Mk4 Jetan tuonti USA:sta Suomeen
Valvoja: ffp jäsenet
Mk4 Jetan tuonti USA:sta Suomeen
morjensta!
olen katsellut jo pitemmän aikaa autoa ulkomailta. sitten esyi silmiin volkswagen jetta kun jenkkiläisillä sivuilla surffailin.
ja kyseessä ei ole ihan mikään suomessa tavattu malli.
malli on siis jetta GLI jossa kaikki kirjaimet ovat punaisia. ja autossa on recaron sportti sisusta ei kuitenkaan sama kun on normi gti golffeissa. löytyy jäykempää alustaa vakionaja isommat jarrut, ym ym.
auto on vuoden 2004 malli.
autossa normi 1.8t kone, mutta onkin joku erikois malli jossa on 180hv tehtaan jäljiltä.
niin ajattelin vain kysellä täätlä koska itse en ole ainakaan nähnyt, tai edes kuullut moisesta mallista suomessa niin onko sitä ees mahdollista tuoda suomen maankamaralle? auto on vähäpäästöinen.
siis kertokaa minulle mitä teen vai pitääkö suoraan unohtaa koko leikki!
olen katsellut jo pitemmän aikaa autoa ulkomailta. sitten esyi silmiin volkswagen jetta kun jenkkiläisillä sivuilla surffailin.
ja kyseessä ei ole ihan mikään suomessa tavattu malli.
malli on siis jetta GLI jossa kaikki kirjaimet ovat punaisia. ja autossa on recaron sportti sisusta ei kuitenkaan sama kun on normi gti golffeissa. löytyy jäykempää alustaa vakionaja isommat jarrut, ym ym.
auto on vuoden 2004 malli.
autossa normi 1.8t kone, mutta onkin joku erikois malli jossa on 180hv tehtaan jäljiltä.
niin ajattelin vain kysellä täätlä koska itse en ole ainakaan nähnyt, tai edes kuullut moisesta mallista suomessa niin onko sitä ees mahdollista tuoda suomen maankamaralle? auto on vähäpäästöinen.
siis kertokaa minulle mitä teen vai pitääkö suoraan unohtaa koko leikki!
Viimeksi muokannut -j0nes-, 4.12.2009 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juu, kuumeeseen auttaa ehdottomasti se kun tarkastaa tilin saldon ja jos se ei meinaa auttaa niin käyttää vaikka nykyisen kulkineen huollossa. Laskua maksaessa saattaa lämpö laskea jopa alilämmön puolelle. Jos kuitenkin tili näyttää hyvältä ja nykyistä kulkinetta ei ole tai sitä ei tarvitse huoltaa niin peli on menetetty...
joo auto on orkkis.. ja just kattelin ni netti autos on yks jenkeist tuotu 180hv jetta. li siis ei muutakun pankki tili auki ja rahat perhetutule joka saa käydä koeajamassa laitteen ja laittaa konttiin tulemaan suomenmaalle :)) ja veroja oon maksamassa siitä, en usko et kovin järkyttävät verot tulee olee ku auton arvo on 10000e luokkaa :p
Kannattaa muistaa että konttirahti on n.1500 egeä vähintään. Ja muutenkin, vaikka auto olis ulospäin euro-malli, niin voi olla aika paljon sellaisiakin osia joista puuttuu oikeat hyväksymismerkinnät. Eli kannattaa aluksi varautua siihen että vaihtaa valot ja lasit ympäri auton. Suoraan sanottuna, jos lähellekkään samanlaista autoa saa euruupasta, niin helpompi on esim.saksasta uittaa, onhan noita jotka jaksaa viranomaisten kanssa tapella, mut noh, silloin on yleensä kalliimmista autoista kyse.
heh, ku sehän siin just on ku tuo edellämainittu perhetuttu omistaa rahtifirman jenkeissä.. faijalle tuli viime keväänä jenkeistä mustangi ni konttirahti oli 100e :) eli nyt ei oo mistään muusta kii ku suomesta :D ja jos lasit pitää vaihtaa ni niitä saapi kaupasta.. ja valot kuitenki vaihtuu :) eiköhän noitaki oo jo aika paljon mällipeleinä ni saa lasit :)
-
- -
- Viesti:
Muutin nyt sitten itse tuon otsikon kun ei tunnu muuten onnistuvan. Seuraavalla kerralla poistan koko topicin.
Papereista; käsittääkseni sun pitää hommata myös päästönormitodistus, jolla todistat, että auto ei saastuta enempää kuin vastaava Euro-malli.
Muuttoautona tuotaville taisi olla jotain lievennyksiä lisäksi?
Papereista; käsittääkseni sun pitää hommata myös päästönormitodistus, jolla todistat, että auto ei saastuta enempää kuin vastaava Euro-malli.
Muuttoautona tuotaville taisi olla jotain lievennyksiä lisäksi?
Eräs ystävä toi projektikuntoisen Porsche Boxterin avomallin Jenkeistä Suomeen, kunnosti sen ympäriinsä ja katsasti. Ainoa asia mistä tuli sanomista, oli noi jenkkihyväksynnöillä olevat valot. Tässä tapauksessa rahtikustannukset, tullit ja verot olivat kohtuu kovat, joten hyöty jäi alle odotetun, vaikka auto olikin huonokuntoisena todella halpa hinnaltaan. Toki itsekin olen välillä katsellut jenkeistä Usa-mallin volkkareita ja onhan niissä varustetaso ihan eri planeetalta, kuin Firstline-Suomalaisissa, tai Saksan paremmissa. Ainakin on erilainen. Mutta täytynee muistaa, että mitä vain voi tulla noiden kanssa vastaan byrokratian suhteen. Ainakin mp-puolella on elämä joillakuilla mennyt erittäin vaikeaksi kilpien saamisen suhteen.
Itse tuotin syksyllä tuon New Beetle Turbo S:n joka on kohtuullisen harvinainen jopa jenkeissä. Sitä on tehty vain parina vuonna, siksi halusin sellaisen koska euroopassa on saanut vain 150hv 1.8T versiota tai V5 koneella olevaa Sport Editionia.
Jännäkakka housuissa lähetin 50v ameriikan kotirouvalle rahat etukäteen ja kirosin ne jo varmasti menetetyksi mutta kyllä sitä on ihan rehellisiä ihmisiäkin pallolla kun auto tupsahti sovitusti.
Ilmainen siitä ei tullut koska autoveron lisäksi pitää maksaa tulli +alv tuonnista.
Tuonnin hoiti kokonaispalveluna http://www.freightmar.com/ Sanoisin että varsin edullista kun 1440 USD hintaan sisältyi maarahti Rochesterista, New Yorkista New Jerseyn satamaan (300km) + merirahti Haminaan. Sataman purkupalkkio oli 200€.
Pyysin myyjää tarkistamaan merkinnät valoista ja kas kummaa, laseissa ja umpioissa on dot ja E hyväksyntä. Ainoa mikä piti hankkia oli Euro Sport Edition mallin sumuvalo joka menee samaan puskuripaikkaan.
Projektijuttuahan siitä tulee joskus tänne kun saan itseni siihen kuntoon että pystyy taas kunnostelemaan näitä rotteloita.
Summa summarum, oliko tässä järkeä? Ei varmasti rahallisesti tai vaivannäön kannalta, mutta jotkut sitten taas juo rahansa...
Jännäkakka housuissa lähetin 50v ameriikan kotirouvalle rahat etukäteen ja kirosin ne jo varmasti menetetyksi mutta kyllä sitä on ihan rehellisiä ihmisiäkin pallolla kun auto tupsahti sovitusti.
Ilmainen siitä ei tullut koska autoveron lisäksi pitää maksaa tulli +alv tuonnista.
Tuonnin hoiti kokonaispalveluna http://www.freightmar.com/ Sanoisin että varsin edullista kun 1440 USD hintaan sisältyi maarahti Rochesterista, New Yorkista New Jerseyn satamaan (300km) + merirahti Haminaan. Sataman purkupalkkio oli 200€.
Pyysin myyjää tarkistamaan merkinnät valoista ja kas kummaa, laseissa ja umpioissa on dot ja E hyväksyntä. Ainoa mikä piti hankkia oli Euro Sport Edition mallin sumuvalo joka menee samaan puskuripaikkaan.
Projektijuttuahan siitä tulee joskus tänne kun saan itseni siihen kuntoon että pystyy taas kunnostelemaan näitä rotteloita.
Summa summarum, oliko tässä järkeä? Ei varmasti rahallisesti tai vaivannäön kannalta, mutta jotkut sitten taas juo rahansa...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”