Rottalook/Hoodride tyyli
Valvoja: ffp jäsenet
Rottalook/Hoodride tyyli
Alkaa tämä rottailu ja nps touhu olemaan suht suosittua myös suomessa joten ajattelin laittaa tällaisen pystyyn jossa voisi olla yleistä keskustelua tästä tyylisuunnasta.
Saa linkkailla alan_sivuja sekä kuvia jos sattuu olemaan tiedossa.
Valitettavasti seuraava linkin tuote ei ole konsernin autoja mutta pirun tyylikäs kylläkin:
http://www.stanceworks.com/wp-content/u ... 1-copy.jpg
http://www.stanceworks.com/
jne.
Saa linkkailla alan_sivuja sekä kuvia jos sattuu olemaan tiedossa.
Valitettavasti seuraava linkin tuote ei ole konsernin autoja mutta pirun tyylikäs kylläkin:
http://www.stanceworks.com/wp-content/u ... 1-copy.jpg
http://www.stanceworks.com/
jne.
Eikös tuo ole jo so last season, että konepellistä otetaan maalit pois että se ruostuu ja siihen se perus rautaristi? :o
Eikös tästä vois vetää semmosta hardcore versiota että potkii lasit sisälle ja ovet lommoille ja katkasee vaikka tulpanjohdon ja pakoputkeen reikiä niin saapii sen sikoossomin siitä :D
Kyllähän se on "köyhien" suosiossa, kun ei tarvi ku santapaperilla (taitaa olla 50cnt/paperi) hinkata maalit pois ja vähä suolavettä nakkoa päälle ja sitte on niin tuninkia ku olla voi. ;)
Oi niitä aikoja ku vielä laitettiin maalia auton pinnalle..
(Eikä tää oo mikää rottalookin vihaus viesti, annan vain oman näkemykseni asiasta kun näitä nyt rupeaa sikiämään jokaisella kylänraitilla niin menee vähän maku.. :/)
Eikös tästä vois vetää semmosta hardcore versiota että potkii lasit sisälle ja ovet lommoille ja katkasee vaikka tulpanjohdon ja pakoputkeen reikiä niin saapii sen sikoossomin siitä :D
Kyllähän se on "köyhien" suosiossa, kun ei tarvi ku santapaperilla (taitaa olla 50cnt/paperi) hinkata maalit pois ja vähä suolavettä nakkoa päälle ja sitte on niin tuninkia ku olla voi. ;)
Oi niitä aikoja ku vielä laitettiin maalia auton pinnalle..
(Eikä tää oo mikää rottalookin vihaus viesti, annan vain oman näkemykseni asiasta kun näitä nyt rupeaa sikiämään jokaisella kylänraitilla niin menee vähän maku.. :/)
No voi hö, enkö pääsekkään nyt tuningin aallonharjalle kun ostin tuollaisen auton ja alotin heti tuuningin?
Turhaan näin KAUHEEN VAIVAN tämän takia.....
Mikä nyt eteen kun hitsasin potkukelkan suoraan kattoon kiinni? Nimim: epätietoinen
Valitettavasti et. Näytät omistavan japanilais valmisteisen auton, joten olisit päässyt aallonharjalle leipomalla ton potkukelkan lasikuitukitillä kiinni etupurskuriin, täyttämällä sen uretaanilla ja kanaverkolla.
Eiköhän muoti-ilmiöänä ole kulunut tuo 'siistin' auton ruostuttaminen. Varmasti aina tulee olemaan noita oikeita rottalookkeja, mutta niissä lähtökohtaa ei tarvitse tehdä rotaksi vaan se pitää saattaa edes ajettavaan kuntoon, eikä toisin päin.
Erityisesti nuo ilmapuolen oikeasti ajanpatinoimat vehkeet ovat varsin hienoja oikein säilytettynä sekä 'vanhat' hotrodit. Mutta nämä ovat hieman eri luokassa kuin -80 -luvun ruostutettu jetta.
Tietenkin on ihan eri vehje kyseessä jos löydät ladon takaa kunnolla ajan patinoiman kakkosen, kuin että otat pikkuisen ruosteisen ja alat sitä sitten tekemään kuluneeksi.
Esimerkkejä:
ilmavolkkarit ala Panscrapers
ameriikan epeli
Toinen
mk1 ilmattu Vaikka aika asiallinen, silti on kyllä koriltaan 'liian hyvä', kun on maalattukin nuo 'kulumat'.. Hienompi jos olisi aika syönyt oikeasti.
Erityisesti nuo ilmapuolen oikeasti ajanpatinoimat vehkeet ovat varsin hienoja oikein säilytettynä sekä 'vanhat' hotrodit. Mutta nämä ovat hieman eri luokassa kuin -80 -luvun ruostutettu jetta.
Tietenkin on ihan eri vehje kyseessä jos löydät ladon takaa kunnolla ajan patinoiman kakkosen, kuin että otat pikkuisen ruosteisen ja alat sitä sitten tekemään kuluneeksi.
Esimerkkejä:
ilmavolkkarit ala Panscrapers
ameriikan epeli
Toinen
mk1 ilmattu Vaikka aika asiallinen, silti on kyllä koriltaan 'liian hyvä', kun on maalattukin nuo 'kulumat'.. Hienompi jos olisi aika syönyt oikeasti.
Viimeksi muokannut zero, 18.11.2009 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeron kanssa samoilla linjoilla.
Rottalook menee pahasti metsään jos "hyvästä" autosta tekemällä tehdään paska. Poistetaan maalit ja annetaan ruostua on vain ja ainoastaan typerää.
Aito ajan patina ja hammas on sitten asia aivan erikseen. Auton "luonnollinen muokkaantuminen" vaikka pienemmissä määrin on parempi kuin tahallaan rikkoa paikkoja.
Puukuulat,juuttikangas ja heinäpaali ovat siten omaan silmään enemmänkin retroilua joka sekään ei nyt ihan aina toimi. Poikkeuksiakin toki on.
Rottalook menee pahasti metsään jos "hyvästä" autosta tekemällä tehdään paska. Poistetaan maalit ja annetaan ruostua on vain ja ainoastaan typerää.
Aito ajan patina ja hammas on sitten asia aivan erikseen. Auton "luonnollinen muokkaantuminen" vaikka pienemmissä määrin on parempi kuin tahallaan rikkoa paikkoja.
Puukuulat,juuttikangas ja heinäpaali ovat siten omaan silmään enemmänkin retroilua joka sekään ei nyt ihan aina toimi. Poikkeuksiakin toki on.
Tämähän jakaa mielipiteitä, mahtavaa.
Jep, onhan se tosi että tuo käsite "rotasta" alkaa olemaan se konepelti,tontti,tarrat halvalla budjetilla. Itse kyllä pidän autoista jotka poikkeavat massasta ja ei ole lasikuitupuskureita sekä alumiinisiipeä.
Tuo "hoodride" käsite on omasta mielestäni juurikin tuo ajan patinoittama kulkuneuvo pienillä koristeilla. http://www.thelightisgreen.com/Old%20ca ... 0Chevy.jpg
Kuvasta tulikin mieleen, viimekesänä näin oulussa jonkin ison jenkkilintan, ylimääräiset karsittu pois ja maalipinta koskematon ja hoitamaton ilmeisesti sen jälkeen kun oli tehtaalta tullut :D Maali hilseili ja muutenkin auto oli kuin suosta noussut. Lauluautoa kerrakseen.
Jep, onhan se tosi että tuo käsite "rotasta" alkaa olemaan se konepelti,tontti,tarrat halvalla budjetilla. Itse kyllä pidän autoista jotka poikkeavat massasta ja ei ole lasikuitupuskureita sekä alumiinisiipeä.
Tuo "hoodride" käsite on omasta mielestäni juurikin tuo ajan patinoittama kulkuneuvo pienillä koristeilla. http://www.thelightisgreen.com/Old%20ca ... 0Chevy.jpg
Kuvasta tulikin mieleen, viimekesänä näin oulussa jonkin ison jenkkilintan, ylimääräiset karsittu pois ja maalipinta koskematon ja hoitamaton ilmeisesti sen jälkeen kun oli tehtaalta tullut :D Maali hilseili ja muutenkin auto oli kuin suosta noussut. Lauluautoa kerrakseen.
En kyllä miellä noita ruosteisella konepellillä varustettuja volkkareita mitenkään rotta-lookkia edustaviksi. Eikös rottalookissa pointtina ole se "mustalla matta Mastonilla suihkuteltu, ei niin ehjä ilmestys hajonneeella valo(i)lla", kuin nuo edellä mainitut? Lähinnä säälittää nuo ruosteiset konepellit joissa autossa muuten maalipinta on lähes hyvässä/tyydyttävässä kunnossa...
Lähinnä säälittää nuo ruosteiset konepellit joissa autossa muuten maalipinta on lähes hyvässä/tyydyttävässä kunnossa...
Sanos muuta. Oikeastaan jos auton haluaa että se on huonossa kunnossa tai oikeaa rotta-luukkia niin, ei se ihan heti mihinkään 1990-> sovellu. Joskus vähän tuntuu että ideat on saatu vanhoista jenkeistä ja yritetään soveltaa liian uusiin autoihin. Lintta tai rotta-luukki, oikeastaan uskottava sellainen vaatiikin vähän raggari-taustaa autollekin, joissain autoissa sitä vaan on eikä ole tehty yhdessä viikonlopussa että toiset sais ihastella. Sitä rajumpaa eloa nähneitä autoja ei enää paljoa ole hengissä mutta on ainakin yks
http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 9/221.html
http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 9/218.html
http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 9/220.html
Tuon olen aatellut joskus kunnostaa niin, että näyttää päällepäin mahdollisimman tuolta, mutta on kuitenkin teknisesti täysin kunnossa ja ei oo katsastusmiehellä mitään sanomista. Onko tuo nyt sitten tätä otsikossa mainittua tyyliä, kenties. Ja tekniikka sitten tiptop.
Muutama lisäkuva
Muutama lisäkuva
http://farm2.static.flickr.com/1352/734 ... 6c5e_b.jpg
Siinä teille vähän renkaanvenytystä rottatyyliin.
Siinä teille vähän renkaanvenytystä rottatyyliin.
Minkälaista tyyliä porukka haluais nuissa vanhemmissa volsuissa nähdä?
Itsellä työn alla Vw Jetta C ´83 . Itselläkin tuo tyylisuunta ehkä pikkaisen vielä auki. BBS:t ja reilu madallus kiinnostaa, mutta kun ne alkaa jo joka autossa olemaan samat...
Miten olis hillitty race lookki? Sisälle ovipaneelit hiilikuidusta, vanhat kupit, vanhat mittarit, vanha ralliratti, nukattu kojelauta yms. vanhaa rallimeininkiä!
Ulos sitten vähemmän sitä rallia... Minilitet alle, madaltaa, ruutulippu kattoon + jotain muuta häröä :D
Miltä kuulostaa?
Itsellä työn alla Vw Jetta C ´83 . Itselläkin tuo tyylisuunta ehkä pikkaisen vielä auki. BBS:t ja reilu madallus kiinnostaa, mutta kun ne alkaa jo joka autossa olemaan samat...
Miten olis hillitty race lookki? Sisälle ovipaneelit hiilikuidusta, vanhat kupit, vanhat mittarit, vanha ralliratti, nukattu kojelauta yms. vanhaa rallimeininkiä!
Ulos sitten vähemmän sitä rallia... Minilitet alle, madaltaa, ruutulippu kattoon + jotain muuta häröä :D
Miltä kuulostaa?
http://www.rat-look.com/
Tuolla on aikas paljon tavaraa, mm. (oisko ollu kuvat-topicissa jo aiemmin näkyneen) 2-naamasen Scirocon projektikuvia
Tuolla on aikas paljon tavaraa, mm. (oisko ollu kuvat-topicissa jo aiemmin näkyneen) 2-naamasen Scirocon projektikuvia
Samalla linjalla albanzon kanssa, teet itsellesi sen auton, tykätköön muut tai ei.
Itteäki ruennu tympimään tämä jokamiehen rottailu, luullaan, että tällä saa rispektiä ja on hienoa kun katkaisen rälläkällä jouset, vetäisen ton yhden lokarin ruosteeseen. Sitten ton peilin irrotan ja pistän maltanristin tohon ja Iskä ampu ilmakolla tohon oveen pienen lommon. Uoh ja ostin vielä uudet ray-ban-replicat.
Erittäin pieni osa ruostekasoista tai rotista tms., jotka on huolella rakennettu ja hyvää makua/mielikuvitusta käyttäen on jopa hienoja, mutta sitten ne loput...
Itteäki ruennu tympimään tämä jokamiehen rottailu, luullaan, että tällä saa rispektiä ja on hienoa kun katkaisen rälläkällä jouset, vetäisen ton yhden lokarin ruosteeseen. Sitten ton peilin irrotan ja pistän maltanristin tohon ja Iskä ampu ilmakolla tohon oveen pienen lommon. Uoh ja ostin vielä uudet ray-ban-replicat.
Erittäin pieni osa ruostekasoista tai rotista tms., jotka on huolella rakennettu ja hyvää makua/mielikuvitusta käyttäen on jopa hienoja, mutta sitten ne loput...
onhan tämä vähän nähty.
kuten zero hyvin sanoi, tämä tyylii toimii tietty parhaiten oikeasti vanhoisa, ja sopivasti ajanpatinoimissa autoissa.
toki välillä näkee ihan siistejä rotta tyyliä mukailevia 80-luvun autoja, mutta siinä kohtaa kun tyyli on tekemällä tehty, ei oikein jaksa kiinnostaa. vanhoissa autoissa ei ole mitään vikaa, vaan päinvastoin. mielestäni on kuitenkin eri asia ajella jollain vanhalla vessalla huvin ja urheilun vuoksi, kuin ruostutella tahallaan jotain konepeltiä ja potkia kylkiä lommoille.
kuten zero hyvin sanoi, tämä tyylii toimii tietty parhaiten oikeasti vanhoisa, ja sopivasti ajanpatinoimissa autoissa.
toki välillä näkee ihan siistejä rotta tyyliä mukailevia 80-luvun autoja, mutta siinä kohtaa kun tyyli on tekemällä tehty, ei oikein jaksa kiinnostaa. vanhoissa autoissa ei ole mitään vikaa, vaan päinvastoin. mielestäni on kuitenkin eri asia ajella jollain vanhalla vessalla huvin ja urheilun vuoksi, kuin ruostutella tahallaan jotain konepeltiä ja potkia kylkiä lommoille.
Aitoa patinaa ei saa tekemällä tai edes rahalla. Sitä aitoa patinaa on vaikka tässä tai sitten se kymmeniä vuosia ladossa ollut kisakupla joka oli mm. Helsingin ACS:ssä näytillä.
Makunsa kullakin mutta nykyään itellä lähinnä huvittaa nää että on joku ihan tavis auto niin hiotaan konepelti pellille ja laikataan jouset, sitten jotain vitun hauskoja tarroja ym. kliseitä... Hienoja ne oli sillon ku niitä ekan kerran näki vuosia sitten. Belgialaiset(?) täysin ruostutetut kakkikset ja muut.
Kaikki villeimätki jutut toimii hetken, mutta sitten ku niitä alkaa olla joka paikassa niin se on hyvin jo "nähty", ja tämä reaktio vaan voimistuu mitä räikeämmästä ilmiöstä on kyse. Muistan ku kesällä 2000 näin jossain päin suomea polon, jossa oli vihreät takavalot, olin että WTF :D Ei menny montaa vuotta niin nuo "värikoodatut" valot kaikkinensa oli tuningjätettä jota ei huolinu enää kukaan. Isot lintulaudat, spinnerivanteet ym. on varmaan kans pikkuhiljaa samassa jamassa...
Mutta sanotaanko näin että muotivirtauksia tulee ja menee, mutta tyyli on ikuista ;)
Makunsa kullakin mutta nykyään itellä lähinnä huvittaa nää että on joku ihan tavis auto niin hiotaan konepelti pellille ja laikataan jouset, sitten jotain vitun hauskoja tarroja ym. kliseitä... Hienoja ne oli sillon ku niitä ekan kerran näki vuosia sitten. Belgialaiset(?) täysin ruostutetut kakkikset ja muut.
Kaikki villeimätki jutut toimii hetken, mutta sitten ku niitä alkaa olla joka paikassa niin se on hyvin jo "nähty", ja tämä reaktio vaan voimistuu mitä räikeämmästä ilmiöstä on kyse. Muistan ku kesällä 2000 näin jossain päin suomea polon, jossa oli vihreät takavalot, olin että WTF :D Ei menny montaa vuotta niin nuo "värikoodatut" valot kaikkinensa oli tuningjätettä jota ei huolinu enää kukaan. Isot lintulaudat, spinnerivanteet ym. on varmaan kans pikkuhiljaa samassa jamassa...
Mutta sanotaanko näin että muotivirtauksia tulee ja menee, mutta tyyli on ikuista ;)
tai sitten se kymmeniä vuosia ladossa ollut kisakupla joka oli mm. Helsingin ACS:ssä näytillä.
Toki tossa kuplassa oli vähän aitoakin patinaa, mutta oli sitä vähän liiolteltu alustamassa, hiekan ja muun paskan avulla. Ja tuo ladossa kymmeniä vuosia tais olla ihan vaan huumorilla tekaistua kalavalhetta. Ainakin mitä sen omistaja puheli muistaakseni. Mutta joo, ei siitä sen enempää.
Täytyy peesailla, että aidosti patinoituneet autot on joissain tapauksissa jopa hienoja. Sellaiset, jotka ovat tavallaan itsessään palanen historiaa ja joissa eletty elämä sekä niiden oikea historia näkyvät sopivasti. Kuten vaikkapa tämä ja tämä. (Voi nuokin olla jonkin sortin feikkejä, mutta siinä tapauksessa melko taidokkaasti tehtyjä. :))
Tekemällä tehdyt vehkeet nyt vaan on useimmiten - noh, teennäisiä.
Toi aitous ja oikea historia on ainakin mun mielestä juuri se pointti - esim. jos tuo ACS:n kisa-Kupla on tosiaan tekemällä tehty, niin kyllähän se kieltämättä laskee pisteitä. Vaikka olihan ne ruostutetut vesivolkkaritkin toki jännän näköisiä, kun niitä ihan ensimmäistä kertaa näki. Ja vaikka olis aidosti patinoitunutkin, niin ainakin jonkun vanhan juniksen tms. kohdalla toivoisi, että sen joku edes joskus kunnostaa eikä anna ihan täysin lahota :p
Ja voihan tota "patinaa" toki käyttää hienona tehosteena, vaikka kyse ei olisi edes mistään rotta-laitteesta, vaan kaikin puolin viimeisen päälle laitetusta autosta, jos se vaan muuten sopii tyyliin. Ihan onnistunut esimerkki on mielestäni vaikkapa tässä.
Tekemällä tehdyt vehkeet nyt vaan on useimmiten - noh, teennäisiä.
Toi aitous ja oikea historia on ainakin mun mielestä juuri se pointti - esim. jos tuo ACS:n kisa-Kupla on tosiaan tekemällä tehty, niin kyllähän se kieltämättä laskee pisteitä. Vaikka olihan ne ruostutetut vesivolkkaritkin toki jännän näköisiä, kun niitä ihan ensimmäistä kertaa näki. Ja vaikka olis aidosti patinoitunutkin, niin ainakin jonkun vanhan juniksen tms. kohdalla toivoisi, että sen joku edes joskus kunnostaa eikä anna ihan täysin lahota :p
Ja voihan tota "patinaa" toki käyttää hienona tehosteena, vaikka kyse ei olisi edes mistään rotta-laitteesta, vaan kaikin puolin viimeisen päälle laitetusta autosta, jos se vaan muuten sopii tyyliin. Ihan onnistunut esimerkki on mielestäni vaikkapa tässä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa