Passatin tukivarren vaihto.

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

Passatin tukivarren vaihto.

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 7.11.2009 19:39

Onkohan kukaan joutunnu tollaseen neliveto Paskattiin vaihtamaan ylätukivarsia? Niitä tukivarsiahan on siis kaksi (2) kappaletta (Mikähän idea siinäkin on ollut..) jotka yhdistyy sitten siihen pyörän taakse. Näitä tukivarsiahan yhdistää sellainen 12cm pitkä pultti joka on ainakin näin tämän päivän kokemuksella 9 vuoden aikana junttaantunnu niin Perkleesti kiinni. Ensin aloteltiin ihan rost-offilla ja varovaisella naputtelulla, seuraavaksi siirryttiin pikkuiseen kaasu-tohoon ja isompaan moukariin. Loppuvaiheessa oltiin ison puhalluspillin ja lekan kanssa takomassa pultin päätä. Mutta kun ei niin ei. Tyydyin siis siihen että paska olkoon ja löin takaisin nippuun. Nyt siis tarvittaisiin apukeinoja millä tuo ko. pultti saataisiin auki. Minulla ainakin alkoi keinot loppumaan.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 7.11.2009 20:02

Taitaa olla myöhäistä neuvoa miten saat sen kärjen pysymään ehjänä ja ylipäänsä sen pultin tulemaan ulos sieltä. Kyllä se on joka kerta ulos saatu kunhan on kärkeen ruuvattu muttereitä suojaksi ja toinen hakkaa ja toinen kääntää pulttia pitkällä varrella. Sen pultin pystyy sahaamaan poikki niistä hahloista mutta onko siitäkään sitte mitään hyötyä jos ei mahdu edes kunnolla lyömään. Ei taida mulla olla mitään annettavaa tuohon ongelmaan.

Pitäs varmaan lisätä tuon pultin vaihtaminen jokavuotiseen huoltoon.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 7.11.2009 20:10

Ite kans viime talvena tappelin 4 tuntia sen pultin kanssa. Olin ekaks hakannut sen kierrepään mutkalle ja lyttyyn. Sitten yritin porata pultin pois. Sain sen viimein pois, kun löin sitä pulttia kantapuolelta. Katkasin siis kannan pois ja sitten moukaria perään.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 8.11.2009 2:32

Viime kesänä sama homma oli ja ensin väkersin useita tunteja hakaten, poraten ja ties mitä ihmettä käyttäen vaan ei lähtenyt pultti irti. Sen jälkeen sain apua kunnon lämmittimestä ja lämpöä sitten annettiinkin oikein kunnolla. Tukivarsien kumet räjähtivät ja tolpan yläpää oli niin kuuma, että metallista melkein näki läpi sitten pultti lähti irti.

Eli sitä lämpöä ja kunnolla. Siellä on lukkoliimat ja kunnon hapettumat estämässä hommaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 8.11.2009 10:09

Ihan rost offilla ja paineilmavasaralla lähtee kyllä ilman lämpöjä.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 8.11.2009 11:29

Tuo paineilmapyssy (tai mikälievasara onkaan) on kyllä ihan ehdoton!
Lähtee pallonivelen kartiokin yleensä alle sekunnissa irti vaikka normaalisti ilman ulosvetäjää (ja tuota pyssyä) tapellessa saa kulumaan puoli päivää.

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 8.11.2009 11:29

Kiitoksia vinkeistä. Näitä kokeillaan sitten ensi vkl. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Onhan tuossa onneksi täys-kasko jos nyt alkaa kovasti masentamaan. Antaa paskan palaa jos niikseen tulee..? Ilmottelen jos se nyt sieltä innostuu pois pomppaamaan.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.11.2009 12:55

Ei taida kasko korvata jos tahallisesti poltat autos :D

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 8.11.2009 14:28

Pulttipyssy on ehkä paras irroitus työkalu.
Antaa täristävän iskun pultille.
Koneella voi ajaa pulttia kiinni /auki ja laittaa vikka crc aina välillä.
Hakua käyttämällä löytyy lisää asiasta.
Jossakin oli oikein kuva kun oli remenillä ajettu pultti poikki hahlon kohdalta.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 9.11.2009 0:02

Itellä on nyt kaks 3B passattia ollut joista tukivarret on vaihdettu itse ja niissä pultti lähti pyssyllä pois pienen painimisen jälkeen ja tuosta nykysestä 3BG passatista ei lähtenyt liikkumaan eteen eikä taakse ennen kun anto tuota lämpöä. Pyssyllä sain vain pultista pätkän poikki (mutterin puolelta).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2009 0:24

Mistä pultista tässä tarkalleen on kyse? Edessä vai takana? Katselin räjäytyskuvia enkä löytänyt kertomuksen mukaista pulttia.

Pahoin pelkään että pääsen tuttavan auton kanssa samaa jumppaa tekemään kun kuulemma jossain jotain kolisee...

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 9.11.2009 1:56

Eikös tässä puhuta siitä mikä on etupään ylätukivarsien ulommassa päässä. Eli yksi tappi pitää kummatkin tukivarret paikallaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2009 2:21

Onko osa tuossa paikallistettavissa?

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 9.11.2009 5:47

Yks hyvä keino on liuotella sitä jollain crc:llä ja hakata pulttipyssyllä pultin puolelta niin pitkään että se menee poikki, sitten kun pultista puuttuu kanta niin laitat mutteri puolelle reilusti prikkoja ja rupeat ns,kiristämään mutteria, sillä tavalla oon saanut pultin vedätettyä pois. Eli ainakun jengat rupeaa loppumaan niin mutteri auki ja lisää prikkoja väliin..

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.11.2009 8:05

Jormalainen: en tiedä onko myöhemmin 3bg:ssä tullut jotain päivitystä, mut 3b:ssä ja ainakin alkupään 3bg:ssä nuo pultit 8 ja 10 on yhtä pitkää pulttia. Katoppa jotain 3b:n kuvaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.11.2009 8:07

Sori katsoin väärin, eli 10 on se pitkä ja 8 on raidetangonpäästä.

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 14.11.2009 9:08

HopLop! Nyt on tukivarsi vaihdettu. Eli ongelmana oli se että pidempipultti mikä on siinä satulankupeessa kiinni oli jämähtänny. Ensin annettiin kuumaa ja vuorostaan vähän jäähdyteltiin ja annettiin kuumaa. Ensin kuului pientä napsuntaa ja heti annettiin lekaa perään. Ei tahtonut tuottaa tulosta jotenka jätettiin asia hautumaan viikoksi ja kävin suihkimassa crc:tä ja muita liukkareita yms nesteitä pultin varteen. Eilis päivänä (perstaina 13pv) kävin taas pajalla ja murehdin että no eikös se nyt "Prkele aukea". Otin räikän pieneen karvaiseen kätöseen ja väänsin hetken hampaat irvessä ja Klak!. Tadaa pultti otti ja kääntyi vartti kierroksen. Ei muuta kun Hammar käteen ja moukaroimaan. Pultti lähti irti mutta oli sitten sen verran masentuneen näköinen että heivasin romualaariin. Soittellen lähikaupaan että nyt uutta pulttia Pasaseen kun vanha mennyt huonoks. Tiskintakana setä totetaa Joo-ei-myydä-meillä-mee-Laakkoselle. Empäs mennytkään vaan soitin. Setä marmoritiskillä narisee että ei niitä pultteja saa yksittäin. Pitää ottaa kaikki hilppeet samalla. Sanoin niin suolaisen hinnan koko tukivarsi-pultti paketille että tyydyin ottamaan pajalla hyllystä pari 10mm pulttia. Olkoot eri lujuudet.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 14.11.2009 10:55

Laita sinne kuitenkin 10,9 pultti.
Sen saat pulttikaupasta.
Katkeaa kuitenki se paska pultti ja lopun sitten tiedätkin.
Surullista lukea vaikkapa tuulilasista ,kuukauden sokki.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 14.11.2009 12:41

Ja aivan varmasti saa marmorilta. Itse ainakin hain marmorilta pelkän pultin jo etukäteen kun arvelin ettei ehjänä irtoa. Tukivarren hommasin motonetistä.

alec008
-
Viestit: 34
Liittynyt: 4.5.2005 12:02

ViestiKirjoittaja alec008 » 14.11.2009 14:54

Itsekkin hain pultin marmorilta (tosin antti-roikolta) kustansi 4,50 euroa mutterin kans. Toiselta puolen lähti ilman lämmittämistä kun hahloja vaan levitti tarpeeks vasaralla ja tampilla. Toisella puolen olikin sitten kunnolla jumissa ja aika kauan sai lämpöä näyttää että irtos.

Ensin kokeilin laittaa normi pultin ja mutterin tilalle mut siitä meni heti kierteet paskaks ku rupes kiristään


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa