Jettaswagen 1.8t 20v

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

Jettaswagen 1.8t 20v

ViestiKirjoittaja Lapex » 8.4.2009 19:49

no jeps. laitetaampa vähä rojektia ku muillakin on.

vuosi sitte otettiin työn alle ykspistesuihkulla varustettu flairi Jetta. isompaan oldskool nälkään hommaattiin viimekesänä borbetin a vanteet 9x16 et 15. Maalipinta vedetään uusiksi vakio värillä, pohjia on tehty pitkin kesää ja talvea ja kohta ois maalaus kunnossa.

Nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä. vaikka tämän piti olla vaan se tonttiin ja vanteet projekti, niin sisustaksi piti hommata gli jetan puolinahat. Sisusta tuli kolaroidusta jetasta jonka ostin pilkkahintaan yheltä tuttavalta.

Tekniikka puolelle piti hommata 16v PaavoLauri tekniikka. ja tähänkin tarpeeseen ostettiin pilkkahintaan koko auto :) Gti Golffi ostettiin kokkolasta. siitä otetaan taka-akseli , etujarrut, sähköt ja kone tietty.

Jospa se kesäksi olis siinä kuosissa että sais sunnuntai ajelulla käydä....

vakio tekniikka: Kuva

varaosa gli: Kuva



siinäpä sitä. kuvat ei vissiin toimi :) joo mutta päivitelläämpä taas joskus.
Viimeksi muokannut Lapex, 15.11.2009 2:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.4.2009 19:57

Mä kyllä toivoisin, että näissä projektiosaston tarinoissa kerrottaisiin enemmän MITEN asiota on tehty, kuin että MITÄ on tehty. Tämäkin sopisi ihan hyvin tuonne Kävijöiden kalusto -osastolle. Myös kuvien määrän ja koon suhteen olisi vähän toivomisen varaa, kts. projektiosion säännöt.
Viimeksi muokannut Heikki J., 8.4.2009 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 8.4.2009 19:59

joo pistän lisää juttua ku laitan kuvia tässä illemmalla.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 8.4.2009 20:22

jeps nyt vähän lisää.

elikkä tekniikka tuli purettua jetasta pois, laatikkoa irroittamatta. helpomminhan se olis lähteny lodjan kans mutta sillon oletin vielä että ostan pelkän koneen tuohon. uusi kone ja laatikko nostetaan sitte pakettina paikoilleen. ja onhan tuossa gti:n laatikossa paksumpi kytkinakselikin. Tulevana viikonloppuna olis tarkotus nostaa kone paikoilleen, jos nyt ei laatikon kanssa niin ilman.

tässä yks kuva kone irti ja vanteetkin alla: http://i670.photobucket.com/albums/vv70 ... 662123.jpg

jeps. laitan lisää kuvia taas ku omalle koneelle pääsen. anteeksi kirjoitusvirheet yms.

kuvakin nyt linkkinä ku vähä harjoittelin :)

kiitos ja anteeksi.

edit: onhan tätä tehty pirusti. en oo vaan kerenny oikeen ajatuksella kirjottaan projektia. ja tuntuu toivottomalta selittää ilman kuvia :)

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 8.4.2009 22:20

noniin.

jeps elikkäs golffi vietiin amikselle purettavaksi ku sielä oli enemmän aikaa laittaa tuota lihoiksi. ensin purettiin sähköt , vetarit irti, pakosarja irti, ja moottorin kannakkeet. Sitte saatiin nostaa kone-loota paketti pois. pesin koneen muutamaan otteeseen liuottimella ku oli niin sontanen. Koneen ollessa lattialla ja puhas vaihdoin kaikki stefat ja tiivisteet. jakopään hilutkin tuli laitettua uusiksi.

siinäpä yks kuvatus: http://i44.tinypic.com/16bzdp4.jpg

imusarja ja laturi kiilotettiin luokkakaverien kans (tänks jere ja mpl). lohkon ja venakopan maalasin sinisellä peltikattomaalilla. tieto kellään pysyyköhän tuo maali edes?

siinäpä jotain kiiltävää: http://i43.tinypic.com/2zsd7rk.jpg

Jettan kopastakin sipisteltiin turhia pois (joka nyt jo kaduttaa)

ovet: http://i670.photobucket.com/albums/vv70 ... etta52.jpg

persiis: http://i44.tinypic.com/29zzsyb.jpg

siinäpä jotakin sipistelyä.

laitetaas uutta matskua viikonloppuna. kiitos ja anteeksi

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 8.4.2009 23:04

enpä uskonut et kone ois noin siistis kunnos täl hetkellä, kun noit ekat kuvat näin!

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 8.4.2009 23:58

Onko Jetan rekkari AFO-9xx ja EU-kilvet + alla Weitecin alusta?

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 9.4.2009 7:35

jep. Sama auto. Savonlinnasta hajin, tais olla sun velipojan auto?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 9.4.2009 16:38

Joo veljen vanha auto. Tuo oli sen jälkeen nickillä " DeeplyDisturbed" joka möi sen sinulle? Sanoinkin silloin kun oli veljellä että pitäisi vaihtaaa GTi 16V-tekniikka tuohon, niin saisi hyvän auton siitä :)

Vanha kuvakin löytyi vielä. Kuva Huhtikuulta 2006.

Kuva

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 9.4.2009 16:55

nimerkkiä en tiiä ku nettiautosta pongasin. olihan se sillon nettiauton kallein, mutta kylläpä sen huomas että miks oli sen hintanen ku alko purkaan. en löytäny mistään ruostetta tai mitään muutakaan sanomista :)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 12.11.2009 18:25

Mitenkäs tämä projekti on edistynyt?

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 14.11.2009 22:26

no nyt on ollu jonkin aikaa vähän jäissä. Tuo gti tekniikka on myyty ja uudeksi koneeksi ostin mk4 golffin 20v turbo koneen, mallia agu. Suunnitelmat muuttunu siltä osin että ei tästä enään käyttöautoa tule. sisälle tarkotus nakata kaaret ja neljä kuppia.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.11.2009 13:27

Joko moottorille on ohjainta mietitty?

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 16.11.2009 22:25

aattelin että nelos golffin sähköt hommaan. Turboksi ehkä hy35? Pitää tuon ruiskun kans vielä miettiä että hommaako jonkin säädettävän vai yrittääkö tuolla vakio ruutalla saada pelaamaan.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 27.11.2009 12:28

Kyllä se Motronic ajaa asiansa jos teet sille kunnollisen ohjelman. Se ohjelman tekeminen voi tietysti maksaa yhtä paljon kuin joku halvempi kaupallinen ohjauslaitteisto tai MegaSquirt...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.11.2009 12:50

No jonkun se ohjelma pitää tehdä siihen aftermarket ruiskuunkin. Jos moottoritehoissa pysytellään alle 400 hv:n lienee alkuperäinen Motronic toimivin ratkaisu.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 27.11.2009 13:16

joo näin itekki aattelin että tuo vakio riittää mun tehotavoitteille. mikähän turbo tähän ois kaikista paras? tavoitteena +300hp.

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 27.11.2009 20:07

Gt 28 rs vois toimia..

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 27.11.2009 20:32

No jonkun se ohjelma pitää tehdä siihen aftermarket ruiskuunkin.

Tottakai pitää, itse tarkoitin kuitenkin että aftermarket-ruiskuun voi itsekin pienellä vaivalla tehdä ohjelman kun taas Motronic-viritystä ei ihan jokapoika harrasta kotona (tai tien päällä).

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.11.2009 21:36

Voihan itse sen ohjelman tehdä joo, se vaan on eriasia että saako sitä ikinä toimimaan kunnolla tai edes huonosti :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.11.2009 4:30

En oikein ymmärrä tätä että aina puhutaan tuosta vakio moottoriohjausboksin käytöstä mitä tässä olen lukenut niin monella tuottanut harmaita hiuksia taistella sen ajoneston kanssa ym...

Koneeseen lyödään useampi tonni rahaa ja sitten aletaan pihistelemään moottorin ohjauksesta ei nuo säädettävät boksit niin paljon enään nykyään maksa ja joka tapauksessa joudut sen penkissä säätämään (ai ainakin itse säätäisin, kiva kun säästit sen 500e siinä säädössä ja sen takia pääsee nakuttamaan ja mäntä sulaa (mitä tämä sitten maksaa)

Nykyisin noissa bokseissa myös hienoja säätöjä kun saa vaikka pienimmillä vaihteilla rajattua ahtoja jotta ei sutisi. Myös tottakai sitten tälläisiä säädettävän purkin avulla saat poistettua ilmamassa mittarin joten sen pakollisen dumpinkin asentaminen onnistuu niin ettei anna miljoonaa vikakoodia :D

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 28.11.2009 17:46

Herra ABT:llä ei varmaan ole koskaan ollut säädettävää boksia. Ne taitaa olla aika vähässä ne hiukset, jotka ajoneston kanssa tulee päästä kiskottua jos vertaa ohjelmoitavan kanssa painimiseen.

Orkkis ohjaimessa on positiivisena puolena sellainen seikka, että se toimii myös osakaasulla, pakkasella, kostealla ja jopa kuivalla kelillä. Sillä se pommi myös lähtee käymään joka aamu ilman tunnin sahaamista ja läppärin kanssa puljaamista. Toki aftermarket ecun saa säädettyä kohtalaisen hyväksi, mutta kukapa haluaa maksaa penkittäjälle siitä, että se hieroo sitä kaksi päivää penkissä ja vähän tielläkin?

Nykyisin motronikki osataan säätää aika isoille tehoille ja se ilmämäärämittari on tarkin ja paras tapa ohjata moottoria.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.11.2009 20:16

Kyllä ollut useampi säädettävä boksi ja omaan kakkis swappiin sellainen tulee.

Oletko yhtään mcpete tutustunut tuohon ajoneston kiemuroihin? Ei se ihan helppoa ole saada tuo toimimaan niin ettei anna yhtään vikakoodia.

Ja mitä tuohon motoronic tulee niin en nyt kauheasti kehuis sitäkään. Itsellä mm,,, tässä kesän aikana n.20 kertaa boksi auki koska virilastu irtoaa jalasta jolloin auto ei lähde enään käyntiin. AInut mikä tuohon auttaa on virilastun irroitus ja uudestaan takasin laitto. mm. joku vähänkin isompi töyssy tiessä niin siinä sitä taas sitten ollaan tiensivussa moottorinohjausboksia avaamassa. (karalan lastu huom ei softa vaan lastu sisällä)

Ja en nyt niin säädettäviä bokseja haukkuis kunnolla asennettuna ja oikein säädettynä hemmetin hyviä. Itsellä oli vanha omistaja tehnyt tälläisen viritelmän ja siltikin oli ihme ja kumma toiminut http://www.pb-tuning.net/joninkamat/crx/17102009497.jpg

Ja mitä noihin boksien säätöön tulee niin ei laita sitä dta:n tai hestec sinne joita ei pysty lennossa säätämään jolloin kestää tuo säätäminen

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.11.2009 21:07

Ja mitä tuohon motoronic tulee niin en nyt kauheasti kehuis sitäkään. Itsellä mm,,, tässä kesän aikana n.20 kertaa boksi auki koska virilastu irtoaa jalasta jolloin auto ei lähde enään käyntiin. AInut mikä tuohon auttaa on virilastun irroitus ja uudestaan takasin laitto. mm. joku vähänkin isompi töyssy tiessä niin siinä sitä taas sitten ollaan tiensivussa moottorinohjausboksia avaamassa. (karalan lastu huom ei softa vaan lastu sisällä)


No tuo nyt on vaan päin persettä tehty viritys, eikä niinkään motronicin ongelma. Ajoneston kanssa ei ole mitään ongelmaa kun tietää mitä tekee.

mcpetellähän taitaa olla omakohtaisia kokemuksia varsin laadukkaankin aftermarket ruiskun kanssa pelaamisesta? Onko koupessa nyt motronicci paikallaan?

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 30.11.2009 11:22

Mulla tosiaan on tuollainen "hinnat alkaen" malli ja se on edelleen paikoillaan. Maffin laittamista ole etäisesti myös suunnitellut. Sillä kun saisi niin paljon tarkemmin säädttyä vehkeet. Ei map-ohjauksessa mitään isoa ongelmaa ole, mutta sellaista säätämistä se on aina. Itse en vaihtaisi säädettävää pois, koska tykkään säädellä sitä ja katsoa mitä on saatu aikaan. Toisaalta hieman kadehdittaa välillä, kun muut vaan ajelee eikä aina tarvi säätää.

Rollea kompaten se ajonesto on ihan plug and play juttu, jos tietää mitä tekee.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 15.12.2009 10:41

En ota kantaa moottorinohjauksien paremmuuksiin mutta usea "pätevästi" säädetty motronic on penkissä nähty eikä parhaimmillaankaan ole olleet täysin kohdallaan. Voimaa on toki monesta tullut mutta enemmänkin olisi ehkä saanut.

Mulla on parissa edellisessä kamppeessa ollut aftermarket ecu eikä mitään muuta tule jatkossakaan. Ja ne saa todellakin toimimaan täydellisesti ihan kelillä kuin kelillä ilman mitään jumppaliikkeitä helposti ja nopeasti. Ja todellakin kaikilla kaasunasennoilla. Juu niin..
maffia mulla ei ole ollut missään vehkeessä, aina ensimmäisenä heivattu mäkeen.

Jos sitä konetta/ecua joutuu jatkuvasti ropaamaan eikä saa toimimaan niin on vika purkissa tai tekijässä, toki jos ostaa "hinnat alkaen" purkin niin saa myös "hinnat alkaen" -purkin. ..vaikkei hinta sinänsä mikään itseisarvo olekaan puhuttaessa moottorinohjauksista.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 18.12.2009 21:14

Annanpa oman mielipiteen aiheesta. Omassa corradossa tuo me7 motronicci (säädettynä) Ja en vaihtaisi pois mistään hinnasta. Toimii kuin ihmisenmieli. Sisältää mm erittäin hyödyllisen sylinterikohtaisen nakutusmyöhästyksen ym ym. Ahtopaineensäätö esim. todella jouhea kaikilla kuormilla ja kaasunasennoilla. Vikadiagnostiikka ym ym.
Ns standalone ecutkin ovat erittäin hyvin toimivia olettaen että asennus on tehty oikein, monessa rojektissa toimintavarmuus kompastuu juurikin tähän. Säädettävyys on tietenkin erittäin helppoa verrattuna vakio ecuihin, tosin ei noitakaan helppo ole säätää jos ei tiedä moottorin perusteita ja jonkinverran ecun toimintaa.
Nämä ovat kai sitten niitä mielipideasioita.

bora
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.9.2007 18:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja bora » 16.2.2010 20:58

Mites käytö toi mk4 tekniikka suoraan vanhoihin kiinnikkeisiin? Onko projekti edistynyt?

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.2.2010 0:57

kyllä ne taitaa mennä aikalailla jetan omat kannakkeet, ja jos ei mene nii pitää tehä itte. Empä oo juuri vähään aikaan tuota tehny, ku tälläkin hetkellä vuosangan ampuma-alueella kipinävuorossa:). Mitä nyt osia haalinu mm: jazzin tankki ja lentokoneliittimet, jarruhiluja, tukivarret jotka pitäs vahvistehitsailla, kaikki alustan puslat powerflexiltä, ja jottae muuta pientä sälää. Tarkotuksena olis seuraavaksi pohja maalata ja vetää bensaletkut ja nakata akselit paikolleen. Sais nyt edes pyörilleen tuon nii vois alkaa kaaria suunnittelemaan ja sitte sitä moottoriakin joskus :)

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 5.3.2010 14:35

Onkos sulla noi borbetit vielä? Olisin kiinnostunu ostaan... Millä etllä? Ja jos et myy niin laitappa ainaki yvllä mistä nuo tilasit.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 5.3.2010 18:55


Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 5.3.2010 21:58

onhan ne vielä mutta menee ens kesänä kakkis golffin alle. Ja juurikin tuolta tilasin^ suosittelen lämpimästi tuota firmaa.

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 6.3.2010 21:04

Jees, kiitoksia linkistä :) vanteet on jo tilattu, ja aika kilpailukykyseen hintaan vielpä :P


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa