Skoda Fabia Combi MPI kokemuksia

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

Skoda Fabia Combi MPI kokemuksia

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.10.2009 18:47

Sisko on miehensä kanssa kakkosautoa hankkimassa ja tuollaista Skodaa katselivat.
-03 vuosimalli kyseessä ja 1.4 l 50kw koneella.
Itsellä ei oikein mitään kokemuksia moisesta kapistuksesta ole ja pitäisi huomenna käydä niille sitä katsomassa ja koeajamassa, joten onko jotain erityistä mitä noista kannattaa katsoa.
Onko tuo kone jakohihnalla vai ketjulla? Myyjän mukaan mitään merkintää ei ole hihnan vaihdosta, ainoastaan tarkistettu ja 140tkm ajettu. Arveli että saattaisi olla ketjulla. Jos hihnalla niin mitäs tuollaisen jakopään remontti maksaa?
MIkään tykki tuo kone ei voi olla, mutta siskolle varmasti riittää. Mutta oliko noissa koneissa jotain tyyppivikaa? Jossain volkkarin 1.4 koneissahan oli jotain muovihärdellejä mitkä hajoili vai muistanko väärin?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 27.10.2009 22:42

Olin äskettäin mukana hakemassa kaverille samanlaista. 1.4 MPI -moottori on Skodan omaa suunnittelua, ja on vielä työntötankomoottori. Vaatimaton suorituskyky, mutta kai sen kanssa pärjää. Muuten ihan jämäkkä peli kokoisekseen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.10.2009 18:50

Kävin tuota katsomassa, mutta ei oikein vakuuttanut juurikin tuo kone. Paljon sitä ainakin on jouduttu huoltamaan, ja ihmeellisesti se rallatti. Ketjulla tuo kone ilmeisesti on ja lieneekö sitten se ketju mikä siellä rallatti.
Parempi varmaan jättää kauppaan.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 29.10.2009 11:10

Mitähän tuossa ylhäällä lukee? Edelleenkin työntötankomotti. Se siitä ketjusta sitten.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.10.2009 11:51

Niin miten se nokka-akselin pyöriminen sitten on toteutettu?

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 29.10.2009 12:17

Tämä on tietenkin se tasapainoakselin kiihdytysketju ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.10.2009 13:25

Niin miten se nokka-akselin pyöriminen sitten on toteutettu?
lyhyehköllä Ketjulla.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 29.10.2009 14:56

Niinpä.
Kun en sitä hymiöö sitte muistanut.. Mutta "kysymykseni" oli siis tähän viitaten

Mitähän tuossa ylhäällä lukee? Edelleenkin työntötankomotti. Se siitä ketjusta sitten

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.10.2009 20:10

Enhän minä onneton edes tiedä tarkallaan millanen moinen työntötankokapistus on.
Kuuluneeko moisen motin pitää ihmeellistä kilinää normaalisti?
Vähän huolestuttavaa oli, kun metroauton kuitissa luki että "paisuntasäiliössä on huollossa haivaittu öljyä, tilannetta seurattava". Mitään kuitteja ei ollut, että asialle olisi tehty mitään myöhemmin. Paisarissa oli selkesti jäljet että öljyä siellä on joskus ollut.
Lisäksi oli maininta että "Kampiakselin stefa vuotaa, korjaus vaatii jakopään purkamisen." Eikä siitäkään kuittia myöhemmin löytynyt.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.10.2009 20:25

Kuva
työntötanko-moottori tarkoittaa konetta jossa venttiileitä avataan työntötangoin. Eli nokka-akseli on niin kaukana venttiileistä, jotta joudutaan käyttäämään tankoja.

Yleisimmät ja nykyaikaisimmat ovat OHC koneita eli Over Head Cam.
sitten on myös CIH = Cam In Head jne variaatioita.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 29.10.2009 20:51

Eemeli, rallatusta piti myös mainitsemani yksilö. Samoin kannentiiviste oli vuotanut, ja sotkenut öljyt ja jäähdytysnesteet. Korjattu asianmukaisesti kuittien kera.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 30.10.2009 8:11

Anteeksi maalaisuuteni, onhan siellä ketju kuitenkin... Mutta ilmeisesti se on alhaalla lohkon kyljessä, ei kannessa?

Noissa on muistaakseni jonkun sortin tyyppivika tuo kansipahvi, menee kai aika-ajoin. Korjatkaa jos olen väärässä. Tuon moottorin ominaisuus on aika outo ääni. Tosin ei tällei netin kautta voi sanoa onko se ääni vika vai ei.

Jos epäilyttää vähäänkään, jätä kauppaan. Autot ei tästä maasta lopu, varmasti löydät jonkun joka ei epäilytä yhtään.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa