Eberspächer D4WSC 4,3kW

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

jukkak
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2008 15:48

Eberspächer D4WSC 4,3kW

ViestiKirjoittaja jukkak » 5.1.2010 17:53

Onko kukaan vaihtanut D4WSC 4,3kW eperiin D5WSC 5.0 kW ohjainlaitetta.Näyttäs olevan varaosanumeroiden perusteella samoista osista vehkeet kasailtu,mutta tuossa "aivoissa" vissii tehty tuo tehoero.Pitäs tuohon D4WSC malliin vaihtaa ohjainlaite,kun vika melko varmasti siinä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.1.2010 21:07

Hyvin toimii.. Mikäs vikana boxissa? Heittääkö vikakoodia vai miten? Eberillähän noi boxit menee lukkoon jos liian monta kertaa napsuttelee päälle vaikka vika olisi päällä. 50 numerolla tuo lukituskoodi ja testerillä sen voi poistaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.1.2010 21:26

Jonkinlaisen lukitustilan voi poistaa irrottamalla hetkeksi eberin sulakkeen.

jukkak
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2008 15:48

ViestiKirjoittaja jukkak » 5.1.2010 22:04

Laite käynnistyy kylmänä ja käy 8-15 minuuttia ja sammuu.Vesipumppu pyörii pari minuuttia ja sitten sammuu sekin,kelloon jää aika juoksemaan.Sitten kun uudelleen yrittää käynnistää,niin pari kertaa yrittää käynnistyä,mutta ei vaan syty,paloilmapuhallin tuntus hyvin puhaltelevan voima savut putkesta.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 6.1.2010 10:00

Mielestäni vaikuttaisi enemmän lämpöanturivialta.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.1.2010 11:26

Vaalea savu meinaa ettei saa ainetta kunnolla tai dieseli ei höyrysty kunnolla esim. karstottuneen polttimen takia. Antureita siellä on liekkivahti ja 2x lämpötila-antureita vesitilassa.

Helpoimmalla pääsee kun lukasee/luetuttaa vikakoodit lämppäristä. Jälkiasenteisista on helppo lukasta jos o testeri ja pääsee siihen eberin liittimeen käsiksi. (löytyy testerit eberi&webasto@pk-seutu)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.1.2010 12:02

Viimeisin vika omassa D5WS dieselissä (ilmeisesti) johtui siitä, että eberin pääsulakkeen kannassa oli liikaa ylimenovastusta. Teki monta kertaa juurikin niin, että kävi jonkun varttitunnin ja sammui sitten. Lopulta sulakepesä kärähti kokonaan ja vaihdoin tilalle uuden. Sen jälkeen on toiminut kuin ajatus.
Myös huono vesikierto voi aiheuttaa tuon, mutta yleensä laite sammuu jo käynnistymisvaiheessa ylikuumenemiseen.

jukkak
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2008 15:48

ViestiKirjoittaja jukkak » 9.1.2010 19:31

Joku siellä ohjainlaitteessa oli vinksallaan,kun toisella ohjaimella toimii normaalisti.Nämä on välillä ihmeellisiä vermeitä...Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille.

jukkak
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2008 15:48

ViestiKirjoittaja jukkak » 10.1.2010 12:14

Nyt eberi pöhisee pellin alla,mutta tuon climatronikin kanssa ihme probleemi.Eeperin kun laittaa käyntiin virtojen ollessa kytkettynä,niin jää HE lukemaan ja puhallin puhaltaa,kun ottaa avaimet pois virtalukosta ja pelaa koko syklin normaalisti.MUTTA,kun laittaa eperin pöhisemään ilman että autossa virrat päällä,niin ei climatronic herää,eikä puhallin puhalla ollenkaan,eikä tule mitään näkyviin näyttöön.Mistä moinen johtuu??? Kävi se vielä mielessä,että pitäskö se eperin releeltä tuleva puhaltimen johdon katkaisu tehdä sieltä puhaltimen moottorin läheltä,kun nyt katkaisin johdon sulaketaulun takaa tuon kytkentä ohjeen kuvan mukaan?

jukkak
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.12.2008 15:48

ViestiKirjoittaja jukkak » 13.1.2010 20:32

Ja climatronic ongelma ratkesi kanssa toisen panelin vaihdolla.Ei mennyt D 1 pinnistä virta läpi kunnolla,jotta puhallus olisi herännyt käyntiin.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa