Katsastustarkastus

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

Katsastustarkastus

ViestiKirjoittaja Splite » 15.3.2010 17:59

Eli volkkarissa lähestyy katsastus ja pitäs vähän tietää, että kannattaako tuota nyt viedä vielä sinne tällä hetkellä. Autohan on nyt siinä kunnossa, että:

-Puskuri irti(tosin saan sen kiinni kyllä) mutta ilmanohjainta en ole saanu vielä korjattua
-Kojelaudassa soittimen ympärillä oleva "keskikonsoli" muovi irti, tuulettimen räppänät irti, mittariston kehykset irti, tosin ne voi olla että saan laitettua takaisin.
-Pakoputkessa on jotain pieniä reikiä
-Heikot nastatilanteet eturenkaissa
-Kaikki kytkimet ovat johtojen varassa mutta toimivat

Mahtaneeko kannattaa edes yrittää ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.3.2010 18:07

-Pakoputkessa on jotain pieniä reikiä
Jos hengittää liikaa niin happi nousee yli viiden prosentin ja ei mee läpi päästöistä.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 15.3.2010 18:14

Huurunpoistolaitteisto pitää toimia (eli siis sisälämppäri jne)
Nastoja pitää olla tasasesti jokaisessa renkaassa, 30% tais saada heittää ero?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.3.2010 18:28

Ja 50% nastoista pitää olla tallessa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 15.3.2010 18:34

Ei arvosteluperusteissa mitään jäljelläolevien nastojen määrävaatimusta ole ja nastaeroa saa olla 25%.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.3.2010 19:22

Jaa, lieneekö muuttunut, mutta ainakin muutama vuosi sitten duuniauto sai hylsyn kun yli 50% nastoista puuttu.

Beissi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 5.8.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Beissi » 15.3.2010 19:38

Laitat kesärenkaat katsastuksen ajaksi jos ovat kunnon puolesta hyvät?

Splite
-
Viestit: 249
Liittynyt: 1.9.2008 19:39

ViestiKirjoittaja Splite » 15.3.2010 20:59

Kiitoksia vastauksistanne!

Pitääpä kattella vienkö ollenkaan autoa katsastukseen, sen verta on vielä hommat kesken ja huonossa kunnossa, että on vähän riski maksaa n. 70 e jossei menekkään läpi. Voi olla että jätän käymättä ja hoidan hommat kuntoon ensin.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.3.2010 21:37

Pari vuotta sitten kaverin Nissani pomppas Raahessa katsastuksesta, kun oli alle 75% nastoista tallella. Jälkitarkastuksessa piti vielä erikseen käydä näyttämässä. Lainattiin kaverin äitin autosta uusia nasterenkaita...

Onko määräykset muuttunu?
Joku osaava varmaan löytäisi sen lakipykälän jostain lakikuukkelista...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.3.2010 21:52

Jaa, lieneekö muuttunut, mutta ainakin muutama vuosi sitten duuniauto sai hylsyn kun yli 50% nastoista puuttu.
Puuttuiko kaikista renkaista? 25% saa olla korkeintaan ero minkä tahansa kahden renkaan välillä. Mitään määrävaatimusta ei kyllä arvosteluperusteista löydy, kuten edelläkin jo todettiin. Saa nyppiä vaikka kaikki pois kunhan M+S -merkintä löytyy.

E: Joistakin Kiinalaisista kesärenkaista löytyy myös tuo M+S, periaatteessa niilläkin saisi ajella ympäri vuoden. Ja saahan kitkarenkaillakin ;)

Nuhapumppu
-
Viestit: 274
Liittynyt: 18.6.2004 4:29

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 15.3.2010 22:25

Joo nastarenkaissa ei ole mitään määrä vaatimusta,vaan ainoastaan tuo nasta ero on pompautuksen arvoinen vika. Kaverille sanoi kerran että nyt on nasta ero liian suuri renkaissa,kaikista muista puuttui kaikki paitsi kuskin etusessa oli yks nasta jäljellä:) Kaivettiin se sitten irti paikan päällä.
E: Joistakin Kiinalaisista kesärenkaista löytyy myös tuo M+S, periaatteessa niilläkin saisi ajella ympäri vuoden. Ja saahan kitkarenkaillakin ;)

Tähän tulee mieleen että onko kellään kokemusta "euro kitkoista"?
Kaverin isä toi nyt just Viton saksasta ja siinä alla olevat kitkat on kuvioltaan kuin kesärenkaat,ja muistaakseni olivat Semperit,ja kerran yhden SLR:n alla oli tuollaiset Michelinin valmistamat "eurokitkat",V kuviolla. Talvellahan noilla tee mitään,mutta kun joissakin maissa myös on talvirengaspakko vaikka oliskin sulat tiet ympäri vuoden.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 16.3.2010 9:55

E: Joistakin Kiinalaisista kesärenkaista löytyy myös tuo M+S, periaatteessa niilläkin saisi ajella ympäri vuoden. Ja saahan kitkarenkaillakin ;)

Käytännössä kaikissa jenkkimarkkinoille myytävistä kesärenkaista löytyy kyljestä M+S merkintä, näin esim. omissa kesärenkaissanikin jotka on ostettu ihan suomesta ja 100% kesärenkaat eikä kitkalamelleja tms. nähneetkään.

jmo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2009 9:30

ViestiKirjoittaja jmo » 16.3.2010 10:30

Lainaanpa tätä ketjua kun kerran katsastuksesta puhutaan. Eli pitääkö apukuskin ovi olla aukaistavissa myös ulkoapäin?

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 16.3.2010 10:51

Tähän tulee mieleen että onko kellään kokemusta "euro kitkoista"?


Kahdessa autossa ollut tuommoiset, molemmat olleet siedettäviä lumella. Sitten jäisellä tiellä tai kesällä vesikelillä aivan kammottavat. Hyvin jäi mieleen varsinkin kostean kelin olematon pito. Merkkejä en muista mutta jotain halpiksia taisi olla.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 16.3.2010 10:55

Eli pitääkö apukuskin ovi olla aukaistavissa myös ulkoapäin?


Tuosta pitäisi löytyä vastaus ko. kysymykseen, kuin myös muihin tässä topicissa olleisiin kysymyksiin.

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 16.3.2010 12:00

Kyllä mulla on ainakin menny läpi ilman apukuskin oven kahvaa.riitti että sisältä sai auki.

edit:ja ei myöskään tullu mitään merkintää lappuihin siitä kahvasta

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.3.2010 17:07

Voihan se läpi mennä ellei katsastusmiehellä ole tarvetta sitä kokeilla, kuten esimerkiksi hantin jalkatilassa oleva valmistenumero, valmistajan kilpi tai joku helman ruostevaurio. Kuitenkin sen pitäisi määräysten mukaan olla avattavissa.


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa