Kiihtyvyysmittaus apuja Turku
Valvoja: ffp jäsenet
Kiihtyvyysmittaus apuja Turku
Eli olisko jollain apuja Turggusen suunnilla kun pitäisi saada ihan peruskiihtyvyyksiä mitattua autosta jollain aparaatilla.Kohtuulliset kulut korvataan.Mielellään semmoinen kaveri joka voisi tulevaisuudessa samalla mittarilla tehdä uusinta mittauksia kun saadaan voimansiirtoon muutoksia.Oma persedyno on suolesta. Selkeä homma??
Viimeksi muokannut rane_69, 28.12.2009 7:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TÄÄLLÄ lista puhelimista mitä etsit, joku noista pitää löytyä.
TÄÄLTÄ lataat mittausohjelman ja rekisteröit
TÄMÄN käyt hakemassa jostakin puhelinliikkeestä, tai viihde-elektroniikkaa myyvästä myymälästä. Uudempi malli on LD-4W, mutta kolmonen riittää.
Enempää tässä ei voi auttaa, mutta näillä ohjeilla pitäisi pärjätä loppuun asti. Itse olen turusta ja on laitteet, mutta en jaksa pyörittää mittauspalvelua...
Rakennat oman ja olet tyytyväinen, saat mitata aamulla tai pyhänä, et ole riippuvainen muista.
TÄÄLTÄ lataat mittausohjelman ja rekisteröit
TÄMÄN käyt hakemassa jostakin puhelinliikkeestä, tai viihde-elektroniikkaa myyvästä myymälästä. Uudempi malli on LD-4W, mutta kolmonen riittää.
Enempää tässä ei voi auttaa, mutta näillä ohjeilla pitäisi pärjätä loppuun asti. Itse olen turusta ja on laitteet, mutta en jaksa pyörittää mittauspalvelua...
Rakennat oman ja olet tyytyväinen, saat mitata aamulla tai pyhänä, et ole riippuvainen muista.
Nyt en ymmärtänyt hb:n pointtia.
Sori vaan mutta mun käyttötarkoitus puhelimella on soittaa ja vastata.
Mielenkiintoni ei riitä käyttämään muita hienoja ominaisuuksia vaikkakin voisi olla ihan hyvä.
Olen sitä kansaa joka aloitti käyttämään arppia keskuksen kautta.
Kehumatta itseäni mutta olen ollut Nokian demopuhelimien koekäyttäjänä kymmeniset vuotta myös tuotantoon tulemattomat mallit olivat käytössäni.
Niin vaan nykypäivänä ei vois vähempää kiinnostaa hienoudet.
Se siitä.
Kaunis kumarrus,anteeksi ja kiitos
Sori vaan mutta mun käyttötarkoitus puhelimella on soittaa ja vastata.
Mielenkiintoni ei riitä käyttämään muita hienoja ominaisuuksia vaikkakin voisi olla ihan hyvä.
Olen sitä kansaa joka aloitti käyttämään arppia keskuksen kautta.
Kehumatta itseäni mutta olen ollut Nokian demopuhelimien koekäyttäjänä kymmeniset vuotta myös tuotantoon tulemattomat mallit olivat käytössäni.
Niin vaan nykypäivänä ei vois vähempää kiinnostaa hienoudet.
Se siitä.
Kaunis kumarrus,anteeksi ja kiitos
Off topiccina että rane_69 vielä testaamassa noita uusia luureja? Tuo testaajien kalkkeutuminen selittäisi kyllä hyvin Nokian nykyisten luurien lapsukset :-P
Takaisin itse aiheeseen, hieman kiehtoisi kokeilla tuota Tempesin ohjelmaa omassa luurissa, löytyisi valmiiksi toi GPSsäkin, mutta luulen että lähinnä pahan mielen saisi kun maksaisi tuon 26 dollaria ohjelmasta ja toteaisi ettei siitä saa mitään irti tuon N97 minin laadukkaan GPS:n kanssa...
Takaisin itse aiheeseen, hieman kiehtoisi kokeilla tuota Tempesin ohjelmaa omassa luurissa, löytyisi valmiiksi toi GPSsäkin, mutta luulen että lähinnä pahan mielen saisi kun maksaisi tuon 26 dollaria ohjelmasta ja toteaisi ettei siitä saa mitään irti tuon N97 minin laadukkaan GPS:n kanssa...
Aika hyvä ;) i.Niinkuin laitoin olen ollut.Meitä oli kuluttajaryhmä tuossa puuhassa.
Älä nyt ,kohta joutuu ostaa seniilikännykän Doron.Joo totta se on että aika on sillai ajanut ohi.
Ja toisaalta ajat , tarpeet ja kehitys muuttuu mikä on kyllä ok.
Muistan kyllä kun vanhukset meillä sanoi: " Että ei meidän nuoruudessa....." , joka vitutti suunnattomasti meitä.
Meinaa itse joskus lipsauttaa sen omille lapsille.
Joopa joo.Taisi olla alkuperäinen kysymys hieman huono mutta mutta näillä mennään mitä on.
Älä nyt ,kohta joutuu ostaa seniilikännykän Doron.Joo totta se on että aika on sillai ajanut ohi.
Ja toisaalta ajat , tarpeet ja kehitys muuttuu mikä on kyllä ok.
Muistan kyllä kun vanhukset meillä sanoi: " Että ei meidän nuoruudessa....." , joka vitutti suunnattomasti meitä.
Meinaa itse joskus lipsauttaa sen omille lapsille.
Joopa joo.Taisi olla alkuperäinen kysymys hieman huono mutta mutta näillä mennään mitä on.
Lähetti kanto äsken työpöydälle tollasen, et kunhan saan sitä tossa testailtua niin eiköhän tollaset mittaukset tässä Turussa onnistu jossain vaiheessa. Tolla Nokian omalla sisäisellä olen tähän mennessä yrittäny mittailla mut tulokset on ollu ihan mitä sattuu.
Nyt kun alkoi kiinnostaa niin täältä briteiltä kans löytyy samaa 47 puntaan+6,9 postia.
E: Onkos tuo SiRF Star III merkintä = nopeammin päivittyvä 5hz?
http://en.wikipedia.org/wiki/SiRFstar_III
Sirf III on gps piiri, tuossa vuosi sitten kun testejä lueskelin niin tuo kolmonen tuntui antavan tarkinta paikkatietoa. Muitakin piirejä on olemassa, mutta tarkkuus vaihtelee aikalailla.
Tuo 5hz päivitystaajuus on melko tarpeeton ominaisuus kiihtyvyysmittauksia tehdessä, ellei sitten jotain 80-120 vedoista ole kiinnostunut autolla joka menee välin 2 sekunnissa.
Jokatapauksessa matematiikalla luodaan nuo kiihtyvyysajat, jos tarkkuus nousee 1hz -> 5hz vaikkapa 10s kestävässä kiihdytyksessä, on syytä olettaa että tarkkuus ei nouse kummoisesti. 5hz mokkulalla 2-3 mittausta voisi antaa saman tarkkuuden kuin esim. 1hz palikalla 5-6 vetoa. Jokatapauksessa "siviilikäyttö-GPS" ei tarjoa faktatietoa paikasta vaikka olisi 100hz mokkula, vaan vaaditaan toistoja joista saadaan keskiarvo, ja siten faktaa. GPS paikannustarkkuus taitaa siviilikäytössä olla luokkaa 15m, joka kertoo jo heti ettei yhdellä mittauksessa voi saada luotettavaa tietoa. Se miksi tulokset ovat yleensä tasaisia, johtuu sitten taas täysin matematiikasta, paikkatiedot kun on pakko tarkastaa suhteessa toisiinsa ja matematiikalla korjata ennen kuin mittauksen voi esittää sekuntteina...
Se missä 5hz on hyötyä on radalla, jossa auto muuttaa paikkaa niin pituus kuin leveyssuunnassakin. Kiihdyttäessä kiinnostaa ainostaan auton paikkatieto "pituussuunnassa".
Teoriassa, mutta kun mukaan sotketaan matematiikka, ja odotetaan kiihtyvyydeltä edes vähänkään lineaarista muotoa, niin voidaan kiihdytyksen aloitusajankohta arvioida. Eli kaikki lopulta kaatuu siihen, miten hyvä virheenkorjaus ohjelmassa on.
Tiettysti jos virheenkorjaus on aivan surkea, niin silloin nopeampi mokkula on hyödyksi. Mitä omat kokemukset ovat tempestistä, niin sen kanssa riittää hyvin 1hz mokkula. Vetoja on vedetty luokkaa 100 eri nopeuksista ja aina tulokset ovat olleet hyvin lähellä toisiaan, sadasosien heittoja suurimmillaan esim. 80-120kmh välillä. Myös eri autoilla tulokset ovat olleet aina hyvin linjassa, eli mitään sekunnin heittoja ei ole koskaan tullut, mistä jotkut ovat maininneet sisäisillä gepseillä jne.
Oletuksena noissa SirfIII piireissä on päällä moodi, joka ei päivitä paikkatietoa jos liikkeen nopeus on alle 4kmh tunnissa, joka on kuitenkin mahdollista ottaa pois päältä tarkoituksenmukaisilla softilla, jollon nollasta kiihdyttäessä tarkkuus voi parantua muutaman sadasosan jos alla on oikea "tehopeli" :)
Ja radalla tarkoitin jos halutaan esim. piirtää käppyrää ajolinjoista, se ei onnistu 1hz mokkulalla koska paikkatietoa ei saada tarpeeksi usein. Nopeampi mokkula tietää miten auto sijaitsee sivusuunnassa ja saadaan piirrettyä järkevän näköistä viivaa, joka ei kulje nurmikkoalueilla...
Tiettysti jos virheenkorjaus on aivan surkea, niin silloin nopeampi mokkula on hyödyksi. Mitä omat kokemukset ovat tempestistä, niin sen kanssa riittää hyvin 1hz mokkula. Vetoja on vedetty luokkaa 100 eri nopeuksista ja aina tulokset ovat olleet hyvin lähellä toisiaan, sadasosien heittoja suurimmillaan esim. 80-120kmh välillä. Myös eri autoilla tulokset ovat olleet aina hyvin linjassa, eli mitään sekunnin heittoja ei ole koskaan tullut, mistä jotkut ovat maininneet sisäisillä gepseillä jne.
Oletuksena noissa SirfIII piireissä on päällä moodi, joka ei päivitä paikkatietoa jos liikkeen nopeus on alle 4kmh tunnissa, joka on kuitenkin mahdollista ottaa pois päältä tarkoituksenmukaisilla softilla, jollon nollasta kiihdyttäessä tarkkuus voi parantua muutaman sadasosan jos alla on oikea "tehopeli" :)
Ja radalla tarkoitin jos halutaan esim. piirtää käppyrää ajolinjoista, se ei onnistu 1hz mokkulalla koska paikkatietoa ei saada tarpeeksi usein. Nopeampi mokkula tietää miten auto sijaitsee sivusuunnassa ja saadaan piirrettyä järkevän näköistä viivaa, joka ei kulje nurmikkoalueilla...
Suomesta saa sitä 5hz gepsimokkulaa noin 60e, eli ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan, sen kaveriksi sitten RaceChrono luuriin, niin pääsee jo pitkälle.
Linkit
gps: http://www.digimesta.com/index.php?page ... 9&vmcchk=1
RC: http://www.racechrono.com/download/
Jos känny ei kelepaa, niin huudat ebaysta
tämmösen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gtech-Pe ... ccessories
Tosin noista ei 60e enempää kotiin toimitetettuna kannata enää maksaa, kun alkavat olla aika vanhoja.
Tai ökympi versio alkaen 199$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GTech-PR ... ioQ5fVideo
Linkit
gps: http://www.digimesta.com/index.php?page ... 9&vmcchk=1
RC: http://www.racechrono.com/download/
Jos känny ei kelepaa, niin huudat ebaysta
tämmösen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gtech-Pe ... ccessories
Tosin noista ei 60e enempää kotiin toimitetettuna kannata enää maksaa, kun alkavat olla aika vanhoja.
Tai ökympi versio alkaen 199$ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GTech-PR ... ioQ5fVideo
Tässä tulee esille hyvin se että mistään ei olla valmiita maksamaan..Kohtuulliset kulut korvataan..diipa daapa.
Mene rane ajamaan kesällä varttia niin rupee kiihtyvyyslukuja löytymään.
Muutenkin näillä keleillä kiihtyvyyksien mittailu on aika epävarmaa jos tehoa/vääntöä on edes jollain muotoa tarpeeksi.
Tuo kylmä keli kun pistää fillarin lyömään tyhjää paljon herkemmin kuin kesällä.
Mene rane ajamaan kesällä varttia niin rupee kiihtyvyyslukuja löytymään.
Muutenkin näillä keleillä kiihtyvyyksien mittailu on aika epävarmaa jos tehoa/vääntöä on edes jollain muotoa tarpeeksi.
Tuo kylmä keli kun pistää fillarin lyömään tyhjää paljon herkemmin kuin kesällä.
Jees kiitoksia.Tulenkin dynottamaan kaikki muutokset niin saadaan se luotettavin tieto.
Tottahan tuo liukkaus onkin nyt esteenä eikös se ole päivän selvä juttu.
Tässä on nyt tarkoitus hieroa eri muutoksien vaikutusta.mm autoni on automaatti jossa tehdään muutoksia niin taas silloin tarvitsen kiihtyvyysmittauksia.Passattini on 8v pumppari+ 4-vaihteinen automaatti.Ja eiköhän teho rupea olemaan kohtuullista kun on yli 200kW 1.9 pumpparista.
Mitä kohtuullisiin kuluihin tulee niin sehän on keskusteluasia ko.henkilön kanssa.
Puolestani tämä keskustelu on tässä.
Tottahan tuo liukkaus onkin nyt esteenä eikös se ole päivän selvä juttu.
Tässä on nyt tarkoitus hieroa eri muutoksien vaikutusta.mm autoni on automaatti jossa tehdään muutoksia niin taas silloin tarvitsen kiihtyvyysmittauksia.Passattini on 8v pumppari+ 4-vaihteinen automaatti.Ja eiköhän teho rupea olemaan kohtuullista kun on yli 200kW 1.9 pumpparista.
Mitä kohtuullisiin kuluihin tulee niin sehän on keskusteluasia ko.henkilön kanssa.
Puolestani tämä keskustelu on tässä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa