Halpa hitsauskone kotikäyttöön
Valvoja: ffp jäsenet
Halpa hitsauskone kotikäyttöön
Olen tässä muutamat päivät kattellut paria halpaa ilman kaasua toimivaa hitsauskonetta, jota olen ajatellut käytettävän kotona. Hitsausta en ole itse lainkaan vielä harjoitellut, mutta into olisi kova ja siitä haluaisinkin kysyä teiltä kokeneemmilta.
Pystyykö näillä harjoittelemaan hitsausta helposti ja ovatko ne ihan kohtuullisia kotikäyttöön mm. autonpeltien ym. muiden hitsaukseen ?
Motonetin halvin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9663
Bilteman halvin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... m&ryhmaid=
Mitään pro vermeitä en ole hakemassa, vaan nimenomaan vasta-alkajalle sopivaa laitetta ja tahtoisin mielellään neuvoja hitsauksen harjoitteluun ja mielipiteitä noista laitteista.
Pystyykö näillä harjoittelemaan hitsausta helposti ja ovatko ne ihan kohtuullisia kotikäyttöön mm. autonpeltien ym. muiden hitsaukseen ?
Motonetin halvin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9663
Bilteman halvin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... m&ryhmaid=
Mitään pro vermeitä en ole hakemassa, vaan nimenomaan vasta-alkajalle sopivaa laitetta ja tahtoisin mielellään neuvoja hitsauksen harjoitteluun ja mielipiteitä noista laitteista.
-
- -
-
- -
Itse ostin pari vuotta sitten käytettynä tällaisen.
Maksoin muistaakseni 150€ ja hiilaripullo+mittarit toisen mokoman. Eihän se voimavirtakoneita vastaa mutta hyvin sillä on harrastehommat hoituneet.
Kone on ajalta ennen dinosauruksia mutta kun siinä ei montaa osaa ole niin eipä ne mihinkään hajoa. Omastani vaihdoin langansyöttösäädön potikan kun siinä oli kosketushäiriöitä. Taisi maksaa pari euroa.
Maksoin muistaakseni 150€ ja hiilaripullo+mittarit toisen mokoman. Eihän se voimavirtakoneita vastaa mutta hyvin sillä on harrastehommat hoituneet.
Kone on ajalta ennen dinosauruksia mutta kun siinä ei montaa osaa ole niin eipä ne mihinkään hajoa. Omastani vaihdoin langansyöttösäädön potikan kun siinä oli kosketushäiriöitä. Taisi maksaa pari euroa.
Mulla on pitkäaikaisessa lainassa kaverin Esab Original 150.
Valmius on suojakaasun käyttöön, mutta pullon ja mittareiden puutteessa hitsaan täytelangalla. Hyvin menee.
Noissa esimerkkikoneissa (ja muissakin halvemmissa) on virrassa vain kaksi asentoa, nim. ja max.
Jos mahdollista, niin katsele konetta missä virran- ja langansyöttö säädettävissä portaattomasti, niin hyvin pärjää täytelangalla.
Valmius on suojakaasun käyttöön, mutta pullon ja mittareiden puutteessa hitsaan täytelangalla. Hyvin menee.
Noissa esimerkkikoneissa (ja muissakin halvemmissa) on virrassa vain kaksi asentoa, nim. ja max.
Jos mahdollista, niin katsele konetta missä virran- ja langansyöttö säädettävissä portaattomasti, niin hyvin pärjää täytelangalla.
-
- -
Kyllä minunkin asiakkaat maailmalla hitsailee harjateräksellä levyjä kiinni, eikä hitsipuikolla. Onko nyt niin että harjateräskin on tarkoitettu hitsaamispuikoksi?
Kyllähän sillä täytelangalla hitsaa ohkaistakin, mutta luvattoman huonoa se siihen hommaan on. Paksumpaan materiaaliin sen sijaan täytelanka+suojakaasuyhdistelmä on vallan maino tapa saada parempi sauma ja tunkeuma. En ole mikään ammattihitsari, mutta kyllä muutama kilometri on lankaa tullut poltettua, kaikilla yhdistemillä.
Kyllähän sillä täytelangalla hitsaa ohkaistakin, mutta luvattoman huonoa se siihen hommaan on. Paksumpaan materiaaliin sen sijaan täytelanka+suojakaasuyhdistelmä on vallan maino tapa saada parempi sauma ja tunkeuma. En ole mikään ammattihitsari, mutta kyllä muutama kilometri on lankaa tullut poltettua, kaikilla yhdistemillä.
Itse olen ähertänyt tuollaisella huippuilla kuin Gern :D Eihän tuo mikään erikoinen ole, mutta se mikä tekee eron jälkeen ja käyttömukavuuteen on itse lanka mitä käyttää. Ydintäytteissä on ihan perkeleesti eroja niin siinä minkälaista jälkeä tulee kuin myös siinä, että miten se lanka kulkee siellä letkussa. Tuollaiseenkihan saa sen kaasupullon helposti ja sitä voi siinä käyttää missä muitakin ja onhan tuossa ydintäytteessä se positiivinen puoli notta sillä on helpompi hitsatta ulkoilmassa.
Joten voisin sanoa, että kokonaisuus ratkaise eikä pelkkä kone.
Joten voisin sanoa, että kokonaisuus ratkaise eikä pelkkä kone.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”