vw caddy 89vm. 1.8i tehot??

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

vw caddy 89vm. 1.8i tehot??

ViestiKirjoittaja mikko80 » 19.1.2010 21:10

tälläisestä pulmasta olisi kyse.elikkä autona on vw caddy 89vm. 1.8 ruisku koneella.
rek.otteessa on tehona 70kw (wtf??)

eikö noissa caddyn gt kat mallissa ole sama kone kuin mk1 gti golffissa ja teho 102hv.

vai onko noita 1.8 caddyjä tehty monella eri kone tyypillä,en oo ikinä törmännyt ennen tollaseen 1.8 moottoriin jossa on 70kw eli 95hv.

pystyykö joku viisaampi valottamaan asiaa epätietoiselle,että onko tossa rek otteessa nyt ihan puuta heinää..

CrazyMaik
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.1.2008 13:25

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 19.1.2010 21:54

1.6 ykkös GTi on 81kw ja 1.8 GTi:ssä 82kw

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 19.1.2010 21:56

toi mk1 golffien teho on tiedossa kyllä.mutta kiinnostaa tietää että onko noita caddyjä tehty 1.8 ruiskukoneella minkä tehoisina?
kun toi caddy on ilmeisesti gti,niin sen takia toi 70kw:n teho hiukan ihmetyttää.

kun esim.wikipedia ei kerro kun että caddyä on tehty 1.8 bensa koneella.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 19.1.2010 22:14

Tuo 95hv on juurikin oikea MK1 caddyn 1.8i:n teho
"kuristettu" kone tuo ja mekaanisella ruutalla lambda ohjauksella.
Eikä oo kattia alkup suomiautossa.

Ja heivaa sen alkuperäisen ruiskun mäkeen ja tilalle ykkös tai kakkoskorisen 8v gti golffin ruutta niin toimii paljon paremmin.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 19.1.2010 22:50

ahaa,no nyt alko asia selviämään.
tosiaan kattia siinä ei ole,ni senkin takia ihmetytti toi teho. ja kai tosta voimaa irti saa peltisarjalla ja putkistolla muutaman kaakin.

mikä tossa koneessa sitten on huonoa,eli kannattaako vaihtaa suoraan mk1 gti:n 1.8 112 hv pannu keulalle?

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 19.1.2010 23:47

kannatetaan, toimii. Vai mitä sakke? :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.1.2010 0:00

Olikohan niin että 95hv koneessa on miedompi nokka ja pienemmät imuventtiilit mitä noissa GTI koneissa.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 20.1.2010 18:13

Yks vaihtoehto on "omavalmistemoottori" siitä alkuperäisestä alakerrasta.
Sisälle 1.8 16v männät ja kanget,16v kansi sekä imu/pakosarja.
Tehomittaus ettei nouse enempää kuin 20% alkuperäisestä kun ainahan nuo omavalmistekoneet on niin epäonnistuneita.
Katti putkistoon ja konttorille.
Muistaakseni nuin onnistui. Kannattaa varmistaa konttorilta.
Joutuu pikkuisen soveltamaan jakopään ja muiden kanssa.Mutta vw orggisosilla saa nippuun kyllä.

Yhden tuollaisen paketin kasasin mutta ei ehtinyt keulille :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.1.2010 18:22

kun esim.wikipedia ei kerro kun että caddyä on tehty 1.8 bensa koneella
Kyllähän niitä silloin -80 luvun lopulla taidettiin muutama kappale ihan virallisestikin Suomessa myydä. GT:n niistä teki nimenomainen 1.8-litrainen bensakone, tuplavalomaski ja ralliteippaukset.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 20.1.2010 19:05

oon nähnyt sellaisenkin alunperin 1.8 bensa caddyn joka oli gt kat tyypiltään,sinne oli heitetty 1.8 16v kr kone ja leimattu se sillä ihan sinänsä.

että kai noita vaihtoehtoja on.

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 30.6.2011 14:31

Mulla on kans tollanen -90 vuoden 1.8 GT bensa caddy katilla, ruottista ton hain ja siellä ihan järkeään laidasta lukien kaikki GT kat vehkeitä.. Mutta ilmeisesti ton katin saa tosta nykästä pois kun vehjes ei ole vähäpäästöinen?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa