Jermun "uusi" lelu: Toyota Celica 2.0 GT

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Jermun "uusi" lelu: Toyota Celica 2.0 GT

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.1.2010 23:18

No niinhän siinä pääsi käymään, että jo pienenä poikana mieleen juolahtanut (Kankkusen ralliauto) eräänlainen unelma toteutui ja tuli Kouvolasta haettua -94 vuoden Celica. Kakkoskopasta suoraa kuutoskoriseen:

Kuva


Ja pakkohan se oli heti käyttää penkissä. Motti on siis hyvässä iskussa, koska tehdas kertoilee 129kW tehoksi. Tosin eihän tehtaan ilmottamaa ja Harisen penkissä mitattua ihan suoraa voi vertailla. Toi ihme sahalaita joka käyrässä näkyy, on kuulemma joku penkin anturihärö. Vääntökäyrän laajuus yllätti melkosesti. Yamahan pojat tehny hyvää työtä virittäessään konetta.

Auto oli saksasta kotoisin. Tuotu suomeen 2006. Pelti oli melkosen hyvässä kunnossa. Tosin löytyhän sieltä vähän laitettavaa.

Vakio oli kun tänne tuli, muttei enää ihan. Imupuolelta poistin alkuperäisen suodatinkotelon ja tilalle putkee ja lokarin sisään green filtteri horisemaan. Aikamoista horinaa pitää kun kunnolla polkee kun ei oo ilmamäärämittareita ja muita turhia kamppeita vaimentamassa ääniä.

Korisarjaksi tulee tälläkin foorumilla kuuluisaksi tullut C-ONE (tosin kopioina, koska alkuperäiset Japanissa tehdyt C-ONE:t maksaa aivan sikana)

Tässä vähän kuvaa joka siitä pitäis tulla joskus

Kuva

Kuva

Toi takaspoileri tosin jää pois laskuista. Alkuperäinen on sopivan hillitty. GT-Fourin korkee siipi on sekin liian räyhäkkä.
Konepellistäkään en ihan varma...

Junzai-merkkinen takahelma tuli hankittua. Suora kopio siis C-ONE:n GT-Fourin helmasta. Pakoputken ulostulo on vähän eri paikassa nelivetosessa kuin tässä etuvetosessa, joten joutu vähän pakoputken päätä säätämään.

Helman mallausta

Putkiremppa

Tästäkin huolimatta aion pitää nimimerkkini Volkkarijermuna, enkä muuttaa sitä Toyotajermuksi.

Yllättävän lämmin auto talvella tuon ikäiseksi Toyotaksi. Ja sitten kesällä on kuin sauna.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.1.2010 0:12

En nyt mitenkään haluis ampua fantasioita alas...
Mut melkoisen kaukana tuo on Kankkusen ajamasta ralliautosta,
puhumattakaan edes GT4 mallista, joka kuitenkin on se 4wd ja turbo.

Onnittelut kuitenkin uudesta autosta.
Kovia pelejähän noi Celicat.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.1.2010 8:58

Kiitos vaan :) Niin kyllä se nyt on ihan tieto että ralliauto tehtiin nelivetosesta ja se on ihan "hiukan" eri peli kuin edes se alkuperäinen nelkku-celica. Mutta tuohon korimalliin sillon tykästyin kun Kankkusen näin tuolla paahtavan.

Japanimallin linssivalot ja kirkkaat pitkät olis kans hyvä lisä nokalle.
Samalla tuon puskurin muokkaus vähän yksinkertaisemmaksi tähän malliin:

Photoshopattu versio

AIkamoinen lättänä tuo auto. Penkki on korkeussädöltään niin alhaalla kun sen saa ja selkänojakin melko takanojassa ja silti pää viistää kattoa. Enkä nyt kuitenkaan mikään kovin pitkä oo (184cm). Maavaraa kuitenkin autossa on ihan liikaa.

Takapenillä en viittis kauheen pitkää aikaa viettää. Siellä on lyhyelläkin matkustajalla sellanen tunne että täytyy koko ajan kattoa jalkoväliään ettei pää oo katossa :D Japanilaiset tahtoo olla pientä porukkaa, joten kait toi heille kelpasi.

Hanppa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.2.2007 17:39

ViestiKirjoittaja Hanppa » 25.1.2010 18:12

Ei kai kukaan Celican ostoa takapenkin tiloilla perustelekaan? Tosin onhan noissa sentään tilapäinen kuljetusmahdollisuus, kun vertaa vaikkapa MR2:een.

Mutta asiaan. Ihan perus peliltä vaikuttaa ja c-onen tuotteetkin näyttää ihan mukavilta ja varmaan sopii tähän paremmin, kuin vaikkapa ruosteinen konepelti :P.
Nuo jdm-takavalot kannattaa muuten ehdottomasti hommata jostain.
Onko superstrutsilla varustettu?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.1.2010 20:18

No ei varmasti takapenkillä perustele :D

Ei oo superstrutsia onneks. Ne nivelet sun muut kun väljistyy, niin on kuulemma hiukan arvokas remppa tiedossa.

JDM-valoja oon kyllä miettiny. Tosin nyt orkkikset on saanu mustaa lakkaa pintaan.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 19.5.2010 12:17

Koska tuon CONE-kopiopuskurin tekemisessä siedettävään muotoon menee n. 6 vuotta, niin väliaikaseksi ratkaisuksi rakentelin GT-Four -nokan. Nelikon konepelti olikin alumiinia. Painonsäästöä tuli huimasti...Takahelma on paikallaan, joka istu yllättävänkin hyvin. H&R:n -30mm jouset on alla GTS:n iskareilla varustettuna. Muuttu aikalailla käytös.

Sivusta
Etukulmasta
Edestä
Takaa

Kattotaan sitä kopiopuskuria sitten joskus talven pimeinä iltoina...

Kirkaslasiset ajovalot tekis gutaa. Sitten ku viä keksis mikkä vanteet laittaa alle.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.5.2010 15:28

Kuuluuko tuon konepellin irvistää noin etureunasta keskeltä?

Jännä seurata välillä näitä japonian ihmeiden laittamisiakin, vaikka ne ei minkäänlaisia tunteita tällä suunnalla herätäkään.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.5.2010 22:09

Ei kuulu irvistellä. Jokin tosiaan vähä kanittaa puskurissa. Täytyy asiaa tutkia.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa