Olen laittamassa vanhaa traktoria kilpiin. Se on -69 vuosimallia ja poistettu rekisteristä -89. Poistosta on olemassa rekisterikortti josta ilmenee mm. tyyppikoodi ja vanha rekisteritunnus.
Mitä kaikkea tietoa lisäksi tarvitaan? Kokemuksia? Soitan tänään konttorille. Sen tiedän, ettei sitä konttorille tarvitse viedä koska on moottorityökone eikä esim. liikennetraktori.
Traktorin rekisteröinti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Jos se on ollut sulla yli 10v, niin kirjoitat vaan lapun että vannot kautta kiven ja kannon että olet omistanut tämän yli kymmenen vuotta. Varkauden vanhenemisaika taitaa olla tuo 10v, sen takia pitää tuota lappua tehdä.
Näin ainakin kun minun pitää laittaa tuo vanha pappatunturi käyttöön, eikä ole mitään papereita siitä. Ainoa mitä ne vaatii että on joskus ollut suomen rekisterissä, eli tyyppihyväksytty. Tämän vain soittamalla tunturin tehtaalle, ne kerto moottorin numeron, myyntipäivän sekä myyntipaikan.
Näin ainakin kun minun pitää laittaa tuo vanha pappatunturi käyttöön, eikä ole mitään papereita siitä. Ainoa mitä ne vaatii että on joskus ollut suomen rekisterissä, eli tyyppihyväksytty. Tämän vain soittamalla tunturin tehtaalle, ne kerto moottorin numeron, myyntipäivän sekä myyntipaikan.
-
- -
Joo kilvet sain tänään. Vanhoilla luovareilla osoitettu katkoton omistushistoria sekä rekisterikortista mm. tyyppitiedot riitti. Luovareiden tiedot olivat hiukan puutteellisia mm. joku allekirjoitus puuttui ja sanottiin, että jos olisi tuoreempi homma niin vaadittaisiin tarkemmin, mutta tämä meni läpi. Kauppakirjaa ei tehty, maksoin käteisellä, kun myyjä oli hevosmies ;)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”