun se on joka nyt rajoitaa tehoja. Jos löytyis aito Boschin 11mm nestepäällä oleva pumppu niin päästäis yli 200hp. Turbo todistetusti ritää noin 250hp tehoille ja suuttimetkin pitäisi rittää aika lähelle noita tehoja ehkä??
Golffi on vielä kerran tälle syksylle näytillä ja silloin sitä voi käydä pällistelemässä Hötsissä Maikin osastolla (Erased.fi). On vaha mannekiininä, Mikko pistää parastaan että saa Golffi vanhuksen kiiltämään taas.
Talven aikana olisi tarkoitus pumppu puolta päivittää kun se on joka nyt rajoitaa tehoja. Jos löytyis aito Boschin 11mm nestepäällä oleva pumppu niin päästäis yli 200hp. Turbo todistetusti ritää noin 250hp tehoille ja suuttimetkin pitäisi rittää aika lähelle noita tehoja ehkä??
Golffi on vielä kerran tälle syksylle näytillä ja silloin sitä voi käydä pällistelemässä Hötsissä Maikin osastolla (Erased.fi). On vaha mannekiininä, Mikko pistää parastaan että saa Golffi vanhuksen kiiltämään taas.
Tölökki doka syncro.
Päivitettään tännekkin jottain välillä. Golfilla on jo 10tkm tullut ajettua tiiselinä ja kohtuu huolettomia kilometerjä on ollut. Kulutus pyörinyt siellä 5l/100km. Toivon mukaan kevään aikana golffi saa cabrion korisarjan puskureineen, helmoineen ja kaarilevikkeillä.
Aikalailla vuosi sitten tuli hommattua vm-90 oleva tölökki syncro ittelle joululahjaksi.
Silloin käyttöautona oleva Audi A6 C4 2.5 Tdi vaihtui tähän, hieman karumpaan laitteeseen :)
Varusteita tästä löytyy lukot edessä ja takana. Alunperin ollut 14" pyörillä mutta joku on jossain vaiheessa laittanut 16" alle. Koneena on 1.9 M-TDI ilman välijäähyä. Kovin oli kylmää kyytiä kevään ajan oli tölkillä, ääni/lämpöeristeitä kun ei ollut missään. Ja tdi koneesta kun ei millään saanut lämpöä ulos riittävästi pakkasilla.
Tölökki kävi läpi viime kesän aikana pienen maalaus operaation. Samalla lisättiin ääni/lämpö eristystä ja tehtiin sisustaakin uusiksi. Konekin sai välijäähyn flektillä konehuoneeseen. Myös viscokytkin sai huollon. Palaneet viscoöljyt kaavitiin pois, pesu, kasaus + uudet tiivisteet ja öljyt(palanut visco öljy haisee sitten aika pahalle, menais pala tulla kurkuun kun aukaisin kytkimen kopan).
Renkaiksi tuli Kumho KL71 205/16" maasto kummit, hieman tummoinen kuvio meinaa ääntää maantienopeuksissa. Onneksi äänieristys onnistui hyvin niin ettei ole kovin häiritsevää, ratiota isommalle... (8m2 meni äänieristys mattoa kabiiniin). Eberikin on tullut asennettua että tarkenee talvella mutta eipä noita pakkasia näytä tulevan.
Kaverilta sain vielä vinssin keulalle 40-vuotis lahjaksi niin alkaa uskaltautua pois päällysteltyiltä teiltä :D
Pumppua on vähän rassailtu kun käyntiin lähtö on kylmänä hieman vaikeaa, vaaleaa savua riittää ja ei oikein meinaa pysyä käynnissä ennenkuin lämpiää. Pumppu on jostain jaappanin ihmeestä, varmaan pittää jollekin asijantutijalle näyttää sitä :) Eli vinkkejä kaivataan...
Seuraavaksi on vuorossa alustan korotusta ja jos gyntteri vastailis sähköposteihin niin decoupleri kitti että saa kytkettyä nelivedon pois päältä. Pystyy sitten ajamaan pelkällä takavedolla.
Kuviakin on tölökin rakentelusta tullut lissää.
Aikalailla vuosi sitten tuli hommattua vm-90 oleva tölökki syncro ittelle joululahjaksi.
Silloin käyttöautona oleva Audi A6 C4 2.5 Tdi vaihtui tähän, hieman karumpaan laitteeseen :)
Varusteita tästä löytyy lukot edessä ja takana. Alunperin ollut 14" pyörillä mutta joku on jossain vaiheessa laittanut 16" alle. Koneena on 1.9 M-TDI ilman välijäähyä. Kovin oli kylmää kyytiä kevään ajan oli tölkillä, ääni/lämpöeristeitä kun ei ollut missään. Ja tdi koneesta kun ei millään saanut lämpöä ulos riittävästi pakkasilla.

Tölökki kävi läpi viime kesän aikana pienen maalaus operaation. Samalla lisättiin ääni/lämpö eristystä ja tehtiin sisustaakin uusiksi. Konekin sai välijäähyn flektillä konehuoneeseen. Myös viscokytkin sai huollon. Palaneet viscoöljyt kaavitiin pois, pesu, kasaus + uudet tiivisteet ja öljyt(palanut visco öljy haisee sitten aika pahalle, menais pala tulla kurkuun kun aukaisin kytkimen kopan).
Renkaiksi tuli Kumho KL71 205/16" maasto kummit, hieman tummoinen kuvio meinaa ääntää maantienopeuksissa. Onneksi äänieristys onnistui hyvin niin ettei ole kovin häiritsevää, ratiota isommalle... (8m2 meni äänieristys mattoa kabiiniin). Eberikin on tullut asennettua että tarkenee talvella mutta eipä noita pakkasia näytä tulevan.

Kaverilta sain vielä vinssin keulalle 40-vuotis lahjaksi niin alkaa uskaltautua pois päällysteltyiltä teiltä :D

Pumppua on vähän rassailtu kun käyntiin lähtö on kylmänä hieman vaikeaa, vaaleaa savua riittää ja ei oikein meinaa pysyä käynnissä ennenkuin lämpiää. Pumppu on jostain jaappanin ihmeestä, varmaan pittää jollekin asijantutijalle näyttää sitä :) Eli vinkkejä kaivataan...
Seuraavaksi on vuorossa alustan korotusta ja jos gyntteri vastailis sähköposteihin niin decoupleri kitti että saa kytkettyä nelivedon pois päältä. Pystyy sitten ajamaan pelkällä takavedolla.
Kuviakin on tölökin rakentelusta tullut lissää.
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 22.2.2008 18:24
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa