Tuleekohan tämmösen kamppeen kanssa ongelmia eteen asemalla?
1500/1600 8v kone, (mallista ei vielä tarkempaa tietoa, mutta lienee kanta-autossa ollut pannu)
vaihdettua osaa:
Dellorton nelikurkkuinen kaasari
joku "kisa" nokka vaihdettu + kantta työstetty
peltipakosarja + avarempaa putkea perälle asti
öljynlauhdutinta, bensapumppua vaihdettu/lisätty yms,, pientä.
Auto on katsastettu tällä tekniikalla entisen omistajan mukaan ja on tälläkin hetkellä leimassa, mutta rupes epäilyt herämään kun lukenut näitä kauhhutarinoita näistä innokkaista insseistä.
Ymmärtääkseni nämä kaikki muutokset ole vielä ihan sallituissa rajoissa, eikä pitäs konttorilla mitään sanomista olla vai olenko täysin väärässä ?, vai vaikuttaako prosentteihin ?
Itsellä ei tarkkaa tietoa tämän hetkisistä prosenteista ole, papereissa näkyy vain vuosi milloin korinvaihto tehty, mutta lienevät jo aika lähellä 50%)
Ja päästöjähän tästä ei onneksi tarvitse edes yrittää saada kun on sen verta vanha auto jo.
Huojentaisi huomattavasti mieltä ja innostaisi entisöimään tätä autoa kun tietäisi varmaksi että eivät ole siitä sitten kilpiä pois ottamassa kun ens kesänä tarjoaa konttorille tätä.
Saishan tähän tosin täysin vakio koneenki takasin paikoilleen jolloin ei ainakaan olisi mitään sanomista inssillä, mutta sääli olisi noinkin tehokas ja pirteä tekniikka autosta hävittää :/
G1 cabrion tekniikasta
Valvoja: ffp jäsenet
Nämä vanhat KV hommat on todella tapauskohtaisia. Nykyään inssit taitavat useimmiten katsoa jonkinverran "sormien läpi" näitä, vaikka hyvin tietävät prosenttien paukkuvan. Lain kirjaimen mukaanhan kv-vehkeeseen ei saa periaatteessa vaihtaa yhtään mitään %-osia, koska prosentit lasketaan kai uudelleen uusien sääntöjen mukaan. Tuskin näistä paljoa kilpiä ruuvvataan pois, kun samat kv-autot näkyvät nettiautossa olevan vuodesta toiseen. Itse ostin tuontiavon juurikin siltä varalta et rakennella tekee mieli.
Siitä lakitekstiä. Eli ko. moottorin muutokset eivät vaadi muutoskatsastusta, mikä pienentää huomattavasti silmätikuksi joutumisen riskiä. Konttorilla vaan "emmätiä tällanen se oli ku mä sen ostin" -asenne päälle :)
Vapaasti hengittävän moottorin (ei ahdettu) muuttaminen on sallittua seuraavin keinoin:
- vaihtamalla kaasutin,
- asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä (kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla katsotaan lisäävän moottorin tehoa 10 %, ellei muuta osoiteta),
- muuttamalla sytytyslaitteistoa,
- muuttamalla puristussuhdetta,
- vaihtamalla nokka-akseli,
- muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia
- vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua.
Moottorin muutoksen seurauksena auton omamassan ja moottorin nettotehon suhde ei kuitenkaan saa alittaa 7,0 kg/kW rajaa.
Yllä mainitut muutokset eivät edellytä muutoskatsastusta eivätkä yleensä selvitystä moottorin tehosta, ellei vaikuta ilmeiseltä, että auton päästötaso muuttuu tai omamassa / moottorin nettoteho –suhde 7 kg/kW alittuu. Poikkeusluvalla hyväksyttyjä moottoreita ei saa muuttaa laisinkaan.
Siitä lakitekstiä. Eli ko. moottorin muutokset eivät vaadi muutoskatsastusta, mikä pienentää huomattavasti silmätikuksi joutumisen riskiä. Konttorilla vaan "emmätiä tällanen se oli ku mä sen ostin" -asenne päälle :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa