2,0 TDI 103kw öljypumppuviat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 44
- Liittynyt: 26.2.2004 15:23
2,0 TDI 103kw öljypumppuviat
Mikä noista hajoaa ja saako osaa suomesta jostain halvemmalla kuin vw-liikkeestä jossa jonkinlaisen pumppukokonaisuuden hinnaksi sanottiin nelinumeroinen summa euroja???!
Toki jos löytyy linkki ym suoraan eurooppalaiseen ostopaikkaan, sa kertoa heti!
Tyyppivika (kuulemma), mutta tehdas/maahantuoja ei ota vastuuta koska autolla ikää muutama vuosi ja kiloja pikkasen toistasataa.
Toki jos löytyy linkki ym suoraan eurooppalaiseen ostopaikkaan, sa kertoa heti!
Tyyppivika (kuulemma), mutta tehdas/maahantuoja ei ota vastuuta koska autolla ikää muutama vuosi ja kiloja pikkasen toistasataa.
Nyt menee kyllä vähän arvailuksi, kun alkaa olemaan jo aikaa kun tuollaisen kapistuksen levällään on nähnyt.
Taisi olla niiin, että siellä on olemassa kahden tyyppistä systeemiä. Ketjulla ja rattaalla pyörivät.
Ketjulla pyörivissä taisi olla jotain ongelmia ja niitä vaihdettiin näihin ratasvälitteisiin.
Myös mielikuva löystyneistä rattaan kiinnityspulteista on jäänyt mieleen, liittynee samaan ongelmaan.
Joka tapauksessa veto pumpulle loppuu ja sen jälkeen homma on selvä, öljynpaine puuttuu.
Mitähän osat esim. Slamit:n kautta maksaisi? Kysyppä heiltä.
Taisi olla niiin, että siellä on olemassa kahden tyyppistä systeemiä. Ketjulla ja rattaalla pyörivät.
Ketjulla pyörivissä taisi olla jotain ongelmia ja niitä vaihdettiin näihin ratasvälitteisiin.
Myös mielikuva löystyneistä rattaan kiinnityspulteista on jäänyt mieleen, liittynee samaan ongelmaan.
Joka tapauksessa veto pumpulle loppuu ja sen jälkeen homma on selvä, öljynpaine puuttuu.
Mitähän osat esim. Slamit:n kautta maksaisi? Kysyppä heiltä.
6mm kuusiokoloakseli menee pyöreäksi. EI välttämättä tarvitse kuin se laittaa jos ei oo vetopää pyörähtänyt. 6€ maksaa Skodalta kyseinen osa. Monesti riittää pelkkä tämän tapin vaihto.
Tasapainoakselisysteemissä on kuusiokolo reikä johon menee tuo kuusiokolotappi ja se pyörittää erillistä öljypumppua. Shit happens.
Tasapainoakselisysteemissä on kuusiokolo reikä johon menee tuo kuusiokolotappi ja se pyörittää erillistä öljypumppua. Shit happens.
Ainakin tuolta yhdestä varaosa catalogista, kun katsoin ni oli et BLB ja BRE olis 16V. Mistäköhän tuon nyt sit varmistaisi?
Saksan ja Englannin foorumeilla on kyllä vaan just noista BLB koneista ollu paljon juttuja, että ei paikat kestäisi ("Balance shaft").
Audifinssillä oli vielä tämmönen juttu
eli tämä siis koskee juuri moottoreita, jossa on "ratasveto"?
Saksan ja Englannin foorumeilla on kyllä vaan just noista BLB koneista ollu paljon juttuja, että ei paikat kestäisi ("Balance shaft").
Audifinssillä oli vielä tämmönen juttu
No niin, nyt on sitten löytynyt yksi tyyppivioista ko. moottoriin. Eli 05/06 - 01/07 valmistetuissa moottoreissa on öljypumpun rattaiden kanssa ongelma. Siitä on tullut takaisinkutsu Audin huoltopisteille, koodilla 13D7 ja huoltokutsun kertominen on jätetty huoltopisteille. Sanomattakin on selvää että takaisinkutsu koskee "ehjiä moottoreita".
Tilanne on sellainen, että öljypumpun käyttörattaisto kulluu pois. Ja kun se metalli pyörii koneessa sekä öljypumppu lakkaa pumppaamasta öljyä, on edessä melkoinen täystuho.
Käsillä on juuri yksi tällainen tapaus josta nyt sitten väännetään VV-auton kanssa. Saksan foorumeilla on asiasta paljonkin keskustelua ja kuten takaisinkutsukin osoittaa, on kyse materiaali/tyyppi viasta. Nyt VV-auto ja Laakkonen kieltäytyvät korjamaamasta moottoria koska se on jo rikki. Vaikka eipä kukaan ole huollossa vetänyt henkeä sen puolesta että olisi jotain pitänyt tehdä.
Käykääpä tarkstuttamassa onko teillä ko. moottoreita. Käynti tiskillä saattaa maksaa itsensä takaisin.
eli tämä siis koskee juuri moottoreita, jossa on "ratasveto"?
Kävin tuossa "Huoltotiskillä" kyselemässä Saksan huoltohistorian tulevasta audista ja samalla kyselin tosta öljypumpusta, niin sanoivat siellä vaan ettei pahemmin olisi ongelmia ollu. Marmoritiskin hinta oli koko "öljypumppusetille" semmonen 1700€, että sillei. Kuulemma pitäisi erottaa ylimääräisistä äänistä, jos alkaa oleen vaihtokunnossa.
Löyty aiheeseen littyen ihan hyvä linkki http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=757454&nmt=A4%20Tdi%20oil%20pump%20chain%20woes
Oliskohan tuo ketjun ja sen kiristimen vaihtaminen paha homma ja sit jos siinä samalla vaihtais sen kuusiotapin.
Oliskohan tuo ketjun ja sen kiristimen vaihtaminen paha homma ja sit jos siinä samalla vaihtais sen kuusiotapin.
Kylläpä näytti tutulle tuon linkin kuva tuosta katkenneesta kiristimestä. Pari kuukautta sitten laitoin kaverin Audin BLB -moottoriin uuden ketjun ja kiristimen samasta syystä. Piti kyllä 'mukavan' kuuloista ääntä, ihan kuin jotakin olisi ollut rikki. Siinä ei ollu vielä rattaat kuluneet niin ei tarvinnut vaihtaa ihan kaikkea.
Normaalin jakopääjumpan lisäksi joutuu irroittamaan öljypohjan ja jakopään alla / takana olevan laipan, eli ei kovin suuri lisätyö. Ketjun ja kiristimen hinta taisi olla jossakin puolentoistasadan paikkeilla. Tuo ei kolise, vaan kiristimen rautatappi painaa suoraan ketjua vasten -> rahisee aika ikävästi. Kilsoja taisi olla 120 tkm paikkeilla, ensimmäinen remminvaihto oli juuri tehty...
-
- -
- Viestit: 44
- Liittynyt: 26.2.2004 15:23
Harvinainen vika tai ei, mutta tässä rautamöykyssä toi kuvan oikean yläreunan monikulmainen akseli tuntuu pyörivän tyhjää oikealle puolelle. Siinä kait vian syy. Pitää purkaa jos osaan/jaksan ja tiedä vaikka tuosta sais vielä käyttökelpoisen. Muuta vikaa ei näyttäs pintapuolisen pikasilmäilyn perusteella olevan.

Pitää koittaa ennalta ehkäistä tuota kulumista RVS:n avulla.
Tuntunu toimivan tuo litku muussakin käytössä ;)
Tuntunu toimivan tuo litku muussakin käytössä ;)
saa melkein käytetyn moottorin tuohon hintaan http://cgi.ebay.co.uk/Audi-2-0-TDi-BLB- ... 4a9beea7ad
Esim. merkkihuollosta selviää valmistenumerolla, että onko ketjulla vai rattaalla.
Ymmärtääkseni ketjuvetoisessa tapahtuu yleisesti ottaen näin (myös itsellä) http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ain%20woes
[/url]
Ja ketjuvetoinenhan halutaan sitten valmistajan ohjeiden mukaan päivittää ratasvetoiseksi.
Eikös täälläkin foorumilla ole ollut juttua, että ratasvetoisista on kuitenkin niitä akseleita kulunut, vaikka pitäisi olla luotettavampi kuin ketjuveto?
Ymmärtääkseni ketjuvetoisessa tapahtuu yleisesti ottaen näin (myös itsellä) http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ain%20woes
[/url]
Ja ketjuvetoinenhan halutaan sitten valmistajan ohjeiden mukaan päivittää ratasvetoiseksi.
Eikös täälläkin foorumilla ole ollut juttua, että ratasvetoisista on kuitenkin niitä akseleita kulunut, vaikka pitäisi olla luotettavampi kuin ketjuveto?
No ei saatna jos tuo vielä menee hajoamaan..
Montako arvokasta asiaa tähän vagin kökkäreeseen pitääkään vaihtaa 100tkm aikana? No minäpä kerron.
-turbo (1500)
-vauhtipyörä (1500)
-suuttimet (4x500e + työ)
-öljypumppu (1500? + jos kone laukeaa..)
-ovet paskana (1000e kpl)
-imusarjanläppämoottori(?)
-tandempumppu(300e?)
-laturin vapaakytkin(100e?)
endhjuu hapokasta. Hyvähä sillä on ajaa, mutta..
Mites TOS, väpättääkö sulla kytkin kun painaa ihan kevyesti ja laittaa reilusti kierroksia moottorille? Entäpä miten ahtopaineet, miten paljon tippuu kun kierroksia yli 3krpm?
Montako arvokasta asiaa tähän vagin kökkäreeseen pitääkään vaihtaa 100tkm aikana? No minäpä kerron.
-turbo (1500)
-vauhtipyörä (1500)
-suuttimet (4x500e + työ)
-öljypumppu (1500? + jos kone laukeaa..)
-ovet paskana (1000e kpl)
-imusarjanläppämoottori(?)
-tandempumppu(300e?)
-laturin vapaakytkin(100e?)
endhjuu hapokasta. Hyvähä sillä on ajaa, mutta..
Mites TOS, väpättääkö sulla kytkin kun painaa ihan kevyesti ja laittaa reilusti kierroksia moottorille? Entäpä miten ahtopaineet, miten paljon tippuu kun kierroksia yli 3krpm?
Omasta Pirkka-Passatista hajosi tuo kuuluisa kuuden euron kuusiotappi hävitti öljyn paineet ja rikkoi tietenkin turbon mennessään 160tkm:n kohdalla(2500e kaikkineen), vaikka tulikin aloitettua VAG tuolta halvimmasta päästä, niin näitä muiden vastaavia kokemuksia lukiessa tullee myös lopetettua yhteen kertaan.
No eipä tullut kysytyksi, auto on -06 malli ja vaikka huoltokirjasta leimat löytyykin, niin ainahan huolloissa yli kaksivuotiaista autoista vika löytyy tiskin väärältä puolelta. Ei vaan nämä nykyautojen korjausten hinnat oikein duunaria naurata,pakko korjata ennenkuin pistää myyntiin ja siirtyy takaisin vanhempaan autokantaan.
Ei se 2 vuotta takuuta ole mikään raja virhevastuulle.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Öljypumpun oletetaan kestävän auton elinkaaren loppuun. Selvä valmistusvika.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf
Öljypumpun oletetaan kestävän auton elinkaaren loppuun. Selvä valmistusvika.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa