Rengaspaineet talvella
Valvoja: ffp jäsenet
Rengaspaineet talvella
Huomasin että täällä on ennenkin käyty keskustelua rengaspaineista mutta päätin silti avata uuden aiheen :)
Mulla on Golffissa talvirenkaina alla 195/65/15, tänään nostin paineita 2,2:sta 2,6:seen ja mielestäni ajo muuttui merkittävästi.
Mitä mieltä olette että mitä paineita kannattaa pitää tuuon kokoisissa renkaissa?
Mulla on Golffissa talvirenkaina alla 195/65/15, tänään nostin paineita 2,2:sta 2,6:seen ja mielestäni ajo muuttui merkittävästi.
Mitä mieltä olette että mitä paineita kannattaa pitää tuuon kokoisissa renkaissa?
-
- -
- Viesti:
Merkkihuoltamo
Harmikseni huomasin harjoittelussani, että asentajaparini laittaa renkaasta riippumatta rengaspaineet sen mukaan, mitä lukee polttainetankin suojaluukussa. Ja nimenomaan sen keveimmän kuorman mukaan. Ja renkaiden ollessa kylmiä.
Rengasliikkeessäkin työskennelleenä voin sanoa että ei missään nimessä tuollaista, ei edes kesärenkaille. Itse laittaisin aloitusviestissä mainittuun renkaaseen 2,5 baria.
Rengasliikkeessäkin työskennelleenä voin sanoa että ei missään nimessä tuollaista, ei edes kesärenkaille. Itse laittaisin aloitusviestissä mainittuun renkaaseen 2,5 baria.
eiköhän tuo paineen aleneminen ole käyty jo peruskoulun fysiikan tunnilla. Eli paine alenee kun ilman kylmenee ja taas päinvastoin eli paine kasvaa ku ilma lämpeää.
Kokeilkaa vaikka niin että laitatte vaikka 1.5litran cokis (nykyiseen pehmeään) pulloon huoneenlämpöisenä korkin ja laittakaa se pakasteeseen ja odottaa vaikka puolituntia ja katsokaa onko pullolle tapahtunu jtn
Tästä syystä enemmän painetta
Kokeilkaa vaikka niin että laitatte vaikka 1.5litran cokis (nykyiseen pehmeään) pulloon huoneenlämpöisenä korkin ja laittakaa se pakasteeseen ja odottaa vaikka puolituntia ja katsokaa onko pullolle tapahtunu jtn
Tästä syystä enemmän painetta
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”