Gti edition -> facelift + tekniikkaremppaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Gti edition -> facelift + tekniikkaremppaa
Lähtökohta: vakioasuinen -94 Gti edition golf, tuontiauto ja mittarissa 250tkm. Varusteina vakiot; ilmastointi, recarot, ajotietokone yms. +webasto.
PÄIVITETTY 28.5.2010
Tehty:
- Maalattu yli punaisella Candyllä, silmää miellyttävä sävy löytyi Harley Davidsonin värikartoista.
- Asennettu JOM -coiloverit (Etujouset vaihdettu jäykempiin)
- Raideväliä levitetty 10mm / nurkka
- Moottori täysin kunnostettu (Seinäjoen moottorihiomo)
- Uusi kytkin + asetelma / vauhtipyörä hiottu (Seinäjoen moottorihiomo)
- Asennettu JOM - ajovalot ("devil eye")
- Asennettu Dectane harmaat sivuvilkut
- Asennettu Dectane peilit (Tällä hetkellä vakiopeilit, dectanet vaatii muokkausta)
- Pakoputkisto 2,5" putkesta ("omavalmiste"), 2x simons läpivirtaava vaimennin, Catco 3" highFlow katalysaattori ja motonetin pakoputkenpää
- Vaihdettu: Bensansuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, tulpat + johdot, sytytysyksikkö+puola
- Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu: Redline MTL + Shockproof heavy (1:1 sekoitus)
- Alustaa kunnostettu (Etu&takalaakerit, Raidetangon päät, alapallonivelet, vaimentimen yläkumit+laakerit)
- Asennettu Black Diamond: Uritetut jarrulevyt+Predator palat, teräspunosletkut.
- Powerflexit asennettu alustaan
- Jarrunesteeksi vaihdettu Motul RBF600
Asennusta odottaa/ vaihdetaan:
- AVO monotube patruunat (Jäykkyyssäätö)
TIlattu:
..Tällä hetkellä ei tilattu mitään..
Autoon tulee rahatilanteen salliessa jne. haaveilua:
- Lisää tehoa!
- laajakaistalambda +mittari että näkee vähän minkälaisillla seoksilla mennään
- Paremmat jarrusatulat (etenkin takasatulat oli jo melko huonossa kunnossa kun avasin)
- Bilstein rungot että saa nuo AVO:t alle.
Kuvia Maalausvaiheesta:
Golf hiomaväreissä: http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 140016.jpg
Sävyä maalattu 1. kerros : http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160018.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160021.jpg
Ulkona maalauksen jälkeen: http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160021.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160024.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160025.jpg
Kommentit tervetulleita!!
PÄIVITETTY 28.5.2010
Tehty:
- Maalattu yli punaisella Candyllä, silmää miellyttävä sävy löytyi Harley Davidsonin värikartoista.
- Asennettu JOM -coiloverit (Etujouset vaihdettu jäykempiin)
- Raideväliä levitetty 10mm / nurkka
- Moottori täysin kunnostettu (Seinäjoen moottorihiomo)
- Uusi kytkin + asetelma / vauhtipyörä hiottu (Seinäjoen moottorihiomo)
- Asennettu JOM - ajovalot ("devil eye")
- Asennettu Dectane harmaat sivuvilkut
- Asennettu Dectane peilit (Tällä hetkellä vakiopeilit, dectanet vaatii muokkausta)
- Pakoputkisto 2,5" putkesta ("omavalmiste"), 2x simons läpivirtaava vaimennin, Catco 3" highFlow katalysaattori ja motonetin pakoputkenpää
- Vaihdettu: Bensansuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, tulpat + johdot, sytytysyksikkö+puola
- Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu: Redline MTL + Shockproof heavy (1:1 sekoitus)
- Alustaa kunnostettu (Etu&takalaakerit, Raidetangon päät, alapallonivelet, vaimentimen yläkumit+laakerit)
- Asennettu Black Diamond: Uritetut jarrulevyt+Predator palat, teräspunosletkut.
- Powerflexit asennettu alustaan
- Jarrunesteeksi vaihdettu Motul RBF600
Asennusta odottaa/ vaihdetaan:
- AVO monotube patruunat (Jäykkyyssäätö)
TIlattu:
..Tällä hetkellä ei tilattu mitään..
Autoon tulee rahatilanteen salliessa jne. haaveilua:
- Lisää tehoa!
- laajakaistalambda +mittari että näkee vähän minkälaisillla seoksilla mennään
- Paremmat jarrusatulat (etenkin takasatulat oli jo melko huonossa kunnossa kun avasin)
- Bilstein rungot että saa nuo AVO:t alle.
Kuvia Maalausvaiheesta:
Golf hiomaväreissä: http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 140016.jpg
Sävyä maalattu 1. kerros : http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160018.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160021.jpg
Ulkona maalauksen jälkeen: http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160021.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160024.jpg , http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 160025.jpg
Kommentit tervetulleita!!
Viimeksi muokannut gti_golf_94, 29.5.2010 8:24. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
muutoksia
Nyt on taas projekti vierähtänyt eteenpäin, päästöt vaan aiheuttaa ongelmia. CO yhä kierroksilla yli sallitun joten pistin katalysaattorinkin tilaukseen, toivottavasti ei enää kolmatta kertaa hylätä päästöjen takia.
Tänään vaihdoin laatikkoäljytkin kun melkein kaikki muu on jo huollettu, saa nähdä miten toi redline toimii talvipakkasella kun terästin seosta shockproof heavyllä.
Jarrulevyjä, paloja ja letkuja on odoteltu nyt melkein 2kk, toivottavasti pian tulee kun puskee toinen projekti päälle eikä kohta ehdi niitä asentamaan.
Peilit saapuivat vihdoin ja viimein mutta ikäväkseni adapterit kaipaa rutkasti modausta, en kyllä jaksa ruveta asiasta reklamoimaan kun noitakin sai jo odottaa riittävän kauan.
Jomin coileilla nyt tuhannen kilometriä ajaneena täytyy sanoa että jämäkät, mutta ehkä hieman "pintakovat" katukäyttöön. Täytyy talvella katsoa saisko patruunan vaihdettua kun runko vaikutti kuitenkin melko laadukkaalta.
Tänään vaihdoin laatikkoäljytkin kun melkein kaikki muu on jo huollettu, saa nähdä miten toi redline toimii talvipakkasella kun terästin seosta shockproof heavyllä.
Jarrulevyjä, paloja ja letkuja on odoteltu nyt melkein 2kk, toivottavasti pian tulee kun puskee toinen projekti päälle eikä kohta ehdi niitä asentamaan.
Peilit saapuivat vihdoin ja viimein mutta ikäväkseni adapterit kaipaa rutkasti modausta, en kyllä jaksa ruveta asiasta reklamoimaan kun noitakin sai jo odottaa riittävän kauan.
Jomin coileilla nyt tuhannen kilometriä ajaneena täytyy sanoa että jämäkät, mutta ehkä hieman "pintakovat" katukäyttöön. Täytyy talvella katsoa saisko patruunan vaihdettua kun runko vaikutti kuitenkin melko laadukkaalta.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Päästöt kohillaan!
Nyt meni tämäkin viimein läpi katsastuksesta, päästöt katalysaattorin vaihdon jälkeen todella hyvät. Vähän putki vuotaa tällä hetkellä kun meinas päivä loppua kesken putkiston kanssa.
Catcon 3" katalysaattori meni nätisti alkup. paikalle kun katkaisi alkuperäisen sopivasta kohtaa ja hitsas uuden tilalle, toiseen päähän piti hitsat supistekartio koska putki jatkuu 2,5" tuumaisena loppuun. Äänet koveni sen verran että joutuu laittamaan kolmannenkin vaimentimen.
Tässä vähän vertailua päästöistä: Lihavoidulla rajan ylittävät arvot
Ennen moottoriremppaa: Joutokäynnillä/Kierroksilla
CO 0,48 / 0,61
HC 144 / 129
Lambda 1,08
CO2 12,90 / 13,60
O2 3,20 / 2,10
Moottorirempan jälkeen väärällä ohjausyksiköllä:
CO 0,33 / 0,45
HC 106 / 73
Lambda 1,04
CO2 13,50 / 14,10
O2 2,10 / 1,15
Ohjausyksikön/puolan ja sytytystulppien vaihdon jälkeen:
CO 0,31 / 0,35
HC 90 / 51
Lambda 1,03
CO2 14,10 / 14,30
O2 1,28 / 0,95
Katalysaattorin vaihdon jälkeen:
CO 0,02 / 0,01
HC 25 / 14
Lambda 1,03
CO2 12,70 / 15,00
O2 4,10 / 0,80
Catcon 3" katalysaattori meni nätisti alkup. paikalle kun katkaisi alkuperäisen sopivasta kohtaa ja hitsas uuden tilalle, toiseen päähän piti hitsat supistekartio koska putki jatkuu 2,5" tuumaisena loppuun. Äänet koveni sen verran että joutuu laittamaan kolmannenkin vaimentimen.
Tässä vähän vertailua päästöistä: Lihavoidulla rajan ylittävät arvot
Ennen moottoriremppaa: Joutokäynnillä/Kierroksilla
CO 0,48 / 0,61
HC 144 / 129
Lambda 1,08
CO2 12,90 / 13,60
O2 3,20 / 2,10
Moottorirempan jälkeen väärällä ohjausyksiköllä:
CO 0,33 / 0,45
HC 106 / 73
Lambda 1,04
CO2 13,50 / 14,10
O2 2,10 / 1,15
Ohjausyksikön/puolan ja sytytystulppien vaihdon jälkeen:
CO 0,31 / 0,35
HC 90 / 51
Lambda 1,03
CO2 14,10 / 14,30
O2 1,28 / 0,95
Katalysaattorin vaihdon jälkeen:
CO 0,02 / 0,01
HC 25 / 14
Lambda 1,03
CO2 12,70 / 15,00
O2 4,10 / 0,80
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Kommentit
Jes, kiva saada palautetta. =) Ajattelin ettei kukaan huomaa että putki on vinossa mutta kuinka kävikään. Se ottaa takana apurunkoonkin niin täytyy tehdä se vielä uudestaan, oli sen verran lyhyempi uusi katti ettei selviä pelkällä "säätämisellä"
Peilit on omasta mielestäkin liian isot ja niiden pitäisi kaartaa alaspäin että saisin sellaisen lookin mitä hain. Näin käy kun tilaa pelkkien kuvien perusteella. =D
Ja vanteet..hmm.. mielessä on leveät huulivanteet kun semmoisia ei itellä oo missään vielä ollut: Joko 15" tai 16" tuumaisena.
Aikaa ei ollut riittävästi että olisi voinut tehdä enemmän tuninkia, ensi talvena voi sitten siloitella kyljet ja levittää kaaret jne.. Semmonen tuo vaan pirusti lisää työtä maalaukseen, tämä maalattiin viikossa. =)
Peilit on omasta mielestäkin liian isot ja niiden pitäisi kaartaa alaspäin että saisin sellaisen lookin mitä hain. Näin käy kun tilaa pelkkien kuvien perusteella. =D
Ja vanteet..hmm.. mielessä on leveät huulivanteet kun semmoisia ei itellä oo missään vielä ollut: Joko 15" tai 16" tuumaisena.
Aikaa ei ollut riittävästi että olisi voinut tehdä enemmän tuninkia, ensi talvena voi sitten siloitella kyljet ja levittää kaaret jne.. Semmonen tuo vaan pirusti lisää työtä maalaukseen, tämä maalattiin viikossa. =)
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
facelift
"Faceliftiin" kuuluu pieniä muutoksia oman maun mukaan, mk4 lookkeria ei siis haeta.
Jarrusetinkin pitäisi tulla ensi viikolla joten alkaa olla osat kasassa, nyt pitää enää löytää aikaa asentamiseen.
Jarrusetinkin pitäisi tulla ensi viikolla joten alkaa olla osat kasassa, nyt pitää enää löytää aikaa asentamiseen.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
facelift
Itse olen sitä mieltä ettei valojen/vilkkujen tai värinvaihto ole vielä tuunausta. Siihen tarvitaan jo paljon enemmän; listojen poisto, puskurien / helmojen muokkausta yms. siloittelua sisältä ja päältä. Autotehtaat käyttävät facelift nimitystä kun vanhaan korimalliin tehdään muutoksia, maalaamalla esim. puskurit korinväriin, muokkaamalla maskia tms. Kuitenkaan kyse ei ole uudesta mallista.
Näillä perusteluilla käytän jatkossakin termiä facelift tämänkaltaisista muutoksista, kuulostaa se ainakin hienommalta kuin räpellys.. =D
Näillä perusteluilla käytän jatkossakin termiä facelift tämänkaltaisista muutoksista, kuulostaa se ainakin hienommalta kuin räpellys.. =D
Nätimmät peilit ja punakirkkaat takavalot http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=2791 niin avot! ja tietysti kunnolla kenttään.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
Ekat testit takana
Päivitykset on vähän jäänyt mutta auton kanssa on kuitenkin edetty sen verran että kaikki palikat on saatu asennettua ja elämäni ensimmäiset ratakierrokset ajettua.
Auto on todella tasapainoinen ajaa, joskin jarrutuksissa takapyörät lukkiutuu ennen eturenkaita. Tätä koitetaan korjata rajoitinventtiilillä ennen seuraavaa ratakertaa joka toivon mukaan on vielä tänä kesänä.
Black Diamond jarruissa todella hyvä tuntuma mutta hiukan oli ongelmaa lämpöjen kanssa joten pitää parantaa myös jäähdytystä. Jarrujen kuumettua teho alkoi kadota mutta ei kuitenkaan yllättäen vaan pikkuhiljaa jolloin sen osasi ottaa huomioon.
Camberi oli maksimissa mitä vakiosäädöllä saa ja renkaina 205/50R15 kiinanrenkaat (50€/kpl!!), kuumapaineet n. 2,5bar: paras kierros sekkarilla mitattuna alle 1.30 Jurvan Botniaringillä (Alittui varmuudella kaksi kertaa) joten voi olla ihan tyytyväinen.
Auto on edelleen jokapäiväisessä ajossa.
Kuvia puslien asennuksesta:
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100016.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 110018.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 110017.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100011.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100012.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100013.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100014.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100008.jpg
Auto on todella tasapainoinen ajaa, joskin jarrutuksissa takapyörät lukkiutuu ennen eturenkaita. Tätä koitetaan korjata rajoitinventtiilillä ennen seuraavaa ratakertaa joka toivon mukaan on vielä tänä kesänä.
Black Diamond jarruissa todella hyvä tuntuma mutta hiukan oli ongelmaa lämpöjen kanssa joten pitää parantaa myös jäähdytystä. Jarrujen kuumettua teho alkoi kadota mutta ei kuitenkaan yllättäen vaan pikkuhiljaa jolloin sen osasi ottaa huomioon.
Camberi oli maksimissa mitä vakiosäädöllä saa ja renkaina 205/50R15 kiinanrenkaat (50€/kpl!!), kuumapaineet n. 2,5bar: paras kierros sekkarilla mitattuna alle 1.30 Jurvan Botniaringillä (Alittui varmuudella kaksi kertaa) joten voi olla ihan tyytyväinen.
Auto on edelleen jokapäiväisessä ajossa.
Kuvia puslien asennuksesta:
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100016.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 110018.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 110017.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100011.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100012.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100013.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100014.jpg
http://i566.photobucket.com/albums/ss10 ... 100008.jpg
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa