Paljonko ajettuja dieseleitä teillä on?
Valvoja: ffp jäsenet
Ventolla rullattu 410tkm, ja hyvin käy ja kukkuu ja kulkee. :) mitä nyt pientä huoltoa kaipais, syöttöpumppu vuotaa pikkusen ja ohjaustehostin tihuttaa jostaki öljyä ja sitä roiskuu sitte laturinhihnallekin, joka aiheuttaa joka-aamuset naapurienpiinaustuokiot helvetillisellä vikinällään.. Tällä hetkellä setuppina toimii: vakioahdin, syöttöä nostettu, ahdot jossaki 0,8 tienoilla, ahtokaraa rälläköity, IC tulossa puskurin taakse ja ahdin vaihtunee jossain vaiheessa K24 tai K26:seen.
VW Bora 1.9 TDI -00
Bora AGR kone, UpSoluten lastu ja EGR tukkoon 267 000 km kohalla. Ajoin Boralla 372 450 km, kun vaihdoin Seat Leon 1.9 TDI Sport 130 heppaseen. Borassa ahtopaineen säätöventtiili uusittiin, taka-akselin helat, laturin hiilet (hiilirengas puhki kulunut) Huoleton auto pitää, kulutus minimaallinen 4-5.5 litraa sadalla. Ei kuluttanu öljyä kun ehkä puolikkaan 15 000 km:llä. Harmittaa kun vaihdoin pois. Auto oli naisella 264 000 km: asti matka-ajossa, mitään niveliä ei ole uusittu, kytkin oli alkuperäinen.
3B passat -01 AGR ja Golf 4 Pd AJM -01
Passatilla rullattu 450 tkm joista 46 tkm -08 toukokuusta tähän päivään. Pasuuna pelaa ei lonksu eikä kolise. Kylmänä venttiilit ääntää vähän aikaa varmaan ohjurit väljät. Koneelle ei tehty mitään huollettu ja kovaa ajoa väh. 200 km 5 päivänä viikossa.
4motion Golffillla ajettu 312 tkm kaikki toimii haldex esipainepumppu vaihdettiin tällä viikolla ja ja komeesti menee nytten.
Kolisee kyllä etupäästä mutta vaihdetaan vakaajan kumit niin jospa asettuis.
4motion Golffillla ajettu 312 tkm kaikki toimii haldex esipainepumppu vaihdettiin tällä viikolla ja ja komeesti menee nytten.
Kolisee kyllä etupäästä mutta vaihdetaan vakaajan kumit niin jospa asettuis.
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Millä kohdalla autosta?
Vihreä 4B: Mittaristo vaihdettu, alusta päivitetty kaikkine puslineen ja nivelineen, sisusta päivitetty, kone vaihdettu, turbo vaihdettu pari kertaa jnejne....
1000-360000 km, riippuen, mitä kohtaa katsotaan ;)
Punainen 3C: uitettu tuontipeli, mittarissa n.120000 km. Oletettavasti oikea lukema.
Golffi: ken tietää, ja barbieta ei kiinnosta.
Vihreä 4B: Mittaristo vaihdettu, alusta päivitetty kaikkine puslineen ja nivelineen, sisusta päivitetty, kone vaihdettu, turbo vaihdettu pari kertaa jnejne....
1000-360000 km, riippuen, mitä kohtaa katsotaan ;)
Punainen 3C: uitettu tuontipeli, mittarissa n.120000 km. Oletettavasti oikea lukema.
Golffi: ken tietää, ja barbieta ei kiinnosta.
Ventoon pyörähti ennen talvitelakointia piristettyyn AFN:ään 190tkm. Talvikäyttis MB:ssä kohta sisäänajo suoritettu. 618tkm. Voi siis alkaa kohta ahdinta suunnittelemaan kylkeen. ;) Sitten vielä yhtä nimeltämainitsemattoman konsernin edustajaa on siunattu 390tkm mittarilukemalla. Kyllähän nuita riittää...
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 9.12.2008 14:07
Passat 3C vm .2005 1.9 TDI BKC moottori. 215tkm mittarissa.
Ollut edellisellä taksina, 197 tkm ajettu kun ostin varma ratkaisu 12 kk takuulla merkkiliikkeestä vuosi sitten. Huoltokirjan mukaan 178tkm kohdalla kytkin ja kaksoismassa mennyt vaihtoon. Itse vaihdatin ostaessa jarrulevyt eteen myyjän piikkiin :) Muuta ei tiettävästi ole ollut..Softattu 15tkm sitten (tmchiptuning) parani kones raakasti väännön ja tehon osalta. ns pitovehe !
Edellinen 1,9 TDi 130hv tiprtonic vm 2004 jossa 237tkm kohdalla kolmas tiptronic laatikkko kehiin.!. Oli mun viimenen VW automaatti kun toinen laatikko levisi jo 11 tkm jälkeen..
Ollut edellisellä taksina, 197 tkm ajettu kun ostin varma ratkaisu 12 kk takuulla merkkiliikkeestä vuosi sitten. Huoltokirjan mukaan 178tkm kohdalla kytkin ja kaksoismassa mennyt vaihtoon. Itse vaihdatin ostaessa jarrulevyt eteen myyjän piikkiin :) Muuta ei tiettävästi ole ollut..Softattu 15tkm sitten (tmchiptuning) parani kones raakasti väännön ja tehon osalta. ns pitovehe !
Edellinen 1,9 TDi 130hv tiprtonic vm 2004 jossa 237tkm kohdalla kolmas tiptronic laatikkko kehiin.!. Oli mun viimenen VW automaatti kun toinen laatikko levisi jo 11 tkm jälkeen..
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Päivitystä 11/11/2007 tilanteeseen:
-98 AFN kone, syncro+farkku. Tänään 380881 mittarissa, ei tehty koneelle yhtään mitään, paitsi vaihdettu/lisätty öljyä + normihuollot. Kytkin alkuperäinen. Tämänkin kesän ollut asuntovaunu perässä ja hyvin kulkee.
Tänä talvena tuli pikku vika. Akusta loppu vesi ja tuppasi hyytyä kesken starttauksen. Eipä muuta vikaa.
Lisää päivitystä
Nyt kertynyt mittariin 432 ja risat tuhatta. Samoilla teemoilla mennään eli öljyjä + peruskuluvia osia vaihdellaan. Puolta milliä odotellessa...
edit: laitetaanpas päivitys tähän. Nyt mittarissa reilu 488 tuhatta. Tukivarret edessä temppuilleet ja moniurahihna tiukkaajaa uusittu ja muuta pientä. Ei isompia murheita.
-98 AFN kone, syncro+farkku. Tänään 380881 mittarissa, ei tehty koneelle yhtään mitään, paitsi vaihdettu/lisätty öljyä + normihuollot. Kytkin alkuperäinen. Tämänkin kesän ollut asuntovaunu perässä ja hyvin kulkee.
Tänä talvena tuli pikku vika. Akusta loppu vesi ja tuppasi hyytyä kesken starttauksen. Eipä muuta vikaa.
Lisää päivitystä
Nyt kertynyt mittariin 432 ja risat tuhatta. Samoilla teemoilla mennään eli öljyjä + peruskuluvia osia vaihdellaan. Puolta milliä odotellessa...
edit: laitetaanpas päivitys tähän. Nyt mittarissa reilu 488 tuhatta. Tukivarret edessä temppuilleet ja moniurahihna tiukkaajaa uusittu ja muuta pientä. Ei isompia murheita.
Viimeksi muokannut suorja, 21.4.2011 9:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Meirän kalusto
Morjens !
Mulla on tuossa edelleen taksikäytössä oleva 2,5TDI Transkopteri
Kone (ACV) on hyvin palvellut , ajettu nyt 915500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä... Turbo on alkuperäinen samoin ilmamäärämittari. Ensimmäinen omistaja ajoi 433000 taksissa ja minä olen jatkanut siitä sen lopun. Hiukan olen peltitöitä siihen tehnyt, kun tuo hiekka pirulainen tahtoo kuluttaa noita peltejä... Jakoremmit vaihdettiin jopulukuulla ja takatukivarret jotka tulivat AVK:sta, seuraava remminvaihto onkin jo miljoonassa klometrissä... Vaiht
eistoon on kerran vaihdettu laakerit Öljynä on LE-Almasol 600 ja öljynvaihto yleensä kytkimen vaihdon yhteydessä (n.300000)
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
Mulla on tuossa edelleen taksikäytössä oleva 2,5TDI Transkopteri
Kone (ACV) on hyvin palvellut , ajettu nyt 915500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä... Turbo on alkuperäinen samoin ilmamäärämittari. Ensimmäinen omistaja ajoi 433000 taksissa ja minä olen jatkanut siitä sen lopun. Hiukan olen peltitöitä siihen tehnyt, kun tuo hiekka pirulainen tahtoo kuluttaa noita peltejä... Jakoremmit vaihdettiin jopulukuulla ja takatukivarret jotka tulivat AVK:sta, seuraava remminvaihto onkin jo miljoonassa klometrissä... Vaiht
eistoon on kerran vaihdettu laakerit Öljynä on LE-Almasol 600 ja öljynvaihto yleensä kytkimen vaihdon yhteydessä (n.300000)
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
No ilmamäärämittari on Pierburg ja siinä on leima poltettu kylkeen että 6/96 97 mallin autossa... Niin nuo takatukivarsista oli hiekka syönyt iskarinkorvat niin ohuiksi että niistä toinen ratkesi kappaleiksi ja toinenkin oli kulunut aikalailla, ja jousien alla varren päällä olevat levyt olivat jousen pään kohdalta kuluneet puhki ja kumihelat olivat jo hieman pehminneet, ei niissä muuta vikaa ollut. Nyt se on taas kuin uusi... :-) Pakoputkisto on vielä alkuperäinen joskin viimeisestä vaimentimesta on viimeinen peltikerros menossa...
Akuutimpi ongelma on tuo tyhjäkäynnin seilaaminen. Kone kyllä ulvahtaa startatessa, että oireet sopivat sammutinventtiiliin... Ilmanpuhdistimen suodin on vaihdettava 20000 km välein ettei pöly pääse koneeseen. Sillä on saatu pölyarvo öljyanalyysissa hyvin pieneksi josta johtuen myös rauta -arvot eli kuluminen on ollut todella vähäistä...
Akuutimpi ongelma on tuo tyhjäkäynnin seilaaminen. Kone kyllä ulvahtaa startatessa, että oireet sopivat sammutinventtiiliin... Ilmanpuhdistimen suodin on vaihdettava 20000 km välein ettei pöly pääse koneeseen. Sillä on saatu pölyarvo öljyanalyysissa hyvin pieneksi josta johtuen myös rauta -arvot eli kuluminen on ollut todella vähäistä...
Golf 1 -80 paku, 466tkm taulussa ja kai sille jotain on tehty.. Alkuperäinen kone piti vaihtaa pois kun rupesi olla tunnit täynnä. Ja sitten TD-Jetta (jr) jonka koneen kilsoista ei mitään hajua, mutta öljynpaineet taitaa olla karkuteillä. -82 Jetta 1 1,6 dsl 430tkm joka ei kaipais kuin pienen käyttöentisöinnin eikä muutako leimalle :)
Pasaatilla ruuvattu nyt 367.000km. Nyt 15.03.2010 401500km. Ja 30.10.2013 493000km. Tosin kansi rempattu kun alkoi kannentiiviste päästän painetta jäähdytysjärjestelmään. Ei viittinyt laitaa kantta sellaisenaan takas kun oli kerran irti.
Viimeksi muokannut vorkkari, 30.10.2013 15:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Talouden eniten ajetun auton virkaa hoitaa autotallin uusin tulokas, Transporter 2.5TDI (65kW). Mittarissa nyt 308tkm, jota itse ajeltu n. 600km. Käy ja kukkuu kauniisti, kylmänä tosin käy vähän rykien. Mahtaako kuulua asiaan? Seuraavana tulee Polo 1.4TDI lukemalla 140tkm ja viimeisenä tallin noviisi A3 1.9TDIe lukemalla 5tkm.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18.12.2005 14:16
1kpl
eli ACV Transporter ja vähän reilut 510000km mittarissa. Nyt reilun tuhannen kilometriä ollut lastun vaikutuksen alla ja parantaa kun sika juoksuaan
eli ACV Transporter ja vähän reilut 510000km mittarissa. Nyt reilun tuhannen kilometriä ollut lastun vaikutuksen alla ja parantaa kun sika juoksuaan
Viimeksi muokannut Naftasukka, 7.2.2010 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.11.2009 21:16
pasuunalla
vm96 1Z tdi pasuunalla takana vasta 447000 ja hyvin kulkee, huoltokirjaan jos katsoo niin öljyjä on vaihdettu :) No ehkä muutama satsi jarruosia, iskarit ja jouset, n75 ja jokunen jakoremmisarja. Ikiliikkujahan tuo, aika näyttää mitä kestää, n.90tkm vuodessa nielee :)
-ari-
-ari-
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23.1.2010 22:19
Passat 3b 1.9tdi AHU (66kW) vm. 2000 176tkm mittarissa.
Huoltoja:
Jakoremmi 90tkm väli
Öljynvaihdot n. 8-13tkm välein (Mobil 0W40)
Alkuperäisvaraosa suodattimet
MAF antureita muistaakseni 2kpl, toinen kerta oli vakavampi tapaus.
1kpl ylätukivarsia vaihdettu apukuskin puolelle.
Tuulettajan visko tuhannen atomeiksi -> vaihdettu (n. 140-150tkm paikkeilla).
Vasta vaihdettu N75 turbon vierestä.
Huoltoja:
Jakoremmi 90tkm väli
Öljynvaihdot n. 8-13tkm välein (Mobil 0W40)
Alkuperäisvaraosa suodattimet
MAF antureita muistaakseni 2kpl, toinen kerta oli vakavampi tapaus.
1kpl ylätukivarsia vaihdettu apukuskin puolelle.
Tuulettajan visko tuhannen atomeiksi -> vaihdettu (n. 140-150tkm paikkeilla).
Vasta vaihdettu N75 turbon vierestä.
Viimeksi muokannut Antto-, 12.2.2010 0:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-95 1.8TD Mondeo, 65kw uutena, vanha taksi, hyvällä huollolla ollu. Tällä hetkellä lukemaa 498tkm verran. Pelkillä hihnan- ja öljyjen vaihdoilla on menty. Nokassakaan ei näkyny mitään jurmuja ym. kulumaa ja käy hyvin, -25 pakkasestakin ilman lämmitystä käyntiin, toki pari kertaa pitää hehkuttaa. Nyt n. 10tkm ajan ollu paikallaan isompi Garretti, 10mm pumppu, iso cooleri ja muuta perinteistä, n. 150hp setti, ja hyvin tuo tuntuu kestävän. Lujalta koneelta kyllä vaikuttaa :) Öljynsyöntikin tapahtuu vain ulkoisesti, öljynjäähyttimen (vai olisko lämmitin??) tiputtaessa auton alle välillä aika runsaastikin. Todellakin aika huolettomaksi käyttödiiseliksi osottautunu. Ei oo kestoltaan ainakaan huonompi kuin TD/TDI. Tolla Mondeon 1.8td motilla ei oo sitten yhtäläisyyksiä muinaisiin Sierrojen 1.8td koneisiin, niitähän hajosi jo takuuaikana monilta..
AGR
Octavia -98:n mittarissa 501tkm. Parin viime vuoden ajalta keskikulutus 4,6 http://tankkaus.com/cardata.php?nr=26286
Moottori täysin alkuperäinen ja avaamaton eikä syö öljyä.
Moottori täysin alkuperäinen ja avaamaton eikä syö öljyä.
Passat 3bg sedan 1.9Tdi 74kw AVB manuaalilla ajettu 274tkm.
Auto on ollut minulla noin parisen vuotta ja 80tkm.
LongLife huollettu kunnes 270tkm kohdalla vaihdoin jakopään hilut ja kiinteän vaihtovälin öljyt.
Muutamia vikojakin on ollut:
Ilmastoinnin painetunnistin oli rikki. Vaihdettu.
Takaluukku ei avaudu sähköisesti edelleenkään.
Laturin vapaakytkin alkoi luistamaan. Vaihdettu.
Mitään muuta varsinaista vikaa ei ole ollut.
Iskarit taitaa edessä olla lopussa, kun lotisee eikä nivelistä löydy väljää.
Normaalit huollot ja remmin yms. vaihdot vain eikä kone puolelle ole tehty muutoksia (egr yms.)
Auto on ollut minulla noin parisen vuotta ja 80tkm.
LongLife huollettu kunnes 270tkm kohdalla vaihdoin jakopään hilut ja kiinteän vaihtovälin öljyt.
Muutamia vikojakin on ollut:
Ilmastoinnin painetunnistin oli rikki. Vaihdettu.
Takaluukku ei avaudu sähköisesti edelleenkään.
Laturin vapaakytkin alkoi luistamaan. Vaihdettu.
Mitään muuta varsinaista vikaa ei ole ollut.
Iskarit taitaa edessä olla lopussa, kun lotisee eikä nivelistä löydy väljää.
Normaalit huollot ja remmin yms. vaihdot vain eikä kone puolelle ole tehty muutoksia (egr yms.)
A4 q AVF, 210 tkm. Itse ajanut 203 tkm lähtien. Laippa auttoi, olemassa oleva softa ok. Laturin vapaapyörä nyt ainakin oireilee.
Ilmansuodattimen lumisihti oli aivan täynnä lehtiä ja itikoita, tuntuu siltä että jokaisen auton minkä ostan olen ensimmäinen joka imuroi sen ilmapuhdistinlaatikon.
Castrolin ölpät 10 tkm välein sitten 180 tkm huollon.
Ilmansuodattimen lumisihti oli aivan täynnä lehtiä ja itikoita, tuntuu siltä että jokaisen auton minkä ostan olen ensimmäinen joka imuroi sen ilmapuhdistinlaatikon.
Castrolin ölpät 10 tkm välein sitten 180 tkm huollon.
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa