Menossa etupyöränlaakerit ja yksi sisempi raidetangopää vaihtoon...
Niin kysymys kuuluu, että mitä tuonne kannattais vielä vaihtaa samalla, ku joutuu nuo navatkin kokonaan irti ottaa?
Autolla ajettu 220tkm. Niin olisiko hyvä vaihtaa esim. tukivarren puslia tms.?
Lähinnä ajattelin ettei tarvitsi sitte heti hetkenpäästä jonku kilkkeen takia tuota ruveta taas purkimaan ja kun tuntuu vähä muutenkin jo kolisevan tuo etupää...
Golf IV etupää.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV etupää.
Viimeksi muokannut Manos, 11.3.2010 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ainakin IV Golfin tyyppivika, eli kallistuksenvakaajan keskipuslat.
Ite kyllä vakavasti harkitsisin kaikkien ohjausnivelien(raidetangon sisä ja ulko sekä alapallot) uusimista, ainakin jos on pikkusenkaan välystä. Kummiskin joutuu tekeen nelipyöräsuuntauksen (vaikka takaa ei pystykkään säätämään) ja se ei kovin halpaa touhua oo sekkään.
Sitten toki huolella tarkistaa vetareitten suojakumit -> jos vähänkään halkeaman alkua eikun vaihtoon.
Ite kyllä vakavasti harkitsisin kaikkien ohjausnivelien(raidetangon sisä ja ulko sekä alapallot) uusimista, ainakin jos on pikkusenkaan välystä. Kummiskin joutuu tekeen nelipyöräsuuntauksen (vaikka takaa ei pystykkään säätämään) ja se ei kovin halpaa touhua oo sekkään.
Sitten toki huolella tarkistaa vetareitten suojakumit -> jos vähänkään halkeaman alkua eikun vaihtoon.
Kiitos vinkeistä. Pitää huomenissa käydä nosturilla ja heilutella/kolkutella tuo keula läpitte. Tehä sitte ostoslista osista ja vaihtaa kerralla kaikki mitä tarvii, jos tuo ajotuntuma sitte nuortuis muutaman kilsan... Eihän tuo kolistelu vielä mitään merkittävää ole(vrt. 3B passat), mutta itseä vain tuppaa häiritsemään, varsinki ku autos on KW var2 niin tuntuu pikku kolahdukset "vähän isommilta".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noita vakaajatangon keskipuslia ja koiranluita nyt vaihtelee vaikka kahvitunnilla... :)
Periaatteessa kannattas ottaa alatukivarsi irti ja vaihtaa sinne ne puslat + alapallonivel, eipä tarvi sitten hetken päästä uudestaan kiskoa irti. Sama juttu raidetangonpäille, molemmin puolin niin ei pitäis ihan heti ruveta kolajamaan.
Jarruosat on myös mukavan helppo homma vaihtaa samalla jos ovat kuluneet.
Vetarien suojakumit ja niiden kunto on hyvä tarkistaa, ja vaihtaa uusiin jos tarvetta.
Periaatteessa kannattas ottaa alatukivarsi irti ja vaihtaa sinne ne puslat + alapallonivel, eipä tarvi sitten hetken päästä uudestaan kiskoa irti. Sama juttu raidetangonpäille, molemmin puolin niin ei pitäis ihan heti ruveta kolajamaan.
Jarruosat on myös mukavan helppo homma vaihtaa samalla jos ovat kuluneet.
Vetarien suojakumit ja niiden kunto on hyvä tarkistaa, ja vaihtaa uusiin jos tarvetta.
Nyt tuli listaa tehtyä, mutta osien määrä ei kasvanut aiotuista pyörän laakerista ja raidetanosta... Miksi ei? Naapuris nosturilla tuli vanhaherra korjaajan kanssa todettua, että väljää ei ollut ku noissa edel.mainituissa osissa(vaikka runtua ja rasitusta annettiin katsastusmiestä 2x kovemmin). Puslat sun muut alapallot olivat kuin juuri vaihdetut ja vetarin kumit vetreät ja kunnossa. On tainnut edel. omistaja huoltaa auton hyvin. Auto ei meillä ole rullannut kuin vasta n.4tkm.
Eli taitaa tuo kolina ja väljyys vain olla mulla korvien välis...
Uretaanipuslia en viitsi laittaa, kun auto toimii pääasiassa emännän kulkineena, joka ei välttämättä arvosta puslien tuomaa "jämäkkyyttä" työmatka-ajossa.
Eli näillä mennään varmaan taas pitkälle. Sitte jos joku rupeaa 100km päästä lonksumaan, niin sitte vain niellään tappio, myönnetään oma taitamattomuus väljän tarkistajana ;) ja korjataan taas...
Eli taitaa tuo kolina ja väljyys vain olla mulla korvien välis...
Uretaanipuslia en viitsi laittaa, kun auto toimii pääasiassa emännän kulkineena, joka ei välttämättä arvosta puslien tuomaa "jämäkkyyttä" työmatka-ajossa.
Eli näillä mennään varmaan taas pitkälle. Sitte jos joku rupeaa 100km päästä lonksumaan, niin sitte vain niellään tappio, myönnetään oma taitamattomuus väljän tarkistajana ;) ja korjataan taas...
Puslat sun muut alapallot olivat kuin juuri vaihdetut ja vetarin kumit vetreät ja kunnossa.
No sitten, tuskin ovat alkuperäisiä, kyllä 200 tkm ajossa jo kumi kuin kumi kovettuu/murtuu tms mitä milloinkin. Kevyessä ajossa voivat kestää pidempäänkin. Edellinen rakkine (306 pösö), antautui katsurille jo alta 200 tkm, alatukivarren pusla oli repeytynyt (katsuri meinas, että veteli rankasti jo jarruteloilta pois ajettaessa...) No näissä Vaginoissa on kyllä ihan eri plaatua alustan osat kuin muukin rakenne että kestävät varmaan paremmin.. ;)
Ei siis syytä huoleen, onhan ees kilometrei huolettomii... :D
Kylläpä nuo yllättävästi näkyy kestävän. Oma IV Golf Variant TDI on nyt 280tkm rullattu, -40mm alustasarja on paikoillaan. 140tkm on minun ajamia eikä ensimmäistäkään niveltä, tahi laakeria/puslaa, ole sinä aikana vaihdettu. Tiedä sitten onko jompikumpi edellisistä omistajista.
Kallistuksenvakaajan keskipuslat on väljät, ei oo vielä katastuksesta pompannu mut inhottavasti kolisee.
Saapa nähä kauanko vielä kestää. Jahka kesätassujen vaihtoaika koittaa pitää alusta taas käydä läpi tarkalla kammalla. :D
Edit:farrkku siis kyseessä
Kallistuksenvakaajan keskipuslat on väljät, ei oo vielä katastuksesta pompannu mut inhottavasti kolisee.
Saapa nähä kauanko vielä kestää. Jahka kesätassujen vaihtoaika koittaa pitää alusta taas käydä läpi tarkalla kammalla. :D
Edit:farrkku siis kyseessä
Eilen ton laakeri jumpan tein.. ei se ollut läheskään niin kova töinen ku kuvittelin,1½ tunnin homma ku rauhas teki, otin siis koko nava irti ja kunnon prässillä painelin, enkä millään lenkuilla ulosvetäjillä autoon päin yrittäny niinku nois vortexin DIY topikiis oli tehty, pyöräkulmat pitääs vielä käydä säätämäs kunnolla(rullamitta säädöissä nyt) ku ton raidetangonki vaihdoin.
Mutta tyytyväinen olen golffiin kyllä entistä enemmän tuon alustan kuntotarkistuksen jälkeen,ainakin jos vertaa ex. 3BG passattiin millä oli vielä vähemmän ajettu!
Välillä tuntuu että volkkari tekee noi passatit kuinka sattuu ja golffeihin panostetaan laadullisesti huomattavasti enemmän, ei vain alustan osalta vaan koko auto.
Seuraavaksi olisikin sitten listalla pohjapanssarin teko, ku vain kerkiää...
Mutta tyytyväinen olen golffiin kyllä entistä enemmän tuon alustan kuntotarkistuksen jälkeen,ainakin jos vertaa ex. 3BG passattiin millä oli vielä vähemmän ajettu!
Välillä tuntuu että volkkari tekee noi passatit kuinka sattuu ja golffeihin panostetaan laadullisesti huomattavasti enemmän, ei vain alustan osalta vaan koko auto.
Seuraavaksi olisikin sitten listalla pohjapanssarin teko, ku vain kerkiää...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa