yksityisten välinen autokauppa

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

tte
-

yksityisten välinen autokauppa

ViestiKirjoittaja tte » 23.12.2009 12:55

tämmöistä asiaa tässä mietiskellyt..
onko kukaan saanut myytyä omaa autoaan(autoa jonka hinta on +20000e) yksityiselle?
itsellä oli myynnissä 6kk auto joka oli iältään 2v ja jossa tehdastakuu voimassa ym.
autossa laskin hintaa pikkuhiljaa reilusti,mutta ei mennyt kaupaksi! no annoin auton liikkeeseen vaihdossa ja 2vkoa siitä kun olin vaihdon tehnyt he saivat autoni kaupaksi! hintapyynti oli heillä vielä huomattavasti korkeampi kuin minulla oli alussa!
ja mitä nettiautoa olen seuraillut niin autoja yksityisillä on myynnissä eivätkä näutä menevän kaupaksi ja sitten kohta näyttävät ilmestyvän liikkeeseen myyntiin ja kohta sitten menevät kaupaksi kalliimmalla kuin yksityisellä hinta oli!
eli onko täällä kukann saanut myytyä autoaan ilman liikkeen välikättä?
kyse siis autoista +20000e iältään 1-3v.
ja oma auto tosiaan jo viety liikkeeseen vaihdossa,joten sitä en ole täällä itkemässä,että miksi ei mene kaupaksi vaan ihan mielenkiinnosta ihmettelen asiaa!

Krisse
-

ViestiKirjoittaja Krisse » 23.12.2009 13:03

Autoliike :

+ Rahoitus helposti
+ Ottavat melkein minkä tahansa auton vaihdossa
+ Virhevastuu/jonkinlainen takuu aina

- Hinta yleensä korkeampi kuin yksityisellä

Luulempa että noista plussista löytyy suurimmat syyt miksi noin 20ke auto haetaan autokaupasta.

tounigee
-

ViestiKirjoittaja tounigee » 23.12.2009 13:15

Kyllä minä sain, myytyä pari vuotta sitten auton joka oli puoli vuotta minulla ollut käytössä.(uutena siis ostin)

Myyntiä edesauttaa : hyvät kuvat, hyvä ilmoitusteksti joka herättää mielikuvia ihmisissä, vaihtoauton otto, jonka voi sitten myydä myöskin. Halvempi menee nopeammin kaupaksi ja jos ei ihmeitä hyvitä, niin voi myydä halvalla. Ilmoitukseen kannattaa myös laittaa tietoa rahoituksista. Linkkejä rahoitusyhtiöiden sivuille ja kehua kuinka helppoa ja halpaa velan ottaminen on =)..

Takkiinhan aina tulee kun alkaa sähläämään uusien kanssa, mutta joskus on pakko vaan myydä tai ostaa??

Liikkeet saavat myytyä koska, ovat ammattilaisia, voivat myöntää lisätakuita + lakisääteinen tietysti. Vaihdokin otto, turvallisemman tuntuista ostaa velaksi, ja se on vaan yksinkertaisesti helpompaa nyky ihmiset ovat laiskoja. =)

L-Janne
-

ViestiKirjoittaja L-Janne » 23.12.2009 14:38

Kyllä itse jossain määrin vierastan ajatusta yksityiseltä ostamisesta, sillä jos on kyseessä vaikkapa juuri 10 - 20 kE auto, jolla on ajettu sen 150 000 km, se voi periaatteessa olla kunnoltaan ihan mitä tahansa, ja silloin liikkeestä ostetun auton virhevastuu rauhoittaa mieltä kovasti.
Jos yksityiseltä ostaa, täytyy siinä hinnassa olla ainakin sen verran eroa liikkeiden hintoihin, että jää sitä kyhnyä mahdolliseen remontointiin, jos onkin sattunut ostamaan hirveän pommin.
Tuo tosiaan auttaa myös kummasti, että liikkeet eivät ala nirsoilla sen kanssa minkälaista autoa sinne tarjoat vaihdossa.

ART
-

ViestiKirjoittaja ART » 28.12.2009 10:09

On tässä tullut kaikenkaikkiaan noita +20k€:n autoja myytyä itse suoraan toistakymmentä. Niistä yksi tai kaksi on mennyt ilman että on tarvinnut jotain katiskaa ottaa vaihdossa, eli kyllä se hieman työlästä on, ja niitä käteisostajia on harvassa. Työlästä siitä tekee nimenomaan se, että ellei ilmoitukseen pistä ehdotonta "EI VAIHTOA", niin niitä ehdokkaita tulee niin monennäköistä, ja suurin osa on sitten omistajansa mielestä vähintään pari tonnia arvokkaampia kuin vastaavat myynnissä olevat. Eikä ihmisillä tahdo mennä jakeluun, että jos minulla on tarkalleen samanlainen vehje myynnissä kuin autoliikkeellä, ja minun hintani on 5000€ halvempi, niin miksi se oma timangi ei minulle olekaan kolmen tonnin väärti kun se autoliikkeellekin kerran on... :)

Multivalve
-

ViestiKirjoittaja Multivalve » 28.12.2009 12:12

+20k€ on kova raha jostain pommista minkä mahdollisesti saa ilman minkäänlaista takuuta.
Lisäksi itseäni ei suuresti houkuta jossain esson takapihalla kello 23:48 tehdä autokauppoja kakskyt donaa perstaskussa.

Petri
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 28.12.2009 12:20

No appiukolla ollut 19tkm ajettu -08/09 mallinen ibiza TDI (16,9k€) myynnissä kohta neljä viikkoa = yksi soitto.

Perheen -05 1.6 bensa golf variant (11.9k€) meni parissa päivässä ja puhelin soi tiheästi.

En oikein ymmärrä miksi kukaan ei edes kysy tuota vähän ajettua pikkudieseliä kun luulisi nykyisillä polttoaineen hinnoilla kelpaavan, varmaan sitten liian lähellä tuota 20k€ rajaa..

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 28.12.2009 12:52

Itse en osaisi kuvitella ostavani autoa liikkeestä. - Joskus n. 20k-30k autoa yritin kovasti ostella, jäi ostamatta kun hinnat kovia, ja ajokit karvalakkeja ja usein kunnossakin sanomista aika tavalla. En ymmärrä myöskään tuota takuusta ressaamista, autossa (käytetyssä) loppuviimeksi minusta aika vähän niitä kohteita, joissa se takuu oikeesti tulisi tarpeen. (ja muistetaan nyt että 100-150k ajettua autoa ei aina ole pakko korjata uusilla mahdollisimman kalliilla osilla). - Usein myös yksityisellä auto on sen verran halvempi, että saa olla harvinaisen iso vika jotta tuossa tosissaan "häviäisi" rahallisesti.

Tottakai, käytettyä ostaessa tulee itse hieman perehtyä tuotteeseen.

Raha taitaa olla suurin murhe monille, ei saada rahaa pankista (usein halvemmallakin kuin rahoitusyhtiöiltä), niinpä ostetaan sillä osarilla. - Muistampa joskus puolitutun jannun joka osti Bemarin hemmetisti kovemmalla hinnalla vain sen vuoksi, että sai rahoituksen siihen.

Jape
-

ViestiKirjoittaja Jape » 28.12.2009 19:34

Olen Simulan kanssa samaa mieltä tuosta liikkeestä ostamisesta. Ensinnäkin autot ovat pääasiassa huonosti varusteltuja ja ylihintaisia. Toiseksi ei kiinnosta kuunnella myyjän paskapuheita omista helmistään joissa on oikein penkinlämmittimet, samalla saat kuulla oman vaihdokkisi olevan paska.

Tärkein asia kuitenkin minulle on raha. Viimekertaisessa autonvaihdossani hyvitys mk4 golffista olisi ollut 7ke kun itse myymällä sain 9,5ke. Vaihto olisi tapahtunut huonosti varusteltuun a4 audiin (hintaluokka 20ke), jonka "tiukassa" hinnassa oli ilmaa nettiauton vastaaviin verrattuna noin 3ke.

Helppoahan tuo autonvaihto on liikkeessä ja mikäs siinä, toisille se ilmeisesti sopii. En myöskään usko, että liikkeessä olevat autot ovat sen parempikuntoisia kuin yksityiseltä ostettavat ja hyvin harvoin noissa kovin kalliita remontteja tulee. Ja kyllä tuolla muutamien tuhansien säästöllä autoon tekee jo paljon.

helmut
-

ViestiKirjoittaja helmut » 2.1.2010 21:28

Jep nyt tuli todettua että tiukassa on yksityisenä auton myynti, 3,5kk meni et sain oman 04 1.8tq myytyä. Ensimmäinen paikalle vaivautunut osti auton tänään. Edellinen samanlainen/ikäinen sedan a4:nen meni 3viikossa kaupaksi."viimekeväänä"

Vaismar
-

ViestiKirjoittaja Vaismar » 5.1.2010 20:42

Mielipiteeni minäkin tähän heitän esimerkin valossa: Tunnen kaverin, joka viime kesänä haki uudehkon auton Virosta, merkkiä en sano ( kuulemma kun pahimmat viat kunnossa, auto menee myyntiin jollekin uudelle hyväuskoiselle). Sai kuulemma paljon halvemmalla kun vastaavan Suomesta. Ongelmat alkoi tuossa pari kuukautta sitten. On ollut kaiken maailman sähkövikaa, syynä useamman kojetaulun johtoliitoksien hapettuminen. Viimeisimpänä yllätyksenä seuraavaa: Auto on lähtöisin Englannista ja alunperin tässä autossa ohjaus ollut oikealla ja Viron pojat ovat "pienin" muutoistöin siirtäneet ratin vasemmalle halvalla. Johtosarjat liitetty epämääräisin littimin, mittaristo ihmeellinen, ei kuulu edes tällaiseen automalliin euroopassa , useitä läpivientejä auki tulipellistä yms. mukavaa. En tiedä miksi ei ole tökännyt suomessa rekisteröintikatsastuksessa tämä muutostyö, liekkö edes sallittua. Kaveri ollut yhteydessä myyjään, uhkaillu viranomaisilla tästä huijauksesta ja vastaus että siitä vaan, ihan vapaasti. Auto on päällepäin todella siisti, mutta todellinen aikapommi seuraaville omistajille....

Tämmöisen paskaan kun kätensä lyö, niin ei paljon 10k€ halvemmalla paljon auta....

Flashmn
-

ViestiKirjoittaja Flashmn » 5.1.2010 21:57

No tää kertoo jo kaiken mikä on mahdollista :D
http://thecarfanatic.com/wordpress/2009 ... a-surpise/

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 5.1.2010 23:06

^ mitä v***ua.. Toi on jo paha

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”