AAZ Vuotaa polttoainetta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

[]Devin[]
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2007 2:26

AAZ Vuotaa polttoainetta

ViestiKirjoittaja []Devin[] » 25.10.2009 20:51

Eli siis venton aaz kone vuotaa polttoainetta kaasuvivuston(?) juuresta, onko sen kaasuvaijerin palautin jousen alla tiiviste? vai onko kenties vika jossain muualla, vuoto alkoi kun muokkasin ahtokaran, ja ruuvasin hieman syöttöruuvia ja käänsin hieman kaasuvivustoa kiinityksistä jotta sain tyhjänkäynnin matalemmalle.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 25.10.2009 21:26

Taitaapi vuotaa kaasuakselin juuresta. Syöttöpumpun perusvika. Osat ei paljon maksa, ja korjaus onnistuu ihan kohtuuvaivalla. Haulla löytynee juttua tuosta korjauksesta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.10.2009 21:39

maksaakohan uudet osat siihen vähän päälle 50€. sisältää tiivisteet, holkin, ja kaasuakselin.. vaihto onnistuu ilman ammattilaista mutta pitää tietää mitä tekee.. se on vaan veemäinen laittaa se kansi paikalleen,

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.10.2009 22:20

Voiskohan mulla olla tuo vika myös kun lohko on pumpun puolelta ihan märkä. Luulin aluksi jäähdytinnestevuodoksi, mutta kulutus on 1.6 dieseliksi hurja 6.5l/100. Tarvitseeko pumppu irrottaa vai onnistuuko paikallaan?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.10.2009 22:25

onnistuu vaihtaa paikallaan.. tarttee vaan se pumpun päällä oleva kansi irrottaa. tosin 1.6D:n pumpusta ei oo kokemusta. mut kuulema helpompi korjata

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 26.10.2009 11:35

Itsellä rupes ainakin tulviin polttoainetta sieltä pumpun päällä sivussa olevasta ylivuotonipasta kun tein turhan jyrkän viisteen karaan ja ruuvasin syötöt tappiin. Vähän miedommalla veistellyllä karalla ja syötöillä loppui tuo naftan syljeskely.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 26.10.2009 12:55

MInä käytin Kemin Dieselissä korjauttamassa,kun en pumppuihin ole koskaan koskenut niin en tohtinut avata. Pumpun kanteen ruuveja ja prikkoja myöten kaikki uusiksi, myös kaasuakseli tottakai yms. Hinta osineen ja töineen oli jotain 90e.

Autona siis mk1 1.6d

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.10.2009 19:07

Aika simppeli touhu on, varsinki vaparin pumppuun. Helpottuu kasauski huomattavasti kun ottaa syöttöruuvin kokonaan irti. Ja muistaa kattoa ne viivat / kaasuakselin asennon siihen kaasuvipuun nähden niin pelaaki vielä oikein. Kaasuakseli on kans aika timmi änkeä siitä holkista läpi, niin perus vaseliini on hyvä apu siihen ja voiteleekin samalla akselia ettei heti kulu.

Pumpusta/paikasta riippuen osat maksaa jotain ~30-60e. Omaan td pumppuun olivat kesällä 40e. Ja osat löytää Bosch car servicestä, pumpun 10-merkkistä numeroa hyväksikäyttäen joka alkaa 046.

[]Devin[]
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.10.2007 2:26

ViestiKirjoittaja []Devin[] » 27.10.2009 19:09

kaasuakselin tiiviste oli kulunut niin huonoon kuntoon että taitaapa vuodon syy olla siinä,
nyt vielä pitää odotella että tulee uusi akseli siihen niin pääsee kasailemaan.
paikalliselta boshin jälleenmyyjältä uusi akseli hintaan 42e, tarvikeosana.. alkuperäinen
boshin akseli olisi ollut yli 80e

kiitokset kaikille vastanneille avusta. :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.10.2009 23:16

Varmistuu muuten sillä että auton käydessä tyhjäkäyntiä kokeile heiluttaa kaasuvipua ylösalas, jos tyhjäkäynti muuttuu niin repii ilmaa ja väljä on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa