Golf IV Variant TDI 4motion

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

Golf IV Variant TDI 4motion

ViestiKirjoittaja veksu » 30.1.2010 16:29

Tämmöinen kulkine tuli hankittua tuossa 3kk sitten.
Auto tosiaan 2001 mallinen variant Golf TDI 4motion, koneena ATD pumppari, varustetasoltaan comfortline. Jotain kalvojen tynkää pistetty laseihin ja semmosta.

Kuva

Ostoviikonloppuna auto näytti tältä aamupäivän pesun ja vahauksen jälkeen.
samaa takaa ja pihalta

Vikoja oli tiedossa loppuunajetut iskarit ja jousiakaan tuskin oli vahdettu.
ne korjattiin Bilstein ja eibach yhdistelmällä.

ABS valo syttyili jo koeajolla, epäilys vasta tehtyyn jarruhuoltoon ja antureihin oli turha ja vika löytyi G251 anturista(pitkittäiskiihtyvyysanturi). Korjaus suoritettiin toki hellä varoen olohuoneen pöydällä ja sohvalla. vagcomilla perusasetus kohdilleen ja voila se pelaa.

Tuulilasi ja umpiot on vielä vaihtolistalla hoidetaan kun alkaa kevätaarinko paistaan ja lasiin ja löytyy sopivat umpiot.

Maalipinta oli kovasti tietä nähneen oloinen ja puhdistavat vahat eivät paljoa kiiltoa pintaan tuoneet, kaupasta purkki fareclaa auttoi asiaan, pikainen käsittely osoitti että kiiltoa vielä löytyy, kesällä varmaan pitää tehdä paremmin vielä niin kehtaa isommilla vanteilla ajaa.

Rengasasiat oli kohtuu heikolla hapella vakiopeltivanne - huono kitkarengas - loppuunajetut kesäkumit osastolla niimpä talveksi sai kelvata 15" alut ja niihin continentaalit nasta päälle, kesäksi haetaan 17"vanteet mutta katsotaan tuleeko millaiset sit loppujen lopuksi.

Puuttuvan radion virkaa hoitamaan palkkasin kenwoodin KDC-BT6544.

Kaikenlaisia nesteitä piti vaihdella ihan jo mielenkiinnon takiakin ja että aikakin oli kohdillaan pikku hiljaa, tehostimen nesteet on ainoot joita ei ole vielä tullut vaihettua.

etuovien kahvat löytyi slamitilta poistokorista niin sellaiset tuli vaihdettua kuluneiden tilalle.
sekä sitten vaihdevälinlyhennys R32 mallin osalla tuli samassa paketissa.

Normi settiä sit toki
- ovien mikrokytkimet etuoviin piti vaihtaa.
- Kontinlukkopesää piti sulatella moottorinpesuaineessa pari päivää että alkoi avain meneen sisään ja kääntyyn.
- Samoin ovien lukot käytin osina pöydällä jottei tule aamuyöllä tilannetta ettei pääse autoon.
- koiruudelle tuli ostettua verkko kun sopiva sopivaan hintaan osui silmään.

Autoon oli tosiaan juuri vaihdettu kaikki jarruhilut uutta tai ainakin levyt, palat ja nesteet.

Onhan tuolla 340tkm rullailtu mutta hyvin tuntuu ATD kone pelaavan kun hehkut ja termostaatti tuli vaihdettua sekä jo aijemmin oli käytetty dynolla ja otettu turhat hevoset laitumelta käyttöön, 136 hevosta sinne oli kaiketi saatu kaikenkaikkiaan mutta lappua ei tästä ole kyllä.

Mitähän vielä, no 12tkm tullut rälläiltyä, vaimoke kohtuu paljon ajellut työajojaan, on muka parempi ajella talvisin huonoja teitä pitkin tommonen nelikko kuin V6 moottorilla varustettu vectra.

Molemmat helmat ovat saaneet kipeää jossain vaiheessa elämää, niille vois jotakin harkita jos vain keksis miten se helposti tehdään.

lisää kuvia

Lopuksi vielä pitää muistaa mainita ettei Migu vaan pääse sanomaan niin, jotta kiitos hakemisavusta sekä noista kuvista mitä marraskuussa otettiin.
Viimeksi muokannut veksu, 22.6.2011 10:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 12.3.2010 9:04

jotain sovittelua kesäksi vanteista osa kärsinyt jonkin asteista kulumista ja nyt näyttää vahvasti että maali tulee lähtemään pinnasta kesäksi. uudet contin sc3 on varastolla odottelemassa vanteita.

samalla näkyy tehtynä teippailuja johon en olisi uskonut ikinä sortuvani, mutta eipä kyllä pitänyt koskaan koskaan ostaa volkkaria varsinkaan golfeja. :D

niin ja umpiot on uusittu, motonetistä TYCkit.

ja stilettiavaimet sain eilen kaiverrutettua, nyt on stiletit ja vanhat hyllyllä. vielä kun jaksais sähköhommia sen verta tehdä että kontti napsahtais auki avaimesta.

Palle^^
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2010 5:53

ViestiKirjoittaja Palle^^ » 17.3.2010 22:04

Puhelit että oot vaihtanu noi kahvat, oletan et meinasit ulkokahvoja? Oliko kauhee prokkis? Pitikö ovipahvia alkaa irrottelee, vai saiko vaihettua ulkokautta?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 18.3.2010 8:41

sisäkahvat vaihoin.

mutta ulkokahvat ei ole pahat oon joutunut käyttään niitä pois.

torxi kantainen pultti pitää ruuvata auki päin oven päästä jolloin saa lukkopalikan irti ja sitten tarviikin ottaa vain kahvan takaa vaijerin pää irti ja kääntää kahva pois.
sisä'ltäpäin ei tarvi ulkokahvan irroituksen takia mitään purkaa. muistaakseni vwvortexilla oli aiheesta kuviakin kun etsii ovien mikrokytkin vaihto-ohjeita.

Palle^^
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2010 5:53

ViestiKirjoittaja Palle^^ » 18.3.2010 11:19

En löytäny sieltä vwortexilta mitää, mutta aika selkeet ohjeet kyllä annoit. Huomenna pääse sitte kokeilemaan miten lähtee irti. kiitos!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.3.2010 15:09

Sitä torxia ei sit kannata ruuvata auki asti, toisella kädellä kokeilee koska lukkopesä löyhtyy ja irtoaa.
Jos sen avaa auki, joku osa tippuu oven sisään ja työläs purkaa.

Palle^^
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2010 5:53

ViestiKirjoittaja Palle^^ » 18.3.2010 18:37

No hyvä ku sanoit vielä, oltais varmaa purettu koko ovi sitte yhen kahvan vaihdon jälkee. :P

Palle^^
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2010 5:53

ViestiKirjoittaja Palle^^ » 19.3.2010 19:30

Taitaa jäädä vanhat kahvat paikoillee, on sen verran pyöreet noi torxit. Vai löytyykö ohjeita miten sais auki?

Toinen kyssäri viel. Siin on lukon molemmillapuolilla torxit ja sitte on viel sellasen muovisuojan alla normaali kuuskulmaruuvi. Tarkoitit varmaa sitä ylempää torxi ruuvia?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.3.2010 21:24

juu sen muovin alla(t25 tai jotain se koko). ne toiset pitää lukkomoduulia ja ovatkin zxn kantaisia.

crx
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.4.2005 22:56

joo

ViestiKirjoittaja crx » 19.3.2010 21:26

UPEE!ei muutaku tonttiin!ja leveet valssit alle!!

Palle^^
-
Viestit: 9
Liittynyt: 13.3.2010 5:53

ViestiKirjoittaja Palle^^ » 20.3.2010 20:33

Kiitoksii vaan neuvosta, kahva on kertaallee koitettu irrottaa ja hyvin onnistu. Nyt ei muutaku kcs tilaamaan kromisia kahvoja. thx!

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 28.3.2010 14:10

Tosi paljon hyvää tekee ulkonäölle pelkkä sopiva madallus. Hyvin näyttäisi olevan vaaterissa uuden alustan kanssa. Vähän samanlaista menopeliä olen kaavaillut itsekin koiran kuljetukseen ;).

Oletko koittanut bt + handsfree ominaisuutta tuolla kenwoodilla? Itse olen samaa soitinta harkinnut, mutta vähän mietityttää miten hyvin tuo soitin hoitaisi samalla handsfreen virkaa?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 28.3.2010 14:43

kyllä se toimi aluksi, mutta nyt ollut vikaa että mikki rutissut. pitäis vissiin käyttää huollossa. kerran se jo kävi kun tilttas se BT piiri ja muistipiiri kait.
pikkusen ovat kehitysasteella vielä nuo, mutta firmiksillä varmastikin parantuvat ajan myötä kuntoon.
tuossa tänään näpläilin sitä soitinta ja totesin että mikki on vaan nyt nii herkällä että ottaa häiriöt kaikista äänistä autossa. ja firmiksen päivitin samalla.
koiran kuskaamiseen kannattaa ehdottomasti hankkia tuommoinen MIM kalteri. on todella hyvä ja kestävä, mutta silti helppo laittaa paikalleen ja irrotuskin onnistuu minuutissa.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 28.6.2010 8:42

Paljonko tää tippu tolla Bilsteinin / Eibach setillä ? Ja mitäs tykkät alustasta =)

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 28.6.2010 9:02

Jaa just aloin että pitääpä ettiä topikki että voipi lisäillä viime viikon muutoksista kuvia.
no se kävikin helposti kun oli pompannut ylös.

Bilstein B6 / Eibach tuntuu erittäin hyvältä setiltä alla. nyt on vielä 225/45-17 kummit niin alkaa tuntumaan autolta ja huutaa kovasti powerflexejä. Mitähän se tippui oliko sen 3cm luokkaa, en kyllä mahda edes muistaa enään. Kokonaisuutena alusta on vielä normi ajossa mukavuusalueella ettei hakkaa pahemmin eikä ota kovin pahan tuntoisesti mitään töyssyjä, sanoisin että alustaa kokorahan edestä eikä tarvi kikkailla millään.
Taas kun haluaa antaa leipää niin ei kallistele eikä ole tuntunut milloinkaan että tassut irtoilis maasta.

laitetaas vielä tästä päivityksestä kuvaa... kun juhannusaatonaattona sain kummit mangelseihin päälle.

Kuva
Viimeksi muokannut veksu, 15.8.2010 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 15.8.2010 0:52

Noniin nyt sain tehtyä golfistakin ajettavan. Jokunen laatikko powerflexiä tallille aamusta ja illasta alla. täytyy taas todeta että kyllä kannatti sijoittaa sen firman tuotteisiin.
Samalla tuli hierottua koukku takas kun piti tehdä siitä taas irroitettava malli. sekä korjattua takaa pieni jarruvika ynnämuuta pientä.
aijemmin tuli tehtyä jo 90tkm huolto eli jakopää yms. haldexin huolto venyi vähän kun osat tuli juuri samalle aamua kun piti lähteä reissuun. no nyt on sekin tehty. haldexin suotimelle piti tuottaa pajalla avain että sai auki.
Viimeksi muokannut veksu, 3.9.2010 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 17.8.2010 9:53

^ tuosta aika tarkkaa 2h etiäpäin tuli äkillinen turbon vaihto eteen. noh turboja on kahta lajia onneksi vain.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.8.2010 1:10

noni ongelma ratkaistu, golfiin tuli ARL mallin ahdin. piti ottaa adapteri että sai nykyletkuihin kiinni ja kääntöö kompuran ulostulo. seuraavaksi olisi sitten listalla ARL koneen ahtoputkia yms. tahi sitten pitää tehdä itte. ohessa vieläuutta ja vanhaa kuvana.
Viimeksi muokannut veksu, 3.9.2010 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 19.8.2010 9:18

Mistä löysit adapterin?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.8.2010 9:22

vastasin tuonne muualle, mut tosiaan tuli turbon mukaan fin-turbolta. toki piti vähän ekstraa maksaa ja pätkästä vakio letkusta mutka pois, sekä kääntään kompurapuoli jotta yltää edes sinnepäin.
Ajatus on että tehdään josssain vaiheessa paremmat joko itse tai halvalla ARL:n letkuja jostain kumpi sattuu ennemmin kohilleen.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.6.2011 0:10

juu kirjotellaas tänne vaikka vähän humalassa.

400tkm meni rikki 16.6.2011.

hyvin vieläkin tuntuu rullaavan.
tuulilasikin tuli vahdeittu uuteen nyt taas näkee ulos.
eculle piti muutta vähän jossain vaiheessa arvoja mitä VAG-COMilla voipi tehä ni kulkee paremmin ja vähän näkyy taaksekin että on dieseli myllynä.

muutenpa ei oo tullut ku ajettua sitten talven voimansiirto ongelmien jotka johtuen yllättäen haldexin esipainepumpusta ja vetareissakin oli vähän häikkää.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 25.6.2012 9:30

442tkm. ei pitänyt kutiansa pörhön sanomiset että kytkimen vaihdon jälkeen hajoo kaksoismassavauhtis jos et vaihda sitäkin uuteen.

nyt ajettu yli 60tkm jo uudella kytkimellä ja alkuperäinen vauhtis rullaa mukana.
KOP KOP. ;D

Kohta olis taas jakopääremppa ja samalla vois harkita kannen pois käyttöä, kun jostain tirraa painetta nesteen sekaan vähäkseltään. oisko pahvin vaihtoaika?

Muuten ei oo kyllä tarvinut vuoteen kun ajella leimakin meinas unohtua hakia kun pelannu liian hyvin. kilsatkin alkaa löystymään kun tuli laitettua toinen diiseli jotta volkkari saapi vähän helpompaa ajoa välillä.
Viimeksi muokannut veksu, 27.6.2012 8:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 26.6.2012 21:33

^Jassoo... kestävä kone taitaa olla tuo ATD? Itellä on sama mutta vasta sisäänajossa, 293tkm. Eli tuolla ajetaan vielä seuraavat kymmenen vuotta.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa