subbarin asennusta cabrio golffiin
Valvoja: ffp jäsenet
subbarin asennusta cabrio golffiin
Autona ois mk3 golffin cabrio ja subbari asennusta oon miettiny että mihinpäin elementti kannattais suunnata? Siks kyselen kun arveluttaa tuo kontin umpinaisuus kun on peltiä joka suunnassa, ja katon alhaalla ollessa miten sais räminät mahollisimman vähälle. Bassothan sieltä todennäkösesti harakoille karkaa jokatapauksessa suurimmaks osaks mutta sille ny ei voi mitään.
Niin ja todennäköisesti seuraavalle vastaajalle vastaukseks että: en mene ja kokeile, koska koteloa ei vielä ole, lainaks en noin pientä mistään saa, ja mittojen kanssa viistoseinällä en montaakaan moista viitsi tehdä. Jos faktaa ois lyyä tiskiin niin oisin tyytyväinen, tai kokemusta onko tolla kaiuttimen suunnalla edes mitää väliä?
Niin ja todennäköisesti seuraavalle vastaajalle vastaukseks että: en mene ja kokeile, koska koteloa ei vielä ole, lainaks en noin pientä mistään saa, ja mittojen kanssa viistoseinällä en montaakaan moista viitsi tehdä. Jos faktaa ois lyyä tiskiin niin oisin tyytyväinen, tai kokemusta onko tolla kaiuttimen suunnalla edes mitää väliä?
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Olen itse nähnyt juuri noita penkin alle laitettavia subeja avoautoissa ja eräällä kaverillani avo-Focuksessa on kylmästi vaan takapenkki uhrattu subille, mutta tein omaan avo-kolopallooni tuon kontin peltisyyden uhallakin konttiin 53 litraisen refleksikotelon, jossa subi on ylöspäin. Tarkoitus on kyllä vaimentaa kontti, mutta saa nähdä kuinka sitä bassoa saadaan itse kabiiniin... Laitan jotain kokemuksia & tuntemuksia, kunhan olisi nyt vaan aikaa hifistää autoa siihen pisteeseen.
kaverilla on avo escortissa joku 12 tuumanen ja varmaan 100w vahvistin. katto auki ei juurikaan subia huomaa. kun ei paine pysy kabiinissa, sama vaikutus kun avaisi ikkunat mut tietenkin vähän rajumpi ero. kun katto on kiinni niin kuuluu ihan hyvin. avo auto melko paskamainen hifistää kun tarvis just laittaa penkin alle tai hanskalokeroon tms. paikkaan. painetta noilla ei varmaankaan saa katto auki ajellessa mut tuntee sen basson paremmin kun takakopassa pöhisevän subin.
mitehän jos subbarin suuntais takapenkkejä kohti, nii jos se katto alhaalla ajellessa kuuluis edes jotenki hytin puolelle. paitsi ainaki borassa oon kokeillu penkkejä vasten kääntää subbaria ja huomattavasti kurjemman kuulonen niin. mene ja tiedä.
hustlerhoff: infoa ihmeessä meikäläistä kun saat bassovehkeitä kokeiltua. vibroplastillako meinasit vaimentaa? ja koko kontin ympäärinsäkkö?
hustlerhoff: infoa ihmeessä meikäläistä kun saat bassovehkeitä kokeiltua. vibroplastillako meinasit vaimentaa? ja koko kontin ympäärinsäkkö?
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Vibroplastilla tai Dynamatilla joo. Tuli huomattua, että Biltemaankin tullut jonkinlaista bitumi-pohjaista näitä *oikeita merkkejä* vastaavaa vaimenninmattoa, luonnollisesti halvemmalla... Kokemuksia kellään ?
Edit: löytyikin jo kokemuksia tuosta Bilteman vaimennusmatosta. :)
Edit: löytyikin jo kokemuksia tuosta Bilteman vaimennusmatosta. :)
Viimeksi muokannut hustlerhoff, 4.3.2010 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katto auki ajellessa eivät mitkään normaalia autohifiä varten tehdyt laskelmat pidä paikkaansa. Henkilöautoissahan hyvä matalien äänien toisto perustuu nimenmaan siihen seikkaan, että kyse on hyvin pienitilavuuksisesta, suljetusta tilasta.
Avoautolla bassotoisto on hieman kuin olisi rockkonsertissa, jossa bassoäänien "tuntuvaan" toistamiseen vaaditaan aivan suhteettoman suuri vahvistinteho.
Avoautolla bassotoisto on hieman kuin olisi rockkonsertissa, jossa bassoäänien "tuntuvaan" toistamiseen vaaditaan aivan suhteettoman suuri vahvistinteho.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Matalat taajuudet eivät suuntaa vaan säteilee ympäri, joten sama missä asennossa se bassokaiutin on. Sijainti ratkaisee ja mitä lähemmäs kuulijaa sen saa niin sitä vähemmän kuuluu ulos ja sitä vähemmällä kuulija kuulee matalat taajuudet.
Avoauton katto on sama kun sitä ei olisikaan koska äänenpaineen ja sen energian säilyminen korviin asti perustuu jäykkiin seiniin jotka heijastaa lähes kaiken energian.
Avoauton katto on sama kun sitä ei olisikaan koska äänenpaineen ja sen energian säilyminen korviin asti perustuu jäykkiin seiniin jotka heijastaa lähes kaiken energian.
Olen vieläkin penkin alle sijoitettavan kannalla. Tuo varmasti tarpeeksi napakkuutta bassoon. Tai juuri tuon rättikaton takia ei varmaan kannata koko takapenkkejä muuttaa subbaloodiksi. Ehdotan edelleen vaimennettuihin oviin laadukas erillissarja ja penkin alle 8-10" aktiivibasso. Tai toisen etupenkin alle vahvistin joka ohjaa etupäätä ja bassoa.
Tai sitten... Miten olisi vahvistin takakonttiin. Etupää niinkuin ylhäällä. Ja molempien penkkien alle esim. nämä. Saiskohan noista jotain jännää..?
Tai sitten... Miten olisi vahvistin takakonttiin. Etupää niinkuin ylhäällä. Ja molempien penkkien alle esim. nämä. Saiskohan noista jotain jännää..?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
kyllähän tuo hanskalokeron tilalle vois olla kovinki näpsäkkä, mutta melkolailla suuren työn siinä joutuu tehdä. mulla on tuollanen carpowerin sonicci 12" nii se kyllä tykkää muutenki enemmän refleksi lootasta että menis sitte subbariki vaihtoon. onko kellään tai kenenkään kavereilla koskaan ollu noita litteitä aktiivi subeja ja kokemuksia niistä? hirvittää tuollaiset pienessä muovikotelossa olevat subbarit. kallishan tuo ykski on 350e, että kai se hinta johonki sitte perustuuki.
mistä löyty juttua noista bilteman vaimennusmatoista?
mistä löyty juttua noista bilteman vaimennusmatoista?
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
^ Enpä löytänytkään kuin ihan parit kokemukset, meni "bitumi" ja "biltema" niin läheltä toisiaan, että kerkesin jo editoida, että löysin enemmänkin kokemuksia niistä... ;) Luin, että pitäisi olla ihan pätevää vaimennusteholtaan vaikka kuulema työläämmin laitettavissa kuin "laatumerkit", eli joutuu kuumailmapuhallinta näyttämään vähänkään kaarevimmille pinnoille.
Mulla on tuossa cabriossa nokian järjestelmä vahvistimella ja CD-vaihtajalla, ihan kohtuullisesti bassot tulee. Mutta jos bassoja haluaa enemmän niin vaihtaisin midit edessä kunnollisiin ja ehkä taakse tilalle subit paneeleissa on tilaa. Takapenkihän on peltiä mutta ei se niin tiivis ole.
Takaluukku ei niin kauheen suuri ole ja kun mulla on siellä paineilma kompura ja säiliö ja kun autolla liikutaan niin tarvii tavaraakin mahtua , esim viime keväänä wörthersee.
Mienaan laitaa 10" leveen vanteen ja 225/35 17" kesäksi taakse, kaaret on mankeloitu.
Takaluukku ei niin kauheen suuri ole ja kun mulla on siellä paineilma kompura ja säiliö ja kun autolla liikutaan niin tarvii tavaraakin mahtua , esim viime keväänä wörthersee.
Mienaan laitaa 10" leveen vanteen ja 225/35 17" kesäksi taakse, kaaret on mankeloitu.
aihetta sivuten vielä nii empä tohtinu ottaa 9" taakse vaan 7.5" on nyt eteen ja taakse.
mutta otanko 205/45 vai 195/45 kumekset noille seiskapuokeille? ja ei oo tarkotus yrittääkää näyttää venytetyltä vaan mietin vain ettei kovin pullottaiskaan.
AnttiL onko sulla kuvia vanteistas kun alko kiinnostaan.
mutta otanko 205/45 vai 195/45 kumekset noille seiskapuokeille? ja ei oo tarkotus yrittääkää näyttää venytetyltä vaan mietin vain ettei kovin pullottaiskaan.
AnttiL onko sulla kuvia vanteistas kun alko kiinnostaan.
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Lainaten Autosoundia (http://www.autosound.fi/tietoa_lasikuitu.htm);
Vähemmän rasitukselle joutuvat osat voidaan tehdä ohuesta lasikuitumatosta, mutta esimerkiksi subbarikotelot vaativat oikein paksua mattoa ja vieläpä monta kerrosta päällekkäin.
= olisiko jotain ~5-10mm väliltä ?
Vähemmän rasitukselle joutuvat osat voidaan tehdä ohuesta lasikuitumatosta, mutta esimerkiksi subbarikotelot vaativat oikein paksua mattoa ja vieläpä monta kerrosta päällekkäin.
= olisiko jotain ~5-10mm väliltä ?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
joo mullaki on carpower sonic 12 nii se elementti painaa jo 15kg nii kai se joku 15mm vois olla kohdallaan. paitsi tosin tuo subbarin kiinnitys on tuettu kotelon 'runkoon' että ei tuu koko paino lasikuidulle. fleece kankaan pingotin ja sen kastelin hartsilla että sai hyvän muodon, mutta voi hyvä tavaton tuo fleece imee tuota hartsia. :D
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa