Golf V etuoven kulman vääntyminen jäästä johtuen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V etuoven kulman vääntyminen jäästä johtuen
Moi,
En äkkiseltään löytänyt tästä aiempaa keskustelua, tosin tunnustan etten kaikkia aiempia keskusteluja käynyt läpi.
Itsellä -04 Golf V 1.6 FSI:ssä oli yksi kaunis päivä kuljettajan puoleisen oven (auto 2-ovinen) saranan puoleinen alakulma "törröllään". Ensin tuli mieleen onko kyseessä ilkivalta, mutta kukapa autoon saranan puolelta koittaisi sisään, muutenkin helpompi rikkoa ikkuna.
Asiaa kyseltyäni selvisi, että en ensimmäinen saman ongelman kanssa ko. autossa. Kävin paikallisessa VW-huollossa näyttämässä ja epäsuorasti myönsivät että kyseessä suunnittelukukkanen. Ottivat kuvia tapauksesta ja lähettävät maahantuojalle katsottavaksi, joka päättää meneekö takuuseen. Kertoivat myös, että jos menee, siinä tapauksessa oviin molemmille puolen laitetaan superlonia estämään jäätyminen jatkossa, joka estää ongelman toistumisen.
Koska omalla kustannuksella kyseessä kallis korjaus suhteessa pienen kauneusvirheen takia, kiinnostaa oletteko muut törmänneet samaa ongelmaan, ja onko teillä mennyt takuuseen? Ainakin itsellä, vaikka pelti vääntynyt vain, joudutaan sekä ovea että lokasuojaa maalaamaan, joka nostaa korjauksen hintaa.
Kiitokset vastauksista.
oL
En äkkiseltään löytänyt tästä aiempaa keskustelua, tosin tunnustan etten kaikkia aiempia keskusteluja käynyt läpi.
Itsellä -04 Golf V 1.6 FSI:ssä oli yksi kaunis päivä kuljettajan puoleisen oven (auto 2-ovinen) saranan puoleinen alakulma "törröllään". Ensin tuli mieleen onko kyseessä ilkivalta, mutta kukapa autoon saranan puolelta koittaisi sisään, muutenkin helpompi rikkoa ikkuna.
Asiaa kyseltyäni selvisi, että en ensimmäinen saman ongelman kanssa ko. autossa. Kävin paikallisessa VW-huollossa näyttämässä ja epäsuorasti myönsivät että kyseessä suunnittelukukkanen. Ottivat kuvia tapauksesta ja lähettävät maahantuojalle katsottavaksi, joka päättää meneekö takuuseen. Kertoivat myös, että jos menee, siinä tapauksessa oviin molemmille puolen laitetaan superlonia estämään jäätyminen jatkossa, joka estää ongelman toistumisen.
Koska omalla kustannuksella kyseessä kallis korjaus suhteessa pienen kauneusvirheen takia, kiinnostaa oletteko muut törmänneet samaa ongelmaan, ja onko teillä mennyt takuuseen? Ainakin itsellä, vaikka pelti vääntynyt vain, joudutaan sekä ovea että lokasuojaa maalaamaan, joka nostaa korjauksen hintaa.
Kiitokset vastauksista.
oL
Sama homma nelosgolffissa. Mulla on molempien etuovien etukulmat vääntyneet ulospäin.
Sisätilan lämmitin edesauttaa aika paljon tuota jäätymistä. Eli se sulattaa auton päällä olevan lumen joka valuu vetenä sinne saranan väliin ja jäätyy. Sitten kun aukaiset oven niin kuuluu rusahdus ja sen on mutkalla.
Sisätilan lämmitin edesauttaa aika paljon tuota jäätymistä. Eli se sulattaa auton päällä olevan lumen joka valuu vetenä sinne saranan väliin ja jäätyy. Sitten kun aukaiset oven niin kuuluu rusahdus ja sen on mutkalla.
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 31.1.2008 18:17
Volkkarin talvikäytettävyyteen tuntuu olevan panostettu ihan tosissaan.
VW-miehen tyypillinen talviaamu:
Avain ei mene lukkoon koska se on jäässä. Volsumies kaivaa lukkosulan taskustaan ja ruiskuttaa sitä lukkopesään. Sillä ei ole muuta vaikutusta kuin se että oveen lukon alapuolelle muodostuu helmaan asti rasvainen vana joka pysyy siinä ainakin kevääseen saakka.
Jos käy säkä niin volsumies saa kammettua takakontin auki ja kapuaa autoon perse pitäkällään.
Mutta kun takakonttikin on jumissa, volsumies hakee vaimon föönin ja sulattelee lukkoa sormet kohmeessa ja lukkosulan tahraamina.
Vihdoin avain menee lukkoon, joskaan avaimen kääntäminen ei avaa ovea koska itse lukkolaite on jäässä ja pyörii tyhjää.
20 minuuttia lisää fööniä lukkoon ja vihdoin ovi aukeaa. Tai tarkemmin ottaen vain nuppi nousee.
Ovi ei siis aukea koska oven tiivisteet ovat jäätyneet kiinni.
Volsumies tempaisee rivakasti jolloin ovi aukeaa, tiiviste repeää ja oven helmassa rusahtaa.
Tässä vaiheessa volsumiehen vitutus on saavuttanut kliimaksin joka tosin saa vielä buustausta kun volsumies vetäisee oven kiinni. WTF! Ovi ponnahtaa kuin taikaiskusta auki. Vaikka fööniä annettiinkin niin lukossa sulanut kosteus on ovea tempoessa ehtinyt jälleen jäätyä ja mekanismi on jumissa.
Volsumies on jo pahasti myöhässä ja hän karauttaa matkaan pitäen ovea kiinni vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kädellään.
Työpaikan pihaan päästyään volsumies kapuaa ulos ajokistaan ja laittaa oven kiinni. Ovi toimii moitteettomasti koska auton lämpö on sulattanut lukon.
Vituralleen vääntynyt oven helma on pienin volsumiehen murheista sillä pitäähän hänen vielä päästä kotiin. Eikä vaimon föönikään ei ole matkassa...
VW-miehen tyypillinen talviaamu:
Avain ei mene lukkoon koska se on jäässä. Volsumies kaivaa lukkosulan taskustaan ja ruiskuttaa sitä lukkopesään. Sillä ei ole muuta vaikutusta kuin se että oveen lukon alapuolelle muodostuu helmaan asti rasvainen vana joka pysyy siinä ainakin kevääseen saakka.
Jos käy säkä niin volsumies saa kammettua takakontin auki ja kapuaa autoon perse pitäkällään.
Mutta kun takakonttikin on jumissa, volsumies hakee vaimon föönin ja sulattelee lukkoa sormet kohmeessa ja lukkosulan tahraamina.
Vihdoin avain menee lukkoon, joskaan avaimen kääntäminen ei avaa ovea koska itse lukkolaite on jäässä ja pyörii tyhjää.
20 minuuttia lisää fööniä lukkoon ja vihdoin ovi aukeaa. Tai tarkemmin ottaen vain nuppi nousee.
Ovi ei siis aukea koska oven tiivisteet ovat jäätyneet kiinni.
Volsumies tempaisee rivakasti jolloin ovi aukeaa, tiiviste repeää ja oven helmassa rusahtaa.
Tässä vaiheessa volsumiehen vitutus on saavuttanut kliimaksin joka tosin saa vielä buustausta kun volsumies vetäisee oven kiinni. WTF! Ovi ponnahtaa kuin taikaiskusta auki. Vaikka fööniä annettiinkin niin lukossa sulanut kosteus on ovea tempoessa ehtinyt jälleen jäätyä ja mekanismi on jumissa.
Volsumies on jo pahasti myöhässä ja hän karauttaa matkaan pitäen ovea kiinni vuoroin oikealla ja vuoroin vasemmalla kädellään.
Työpaikan pihaan päästyään volsumies kapuaa ulos ajokistaan ja laittaa oven kiinni. Ovi toimii moitteettomasti koska auton lämpö on sulattanut lukon.
Vituralleen vääntynyt oven helma on pienin volsumiehen murheista sillä pitäähän hänen vielä päästä kotiin. Eikä vaimon föönikään ei ole matkassa...
takuu.
Fakta tietoa. Olen volkkarilla peltiseppänä. Kyseinen vaurio korjataan takuuseen. Vauriosta riippuen, vaihdetaan ovipelti tai lievemässä tapauksessa oikastaan. Lokasuojan ja oven väliin laitetaan semmonen vaahtomuovi lirputin, jonka pitäs estää se jään kertyminen.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
g4 saa semmoisen suojaan liimattavan pehmeän vaahtomuovipökäleen
Onko kyseessä osa nro.15, noin 10€ kpl ?
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf4.jpg
Oman -05 Golffini kuskin ovi korjattiin viime keväänä jään aiheuttaman vääntymisen vuoksi tehtaan piikkiin. Jään kertymistä estämään lisättiin nuo aikaisemmissa viesteissä mainitut lärpäkkeet.
Viime viikolla sitten tempaisin kiireessä oven auki rutinan saattelemana. Seurauksena oli oven alareunan erittäin huomattava vääntyminen ja maalien lohkeaminen. Seuraavana yönä jäätä oli kertynyt sen verran lisää, että ovi vääntyi entistä pahemmin ja maalit lohkesi laajemmalta alueelta. Tämä erittäin varovaisesta avaamisesta huolimatta.
Kävin näyttämässä autoa korikorjaamolla heti ensimmäisen vääntymisen jälkeen, jossa sain ilokseni kuulla, ettei vastaavia vaurioita enää korjata "takuun" piikkiin. Tämä on siis tehtaan viesti. Otimme kuitenkin kuvat vaurioista ja asiasta on lähtenyt selvityspyyntö tehtaalle. Vastaavia selvityspyyntöjä on tosin sisässä useita muitakin pelkästään Jyväskylän toimipisteen tekemänä.
Nyt auto on odottamassa lopputuomiota ja saamassa tekohengitystä Jyväskylän Autotarvikkeella. Hätäratkaisuna ovi väännetään takaisin suoraksi ja paljaalle pellille laitetaan käsin maalia.
Mielenkiintoisen tilanteesta tekee se että:
- Tehtaan mukaan tehty korjaus on selvästi pahentanut jäätymistilannetta (jää kertyy suoraan oven reunaan joka taas aiheuttaa pahempia vaurioita oveen --> käskin repiä lärpäkkeet h********n)
- Edellinen korjaus on tehty vain 9kk sitten
- Tehdas pesee kätensä suunnitteluvirheestä
- Kuinka maahantuoja suhtautuu tilanteeseen??
- Korjaus maksaa aivan tolkuttomasti (uusi ovipelti ja maalaus)
Huollon rooli tässä asiassa on olla lähinnä sijaiskärsijä, koska huonon tuotteen aiheuttama sonta valuu heidän käsilleen. Jyväskylän Autotarvikkeen toiminta onkin mielestäni ollut asiallista tässä casessa.
Pyöriikö tonteilla kohtalotovereita?
Viime viikolla sitten tempaisin kiireessä oven auki rutinan saattelemana. Seurauksena oli oven alareunan erittäin huomattava vääntyminen ja maalien lohkeaminen. Seuraavana yönä jäätä oli kertynyt sen verran lisää, että ovi vääntyi entistä pahemmin ja maalit lohkesi laajemmalta alueelta. Tämä erittäin varovaisesta avaamisesta huolimatta.
Kävin näyttämässä autoa korikorjaamolla heti ensimmäisen vääntymisen jälkeen, jossa sain ilokseni kuulla, ettei vastaavia vaurioita enää korjata "takuun" piikkiin. Tämä on siis tehtaan viesti. Otimme kuitenkin kuvat vaurioista ja asiasta on lähtenyt selvityspyyntö tehtaalle. Vastaavia selvityspyyntöjä on tosin sisässä useita muitakin pelkästään Jyväskylän toimipisteen tekemänä.
Nyt auto on odottamassa lopputuomiota ja saamassa tekohengitystä Jyväskylän Autotarvikkeella. Hätäratkaisuna ovi väännetään takaisin suoraksi ja paljaalle pellille laitetaan käsin maalia.
Mielenkiintoisen tilanteesta tekee se että:
- Tehtaan mukaan tehty korjaus on selvästi pahentanut jäätymistilannetta (jää kertyy suoraan oven reunaan joka taas aiheuttaa pahempia vaurioita oveen --> käskin repiä lärpäkkeet h********n)
- Edellinen korjaus on tehty vain 9kk sitten
- Tehdas pesee kätensä suunnitteluvirheestä
- Kuinka maahantuoja suhtautuu tilanteeseen??
- Korjaus maksaa aivan tolkuttomasti (uusi ovipelti ja maalaus)
Huollon rooli tässä asiassa on olla lähinnä sijaiskärsijä, koska huonon tuotteen aiheuttama sonta valuu heidän käsilleen. Jyväskylän Autotarvikkeen toiminta onkin mielestäni ollut asiallista tässä casessa.
Pyöriikö tonteilla kohtalotovereita?
Oman -05 Golffini kuskin ovi korjattiin viime keväänä jään aiheuttaman vääntymisen vuoksi tehtaan piikkiin. Jään kertymistä estämään lisättiin nuo aikaisemmissa viesteissä mainitut lärpäkkeet.
Viime viikolla sitten tempaisin kiireessä oven auki rutinan saattelemana. Seurauksena oli oven alareunan erittäin huomattava vääntyminen ja maalien lohkeaminen. Seuraavana yönä jäätä oli kertynyt sen verran lisää, että ovi vääntyi entistä pahemmin ja maalit lohkesi laajemmalta alueelta. Tämä erittäin varovaisesta avaamisesta huolimatta.
Kävin näyttämässä autoa korikorjaamolla heti ensimmäisen vääntymisen jälkeen, jossa sain ilokseni kuulla, ettei vastaavia vaurioita enää korjata "takuun" piikkiin. Tämä on siis tehtaan viesti. Otimme kuitenkin kuvat vaurioista ja asiasta on lähtenyt selvityspyyntö tehtaalle. Vastaavia selvityspyyntöjä on tosin sisässä useita muitakin pelkästään Jyväskylän toimipisteen tekemänä.
Nyt auto on odottamassa lopputuomiota ja saamassa tekohengitystä Jyväskylän Autotarvikkeella. Hätäratkaisuna ovi väännetään takaisin suoraksi ja paljaalle pellille laitetaan käsin maalia.
Mielenkiintoisen tilanteesta tekee se että:
- Tehtaan mukaan tehty korjaus on selvästi pahentanut jäätymistilannetta (jää kertyy suoraan oven reunaan joka taas aiheuttaa pahempia vaurioita oveen --> käskin repiä lärpäkkeet h********n)
- Edellinen korjaus on tehty vain 9kk sitten
- Tehdas pesee kätensä suunnitteluvirheestä
- Kuinka maahantuoja suhtautuu tilanteeseen??
- Korjaus maksaa aivan tolkuttomasti (uusi ovipelti ja maalaus)
Huollon rooli tässä asiassa on olla lähinnä sijaiskärsijä, koska huonon tuotteen aiheuttama sonta valuu heidän käsilleen. Jyväskylän Autotarvikkeen toiminta onkin mielestäni ollut asiallista tässä casessa.
Pyöriikö tonteilla kohtalotovereita?
Pyörii!
Mulla on Jetan apukuskin ovi vääntynyt jo kahdesti, edellisen kerran korjautin sen eräällä pajalla paikkamaalauksena ja nyt pitäisi taas viedä jonnekin.
JKL Autotarvikkeelta en tosin edes kysynyt, eikä varmaan kannata nytkään, kun uskoin ettei tuo takuuseen ainakaan menisi.
Sisätilan lämmitin on, mutta ei tunnu olevan merkitystä, jäätä kertyy silti vaikkei lämppäriä käyttäisikään.
Turhauttavaa joka talvi olla oiotuttamassa.
Miten sun kävi tuossa lopulta, saitko takuuseen?
On päässyt tuo pullbeat:n vastaus/kysymys lipsahtamaan silmien ohitse.. Tässä siis tilannekatsausta.
Soitelin viime viikolla korikorjaamon päällikölle ja kyselin ovirekkulan etenemisestä. Viesti oli melko selvä; Valmistaja ei ole kommentoinut selvityspyyntöihin mitään. Vastaus on luvattu annettavaksi tämän kevään aikana.
Odotellaan ja katsellaan.
PS. Paikkamaalait kesti mulla ovessa muutaman viikon ja koripuolen terveiset oli, että asiallinen lopputulos saadaan vain uudella ovipellillä.
Soitelin viime viikolla korikorjaamon päällikölle ja kyselin ovirekkulan etenemisestä. Viesti oli melko selvä; Valmistaja ei ole kommentoinut selvityspyyntöihin mitään. Vastaus on luvattu annettavaksi tämän kevään aikana.
Odotellaan ja katsellaan.
PS. Paikkamaalait kesti mulla ovessa muutaman viikon ja koripuolen terveiset oli, että asiallinen lopputulos saadaan vain uudella ovipellillä.
Pitipä oikein tätä varten rekisteröityä foorumille että pääsee kertomaan omat kokemukset.
Eli kyseessä -08 golf variant, noin 1.5v vanha auto. Viime talvi meni ok, mutta maanantai aamuna ovea aukaistessani alareunaan vääntyi noin 5cm korkea ja 1cm levyinen kaistale joka nyt tököttää suoraan sivulle päin.
Kyllä siinä meni muutama minuutti kiroillessa, ei meinannut uskoa asiaa todeksi.
Sitten kun asiaa mietin niin tuli mieleen että en voi olla ainoa jolle noin on käynyt, koska autoa on käytetty ihan normaalisti talviliikenteessä... Ja nyt kun googlasin golf + ovihommat, niin täältähän löytyi muitakin kohtalotovereita.
Kyllähän tuo näin maallikon näkökulmasta on suunnittelu moka, ei missään aikaisemmissa autoissani ole moista tapahtunut vaikka samanlaisella ajolla ovat ollet ja samanlaisissa keleissä.
Oispa tämänkin jutun tiennyt jo aikaisemmin niin olis osannu varoa tuota asiaa..
Eikai se auta ku lähteä kyselemään paikallisesta merkkiliikkeestä että mitäs tehdään...
Eli kyseessä -08 golf variant, noin 1.5v vanha auto. Viime talvi meni ok, mutta maanantai aamuna ovea aukaistessani alareunaan vääntyi noin 5cm korkea ja 1cm levyinen kaistale joka nyt tököttää suoraan sivulle päin.
Kyllä siinä meni muutama minuutti kiroillessa, ei meinannut uskoa asiaa todeksi.
Sitten kun asiaa mietin niin tuli mieleen että en voi olla ainoa jolle noin on käynyt, koska autoa on käytetty ihan normaalisti talviliikenteessä... Ja nyt kun googlasin golf + ovihommat, niin täältähän löytyi muitakin kohtalotovereita.
Kyllähän tuo näin maallikon näkökulmasta on suunnittelu moka, ei missään aikaisemmissa autoissani ole moista tapahtunut vaikka samanlaisella ajolla ovat ollet ja samanlaisissa keleissä.
Oispa tämänkin jutun tiennyt jo aikaisemmin niin olis osannu varoa tuota asiaa..
Eikai se auta ku lähteä kyselemään paikallisesta merkkiliikkeestä että mitäs tehdään...
Eine pellit mitään vääntyile jos ei repäse ovea täysin auki nopeasti.
Jep, se on ominaisuus, ei vika, ja sitä paitsi kyseessähän on selkeästi käyttäjän virhe, jos ovikin on kerran avattu liian kovasti. Vittu, ymmärrän hienosti sen, jos jotain menee paskaksi kun lyö auton oven kiinni niin saatanan lujaa kun niistä naruista lähtee, ettei siitä valittaa auta, mutta jos ovi pitäisi vielä avatakin -o-i-k-e-i-n- varovasti...
Olihan tää ongelma jo tiedossa mullakin ennestään, muttei VW:n suhtautuminen asiaan. Onneks ei omassa ex-golfissa tullut vastaan *puh*
P.S. ei ollut mikään provo opalaisen:n suuntaan, vaan ihan omaa ihmettelyä selkeän tuotevirheen suhteen.
allsop kyseli noista alkupään malleista. Kysyin tänään asiasta paikallisesta vw-liikkeestä kun onnistuin taivuttamaan kuskin oven omasta pirssistäni (vm. -05), ja vastaus oli että tällä hetkellä korjauskustannukset tehtaalle n. 5 vuoteen asti, edellyttäen että huoltohistoria on kunnossa. Rekisteröintipäivä on 22.2.2005 ja aika pitäisi varata korikorjaamolle ennen tuota 22.2. Huomenna menen näyttämään tuota liikkeeseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin, onko tuohon alkupään vitoskoriseen saatavilla "virallista vaahtomuovia" vai leikkeleekö ne huollossa jostain vanhasta patjasta?
Tuolla toisaalla kirjoitettiin näin:
VV-Centerissä sanottiin, että ei ole olemassakaan mitään varsinaisia korjauspaloja tähän tai uudempaan korimalliin. Ilmeisesti eivät osaa itse tehdä mitään osia joten kun valmiita ei ole, niin niitä ei ruveta rakentamaankaan. Ainakaan tuossa paikassa. Lisäksi huoltoneuvoja väitti, että tehtaalta on tullut ohje>moisia ei edes tarvita koska ovissa on korjattu rakennevika joka noita aiheutti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin, nyt on aika varattu korjaamolle 15. päivä. Kyllä sinne ilmeisesti ne jäänestopalat laitetaan. Huoltoneuvoja sanoi että oli aiemmin tällä viikolla korjattavana auto johon oli nuo palat laitettu, mutta joku tiiviste tms. oli unohtunut lokarin päältä, jonka pitäisi estää veden valumisen sinne väliin.
Ei koske itseäni, mutta mitäköhän tekemistä tälläkin valmistusvialla on huoltohistorian kanssa???
Kyllähän sen perusteella vw -liike/maahantuoja pääsee hyvin irti vastuusta... tosin eipä noille oville ole mitään varsinaista huolto-ohjelmaa olemassa? Vai joku LL-ohjelma? :D
IV Golffissa oon monet kerrat ihastellu että onpas siinä kynnyslistan päällä mukavasti lunta, mutta ei oo koskaan menoa haitannut kun on siivoillut autoilun jälkeen ne pois....
Paljon olette joutuneet maksamaan oven etukulman korjaamisesta näin yleensä ?
Kotipuolen Golf IV:stä oli tämän viikon aikana oven alareuna pikkuisen taittunut. (Luulisi että ihan suoristaminen + paikkamaalaus riittäisi) Onneksi eivät olleet yrittäneet ovea sen enempää avata.. Oven kulma saattaisi olla mielenkiintoisen näköinen muuten.
Kotipuolen Golf IV:stä oli tämän viikon aikana oven alareuna pikkuisen taittunut. (Luulisi että ihan suoristaminen + paikkamaalaus riittäisi) Onneksi eivät olleet yrittäneet ovea sen enempää avata.. Oven kulma saattaisi olla mielenkiintoisen näköinen muuten.
Itsellä Jetta ja samat ovihommat siinäkin. Jäätä kertynyt molempien etuovien alakulmiin. Ja en nyt ihan varma olisi ettei takaovien kanssakin sama juttu...
Kävin näyttämässä merkkihuollossa jossa ottivat kuvat ja lähettivät ne maahantuojalle. Kustannusarvio oli noin 1200 euroa. Parin päivän kuluttua sain puhelun jossa ilmoittivat korjauksen menevän maahantuojan piikkiin. Hyvä näin.
Kävin näyttämässä merkkihuollossa jossa ottivat kuvat ja lähettivät ne maahantuojalle. Kustannusarvio oli noin 1200 euroa. Parin päivän kuluttua sain puhelun jossa ilmoittivat korjauksen menevän maahantuojan piikkiin. Hyvä näin.
Etuovien väliin löytyy volkkarin omat "korjauspalat". Niitä voipi nyt tilailla suoraan tuolta:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=6599
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=6599
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
No nyt on meidänkin Jetta saanut uudet maalit ovien pintaan. En olisi muuten tajunnutkaan alkaa kyselemään takuuseen,mutta onneksi tuli pyörähettyä täällä foorumilla.
Väänty kummatkin etuovien kulmat ja samassa myös etulokareihin tuli vekit,no maalasivat sitten takaovetkin samalla kun häivyttivät nyt on sitten kiveniskutkin pois ja jäänesto kumit asennettu.
Onneksi takuu toimi,säästy aika monta euroa..
Väänty kummatkin etuovien kulmat ja samassa myös etulokareihin tuli vekit,no maalasivat sitten takaovetkin samalla kun häivyttivät nyt on sitten kiveniskutkin pois ja jäänesto kumit asennettu.
Onneksi takuu toimi,säästy aika monta euroa..
Eilen narahti kun mentiin emännän kanssa kauppaan
Molemmista etuovista narahdus vaan kävi kun alahelmat narahti solmuun. Epäilen että oli syynä sisätilan lämmitin. Oltiin pariviikkoa reissussa ja mullahan jäi sisätilan lämmitin päälle. Se sitten lämmitteli ja sulatteli parinviikon ajan parituntia lumia sinne koloon. 2001 vanha Golf ja nyt vasta. Loppu se sisätilan lämmitys nyt. Paskahan se on suunnittelukin
Golffia on pidetty roikas joskus 3 tuntiakin, ainoat jäät on B-pilarin alaosassa. Takaovea avataessa rutisee, harvoin edessä on jäätä.
Kolmas talvi menos vitoskopan kans ja 2 talvea mentiin neloskoppasella ilman ainuttakaan rutinaa.
Jäänestopala irtoaa helposti, mutta SIAN avulla kötöstin palan vänkärin puolelle takas.
Kolmas talvi menos vitoskopan kans ja 2 talvea mentiin neloskoppasella ilman ainuttakaan rutinaa.
Jäänestopala irtoaa helposti, mutta SIAN avulla kötöstin palan vänkärin puolelle takas.
Kansan auto tosiaankin!!!
paska mikä paska koko golffi,en laita enää penniäkään kiinni tohon romuun. ostan 80-luvun MITSUBISHIN seuraavaksi. tuunatkaa te vaan pellet noita romujanne kaiken maailman palikoilla.
kuva olis kovin kiva
Tuosta näkyy huonosti... http://tos.pp.fi/images/golf/etuovet/DSC00785.JPG
Vilkaisen omasta kunhan autolle kerkeen.
isompi kuvatus
http://tos.pp.fi/images/image/golf/DSC06423.JPG
http://tos.pp.fi/images/image/golf/DSC06423.JPG
Meni viime keväänä meidän Jetta V:sta ovet rullalle ja olipahan taas aika lähellä kun menin autoo lumesta kaivamaan.
Sisätilanpuhallin oli pari tuntia päällä kun on oikeestaan pakko pitää,kun sitten murtuu se kuuluisa kaasupoljin.
Eipä oikeen tiiä lämmittäskö autoa sisältä vai ei no onneksi ainakin kotipihassa saapi lämpöistä vettä niin sai jäät pois mutta hyvin alkaa tämä talvi autoilu taas.. Onko kellään menny uudestaan takuisiin ovien korjaus kun tuntus että noiden jäänestopalojen kanssa on vielä pahempi ongelma tuo jäätymien..
Sisätilanpuhallin oli pari tuntia päällä kun on oikeestaan pakko pitää,kun sitten murtuu se kuuluisa kaasupoljin.
Eipä oikeen tiiä lämmittäskö autoa sisältä vai ei no onneksi ainakin kotipihassa saapi lämpöistä vettä niin sai jäät pois mutta hyvin alkaa tämä talvi autoilu taas.. Onko kellään menny uudestaan takuisiin ovien korjaus kun tuntus että noiden jäänestopalojen kanssa on vielä pahempi ongelma tuo jäätymien..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No eipä taida vaikuttaa paljon onko kuinka tehokas puhallin on,tuntuu jäätä kertyvän näköjää ajon aikanakin ja saapi näköjää olla aika varovainen ovia avatessa ajon jälkeen.
Pitää kehitellä joku ohjuri sulamisvesille,en muuta enää keksi.
Ei ainakaan meidän autossa toimi riittävänhyvin nuo jäänestopalat..
Pitää kehitellä joku ohjuri sulamisvesille,en muuta enää keksi.
Ei ainakaan meidän autossa toimi riittävänhyvin nuo jäänestopalat..
itselläni ei ole nurkat ole taipunut, mutta kalvoi maalia kynnyksistä. Laakkonen Tampereelta maalasi kynnykset uudelleen. jäänestopalatkin tulivat, mutta epäilen noiden tehoa.
oven ja kynnyksenvälistä pursuaa välillä jäätä. täytyy pitää jäänpoisto pulloa takarontissa niin aukeaa ovet paremmin. jos sattuu ettei takarontti ole jäässä. en ymmärrä miksi siihenkin pitänyt jättää ns. lastauskynnys, eikä etuovet voi olla tehty passat:n tyyliin esim?
Laitoin suoja teipit kynnyksille http://www.lackschutzshop.de/home.php jospa maalit pysyisivät pidempään.
mitä enemmän käyttää sisäilman puhallinta sen enemmän jäätä tulee. neliovisessa on se huonopuoli että takaovien saranapisteeseenkin tulee jäätä :S .
oven ja kynnyksenvälistä pursuaa välillä jäätä. täytyy pitää jäänpoisto pulloa takarontissa niin aukeaa ovet paremmin. jos sattuu ettei takarontti ole jäässä. en ymmärrä miksi siihenkin pitänyt jättää ns. lastauskynnys, eikä etuovet voi olla tehty passat:n tyyliin esim?
Laitoin suoja teipit kynnyksille http://www.lackschutzshop.de/home.php jospa maalit pysyisivät pidempään.
mitä enemmän käyttää sisäilman puhallinta sen enemmän jäätä tulee. neliovisessa on se huonopuoli että takaovien saranapisteeseenkin tulee jäätä :S .
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Viime talvena auto helmi-maaliskuun paikkeilla Hertsikassa apparin oven takia ja en sitten tänä kauheasti varonut ovia, kun olettamuksena oli että homma on kunnossa. Noh, nehän vääntyivät uudestaan ja vielä molemmat ovet. Juttelin aika varaessa huollon hepun kanssa ja hän mainitsi tuon sisälämmittimen suurimmaksi syyksi. Jäätä kertyy oven väliin myös parkkihallissa käydessä.
En ole käyttänyt sisälämppäriä lainkaan ja parkkihallissa käydessä tarkistanut nuo ovenkulmat, kaikki on ok :) Sisälämmitintä voi kyllä käyttää, mutta auton päällä ei saa olla lainkaan lunta.
En ole käyttänyt sisälämppäriä lainkaan ja parkkihallissa käydessä tarkistanut nuo ovenkulmat, kaikki on ok :) Sisälämmitintä voi kyllä käyttää, mutta auton päällä ei saa olla lainkaan lunta.
Onko tämä ongelma saatu periytymään VI-Golfiin? Jos on, niin löytyykö sieltä jäänestopalat tehtaan jäljiltä vai pitääkö lähteä ostelemaan paloja ennen kun auto saapuu maahan.
kuutos variantti on samoilla ovilla kuin vitonenkin ja jäänestopalat puuttuu. Normi kuutos pystyperä on sitte jo uutta mallia. Siinä on uudet ovet jossa on jo kiinteät ovipellit. Samoin siinä on jäänestopalat jo tehtaalta asti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa