Ksenoneista koottu pläjäys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Onko täällä tietoa/kokemusta miten sais Vw Borassa (vm. 2003)palamaan pitkät ja lyhyet samaan aikaan, eli kun pistän pitkät päälle niin lyhyet ei sammuis..? Onko tähän ongelmaan olemassa mitään valmista johtosarjaa?? Umpiot on Slamit.netistä tilatut tummat AngelEyesit H7+H7. Asensin umpioihin Ollon 35W jälkiasennusxsenonit (H7) sekä pitkiin että lyhkäsiin..
Jhiut kirjoitti:Onko täällä tietoa/kokemusta miten sais Vw Borassa (vm. 2003)palamaan pitkät ja lyhyet samaan aikaan
Vwortexin palstalla on ohjeistus, ehkä suomenkielinen saattaa löytyä täältäkin kaivelemalla.
Soitin maanantaina Laakkoselle ja kysyin kerkeiskö sähkäri puhelimen päähän. Sähkäri katto koneelta saman tien valojen kytkentäkaaviota. Vilkkuviiksen liittimeen tulevat kelta-pun ja kelta-vihreät johdot (tulee siihen myös muita johtoja). Kelta-pun johto pitää jättää liittimeen kiinni ja kelta-vihreä johto liitetään kelta-punaiseen johtoon. Näin siis saa aineki Borassa palamaan lyhyet ja pitkät samaan aikaan ja näin säästää samalla lyhkästen xsenon polttimoita.. Ja nyt kun vielä muuttuu tuo valojen lakipykälä.. :) Niin ei haittaa siinäkään mielessä. Kiitokset Vw sähkärille nopeasta palvelusta.!
Onko kukaan vaihtanut aikaisemmin: H4-halogeeni -> H1-xenon? Profiilin Audissa on pitkissä valoissa H4-polttimot (pitkät+sumuvalot), mutta pystyykö näihin vaihtamaan H1-polttimot jos laittaisi xenonit pelkkiin pitkiin valoihin ja jättäisi sumuvalot edestä kokonaan pois? Ei varmaan suoriltaan mene paikalleen, mutta ehkä jotenkin kikkailemalla?
Kiitos vaan!
Tilasin tänään kun pitäs alkaa pikkuhiljaa saada jo valoa keulaan,valot odottaneet asennusta jo kohta kolmeviikkoa,kiinnittelin jo muut valmiiksi.
Navigator(vakio) ja xenon sarja niin pääsee näköjään kohtuu pienellä näpertelyllä,ja ennenkaikkea halvemmalla.En tosin tiedä minkälainen on lopputulos,mutta kait noilla näkee?
Tilasin tänään kun pitäs alkaa pikkuhiljaa saada jo valoa keulaan,valot odottaneet asennusta jo kohta kolmeviikkoa,kiinnittelin jo muut valmiiksi.
Navigator(vakio) ja xenon sarja niin pääsee näköjään kohtuu pienellä näpertelyllä,ja ennenkaikkea halvemmalla.En tosin tiedä minkälainen on lopputulos,mutta kait noilla näkee?
Kyllä sitä näkee kun Xenon-setin halvempaankin lisävaloon rakentaa...
Kaverin kanssa maastopyöräkäyttöön rakensimme halvimpiin motonet-lisävaloumpioihin 35w Ollon setin. Eilen metsätienvarressa kokeiltuna tuo yksikin xenon-sirius valaisee enemmän ja ennenkaikkea pidemmälle mitä Golfin H7+H1 setit. Ehkä tuolla näkee polkuja körryytellä näin pimeään vuodenaikaan.
Ongelmana alkaa olla se, että auton valot alkaa tympäsemään kun pyörässä on paremmat :D
Kaverin kanssa maastopyöräkäyttöön rakensimme halvimpiin motonet-lisävaloumpioihin 35w Ollon setin. Eilen metsätienvarressa kokeiltuna tuo yksikin xenon-sirius valaisee enemmän ja ennenkaikkea pidemmälle mitä Golfin H7+H1 setit. Ehkä tuolla näkee polkuja körryytellä näin pimeään vuodenaikaan.
Ongelmana alkaa olla se, että auton valot alkaa tympäsemään kun pyörässä on paremmat :D
Yhteensopivuus riippuu myös aina hieman auton varustelutasosta, mm. onko autossa polttimoseurantaa palaneille langoille jne. H4 bixenonia on olemassa tasan yksi polttimomalli jossa on hyvät pitkät ja hyvät llyhyet valot (lue: valokuviot + valoteho), ja joka on vielä muutenkin kohtalaisen hyvin toimiva polttimo vaikkei hyvälaatuista H1/H7 -yms singlepolttimoa kestossa päihitäkään, useimmissa H4-polttimoissa jokin näistä osa-alueista on aina huono ja osa polttimoista on lähestulkoon myyntikelvotonta roskiskamaa. H4 on myös aina heikoiten kestävä polttimo xenonina, mutta kestää kuitenkin niin kohtalaisesti että sen käyttö jo kannattaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Ainain piritek myy noita 3B passatin xenon paketteja.. Onko niistä mahdollista vaihtaa tuo xenon pitkiin? Mukanahan siinä ei tule kun yksi pari D2S polttimoita ballasteineen.. Laillisestihan ne ei taida sallia muutakun H7:t pitkiin, mutta itselle olis käyttöä enemmän pitkissä ja ei välttis ois rahaa satsata molempiin..
Saako noita samanlaisia sarjoja muualta?
Saako noita samanlaisia sarjoja muualta?
Mites touranis saa kiinan h7r polttimot pelittää???Sen verran uus volkkaristille oudon-näköiset noi polttimon kannat!!Ja jos jollain kokemuksia millainen valokuvio sit tulee.Kun nyt on hellan lisäpitkät,niin lyhyet tuntuu aika surkeilta pitkiin verraten.Ja auto on 08/05rekisteröity conseptilinja 1.6 laiska(joissan auton mukana tulleis laakkosen papruis lukee vm 06)??
Valo on hyvä, mutta välillä ei meinaa syttyä oikea puoli ja nyt tänään temppuili hetken vasen puoli. Oiskohan jotain vikaa liitännöissä? Valokatkasimessa? Kun tuntuu, että sitä käännellessä saa viimeistään molemmat valot palamaan. Valot ei ole koskaan hävinneet ajon aikana. Akku on aivan uusi ja mulla on Defan akkulaturi, joten akusta ei voi olla kiinni..
Onkos kenelläkään tietoa, saako näihin: http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5390 umpioihin tuommoiset OLLO:n 35W xenon polttimot suht vaivattomasti paikoilleen?
Kirjoitellaampas taas vähän faktantynkää jota on taas viimeaikoina kertynyt.
Kuulostaa siltä että Slamitin Ollot ovat sitten hieman heikompilaatuisilla osilla? Tarkoitus ei ole mollata vaan ihan faktapohjalla mennään, joten: vilkaisepa onko muuntajien takakuoressa MDE-**** sarjanumero, vai esim. kupeessa HID-5011 tai Exsun (kuten tuotekuva antaisi olettaa) -merkintä? Ensimmäinen näistä on yksi paraslaatuisimmista muuntajista ja ihmettelen kyllä erittäin suuresti mikäli sillä tulee tuontyyppisiä ongelmia toiminnassa, jälkimmäiset on sitten halvempaa osaa jossa kaikenlaisia ongelmia sitten ilmenee useammin. Tuo MDE-ballasti sietää PWM:ää myös todella paljon ja toimii jo sellaisenaankin hyvin "vaikeissakin" autoissa, lisäksi MDE:stä on olemassa myös ns. Canbus -versio jonka tunnistaa mallimerkinnän jälkeen olevasta "EMI" -merkinnästä vaikkakin yleensä tuo MDE jo sellaisenaankin toimii CAN-väyläautoissa.
Olloakin saa niin kymmenillä erilaisilla osilla että käytännössä laadusta ei ole mitään tietoa ilman että niistä tiedustelee itse myyjältä, jos se sattuu tietämään tai suostuu kertomaan. Itsellänikin on näitä ns. 60e osilla olevia Olloja hyllyssä, mutta laadultaan ne ei kuitenkaan vastaa paraslaatuisia osia joita ensisijaisesti maailmalle lähettelen.
Niin hassua kuin se onkin, niin nämä itämaan taiturit ovat myös tehneet kopioita noista MDE-muuntajista, päällepäin näyttävät siis samalta mutta sisällä on huonommat osat ja tuotetta sitten markkinoidaan laadukkaana tuotteena, luonnollisestikin edullisemmin kuin kilpailijalla. Ollolta ei näitä kopsuja kuitenkaan tule, mutta joltain muulta pienemmältä pakkaajalta saattaa tullakin. Myös tuota HID-5011 -muuntajaakin on olemassa kahdella erihintaisella sisuksella, päällepäin niitä ei kuitenkaan erota toisistaan vaikka hinta ja laatu eroaakin. Käytännössä asia siis menee niin että asiakkaalla ei ole sarjan hyvyydestä ja laadusta juurikaan mitään tietoa ennen tarkempaa tiedustelua rehelliseltä ja asiantuntevalta myyjältä jolla on luotettava tavarantoimittaja, ja oikeasti asiaankuuluva tietämys myymistään tuotteista.
Faktaa on myös se, että yhdeltäkään myyjältä ei saa oikeasti laadukasta xenonsarjaa 50 eurolla. 100 eurolla ja vähän allekin tosin sarjaa saa jo paraslaatuisilla osilla mitä on saatavilla, vaikkakaan tuo hinta ei kuitenkaan aina takaa sitä että setissä olisi ne paraslaatuiset osat sisällä -oli merkki mikä tahansa. Merkki / pakkaaja ei siis käytännössä kerro mitään itse sarjan laadusta, harmi sikäli.
Voin pistää tarkempia kuvia eri muuntajista ja polttimoista kunnes ehdin, sekä saan/ostan ylläpidolta siihen luvan.
Kuulostaa siltä että Slamitin Ollot ovat sitten hieman heikompilaatuisilla osilla? Tarkoitus ei ole mollata vaan ihan faktapohjalla mennään, joten: vilkaisepa onko muuntajien takakuoressa MDE-**** sarjanumero, vai esim. kupeessa HID-5011 tai Exsun (kuten tuotekuva antaisi olettaa) -merkintä? Ensimmäinen näistä on yksi paraslaatuisimmista muuntajista ja ihmettelen kyllä erittäin suuresti mikäli sillä tulee tuontyyppisiä ongelmia toiminnassa, jälkimmäiset on sitten halvempaa osaa jossa kaikenlaisia ongelmia sitten ilmenee useammin. Tuo MDE-ballasti sietää PWM:ää myös todella paljon ja toimii jo sellaisenaankin hyvin "vaikeissakin" autoissa, lisäksi MDE:stä on olemassa myös ns. Canbus -versio jonka tunnistaa mallimerkinnän jälkeen olevasta "EMI" -merkinnästä vaikkakin yleensä tuo MDE jo sellaisenaankin toimii CAN-väyläautoissa.
Olloakin saa niin kymmenillä erilaisilla osilla että käytännössä laadusta ei ole mitään tietoa ilman että niistä tiedustelee itse myyjältä, jos se sattuu tietämään tai suostuu kertomaan. Itsellänikin on näitä ns. 60e osilla olevia Olloja hyllyssä, mutta laadultaan ne ei kuitenkaan vastaa paraslaatuisia osia joita ensisijaisesti maailmalle lähettelen.
Niin hassua kuin se onkin, niin nämä itämaan taiturit ovat myös tehneet kopioita noista MDE-muuntajista, päällepäin näyttävät siis samalta mutta sisällä on huonommat osat ja tuotetta sitten markkinoidaan laadukkaana tuotteena, luonnollisestikin edullisemmin kuin kilpailijalla. Ollolta ei näitä kopsuja kuitenkaan tule, mutta joltain muulta pienemmältä pakkaajalta saattaa tullakin. Myös tuota HID-5011 -muuntajaakin on olemassa kahdella erihintaisella sisuksella, päällepäin niitä ei kuitenkaan erota toisistaan vaikka hinta ja laatu eroaakin. Käytännössä asia siis menee niin että asiakkaalla ei ole sarjan hyvyydestä ja laadusta juurikaan mitään tietoa ennen tarkempaa tiedustelua rehelliseltä ja asiantuntevalta myyjältä jolla on luotettava tavarantoimittaja, ja oikeasti asiaankuuluva tietämys myymistään tuotteista.
Faktaa on myös se, että yhdeltäkään myyjältä ei saa oikeasti laadukasta xenonsarjaa 50 eurolla. 100 eurolla ja vähän allekin tosin sarjaa saa jo paraslaatuisilla osilla mitä on saatavilla, vaikkakaan tuo hinta ei kuitenkaan aina takaa sitä että setissä olisi ne paraslaatuiset osat sisällä -oli merkki mikä tahansa. Merkki / pakkaaja ei siis käytännössä kerro mitään itse sarjan laadusta, harmi sikäli.
Voin pistää tarkempia kuvia eri muuntajista ja polttimoista kunnes ehdin, sekä saan/ostan ylläpidolta siihen luvan.
Aivan, kyseiselle muuntajallehan kelpaa sitten 9-32V jännitealue. Kestävyydeltään, radiohäiriöiltään ja syttymisnopeudeltaan se on ollut tuon MDE:n tasoinen, vaikkakaan PWM:ää se ei omien kokemuksieni mukaan ihan niin paljoa kestä ilman kondensaattoria. Rankassa 24V-käytössä muuntajia on paukkunut jonkin verran.
Ollon 50W sarjat ovat myös jalostettuja noista 35W HLX-muuntajista säätämällä niiden tehoa suuremmaksi muuntajan sisältä löytyvästä trimmeristä.
Lieköhän "Sonnygti" sytytellyt valoja valokytkimen valoautomatiikka-asennossa jolloin muuntajille tulee vain madallettu jännite ?
Ollon 50W sarjat ovat myös jalostettuja noista 35W HLX-muuntajista säätämällä niiden tehoa suuremmaksi muuntajan sisältä löytyvästä trimmeristä.
Lieköhän "Sonnygti" sytytellyt valoja valokytkimen valoautomatiikka-asennossa jolloin muuntajille tulee vain madallettu jännite ?
Todennäköisesti "Sonnygti" on juuri näin tehnyt. Tuolla ylempänä noin viikko sitten häntä opastettiinkin tuossa asiassa. Tuo alijännite tappaa nuo ballastit aika herkkään ja tekee vaikka mitä vikoja autoonkin. Huono akkukin saa aikaan vaikka minkälaisia ihmeellisiä vikoja.
Tosiaan joillakin noita radiohäiriöitä on ollutkin, mutta kun ballastit on vauhdettu toisiin canbus malleihin on nekin loppuneet. Valitettavasti nuo uudet canbus ballatit ovat olleet vikaherkempiä, mutta mikäs siinä kun takuu kerta pelaa.
Tosiaan joillakin noita radiohäiriöitä on ollutkin, mutta kun ballastit on vauhdettu toisiin canbus malleihin on nekin loppuneet. Valitettavasti nuo uudet canbus ballatit ovat olleet vikaherkempiä, mutta mikäs siinä kun takuu kerta pelaa.
joo nykyisin pistän eka parkeille ja sitten kone käyntiin ja hetken päästä yöasentoon, mutta ei sekään joka kerta auta. pitää tarkistaa kaikki liittimet jne. kaverilla on toiminut B5 A4: ssä moitteetta. jouduttiin ottaman akku irti. ehkä siellä on vielä jotain löysällä tms. ihmetyttää toi air bag -herjakin.
Kuulostaa siltä että Slamitin Ollot ovat sitten hieman heikompilaatuisilla osilla?
Meidän Ollomme ovat noita Ollon kalleimpia HLX- sarjoja, kuten Sahlman tuossa kirjoittikin.
Eli se siitä mutuilusta. :)
Faktaa on myös se, että yhdeltäkään myyjältä ei saa oikeasti laadukasta xenonsarjaa 50 eurolla.
Jes !
Jospa kuitenkin otat sen päiväajovalo systeemin kokonaan pois käytöstä tai laitat relesarjan siihen.
Monilla ollut samanlaisia vikoja ja relesarja asennuksella on korjaantunut. Joskus sinne toiselle valolle vaan jostain kumman syystä ei vaan tule jännitettä tarpeeksi.
Ohjeissakin tuo neuvotaan ja takuuhan ei periaatteessa korvaa jos tuotetta käytetään virheellisesti.
Suomailainenhan vain heittää ne ohjeet aina ensin roskiin ja jos ei onnistu niin kaivaa ne sieltä esiin :P
Mutta voihan sarjassa olla rikkinäisiäkin osia.
Monilla ollut samanlaisia vikoja ja relesarja asennuksella on korjaantunut. Joskus sinne toiselle valolle vaan jostain kumman syystä ei vaan tule jännitettä tarpeeksi.
Ohjeissakin tuo neuvotaan ja takuuhan ei periaatteessa korvaa jos tuotetta käytetään virheellisesti.
Suomailainenhan vain heittää ne ohjeet aina ensin roskiin ja jos ei onnistu niin kaivaa ne sieltä esiin :P
Mutta voihan sarjassa olla rikkinäisiäkin osia.
^ Jep, juurikin noin. Harri, kuten tuossa mainitsinkin niin osien suhteen sivuilla oli melko puutteelliset tiedot niin arvailuahan se silloin on.
Polttimoiden laatu myös määrää paljolti sarjan hintaa. Esimerkkinä H7:
Yläpuolella CNLightin valmistama H7-polttimo joka on käytännössä saatavilla olevista polttimoista paraslaatuinen ja täten myöskin hinnaltaan kallein, CNLight on tietääkseni yksi suurimmista, ellei peräti suurin kiinalaisista xenonpolttimoiden valmistajista. Alapuolella sitten tällainen halvempi polttimo, näitä tosin on useita erilaisia mutta vastaavat laadultaan yleensä tuota alempaa yksilöä. Ylemmässä polttimossa on aina kirkas suoja jossa polttimo on suojattu valkoiseen vaahtomuoviin ja allaolevassa TÄLLAINEN (eka kuva joka löyty guuggelista)
Tuo alempi polttimo on käytännössä noin puolet halvempi kuin ylläoleva, asiaa ei tarvinne tuon kuvan lisäksi selittää mistä hintaero johtuu.
Polttimoiden laatu myös määrää paljolti sarjan hintaa. Esimerkkinä H7:

Yläpuolella CNLightin valmistama H7-polttimo joka on käytännössä saatavilla olevista polttimoista paraslaatuinen ja täten myöskin hinnaltaan kallein, CNLight on tietääkseni yksi suurimmista, ellei peräti suurin kiinalaisista xenonpolttimoiden valmistajista. Alapuolella sitten tällainen halvempi polttimo, näitä tosin on useita erilaisia mutta vastaavat laadultaan yleensä tuota alempaa yksilöä. Ylemmässä polttimossa on aina kirkas suoja jossa polttimo on suojattu valkoiseen vaahtomuoviin ja allaolevassa TÄLLAINEN (eka kuva joka löyty guuggelista)
Tuo alempi polttimo on käytännössä noin puolet halvempi kuin ylläoleva, asiaa ei tarvinne tuon kuvan lisäksi selittää mistä hintaero johtuu.
Golf IV xenon hid sarjat
Mikä xenon hid sarja Golf IV vm03? Pitääkö tähän hommata optiikka umpiot vai voiko asentaa suoraa vakio umpioille? Ja eikös golffissa ole ihan H7 polttimot. Kiitos hyvistä vastauksista jo etukäteen.
-
- -
- Viestit: 73
- Liittynyt: 29.2.2004 15:29
jsahlman
PostPosted: 22.12.2009 10:11 Post subject:
Onko ajovalo muisti toiminnossa eli palavat 0-asennossa? Jos on niin pois se. Xenonit pelaa huonosti alijännitteellä. Yleensä toinen puoli jää syttymättä kun startatessa ottaa virtaa muuallekkin.
Tai sitten laitat relesarjan jolloin se saa 0-asennossakin normaalin jännitteen.
Kertokaan nyt tyhmälle, et millasen relesarjan toi tarvii et saa palamaan 0-asennossa??
-
- -
- Viestit: 73
- Liittynyt: 29.2.2004 15:29
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Koitin topickia selailla mutten huomannut että oliko tästä aiheesta jo kyselty mutta jos on jo olemassa niin heittäkää linkillä. Eli onkelmana vm. -97 3B Passat ja kiinasarjaxenonit. Valot kyllä syttyy, palaa, paukkuu ja näkyy, mutta syttymisvaiheessa takasinpäin tulee ilmeisesti jännitettä ja välillä ajotietokoneen näyttö menee pikselimössöksi ja ratio saattaa käydä pois päältä ja mittaristo muutenkin saattaa "nollaantua"! Eli olisko jollain tähän ratkaisua muutakuin heittämällä xenonit poisa?
Jos ei ole vielä tässä topicisssa missään ollut niin tuollaisissa epämääräisissä tapauksissa aina laittakaa se relesarja.
Ne huonot sarjat ottaa aina syttyessään niiin perkeleessti virtaa että ne jossainvaiheessa hajoittaa jotain siltä autosta. Siksi se relesarja.
Ja jos on poltinrikkotunnistin autossa niin sitten relesarja vastuksilla.
Ne huonot sarjat ottaa aina syttyessään niiin perkeleessti virtaa että ne jossainvaiheessa hajoittaa jotain siltä autosta. Siksi se relesarja.
Ja jos on poltinrikkotunnistin autossa niin sitten relesarja vastuksilla.
Kiitoksia tästä tiedosta. Olisiko tälläinen setti hyvähkö? http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Relejohtosarja%2012V%22
Tai tälläinen :D
http://www.js-tuning.com/images/relesarja.jpg
http://www.js-tuning.com/images/relesarja.jpg
Ne huonot sarjat ottaa aina syttyessään niiin perkeleessti virtaa että ne jossainvaiheessa hajoittaa jotain siltä autosta. Siksi se relesarja.
En halua kyseenalaistaa ammattitaitoasi tai faktojasi, mutta ihmettelen mihin perustuu se että pikkasta vailla vitusti maksava 35w sarja ottaa syttyessään vähemmän virtaa kun se 70eur maksava 35w sarja?
Xenonia
Laittelin tänään xenon muuntosarjat golf iv -99 mallin autoon sekä lähivaloihin että kaukovaloihin. Sarjat toimivat muuten täysin moitteettomasti mutta kun minulla on lähivalot päällä niin kaukovalojen (sininen) merkkivalo palaa himmeästi mittariston taustalla. Sitten kun näpäytän kaukovalot päälle niin merkkivalo voimistuu niinkun kuuluukin. Mutta miksi se palaa lähivaloillakin himmeästi? Olisko jotain neuvoja tai kokemuksia moisesta?
Sarjat ovat tämmöiset: Lähivalot: H7 6000K 35W, Kaukovalot: H1 6000K 55W.
Sarjat ovat tämmöiset: Lähivalot: H7 6000K 35W, Kaukovalot: H1 6000K 55W.
Se pikkasta vailla vitusti maksava sarja (99€) sisältää eri komponentteja kuin se helevetin halpa 70€ sarja.
Kannattaa joskus ottaa ihan silimä käteen ja katsella pakkauksien selostuksia ja oikeastaan lukeakkin ne huolella.
Se että tuotteet maksavat eri summan voi johtua joko myyjien voittomarginaalista tai sitten eri komponenteista.
Olen itse monessakin tuotteessa törmännyt aika useisiin laatueroihin jolloin se hinnan erokin on selventynyt.
Esim: autot, kodinkoneet yms...
Kannattaa joskus ottaa ihan silimä käteen ja katsella pakkauksien selostuksia ja oikeastaan lukeakkin ne huolella.
Se että tuotteet maksavat eri summan voi johtua joko myyjien voittomarginaalista tai sitten eri komponenteista.
Olen itse monessakin tuotteessa törmännyt aika useisiin laatueroihin jolloin se hinnan erokin on selventynyt.
Esim: autot, kodinkoneet yms...
Palautetta & häröilyä
Kuinkahan tämä helvetin tyhmä "vittuileva" kommenttisi mahtoi taas liittyä asiaan.... ?
Käsittääkseni tälläisellä foorumilla ei ole tarkoituksen mukaista "vittuilla" ja aukoa päätä jos joku kysyy jotain, oli se sitten tyhmä tai viisas kysymys niin vastataan asiallisesti jos tiedetään tai luullaan tietävän kysymykseen vastaus.
Se nyt on ihan selvää, että komponentit ovat erilaisia eri hintaisissa sarjoissa mutta suurin osa halvimmistakin toimii täysin moitteettomasti niinkuin myös kalliimmat mutta molemmissa hintaluokissa on vikoja/ eroja!
Itsellä nuo keskitasolle hintaluokassa asettuvat sarjat toimivat todella hyvin lukuunottamatta tuota himmeästi palavaa kaukovalojen merkkivaloa lähivaloilla ajaessa. Eihän se nyt mitään siellä haittaa muttta ajattelin vain että olisiko jostain vastuksista/ releistä tai yms apua pitkien sarjaan, jotta vika häviäisi?
Käsittääkseni tälläisellä foorumilla ei ole tarkoituksen mukaista "vittuilla" ja aukoa päätä jos joku kysyy jotain, oli se sitten tyhmä tai viisas kysymys niin vastataan asiallisesti jos tiedetään tai luullaan tietävän kysymykseen vastaus.
Se nyt on ihan selvää, että komponentit ovat erilaisia eri hintaisissa sarjoissa mutta suurin osa halvimmistakin toimii täysin moitteettomasti niinkuin myös kalliimmat mutta molemmissa hintaluokissa on vikoja/ eroja!
Itsellä nuo keskitasolle hintaluokassa asettuvat sarjat toimivat todella hyvin lukuunottamatta tuota himmeästi palavaa kaukovalojen merkkivaloa lähivaloilla ajaessa. Eihän se nyt mitään siellä haittaa muttta ajattelin vain että olisiko jostain vastuksista/ releistä tai yms apua pitkien sarjaan, jotta vika häviäisi?
Tuo vastaukseni ei todellakaan ollut sinulle. Älä hermostu kun sinun asiaa ei vielä käsitelty ollenkaan. Neuvoa ja vastauksia annetaan myös sinulle kuten kaikille muillekkin. Kaikkia yritetään auttaa omien taitojen mukaan ja monen eri myyjänkin toimesta vielä.
Tämä on : Laita siihen relesarja jos sulla ei sitä vielä siinä ole.
Tässäkin topicissa on monesti näitä ongelmia käsitelty ja vastuksia annettu.
Se että jos kysytään miksikä "vitusti" maksava eli 99€ sarja on muka parempi ja vähemmän virtaa ottava kuin helevetin halapa 70€ sarja johtuu todellakin noista eri komponenteista.
Tuossa hiukan ylempänä on jo selitetty tuo lamppu asiakin johon olen jo tuolla aikaisemminkin viitannut. Niissäkin on valitettavasti eroja ja se ero näkyy myös hinnassa.
Sama pätee noihin ballasteihin. Eri komponentit sisällä tekee myös eri hinnan.
Se että ostetaan halvempi sarja joka ei sitten toimikkaan kunnolla vaan joudutaan väkisillä laittamaan vaikka relesarjaa tai muuta kompponenttia lisäksi. Tuleekohan se sitten välttämättä edes ollenkaan halvemmaksi? Mites takuu pelaa jos joku osa menee rikki.
Toivottavasti hyvin kuitenkin. Vastakin tuossa kävi eräs uudemman auton omistaja hakemassa osia xenon sarjoihinsa. Ballastit ottivat n.20A virtaa syttyessään joten suosittelin hänelle relesarjojen laittoa. Ja sellaiset hän myös otti kun testailtiin hänen ongelmaansa vähemmän virtaa ottavilla ballasteilla. Näillä ei ongelmia enää ollutkaan eikä olisi sitä reesarjaakaan niillä tarvinnut.
Eli kyseinen auto sytytti poltinrikkotunnistimen kun paljon virtaa ottavilla ballasteilla laittoi valot päälle. Vähemmän virtaa ottavilla ei ollut mitään ongelmaa.
Mutta onhan noissa kalliimmissakin sarjoissa ollut ongelmia. Sitä en kielläkkään, mutta niisden vikamarginaali tippuu todella paljon noihin edukkaimpiin verrattuna.
Tämä on : Laita siihen relesarja jos sulla ei sitä vielä siinä ole.
Tässäkin topicissa on monesti näitä ongelmia käsitelty ja vastuksia annettu.
Se että jos kysytään miksikä "vitusti" maksava eli 99€ sarja on muka parempi ja vähemmän virtaa ottava kuin helevetin halapa 70€ sarja johtuu todellakin noista eri komponenteista.
Tuossa hiukan ylempänä on jo selitetty tuo lamppu asiakin johon olen jo tuolla aikaisemminkin viitannut. Niissäkin on valitettavasti eroja ja se ero näkyy myös hinnassa.
Sama pätee noihin ballasteihin. Eri komponentit sisällä tekee myös eri hinnan.
Se että ostetaan halvempi sarja joka ei sitten toimikkaan kunnolla vaan joudutaan väkisillä laittamaan vaikka relesarjaa tai muuta kompponenttia lisäksi. Tuleekohan se sitten välttämättä edes ollenkaan halvemmaksi? Mites takuu pelaa jos joku osa menee rikki.
Toivottavasti hyvin kuitenkin. Vastakin tuossa kävi eräs uudemman auton omistaja hakemassa osia xenon sarjoihinsa. Ballastit ottivat n.20A virtaa syttyessään joten suosittelin hänelle relesarjojen laittoa. Ja sellaiset hän myös otti kun testailtiin hänen ongelmaansa vähemmän virtaa ottavilla ballasteilla. Näillä ei ongelmia enää ollutkaan eikä olisi sitä reesarjaakaan niillä tarvinnut.
Eli kyseinen auto sytytti poltinrikkotunnistimen kun paljon virtaa ottavilla ballasteilla laittoi valot päälle. Vähemmän virtaa ottavilla ei ollut mitään ongelmaa.
Mutta onhan noissa kalliimmissakin sarjoissa ollut ongelmia. Sitä en kielläkkään, mutta niisden vikamarginaali tippuu todella paljon noihin edukkaimpiin verrattuna.
Viimeksi muokannut jsahlman, 12.2.2010 9:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eipäs nyt oteta papaattia kärsään! Kuten jo aiemmin mainitsin, ei tarkoitukseni ollut kyseenalaistaa ammattitaitoasi tai faktojasi, itse en vaan toppahousuna ymmärrä mihin tämä perustuu että halvempi sarja tarvitsee enemmän virtaa syttyäkseen kuin kalliimpi, vaikka se hintaero olisi vain yhden euron?
Ei ollut myöskään tarkoitus puuttua siihen, kuinka paljon kukakin myynnillään tekee voittoa.
Osaatko avata tätä mysteeriä sen tarkemmin kun että komponenteissa on eroja?
Xenontekniikkaa en juurikaan tunne, siksi tämä kyselyikä, pahoittelut.
Päivittäin työnpuolesta joudun olemaan tekemissä UHP-tekniikalla toteutettujen lamppujen kanssa ja epäilin että kyse on ainakin osittain yhtenevästä tekniikasta, tietenkin voin olla jälleen pahasti väärässä.
Sen ymmärrän että laadukkaampi sarja on kalliimpi, tottakai. Se mitä olen omien kokemuksien perusteella huomannut eroja, silmä kädessä ja ilman niin mielestäni noissa ei juuri suojausta, tarroitusta ja laatikkoa suurempaa eroa ole maallikko huomannut.
Polttimot ovat käsittääkseni ja mielestäni molemmissa sarjoissa samat (otetaan esimerkiksi OLLO), tällöin voimme käsittääkseni olettaa että molemmat polttimot tarvitsevat yhtäsuuren paukun/jännitepiikin syttyäkseen, jotta molemmille polttimoille saadaan tarvittava, yhtäsuuri jännitepiikki tarvitaan olettaakseni yhtäpaljon virtaa ballastille?
Edit. Olitkin jo kerinnyt välissä vastailemaan kysymyksiin.
Käsitääkseni ja toppahousu logiikalla noi "polttimon rikko valot" eivät syty sen johdosta että virtaa menee enemmän läpi, vaan sen johdosta että auto vertailee molempien ajovalojen virrankulutusta ja jos siinä on riittävä ero syttyy häiriö valo, vähemmän virtaa ottavalle puolelle, vaikkakin molemmilla puolilla lamppu palaa.
Ei ollut myöskään tarkoitus puuttua siihen, kuinka paljon kukakin myynnillään tekee voittoa.
Osaatko avata tätä mysteeriä sen tarkemmin kun että komponenteissa on eroja?
Xenontekniikkaa en juurikaan tunne, siksi tämä kyselyikä, pahoittelut.
Päivittäin työnpuolesta joudun olemaan tekemissä UHP-tekniikalla toteutettujen lamppujen kanssa ja epäilin että kyse on ainakin osittain yhtenevästä tekniikasta, tietenkin voin olla jälleen pahasti väärässä.
Sen ymmärrän että laadukkaampi sarja on kalliimpi, tottakai. Se mitä olen omien kokemuksien perusteella huomannut eroja, silmä kädessä ja ilman niin mielestäni noissa ei juuri suojausta, tarroitusta ja laatikkoa suurempaa eroa ole maallikko huomannut.
Polttimot ovat käsittääkseni ja mielestäni molemmissa sarjoissa samat (otetaan esimerkiksi OLLO), tällöin voimme käsittääkseni olettaa että molemmat polttimot tarvitsevat yhtäsuuren paukun/jännitepiikin syttyäkseen, jotta molemmille polttimoille saadaan tarvittava, yhtäsuuri jännitepiikki tarvitaan olettaakseni yhtäpaljon virtaa ballastille?
Edit. Olitkin jo kerinnyt välissä vastailemaan kysymyksiin.
Käsitääkseni ja toppahousu logiikalla noi "polttimon rikko valot" eivät syty sen johdosta että virtaa menee enemmän läpi, vaan sen johdosta että auto vertailee molempien ajovalojen virrankulutusta ja jos siinä on riittävä ero syttyy häiriö valo, vähemmän virtaa ottavalle puolelle, vaikkakin molemmilla puolilla lamppu palaa.
Polttimot ovat aika lailla erejä monissakin sarjoissa. Yleisesti halpa sarjoissa myynnissä olevat polttimot ovat yli puolet edukkaampia kuin nuo kalliimpien sarjojen polttimot. Ja se hinnan ero näkyy myös lampun värissä, ja johdoissa sekä monesti myös kannoissa. Sekä lampun syttymisessä mutta se voikin johtua ballastista.
Maallikko kuten kukaan muukaan ei voi silmällä katsomalla nähdä kuin vain ulkoiset olemukset tuotteesta ja tuote selostuksen. Näihinhän sitä pitäisi luottaa kuten yös myyjän sanaankin. Ja kyllähän sitä vilpittömästi rehellisen myyjän monesti heti huomaakin.
Harva tosiaan saa purkaa niitä tuotteita siellä ostopaikassa ja vertailla miten ja mistä ne on rakennettu.
Ja valitettavasti en osaa selittää enkä voi selittää sisällä olevien komponenttien eroja :D
Olen itsekkin toppahousu kirjaimellisesti näin talviaikoina ainakin :)
Tuota nuo poltinrikko tunnistin systeemit on aika paljon kehittyneet. Joissakin autoissa ei valot edes syty jos 55W lampun vaihdat esim 35W tai 75W lamppuun.Katkaistaan jännitteen syöttö kokonaan. Aika lailla käytetään kehittynyttä ja mietittyä elektroniikkaa.
Tuossa ongelma mersussa mitä selitin ylempänä niin kokeiltiin ballastia vain toiselle puolelle. Toisella puolella olikin normaali halogen valo.
Maallikko kuten kukaan muukaan ei voi silmällä katsomalla nähdä kuin vain ulkoiset olemukset tuotteesta ja tuote selostuksen. Näihinhän sitä pitäisi luottaa kuten yös myyjän sanaankin. Ja kyllähän sitä vilpittömästi rehellisen myyjän monesti heti huomaakin.
Harva tosiaan saa purkaa niitä tuotteita siellä ostopaikassa ja vertailla miten ja mistä ne on rakennettu.
Ja valitettavasti en osaa selittää enkä voi selittää sisällä olevien komponenttien eroja :D
Olen itsekkin toppahousu kirjaimellisesti näin talviaikoina ainakin :)
Tuota nuo poltinrikko tunnistin systeemit on aika paljon kehittyneet. Joissakin autoissa ei valot edes syty jos 55W lampun vaihdat esim 35W tai 75W lamppuun.Katkaistaan jännitteen syöttö kokonaan. Aika lailla käytetään kehittynyttä ja mietittyä elektroniikkaa.
Tuossa ongelma mersussa mitä selitin ylempänä niin kokeiltiin ballastia vain toiselle puolelle. Toisella puolella olikin normaali halogen valo.
Kiitos Pete.
Pahoittelut jos joku on loukkaantunut mun tekstistä, mutta vilpittömästi yritetään auttaa kuitenkin kaikkia.
Joskus vaan tuntuu tyhmältä vastata samoihin kysymyksiin joka kerta mutta rehellisesti sanottuna sehän ei ole kysyjän vika vaikka, oikeasti. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan vain vastauksia.
Jos itteä pännii niin voinhan jättää vastaamatta ja vastataan kun ei ole kiire ja saa rauhassa kirjoittaa. Silloin tuleekin sitä viisaampaa tekstiä ainakin itseltä. Omasta mielestä.
Älkää kukaan loukkaantuko vaan jaksakaa painosta vain kysymyksillänne. Kokeillaan edes porukassa ratkoa mahdollisia ongelmia.
Pahoittelut jos joku on loukkaantunut mun tekstistä, mutta vilpittömästi yritetään auttaa kuitenkin kaikkia.
Joskus vaan tuntuu tyhmältä vastata samoihin kysymyksiin joka kerta mutta rehellisesti sanottuna sehän ei ole kysyjän vika vaikka, oikeasti. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä vaan vain vastauksia.
Jos itteä pännii niin voinhan jättää vastaamatta ja vastataan kun ei ole kiire ja saa rauhassa kirjoittaa. Silloin tuleekin sitä viisaampaa tekstiä ainakin itseltä. Omasta mielestä.
Älkää kukaan loukkaantuko vaan jaksakaa painosta vain kysymyksillänne. Kokeillaan edes porukassa ratkoa mahdollisia ongelmia.
Polttimot ovat aika lailla erejä monissakin sarjoissa. Yleisesti halpa sarjoissa myynnissä olevat polttimot ovat yli puolet edukkaampia kuin nuo kalliimpien sarjojen polttimot. Ja se hinnan ero näkyy myös lampun värissä, ja johdoissa sekä monesti myös kannoissa. Sekä lampun syttymisessä mutta se voikin johtua ballastista.
Maallikko kuten kukaan muukaan ei voi silmällä katsomalla nähdä kuin vain ulkoiset olemukset tuotteesta ja tuote selostuksen. Näihinhän sitä pitäisi luottaa kuten yös myyjän sanaankin. Ja kyllähän sitä vilpittömästi rehellisen myyjän monesti heti huomaakin.
Harva tosiaan saa purkaa niitä tuotteita siellä ostopaikassa ja vertailla miten ja mistä ne on rakennettu.
Halvoissa sarjoissa polttimot ovat edukkaampia, ok.
Nuo muut mainitsemasi asiathan ovat ns. buildqualitya, eli myös silmällä erotettavissa, mahdollisesti jopa maallikon toimesta?
Tottakai myyjän sanaan täytyy siinä vaiheessa luottaa jos ei ole kokemusta/ymmärrystä asiasta, kuten minulla joka olen vain ja ainoastaan myyjiltä saamieni tietojen varassa.
Oletetaan että tyhmäostaja, kuten minä menee kauppaan ostamaan xenonsarjaa, hyllyssä on kaksi identtistä pakettia ollon 35w H7 xenoneita, toinen 99,- ja toinen vaikka nyt sen 70eur.
Sitten kun tyhmänä tiedustelen asiaa, mistä tuo 29eur hintaero johtuu niin mielestäni siinä vaiheessa myyjän paras myyntiargumentti ei ole "Toi kalliimpi on laadukkaampi kun toi halvempi, siin on eriväriset johdot ku tos halvemmassa, erilaiset kannat ja se ottaa vähemmän virtaa ku halvempi".
Saiko myyjä myytyä mulle kalliimmat vai halvemmat? Teinkö huonot kaupat jos mun mielestä siinä halvemmassa olevat pastellin sininen ja pinkkikaapeli olivat kivemmat kun siinä kalliimmassa olevat musta ja punainen.
Asiahan on ihan sinun päätettävissä kummanko ostat :D
Rehellisesti sinulle on erilaisuus selvitetty ja kerrottu käytännön erot mitkä sinun pitäisi tietää.
Tästä samasta asiasta olet Slamitin poikien kanssa paininut ilmeisesti aikaisemmin? Ilmeisesti sinun mielestä se halpa sarja kelpaa paremmin kuin kallis kun laittaa relesarjan? No paljonko niille sitten jää hintaeroa? MItäs jos se relesarja pitää tilata erikseen kun et ole sitä paketissa ostanut? MItäs jos niitä vikoja pitää täällä kysellä mitä se halvempi sarja on autoon aiheuttanut. Ja jos sen selvittämiseen menee aikaa useita päiviä saatikka viikkoja. MItäs jos se halvempi sarja ilman sitä relesarjaa ehtii polttaa sinulta vaikka tuulilasinpyyhkijän moottorin tai jonkun muun komponentin kuten monella on käynytkin?
Tässä on monia kysymyksiä ja vastauksia. Asiakas sen lopulta päättää mitä ostaa ja mitä haluaa. Itselläni on ainakin hyvä mieli kun asiat rehellisesti kerron enkä pimitä tai valehtele.
Tietty harmittaahan se jos sen halvan jostain hankkii ja se ongelmia tuottaa asiakkaalle mutta eihän se ole minulta poissa.
Se että millaiset perustelut asioille sinulle pitää olla että saa tuotteet myytyä on suuri arvoitus. Voi olla vaadit enemmänkuin mitä myyjä tietää ja osaa selvittääkkään edes.
Mutta lopulta se kokemus kyllä kertoo oletko valinnut hyvän vai huonon tuotteen.
Hyvissä tuotteissa ainakin pitää olla ja on paremmat johdot ihan laadullisesti, vähemmän radio, yms....
Ja siinä kalliimmassa on ne sininset ja punaisen puppelin väriset kaapelit.
Rehellisesti sinulle on erilaisuus selvitetty ja kerrottu käytännön erot mitkä sinun pitäisi tietää.
Tästä samasta asiasta olet Slamitin poikien kanssa paininut ilmeisesti aikaisemmin? Ilmeisesti sinun mielestä se halpa sarja kelpaa paremmin kuin kallis kun laittaa relesarjan? No paljonko niille sitten jää hintaeroa? MItäs jos se relesarja pitää tilata erikseen kun et ole sitä paketissa ostanut? MItäs jos niitä vikoja pitää täällä kysellä mitä se halvempi sarja on autoon aiheuttanut. Ja jos sen selvittämiseen menee aikaa useita päiviä saatikka viikkoja. MItäs jos se halvempi sarja ilman sitä relesarjaa ehtii polttaa sinulta vaikka tuulilasinpyyhkijän moottorin tai jonkun muun komponentin kuten monella on käynytkin?
Tässä on monia kysymyksiä ja vastauksia. Asiakas sen lopulta päättää mitä ostaa ja mitä haluaa. Itselläni on ainakin hyvä mieli kun asiat rehellisesti kerron enkä pimitä tai valehtele.
Tietty harmittaahan se jos sen halvan jostain hankkii ja se ongelmia tuottaa asiakkaalle mutta eihän se ole minulta poissa.
Se että millaiset perustelut asioille sinulle pitää olla että saa tuotteet myytyä on suuri arvoitus. Voi olla vaadit enemmänkuin mitä myyjä tietää ja osaa selvittääkkään edes.
Mutta lopulta se kokemus kyllä kertoo oletko valinnut hyvän vai huonon tuotteen.
Hyvissä tuotteissa ainakin pitää olla ja on paremmat johdot ihan laadullisesti, vähemmän radio, yms....
Ja siinä kalliimmassa on ne sininset ja punaisen puppelin väriset kaapelit.
Tämä keskusteluhan lähti liikkelle siitä kun kirjoitin
En suoranaisesti tarkoittanut nyt sitä markkinoimaasi 99eur sarjaa, vaan yleisesti sitä että mihin perustuu:
Tarkoituksenani ei ollut saada vastaukseksi, erittäin asiallisesti esitettyä, suorastaan markkinointioppien mukaista vastausta
Syvimmät pahoittelut Sahlmanille jos esitin asiani epäselvästi. Tarkoituksenani ei todellakaan ollut olla "joku apina joka vittuilee foorumilla" vaan asiallisesti kysyä että mihin perustuu tämä faktana esittämäsi asia.
Kirjoitit seuraavassa viestissäsi
Tämän vuoksi asiaa tiedustelin.
Esitin kysymykseni mielestäni näitä myyvälle taholle? tarkoituksenani saada asiallinen vastaus, jota en mielestäni tällä kertaa saanut.
Ja ei, en ole paininut Slamitin poikien kanssa, olen kysynyt asiaa heiltä ja saanut heiltä asiallisen vastauksen silloin esittämääni kysymykseen. Ja yleisestikkin ottaen palvelu heillä on ollut jotain muuta kun "ota silmä käteen ja katso".
Over and Out.
En halua kyseenalaistaa ammattitaitoasi tai faktojasi, mutta ihmettelen mihin perustuu se että pikkasta vailla vitusti maksava 35w sarja ottaa syttyessään vähemmän virtaa kun se 70eur maksava 35w sarja?
En suoranaisesti tarkoittanut nyt sitä markkinoimaasi 99eur sarjaa, vaan yleisesti sitä että mihin perustuu:
Ne huonot sarjat ottaa aina syttyessään niiin perkeleessti virtaa että ne jossainvaiheessa hajoittaa jotain siltä autosta. Siksi se relesarja
Tarkoituksenani ei ollut saada vastaukseksi, erittäin asiallisesti esitettyä, suorastaan markkinointioppien mukaista vastausta
Se pikkasta vailla vitusti maksava sarja (99€) sisältää eri komponentteja kuin se helevetin halpa 70€ sarja.
Kannattaa joskus ottaa ihan silimä käteen ja katsella pakkauksien selostuksia ja oikeastaan lukeakkin ne huolella.
Syvimmät pahoittelut Sahlmanille jos esitin asiani epäselvästi. Tarkoituksenani ei todellakaan ollut olla "joku apina joka vittuilee foorumilla" vaan asiallisesti kysyä että mihin perustuu tämä faktana esittämäsi asia.
Kirjoitit seuraavassa viestissäsi
Maallikko kuten kukaan muukaan ei voi silmällä katsomalla nähdä kuin vain ulkoiset olemukset tuotteesta ja tuote selostuksen. Näihinhän sitä pitäisi luottaa kuten yös myyjän sanaankin.
Tämän vuoksi asiaa tiedustelin.
Esitin kysymykseni mielestäni näitä myyvälle taholle? tarkoituksenani saada asiallinen vastaus, jota en mielestäni tällä kertaa saanut.
Ja ei, en ole paininut Slamitin poikien kanssa, olen kysynyt asiaa heiltä ja saanut heiltä asiallisen vastauksen silloin esittämääni kysymykseen. Ja yleisestikkin ottaen palvelu heillä on ollut jotain muuta kun "ota silmä käteen ja katso".
Over and Out.
Elä nyt hermostu. Omasta mielestäni kerroin asiallisen vastuksen sinulle. Voi olla että emme osaa antaa sinulle vaadittavia täydellisiä vastauksia kaikkiin kysymyksiin.
Ja oikeastaan rehellisesti sanottuna kaikki puhtaat faktat perustuvat itsellä ihan puhtaasti omiin kokemuksiin sekä kolleekoiden kokemuksiin. Kokemuksia kerätään paljon muiltakin myyjiltä ja asiakkailta.
Kokeillaan paljon erilaisia sarjoja erilaisilla komponenteilla jolloin myös varmasti pääsee hiukan kärryille myös tuotteiden toiminnasta.
Sillä halvallikin sarjalla pärjää hyvin ainakin kun laittaa relesarjan. Tietty hiukan radiohäiriöitä voi jäädä jos jää edes. Onhan noita radiohäiriöitä ollut myös kalliimmillakin sarjoilla.
Esim nämä uudemmat ns Can-bus ballastit eivät ole tarvinneet relesarjoja eikä häiriövalojen poistajia. Se että näitä myyntiin otettiin perustui aluksi ihan vain valmistajan antamiin faktoihin. No kokeiluun kuitenkin varauksella ja ollaankin saatu huomattua että hyvinhän ne pelaavat. Aivan kuten valmistaja on luvannut. Tietty pienenä miinuksena ollaan huomattu etteä niiden syttyminen on hiukan hitaampaa kuin esim Ollon HLX ballastin.
Tämäkään ballasti ei ole oikeastaan Ollon ballasti vaan ihan jonkun muun tekemä. Nämä sarjat vaan sattuvat tulemaan Ollolta.
MIelellään vastailen kaikkiin kysymyksiin ja kokeilen tyydyttää tiedon janoa, mutta aina ei minultakaan vastausta löydy enkä silloin lähde valehtelemaan.
Ja oikeastaan rehellisesti sanottuna kaikki puhtaat faktat perustuvat itsellä ihan puhtaasti omiin kokemuksiin sekä kolleekoiden kokemuksiin. Kokemuksia kerätään paljon muiltakin myyjiltä ja asiakkailta.
Kokeillaan paljon erilaisia sarjoja erilaisilla komponenteilla jolloin myös varmasti pääsee hiukan kärryille myös tuotteiden toiminnasta.
Sillä halvallikin sarjalla pärjää hyvin ainakin kun laittaa relesarjan. Tietty hiukan radiohäiriöitä voi jäädä jos jää edes. Onhan noita radiohäiriöitä ollut myös kalliimmillakin sarjoilla.
Esim nämä uudemmat ns Can-bus ballastit eivät ole tarvinneet relesarjoja eikä häiriövalojen poistajia. Se että näitä myyntiin otettiin perustui aluksi ihan vain valmistajan antamiin faktoihin. No kokeiluun kuitenkin varauksella ja ollaankin saatu huomattua että hyvinhän ne pelaavat. Aivan kuten valmistaja on luvannut. Tietty pienenä miinuksena ollaan huomattu etteä niiden syttyminen on hiukan hitaampaa kuin esim Ollon HLX ballastin.
Tämäkään ballasti ei ole oikeastaan Ollon ballasti vaan ihan jonkun muun tekemä. Nämä sarjat vaan sattuvat tulemaan Ollolta.
MIelellään vastailen kaikkiin kysymyksiin ja kokeilen tyydyttää tiedon janoa, mutta aina ei minultakaan vastausta löydy enkä silloin lähde valehtelemaan.
Eli autona on Audi S6 -96 C4 koppanen ja ongelma on seuraava: Toinen xenonpolttimo on palanut ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa tilalle uusi, mutta kun se maksaa maahantuojalla "vain" 650e ,koska ballasti ja polttimo on yhtä puuta --->http://s293.photobucket.com/albums/mm64/Mikapks/?action=view¤t=Kuva_18_.jpg
Eli tietääkö kukaan käykö tuohon mikään jälkiasennussarja?
Eli tietääkö kukaan käykö tuohon mikään jälkiasennussarja?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Kumustelija kirjoitti:Niin mitenkä, tieskö noista sulakkeista kukaan? Minkä kokoset pittää olla?
Pitkille pitäisi riittää 10A, tai varman päälle jos pelaa, niin 15A.
Täältä apua sähkölaskentoihin.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Videonpätkä xenoneiden virrankulutuksesta, pätee tarkalleen vain testissa olleeseen muuntajamalliin mutta pääpiirteittäin tuollaista luokkaa se virrankulutus on: http://www.youtube.com/watch?v=5VJN9IkIp3Q&fmt=18
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Eli tuosta päätellen 4 ballastin kännistely ilman moottorin starttaamista voi hyvinkin tyhjentää akun? Varsinkin jos on huonompi tahi vanhempi akku..
Mulla tossa autossa syttyy valot vaikka valokatkaisin on "nolla" asennossa.. kannattaako laittaa ensin parkit päälle, ja sitten vasta käynnistää auto? Säästää akkua ja polttimoita..?
Mulla tossa autossa syttyy valot vaikka valokatkaisin on "nolla" asennossa.. kannattaako laittaa ensin parkit päälle, ja sitten vasta käynnistää auto? Säästää akkua ja polttimoita..?
Voiko linssiumpiot muuttaa polttimon värilämpöä? Irrallaan polttimo todella kirkkaan valkoinen mutta paikallaan umpiossa väri muuttuu turkoosiksi. Värilämpö on 6000K.
Riittäisikö kenties vain tilata pienemmällä värilämmöllä uudet polttimot? Tarkoituksena saada mahd. valkoista valoa.
Umpioina toimii T4 Caravellessa projekt zwo:n lamput.
Riittäisikö kenties vain tilata pienemmällä värilämmöllä uudet polttimot? Tarkoituksena saada mahd. valkoista valoa.
Umpioina toimii T4 Caravellessa projekt zwo:n lamput.
kyllä se voi ''vaihtaa'' väriä, riippuen umpiosta
Onkohan tämä oikea osasto kysellä seuraavaa:
Xenonit ja alustasarja, miten reagoi korkeudensäätö?
Autossani (Passat 3Bg Highline) on vakionna Xenonit, eli automaattinen valojen korkeudensäätö löytyy. Mistä tuo korkeudensäätö ottaa "asentotiedon"?
Meinasin heittää alustasarjan kun tuo tehtaan sporttialusta on aika maasturi. On vaan tullut vakioxenoneilla ja alustasarjalla tuttavapiirissä vastoinkäymisiä.
Pohjustan kysymystä: Kaverin kiinan ihmeeseen (Honda Accord) laitettiin madallusjouset ja camber meni sviduilleen takana ja xenonit alkoi näyttää viiden metrin päähän. Kovalla rahalla kuitenkin ongelmaaan löytyi Eibachilta pidemmät ylätukivarret eli ns. camberkit. Taka-akselin asentotiedon Accord saa kuitenkin ylätukivarresta joten rojekti on jäissä tällä hetkellä. Viimesimmän tiedon mukaan kiinalainen syö kitkojen sisäpintaa raakasti ja xenonit on huijattu näyttämään ylemmäs.
Xenonit ja alustasarja, miten reagoi korkeudensäätö?
Autossani (Passat 3Bg Highline) on vakionna Xenonit, eli automaattinen valojen korkeudensäätö löytyy. Mistä tuo korkeudensäätö ottaa "asentotiedon"?
Meinasin heittää alustasarjan kun tuo tehtaan sporttialusta on aika maasturi. On vaan tullut vakioxenoneilla ja alustasarjalla tuttavapiirissä vastoinkäymisiä.
Pohjustan kysymystä: Kaverin kiinan ihmeeseen (Honda Accord) laitettiin madallusjouset ja camber meni sviduilleen takana ja xenonit alkoi näyttää viiden metrin päähän. Kovalla rahalla kuitenkin ongelmaaan löytyi Eibachilta pidemmät ylätukivarret eli ns. camberkit. Taka-akselin asentotiedon Accord saa kuitenkin ylätukivarresta joten rojekti on jäissä tällä hetkellä. Viimesimmän tiedon mukaan kiinalainen syö kitkojen sisäpintaa raakasti ja xenonit on huijattu näyttämään ylemmäs.
Sain slamitista relesarjan. Nyt on toimineet ongelmitta. Päällelaitto ollut niin, että yövalot eka päälle ja sit kone päälle, niin syttyy aina. En muista oliko relesarjallakin ongelmaa jos eka parkeille ja sit valot päälle kun on kone käynnissä. Joka tapauksessa trippi on pysynyt ja kellonaika nyt kunnossa. Ei ole nollautuneet.
Mitä eroa näillä kahden eri nettikaupan xenon-muutossarjoissa on muuta kuin hinta? Onko edes sama tuote?
Slamitin sarja ja Kilpailija.comin sarja
Slamitin sarja ja Kilpailija.comin sarja
Toisessa on ballasti tarkoiteet 9-32V jännitteelle. Syttymisvirtakin on samoissa vain noin reilu 3,5-6,5A. Ja häiriöt ovat aika minimaaliset.
Siitä vaan arvailemaan kumman tuotteista puhun :)
Siitä vaan arvailemaan kumman tuotteista puhun :)
Viimeksi muokannut jsahlman, 4.7.2010 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xenonit kytkettynä omiin johtoihin, pelaa periaatteessa mutta syttyy mikäli sillä päällä sattuu olemaan, yleensä toinen jää syttymättä.
Relesarjan kautta rele vetää koko ajan ja mittaristossa palaa pitkien merkkivalo jo parkeilla. Virtaa tulee pitkien johtoon koko ajan sen verran että aiheuttaa tämän.
Releen kautta molemmat valot kyllä syttyy joka kerta.
Kyseessä siis pitkät valot ja autona golf IV.
Mitenkä tuo pitää kytkeä että sen saa toimimaan?
Relesarjan kautta rele vetää koko ajan ja mittaristossa palaa pitkien merkkivalo jo parkeilla. Virtaa tulee pitkien johtoon koko ajan sen verran että aiheuttaa tämän.
Releen kautta molemmat valot kyllä syttyy joka kerta.
Kyseessä siis pitkät valot ja autona golf IV.
Mitenkä tuo pitää kytkeä että sen saa toimimaan?
3BG Passatin linssilähivaloon huvittais saada lisätehoa, aina ponneton halogeenipolttimolla. Xenon-sarja löytyykin jo, ballastien sijoitus vaan on hieman mietinnän alla, tilaa ei umpion läheisyydessä juurikaan ole. Jonkun DIY-ohjeen löysin jossa ballasti laitettiin pitkien valojen muoviluukkuun kiinni, mutta jos sen siihen lätkäisee niin pitkien ja parkkien polttimoiden vaihtamiseen pitäisi sitten jatkossa irrottaa aina koko umpio, kun luukku ei ballastin kanssa mahdu auki.
Onko jollain omasta mielestään hyvä patentti aiheeseen?
Toinen kysymys noista päiväajovaloista, eli nolla-asennossa auto syöttää alennettua jännitettä ajovaloille. Tiedän mistä tuo otetaan pois, mutta lähinnä mietin että jos samalla vaivalla releyttäisi valot. Onko korkeammasta jännitteestä hyötyä ballastien kanssa, vai nostaako ne sen xenon-polttimolle tulevan korkeajännitteen yhtä ylös tuli sisään sitten 13V tai 14V?
Onko jollain omasta mielestään hyvä patentti aiheeseen?
Toinen kysymys noista päiväajovaloista, eli nolla-asennossa auto syöttää alennettua jännitettä ajovaloille. Tiedän mistä tuo otetaan pois, mutta lähinnä mietin että jos samalla vaivalla releyttäisi valot. Onko korkeammasta jännitteestä hyötyä ballastien kanssa, vai nostaako ne sen xenon-polttimolle tulevan korkeajännitteen yhtä ylös tuli sisään sitten 13V tai 14V?
Kuskinpuolen ballastin laitoin 3BG passatissa ohjaustehostimen öljysäiliön viereen. suojamuovi pois ja siellä oli just sopiva paikka ballastille (ei tarvi edes kiinnittää mitenkään kun on juuri sopiva väli). Vänkärin puoli sitten umpion ja syylärin välissä olevaan muoviin ruuveilla kiinni. Näin on itsellä ja on fiksusti piilossa ekä tarvi mitään purkaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Mitenkähän ilmenee polttimon tahi ballastin särkyminen..? Tässä nyt huomasin parina päivänä pidemmän ajon jälkeen että toinen lamppu sammuu jossain vaiheessa.. Kuitenkin kun käyttää parkilla ja käynnistää valot uudelleen niin palaa taas ihan normaalisti. Onkohan jompikumpi menossa särki vai onkohan siellä joku kosketus häikkä.. Tarkemmin en vielä ole päässy tutkimaan kun on jo pimeetä siihen aikaan kun kerkeis..
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Vääntäkääs joku nyt rautalangasta että mistä kannattaisi H7-xenon sarja ostaa. Tietenkin pitää olla laadukas sarja ja edullisesti.
Lähinnä ihmetyttää kun mielestäni kuvien ja speksien mukaan vastaavaa Ollon sarjaa myydään eri paikoissa eri hintaan:
Slamit = 126e
JS-tuning = 99e
Taskuraketti.com = 59e (lisäksi "bulk"-sarja ilman pakkausta 50e)
kilpailija.com = 57.85e
Onko noissa sarjoissa nyt siis todellisuudessa kuitenkin jotain eroa?
Ollon sivuilta taas löytyy kuvia ainoastaan sarjasta joka näyttää vastaavalta kuin haukutut "halpasarjat" Click
Niin ja ottaisin mieluusti sarjan 5000K polttimoilla, koska tuo 6000K on omaan makuun hieman turhan sinertävä... mutta tässä voinee joustaa jos 6000K on ainoa laadukas tarjolla...
Lähinnä ihmetyttää kun mielestäni kuvien ja speksien mukaan vastaavaa Ollon sarjaa myydään eri paikoissa eri hintaan:
Slamit = 126e
JS-tuning = 99e
Taskuraketti.com = 59e (lisäksi "bulk"-sarja ilman pakkausta 50e)
kilpailija.com = 57.85e
Onko noissa sarjoissa nyt siis todellisuudessa kuitenkin jotain eroa?
Ollon sivuilta taas löytyy kuvia ainoastaan sarjasta joka näyttää vastaavalta kuin haukutut "halpasarjat" Click
Niin ja ottaisin mieluusti sarjan 5000K polttimoilla, koska tuo 6000K on omaan makuun hieman turhan sinertävä... mutta tässä voinee joustaa jos 6000K on ainoa laadukas tarjolla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa