Onko jotain vinkkiä hyväksi keksitystä keinosta ehostaa/käsitellä mustat muoviosat (puskureissa, kaarimuoveissa jne...) pysyväisluontoisemmin mustiksi? Niin ettei ensimmäisten sateiden tai vesitippojen jälkeen vetäis harmaaksi tai laikukkaaksi. Melkein kaikkia markkinoiden muovi/kumi-ehostimia on kokeiltu, ne on näköjään vaan meikkausta varten. Muistaakseni oli semmonen keino ainakin kumiosien elvyttämiseen että pyyhkis jarrunesteellä? Maalipinta ainakin tykkää jos siihen pääsee...
Tai sitten muoviosat sais mustiksi lämmittämällä kuumailmapuhaltimella? On sekin joskus aiemmin kokeiltu, ei minusta auttanu.
Mustat muoviosat mustaksi, pysyvämpi keino?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuumailmapuhaltimella.
Tekniikkalaji jottei polta pintaa pilalle mutta äkkiä sen hoksaa eli: ei liian läheltä ja jatkuva liike. Sopivan etäisyyden/lämpötilan kyllä huomaa kun pinta alkaa tummenemaan.
Sitten päälle HYVÄ kumi- ja muoviosien hoitoaine esim. 303 tai Megun trim detailer niin pysyykin hyvänä.
Tekniikkalaji jottei polta pintaa pilalle mutta äkkiä sen hoksaa eli: ei liian läheltä ja jatkuva liike. Sopivan etäisyyden/lämpötilan kyllä huomaa kun pinta alkaa tummenemaan.
Sitten päälle HYVÄ kumi- ja muoviosien hoitoaine esim. 303 tai Megun trim detailer niin pysyykin hyvänä.

Salama ehkä voimistaa eroa, mutta kyllä se ero on selvä kakkosen n. 20 vuotta vanhoissa muoveissa. Irtopuskuriin kokeiltaessa tuli huomatuksi, että muovia ei helposti (ainakaan tuolla kuumailmapuhaltimella) kuumentanut liikaa, "pintakuvion" SAA kyllä kärsimään tarpeeksi lämmittämällä. Laajemmat tasaiset alueet, kuten kilventaus mihin testattiin, saa kumpuilemaan jo vähän pienemmällä lämmöllä.
Olisko joku vajaa 2 tuntia mennyt kaariin, listoihin ja etulippaan. Eikä toimi takakopassa kilven yllä olevaan muoviin ja eikä peileihin ainakaan. En myöskään usko toimivan takalasin lippaan, mutta olisko maski samaa muovia?
Tuosta muovipuskurimaalista vielä sen verran että täytyy ottaa huomioon kuinka monta kymmentä kertaa niihin puskureihin on jotaki metrisilikonia tai muuta vastaavaa ehostetta läntätty, saa olla rasvanpoistoa tehdessä huolellinen. Itsellä ei ole kokemusta kuin motip:n muovipuskurimaaleista ja ei oo kyllä hiomattomalla pinnalla pysynyt...
Edellistä edelliseen autoon (V40 -01) tein kanssa pienen ehostuksen listoille kuumailmapuhaltimella ja autoglymin bumper carella ja lopputulos näytti hyvältä. Sen jälkeen vedin bumper caren säännöllisesti pintaan ja väri pysyi hyvänä. Volvoa ennen koetin puskurimaalia -99 Corollaan ja lopputuloksena tuli vedettyä puskurit korin väriin, eli puskurimaali hilseili pois muutaman kuukauden jälkeen (kaveri oli vielä apuna jolla takana 10v töitä automaalaamossa, eli puhdistus oli varmasti kunnollinen). Toki toisinkin voi käydä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 42 vierailijaa