Nyt kun nämä projektit ovat ainakin hetkeksi valmiit niin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=673336
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=712680
Tällä hetkellä ykkösprojektina on tälläinen joten tämä ei joka päivä etene:
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtop ... 47&start=0
Elikkä tuli tuossa vuosi sitten hankittua pakon edestä joku auto millä liikkua ja sillä hetkellä oli tälläinen jetta myynnissä. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 200915.jpg
Auto on siis alkuperäinen 90hv gt johon on vaihdettu jossain vaiheessa 8v gti:n kone golfista eli 112hv pitäis löytyä. Mielestäni tehot vielä jokseenkin tallessa, koska hyvin pysyy kakkoskoppasen perässä josta penkitetty 112hv.http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009002.jpg
Auto on myös jossain vaiheessa ollut atomeina, koska se on maalattu uudelleen ihan makealla liilalla. Myös ovenvälit, takaluukku ja konehuone on maalattu. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 200911.jpg
Ensimmäisenä kun näin auton kuvat ajattelin että joku on jossain tallissa itse maalannut, mutta kun livenä näin auton niin yllätyin oikeasti maalipinnan kunnosta. Tuossa pari kuvaa miltä auto näytti kun sen ostin (tosin peltivanteilla):
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... keula2.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jetta/jettapera.jpg
Kun auton sain tein siihen perushuollot ja myös laturin joutu uusimaan. Keväällä taistelin katsastuksen kanssa sitten. Ensimmäisella asemalla todettiin, että takajarrut/käsijarru ovat liian heikot. No takasatulat olivat aivan jumissa joten hommasin uudet satulat/palat no nyt saatiin jarrutehot takasin taakse ja eikun uudestaan yrittämään no kuulemma käsijarru ei ollut vieläkään tarpeeksi hyvä 0.7/0.8 (autolla oli tässä vaiheessa ajettu n.1000km edellisestä katsastuksesta ja tuolloin oli riittänyt 0.7/0.7) tässä vaiheessa oikeasti meinas alkaa palaa kiinni että miten eri asemalla voi mennä samoilla arvoilla läpi? Kuitenkin olen ymmärtänänyt että lähinnä noissa ei saa olla suurta eroa. Kuulemma pitäis yli 1.0 nousta viisari molemmilta puolilta.
No takas tallille kirosanojen saattelemana toinen käsijarru vaijerissa ei enään ollut yhtään kiristysvaraa niin ajattelin jos sen sitten vaihteis ehkä se sillä paranee no tässä vaiheessa ehti mennä tuo kuukaus ekasta katsastuskerrasta. Päätin todeta että kerran kun joudun maksamaan täyden hinnan niin vaihdan asemaa. No uudella vaijerilla saatiin arvot 0.7/1.1 eli vaijerin vaihto auttoi huomattavasti. Kun kysyin kyseiseltä katsastusmieheltä että riittääkö tuo 0.7 niin sanoi että hyvin riittää että ei käsijarrussa muuta katsota kuin että se edes vähän pitää ja eroa ei ole liikaa. No tässä vaiheessa olin jo varma että auto läpäisee katsastuksen ja saan myytyä tämän sitten kaverilla, koska lupasin sen katsastaa ensin myyntiä. No pohjaa tutkiessa katsastusmies huomasi että apurunkohan on aivan mätä ja teki siihen oikein kunnollisen reiän ja määräsi auton ajokieltoon! Tässä vaiheessa tuli sellanen olo että ajan auton kohta suoraan romuttamolle. No onneksi olin juuri irrottanut yhdestä varaosa autosta apurungon niin ruosteeton runko löytyi jo omasta takaa. Päätin kuitenkin teettää rungon vaihdon muualla, koska itsellä ei ole nosturia/monttua että pääsis kunnolla auton alle töyskentelemään ja motivaatiota itsellä ei tuon vaihtoon olisi ollut.
No vihdoin saatiin kaikki viat/puutteet korjattua ja saatiin autolle leima tällöin elettiin heinäkuuta 2009. Tuolloin hyvällä frendillä hajos oman autonsa moottorista jotain ja sanoin että voi lainata jettaa kunnes saa autonsa korjattua tai toinen frendi tämän multa ostaa. No kaveri sai nyt vihdoin autonsa kuntoon, mutta toinen frendi ei vaan tahdo saada jettaa ostettua. Nyt sitten päätin, että pidämpä jetan itsellä ainakin seuraavaan syksyyn asti. Eli kun mun muut autot on seisonnassa niin ajelen tällä.
No enhän mä voi vakiolla jetalla ajella varsinkin kun tähän saa niin helposti/halvalla kaikkea. Eli autoa on nyt viikon vähän ehosteltu. Eli aloitin korjaamaan noita ruosteita http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009003.jpg ja http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 200914.jpg eli hion niin paljon peltiä ensin pois kun uskalti tämän jälkeen hapot pohjalle ja tähän päälle pari reissua pohjamaalia. Tänään pitäis tehdä loppuun eli lasikuitukittiä ja väri päälle. Tuo tankinympärys kyllä pitäisi kokonaan vaihtaa mutta ehkä tuo nyt ainakin hetken kestää niin ettei ainakaan leviä.
Myös tuli tuollainen varaosa jetta haettua raumalta mistä sain tähän talvivanteet uusilla kumeilla http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009668.jpg myös kyseisestä jetasta varastettiin tähän maski, valot ja vilkut http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... akeula.jpg Myös ratti tulee vaihtumaan, koska itsellä tuollainen 10" raidin ratti tällä hetkellä ja sillä erittäin v.mäistä autoa ajaa eli tilalle tulee tällänen http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009662.jpg
Sitten se miksi tuon rauman jetan kävin hakemassa eli siitä saatiin kuukauden vanha http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009658.jpg (jom rs) ja myöskin kuukauden vanhat http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009661.jpg (16*7.5/9.5)
En ole vielä ehtinyt sen kummemmin suunnitelmia miettimään tämän osalta, muuta kuin, että flair:n korisarja on nyt tulossa postissa. Vanteista tehdään talven aikana vähän persoonallisemmat. (tarvikkeet/värit hommattu) myös tuossa pohdin, kun mulla sattuis olemaan ylimääräisenä romua vailla osoitetta että jos ne tähän laittais eli http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009663.jpg pl:n moottori. Moottori kuitenkin varmaan ajettu loppuun http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009665.jpg (kyllä en ole putsannut yhtään). Myös tuollainen superspintin tekele löytyis http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009656.jpg ja tuollaiset tuli joskun kaverilta ostettua pyörimästä http://www.pb-tuning.net/joninkamat/jet ... 009657.jpg
se kuitenkin on varmaa että lasikuitua tähän ei tule vaikka sitä juuri kävin 20m2 ostammassa.
gt jetan tuunailua
Valvoja: ffp jäsenet
7kpl löytyy kaaroja tällä hetkellä eli jokaiselle viikonpäivälle oma. En ole voittanut lotossa (paitsi 4 oikein) vaan avk:lta noita raahannut kun ei ehiin ole varaa.
800e maksoi varaosa auto ja parin päivän päästä myin sen 300e eteenpäin. Eli laskin.
-keskinit+uudet renkaat 200e
-talvivanteet+nastat 100e
-jom:n alusta 100e
-tuo golfin tuning keula, ratti, mp3 soitin ja nuo helmat 100e
eli ei ollut kauhean kalliit varaosat ainut että aikaa meni päivä hakea tuo ja 20l bensaa ja se parin päivän puuhastelu tallilla että sai tuosta nuo rahanarvoiset osat vietyä.
800e maksoi varaosa auto ja parin päivän päästä myin sen 300e eteenpäin. Eli laskin.
-keskinit+uudet renkaat 200e
-talvivanteet+nastat 100e
-jom:n alusta 100e
-tuo golfin tuning keula, ratti, mp3 soitin ja nuo helmat 100e
eli ei ollut kauhean kalliit varaosat ainut että aikaa meni päivä hakea tuo ja 20l bensaa ja se parin päivän puuhastelu tallilla että sai tuosta nuo rahanarvoiset osat vietyä.
OT:nä tuosta käsijarrusta katsastuksessa sanottakoon jotain, kun tuntuu että on pientä epätietoisuutta havaittavissa. Siinä on kaksi eri kriteeriä joista vähintään toisen pitää täyttyä. Yleisempi näistä on se, että jarruvoima saavuttaa lukkiutumisrajan dynamometrillä.
Jos lukkiutumisrajaa ei saavuteta, käsijarrun voima pitää olla vähintään 16% kokonaismassasta. Eli jos heittää että tuon jetan kokonaismassa on 1400kg, ja käsijarrun voima 0,7kN + 0,8kN = 1,5kN elikkä
1500 N/(1400kg x 9,81m/s^2) x 100 = 10,19% < 16%, eli ko. voimat eivät riitä. -> Hylkäys
Eivätkä muuten riitä edes tuolla 1,1 / 0,7 arvoilla, mutta oletan, että näillä arvoilla lukkiutumisraja saavutettiin.
Jos lukkiutumisrajaa ei saavuteta, käsijarrun voima pitää olla vähintään 16% kokonaismassasta. Eli jos heittää että tuon jetan kokonaismassa on 1400kg, ja käsijarrun voima 0,7kN + 0,8kN = 1,5kN elikkä
1500 N/(1400kg x 9,81m/s^2) x 100 = 10,19% < 16%, eli ko. voimat eivät riitä. -> Hylkäys
Eivätkä muuten riitä edes tuolla 1,1 / 0,7 arvoilla, mutta oletan, että näillä arvoilla lukkiutumisraja saavutettiin.
no miten toisella asemalla voi sitten mennä suurinpiirtein samoilla arvoilla läpi?
Sen takia, että esim. säällä on todella suuri merkitys lukkiutumisrajan saavuttamiseen. Sateella lukkiutumisraja voi tulla jo esim. 0,5 kN ja kuivalla kelillä vasta 1kN. Niinkuin varmasti on huomattavissa ihan normaalissa ajossa liikenteessäkin --> märällä kelillä jarrut lukkiutuu paljon nopeammin. Muita vaikuttavia tekijöitä ovat esimerkiksi renkaiden kunto, takaluukussa olevien tavaroiden paino ym. Kyllä nuo ovat ihan järjellä selitettävissä, ei varmastikkaan inssin virheitä. Tosin ihmetyttää tuo inssin letkautus, että ei käsijarrussa muuta katsota kuin että se edes vähän pitää..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa