Vw golf 3 variant säädettävä alustasarja

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

singo
-

Vw golf 3 variant säädettävä alustasarja

ViestiKirjoittaja singo » 19.1.2010 13:55

Onko kellään kokemusta TA Technixin säädettävästä alustasarjasta? kun hintaa on vain 349 €.. Että onko minkälainen alusta.

lep4ste
-

ViestiKirjoittaja lep4ste » 19.1.2010 16:24

aikoinaan ostin omaan variantiin supersportin 60/40 alustasarjan saksasta oli muistaakseni 260€ kotiovelle tuotuna. Henk. kohtaisesti alusta oli omasta mielestä hyvä ja pelas ainaski sen aikaa se mulla oli eli 1v ja n.15 000km. Maxxtune oli muistaakseni liike mistä alusta tuli...

opa
-

ViestiKirjoittaja opa » 19.1.2010 18:20

Kyseisestä sarjasta ei sen paremmin tietoa mut kyllä myyjällä on ainakin katteet kunnossa.

koska sarjahan ei oo likikään ton hintainen alkujaan.

http://cgi.ebay.de/TA-TECHNIX-Gewindefa ... 3a563b39c0

puliukk0
-

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 19.1.2010 18:55

Muakin kiinnostais sarjan kesto. Tai muittenkin sarjojen kesto tommoses Golffis, ainakin mikä ois hyvä. Ei kiitos semmosta mikä vuoden päästä hajoais jo :)

mosir
-

ViestiKirjoittaja mosir » 19.1.2010 22:53

Nyt on ollu puolisen vuotta tuollanen TA-technixin sarja alla ja täytyy todeta että jos ei halua kivirekeä niin tuo on väärä valinta, onneks itsellä ei ole niin justiinsa. Kestosta on paha sanoa vielä mitään, toistaiseks kestäny.

Itselle tuo tuli kotiovelle 219€ hintaan.

sam74
-

ViestiKirjoittaja sam74 » 19.1.2010 23:13

mulla kans passatissa toi ta-technixin sarja ja olen tyytyväinen... ei passatissa ainaskaan liian jäykkä,edes näin talvella

edit: maksoi 299.-

Piedro
-

ViestiKirjoittaja Piedro » 20.1.2010 7:36

Täältä kans löytyy ta-technixin alusta, onhan se kyllä vähän kova mutta kai kaikkeen tottuu, ex ventossa oli raceland chrome merkkinen eli ihan täysin sama alusta ja kyllä se siinä ainakin kesti sen mitä kerkesi olemaan reilun vuoden verran. Tuossa variantissa ei ole ollut vasta kun muutaman kk.

kartza
-

ViestiKirjoittaja kartza » 21.1.2010 1:41

vuoden kerkes mulla olla alla, sittemmin auto on vaihtanut omistajaa. ihan mukava alusta hintaansa nähden, maksoi 200€

p0wer
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.1.2010 12:31

Vertaillessa kotimaan ja ulkomaan hintoja kannattaa laskea arvoa myös kotimaiselle takuutoimille. Tietenkin jos ulkomailla takuu on pidempi niin tämäkin kannattaa ottaa huomioon plussana taas siihen suuntaan -jos on valmis hoitamaan mahdolliset takuuasiat lederhosen-kielellä ja mahdollisesti maksamaan itse rahdit takuuasioissa.

singo
-

ViestiKirjoittaja singo » 21.1.2010 13:43

tuolta sivulta löysin sen alustan. http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=236. En mielelläni alkaisi saksasta tilaamaan kun en jotenki luota niihin toimituksiin vaikka muilla onkin hyviä kokemuksia niistä.

Maikki
-

ViestiKirjoittaja Maikki » 21.1.2010 14:34

Ihan yhtä paljon voi saksalaiseen verkkokauppaan luottaa kuin suomalaiseenkin

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.1.2010 15:54

Jos haluaa maksaa tuotteesta tuplahinnan sen takia, että saa ostaa luotettavasta suomalaisesta kaupasta, se sallittakoon. Yhdessä autossani tuollainen halppissarja on ollut ja juurikin hintansa arvoinen tuotehan se oli.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2010 18:38

Todennäköisesti luotettavimmin toimittaa se saksalainen kauppa kuin suomalainen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.1.2010 19:14

Tuota takuu juttua kannattaa harkita jos tuotteen hinnassa 20-50e ero esim suomi-saksa.
Kettumainen on alkaa selvittämään jos se tuote saapuu viallisena tai hajoaa takuuajan aikana.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2010 19:20

Kyllähän se takuuasioiden hoitaminen on aivan yhtä hidasta ja vastentahtoista,oli siellä vastassa suomalainen firma tai saksalainen.

^Kun sua tuo auton madaltaminen tuntuu kynsittävän niin paljon niin miksi yleensä otat mitään kantaa näihin topickeihin? Mietin vaan.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.1.2010 19:36

Joo itse mietin samaa. Huvittavaa kun mies jaksaa ruikuttaa jostain joka topicissa missä vähänkään sivutaan madaltamista.

Teka
-

ViestiKirjoittaja Teka » 22.1.2010 15:43

Niin minkäslainen säädettävä alustasarja se kannattais sitten ostaa?? Tuo ta- technix vai joku muu? Jom???
Jos näistä budjettisarjoista puhutaan. Eli kokemuksia pöytään...
Omassa g3 variantissa on nyt pelkät madallusjouset, mutta eihän niillä alas pääse. :)

P.E.T.U
-

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 23.1.2010 10:01

Ittellä farkussa vielä toistaiseksi Lowtecin halppisalusta. Se on ollu autossa jo n.5 vuotta paikallaan ja vasta viime katsastuksessa iskariarvot oli niin huonot et pikkuhiljaa pitää alkaa vaihtelemaan uusi alusta,eli laadullisesti ihan ok satsi. Ajotuntumaltaan alusta on melko hemmetin jäykkä. Alustaa myy KCS.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 23.1.2010 18:46

Itse pulttaisin alle halpisalustan ihan vaan kokeillakseni sopivia säätöjä en ajoon. 5 vuotta on pitkä aika, mutta ajamatta kestää pidempäänkin, tieto ajetuista kilometreistä ja säädöistä auttaisi hahmottamaan "laatua". Tappiin säädetty alusta provinssin pikataipaleilla voi säälimättömällä ajotavalla tappaa alustan alta aikayksikön.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 23.1.2010 20:11

Kuulkaas nyt Sebastian ja Eemeli, täällä on autoja madallettu kun te vielä paskoitte vaippoihin, eli aikana jolloin ei madallusjousia / säädettäviä sarjoja edes tunnettu.

Kun nyt hieman kelataan tuota mun sanomaa niin miksi se happis sarja pitää sieltä netistä ostaa ja sitten täällä itketään kun se viikon/vuoden päästä korkkaa? Hieman kun viitsii GOOGLETTAA niin juttua löytyy niin narisevista/vuotavista ja paskoista ajettavista sarjoista joita siis kannattaa välttää?

Siihen tonnin käkkylään nyt ymmärrän että pitää tonttiin saada niin hommataan se paska sarja mutta muistakaa nyt että halvalla ei saa hyvää.

Pellikka
-

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.1.2010 20:23

Halvalla ei saa aina hyvää joo. Itellä ja muutamalla muulla formel-k:sta tai sen kaltasista pelkkiä hyviä kokemuksia. Onhan ne jäykät, muttei liian. Saapahan veivata mutkiin ja kestääkin jopa kovaa käyttöä. Käyttöautoon, jolla ajetaan 30000-40000 vuodessa voi ollakin joku halpa ja jäykkä sarja huono, mutta kesäautossa aivan hyvä. Itellä on nyt toiseen autoon kesäksi tulossa eteen Fk:n säädettävät tolpat ja taakse korkeus- ja jäykkyyssäädettävät Konin tolpat, saapa nähä mitä tulee ajettavuudesta.

singo
-

ViestiKirjoittaja singo » 24.1.2010 4:35

no onko tuo ta-technixin alusta sitten sellainen mikä kestää ainakin sellaiset kolme-neljä vuotta päivittäisessä käytössä? ja minkälaisia alustoja JOM:ilta löytyy? Onko ne alustat sen parempia kuin "rälläkkä-alustat?" kun sen tiedän kokemuksesta että rälläkkä-alustat on aivan liian kovia ajaa. Paitsi jos tykkää selkäkivusta.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 24.1.2010 5:07

^ jos tarkoitus on hakea päivittäin lähihuoltamolta se maitopurkki pitkin asfaltoitua tietä, ajotavan ollessa kuin vanhalla papalla sunnuntaikirkkoon ajaessa, (keskellä tietä), niin mikä ettei.

Toisaalta jos autona on farmari ja ko. tilassa kuljetetaan muutakin kuin ilmaa. Oikea nilkka on rakenteeltaan keskivertoa väljempi ja ainakin kerran viikossa tulee haettua maitopurkkin hakureissulla muutakin, esim. mäyräkoira lähimmästä Siwasta, (juhannuksena jopa kaksi mäyräkoiraa ja 1,5L pullo Jaffaa samalla kertaa), niin saattaa kuorma olla alustalle liian raju kestettäväksi vuosiksi eteenpäin.

Itse olen tyytynyt näihin Golf:n Tee Itse - malleihin jo vuosia pulttaamaan joka nurkkaan keltaiset Konit ja kaveriksi sopivan madalluksen vieterit (ompa heti 4 konia autossa enemmän ja persdynokin kiittää). Toisaalta tämä konsepti ei tarjoa juuri mitään rassattavaa, toisaalta rengaskulmia voi tarkistella vaikka kuukausittain, vaikkei alustaa/korkeutta vaihtaisikaan.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.1.2010 12:18

No itsellä on tuo JOMin halppis satsi ollut viime keväästä Corradossa alla. Ihan käyttöauton virkaa tuo mulla toimittaa ja muutakin sillä tehdään kun haetaan se mäyräkoira Siwasta. Tosin ei noita kilometrejä kovin valtavasti vuodessa silti tule.
Madallusta tosin on sen verta, että hiekkateille ei tuon kanssa ole pahemmin asiaa. Mutta ei mulla ole selkäsärkyjä tullut edes tuossa Helsingin keskustan mukulakivien ja ratikkakiskojen seassa ryskytellessä. Nyt talveksi sen nostin jonkin verran ylemmäksi ja hyvin on pärjännyt, vaikka noita teitä ei täällä oikein osata auratakaan ja osa on siitä johtuen nyt ihan karmeassa kunnossa.
Toistaiseksi ei mitään pahaa tuosta alustasta ole sanoa. Ei ole natissut, tavarat on tolpissa pysynyt sisällä, säätörenkaat on pyörinyt käsin (no ehkä ei sitten enää keväällä pyöri...), ei ole ainakaan mun makuun yhtään liian jäykkä ja säätövaraa riittää liikaakin.
Mitään kiinteitä sarjoja en itse edes harkitse, korkeutta kuitenkin tulee muutettua vähintään sen pari kertaa vuodessa ja rengastus vaihtelee, joten säädettävä on hyvä olla.
Tonnia en alustaan laita rahaa näillä tuloilla joten päädyin tuohon halppis vaihtoehtoon.
Harkitsin sellaisia 400-600€ alustojakin, vaan kun ihan samallalailla niistäkin löytyi huonoja kokemuksia niin valitsin sitten tuo JOMin.
Mulle riittää jos toi sarja vuoden kestää alla, siinä vaiheessa se on jo hintansa arvoinen mulle ollut. Kun tuolta alkaa jotain korkkailemaan, niin taidan vaihtaa kokonaan uuden. Ei kovin iso homma ole tuo alustan vaihto.

singo
-

ViestiKirjoittaja singo » 24.1.2010 14:00

joo päivittäistä ajoa on muutakin kuin se lähi siwasta maitoa ja makkaraa :D itsekkään en mielelläni haluaisi mitään tonnia alustaan sijoittaa kun olen kans kuullut että halvemmillakin alustoilla on lähes samat ominaisuudet ja kestävyyskin lähes yhtä hyvä. Voihan sitä ensin ostaa vaikka tuon JOMin alustan ja ajella sillä niin kauan kuin se kestää ja sitten kun se korkkaa niin laittaa toisen esim. sen ta-technixin alustan..

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.1.2010 14:15

olen kans kuullut että halvemmillakin alustoilla on lähes samat ominaisuudet ja kestävyyskin lähes yhtä hyvä.

No en tiedä uskaltaako kuitenkaan käyttää sanamuotoa "lähes samat". Varsinkaan keston kannalta. Mutta se että ei ole lähes samanveroinen ei tarkoita sitä että on aivan paska, kuten joidenkin mielestä näyttää olevan. Tottahan se on että varsinkin valmistusvikoja varmaankin on enemmän mitä halvempi sarja kyseessä.
Parempia nuo KW:t ym kallit sarjat on, mutta jos esim. KW maksaa kolme kertaa enemmän niin onko se sitten sen kolme kertaa parempi, epäilen.
Kyllä ne kallitkin tolpat voi sieltä korkata. Ja jos madalletaan sellanen 80mm autoa ja ryskytellään menemään kuten vakioalustalla, niin varmaan sieltä paukkuu paskasi jotain oli alla sitten mikä merkki tahansa.

singo
-

ViestiKirjoittaja singo » 24.1.2010 16:48

joo se on kyllä tosi ettei mikään alusta kestä mitään kivikkoista metsäautotien ryskyttelyä kovin kauaa. Monesti kalliimmat alustat ovat ominaisuuksiltaan varmasti parempia mutta kestävyys voi hyvinkin olla sama mitä halvemmissa sarjoissa jos ajetaan vain asfaltoiduilla teillä. Olis nyt kuitenkin kiva saada tietoon että onko se ta-technixin alustat tai JOMin alustat sellaisia ettei laita rahojansa turhaan.

hapa11
-

ViestiKirjoittaja hapa11 » 28.3.2010 11:03

Onko kellää kokemuksia Ta Technixin säädettävästä alustasta 3b Passatin alla. Tarkotus ei ole saada autoa ihan maantasalle vaan tärkeempää ois n.40mm madallus ja et auto on tasapainosen näkönen..

Nykyisillä H&R:n jousilla ja orkkis iskareillla auton perä roikkuu ikävästi.. Ainoo et jos hommais madalletut jousilautaset jos semmosia ees kyseiseen autoon saa.. Vai oiskohan apua jos vaihtais uudet iskarit pelkästään, kun tuntuu et takaiskarit on ainakin pikkuhiljaa vaihtokunnossa.

MT
-

ViestiKirjoittaja MT » 6.5.2010 20:57

Mulla oli Supersport 3 korisessa golf td farmarissa ja toinen talvi sen tappoi... iskarit sano poks ja klappia alkoi ilmestymään niin ettei mehut pysyneet tallessa. toista halppisalustaa en luultavasti osta ja siitä viisastuneena ykköskoriseen kolohviin onkin jo odottamassa D2, josko se kestäis hieman pidempään vaikka siitä kesäauto tuleekin, jonain kesänä.. Kesäautoon saattaisi olla ihan ok ratkaisu tuo halppisalustakin, mutta en jaksa henk koht. enää kokeilla.

Supersport oli ihan ok ekan kesän, toisena oli jo huomattavissa vaimennuksessa heikentymistä. Takapää oli sokkasäädöllä puolessa välissä ja etupää niin alhaalla kun sai 8" leveille vanteilla, vakiokaarilla. Talveksi nostin pari senttiä. kilometrejä kertyi ja kertyy nykyisiinkin about 30k vuoteen.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”