Lämmitystolpan kellon vaihto

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

Lämmitystolpan kellon vaihto

ViestiKirjoittaja Reaper » 31.1.2010 18:06

Kuva

Onko tämä Theben AT-1 kello painamalla kiinni lämmitystolpassa pistorasiassa vai millainen sen kiinnitys on? Pitäisi vaihtaa uusi tilalle kun hajosi tuo pyörivä kello osa tuosta vanhasta.

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 31.1.2010 18:13

Eiköhän se ole ihan siihen pistorasiaan laitettu? Eli vedät pois ja laitat uuden.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 31.1.2010 18:15

on ihan painamalla, tosin se suojalevy pitää ensin poistaa. tuohan on ihan pistorasiaan laitettava kello. tolpassa tuon alla on pistorasian pohjaosa.

tuon tilalle sopii myös malli jossa ei ole tuota rajoitettua kahden tunnin ajastusta, vaan voit laittaa vaikka 05-08 ja 14-16 ja 19,30-22.

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 31.1.2010 18:43

Niin tuossa äsken katsoinkin että pitää irrottaa suojalevy kun menee tuon kellon reunojen päälle, virta tietenkin pois talon sisältä sulakkeesta. Kiitos neuvoista, eiköhän se näillä tiedoilla onnistustu.

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 31.1.2010 20:42

Miten tuollaisen kellon saisi pysähtymään? Onko siihen mitään helppoa konstia? Akkulaturi tarvis virtaa kauemmin kuin kaksi tuntia kerrallaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.1.2010 20:53

tuohan on ihan pistorasiaan laitettava kello. tolpassa tuon alla on pistorasian pohjaosa.
Kello pois?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 31.1.2010 21:59

Vaihda tällaiseen voit laittaa päälle vaikka 24/7. Tuosta siis painellaan noita sinisiä nappeja alas sille ajalle jolle lämmityksen haluaa. Noita on näkynyt myynnissä ainakin prismoissa.

Kuva

Jormalainen: Se on siis ihan suojaamaton pistorasian pohja.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.2.2010 0:37

Aaa!.. Siis kellon kun ottaa pois niin näkyy jo johdot.

Mä jo ihmettelin...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.2.2010 0:51

Miten tuollaisen kellon saisi pysähtymään? Onko siihen mitään helppoa konstia? Akkulaturi tarvis virtaa kauemmin kuin kaksi tuntia kerrallaan.

Kelloa tämä ei pysäytä, mutta virtaa riittää, kävipä kello mitä tahansa:
Tökkää hammastikku pitämään tuo harmaa O/I "tappia" tuolla vasemmassa sivussa kun on päällä asennossa. Sitten tarpeen tullen voi palauttaa kellon käyttöön hammastikun pois nyppäyksellä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.2.2010 0:58

Nyt kun tarkemmin katsoin ekaa kuvaa niin onko tuo sellainen malli missä pääsee "invertoimaan" kellotoiminnon tuolta vasemmasta yläkulmasta rullaa pyöräyttämällä?

Äipällä oli pyykkikoneessa ihan samannäköinen ja sen toiminta oli sellainen että kun tuli kehällä pykälä niin se napsautti sähkönsaannin toiseen asentoon missä se oli. Jos käsin napsautti pykälällä em. rullaa niin entinen tunti vuorokaudessa -ajastus muuttui 23 tuntia vuorokaudessa -ajastukseksi.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.2.2010 1:21

^ ei onnistu. (ei onnistunut ainakaan omassa) tuota harmaata nuppia kääntämällä saa kyllä päälle, mutta olisikohan ollut n.15 min ja naksahtaa takaisin pois asentoon. Eli kellon kehällä täytyy olla enemmän hampaita kuin vaan tuolla ON/OFF lämmitysvälillä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.2.2010 1:40

Nyt on Garo:n autolämmityskotelo ja digitaalinen kello. Joku on varmaan päässyt näitäkin kytkemään, eli kuinkas tuon ohittaminen onnistuu fiksusti ja onko paha rasti? Voiko huoletta ruuvailla auki ja ihmetellä :D Tälläinen siis kyseessä: GARO KL216-1FB

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 1.2.2010 1:44

Miten tuollaisen kellon saisi pysähtymään? Onko siihen mitään helppoa konstia? Akkulaturi tarvis virtaa kauemmin kuin kaksi tuntia kerrallaan.

Ruuvimeisseli väliin ja tiukka vääntö niin lentää toi koko musta rinkula helv.....n :) Toki täytyy muistaa ensin kääntää se siihen asentoon, että siitä pistokkeesta tulee virtaa. Itse olen omasta tolpasta rikkonut sen ja auto siis lämpenee 24/7

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 2.2.2010 16:39

Nyt tuli kello vaihdettua, oli tosiaan helppo homma. Eli virta sulakkeelta pois talon pääkeskukselta, tuo suojalevy pois, vanha pois ja uusi kello tilalle kotelon takaseinässä olevaan pistorian pohjaan painamalla ja sitten suojakansi takaisin ja sulake kiinni.

28 euroa tuli uusi maksamaan.

Tuo kellon kiinnitys on aika kätevä jos joutuu työkseen noita vaihtamaan. Ei tarvitse johtojen kanssa kikkailla pakkasessa.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 9.2.2010 22:48

Ei tarvitse johtojen kanssa kikkailla pakkasessa.


Eikä niiden "vanhanmallisten" pikkukellojen kans, 2 ruuvia auki ja vanha pois-> uusi tilalle :)

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 16.2.2010 19:57

Meinasin kysyä, että miten siitä vanhanmallisesta pikkukellosta tehdään 24/7-syöttö, mutta kvg paljasti aiemman keskustelun: http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... c98058e0dd

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 16.2.2010 21:52

Mä oon tehny parista tuommosesta on/off-tolppia, pyöräyttää vaan sopivasti sitä ulompaa kehää väärään suuntaan. Kuuluu naps ja sen jälkeen ulompi kehä ei enää pyöri kellon mukana. Kokeilut sitten OMALLA VASTUULLA.


:-D
Tuo on kieltämättä kätevä toiminto, varsinkin vuokra-asunnossa...

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.2.2010 22:22

Olin tuossa muutaman viikon jelppaamassa kaveria sen sähköasennusfirmassa... Vaihdettiin muutamaan tolpaan kello ja kaveri ihmetteli, kun joka syksy toistuu sama tilanne että tukkurien saldot on usean tuhannen kappaleen verran miinuksella heti kun pakkaset tulee noista kelloista... Eivät osaa varautua siihen kuinka paljon niitä särjetään per talvi ;)

vag-on
-
Viestit: 84
Liittynyt: 27.1.2009 17:20

ViestiKirjoittaja vag-on » 25.2.2010 19:52

Kelloon saa enemmän aikaa siten, että kääntää ensin koko kiekkoa niin, että sähköt menee päälle. Sitten painaa ulkokehän sisään ja kääntää vastapäivään ns. lisää aikaa. Sähköt katkeaa vasta, kun punainen nuoli seuraavan kerran tulee kohdalle.
Selkiskö?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 25.2.2010 21:47

Rynnäkköpäärynä: Kyllähän toi loppumis ongelma riippuu yleensä siitä et onko eteläsuomessa kovia pakkasia..... ja toinen ettei tahdo valmistajaltakaan irrota tavaraa muutaman päivän varoitusajalla!


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa