X-treme Car Show 3.-4.10.2009 Helsingin Jäähalli
Valvoja: ffp jäsenet
X-treme Car Show 3.-4.10.2009 Helsingin Jäähalli
Kansainvälinen erikoisautonäyttely X-treme Car Show järjestetään 3.-4.10.2009 Helsingin Jäähallissa.
Tapahtuman tähtivieraaksi saapuu American Hot Rod TV-sarjasta tunnetut autonrakentajat Duane Meyer ja Bernt Carlsson. Tapaat heidät lauantaina ja sunnuntaina. Tähdet jakavat molempina päivinä nimikirjoituksia ja ovat päälavalla haastateltavina. Esillä on myös American Hot Rod pajalla rakennettu auto, sekä Euroopan kiertueella oleva amerikkalainen futuristinen, Alpinen demoauto.
Näyttely järjestetään Helsingin Jäähallin kahdessa hallissa ja kolmessa eri kerroksessa. Esillä on mm. tuning, custom ja hot rod autoja. Autojen lisäksi esillä on käsintehtyjen custom fillareiden näyttely, sekä rakennettuja moottoripyöriä. Tuning hallissa on nähtävillä pohjoismaiden hienoimpia rakennettua erikoisautoja kilpailemassa Nordic Tuner Awards tittelistä, joka järjestetään tänä vuonna Suomessa.
Lauantaina lavalla nähdään Martina Aitolehti ja Dazzling Ladies sekä Miss Helsinki kilpailun avauskilpailu.
Majoitus viikonloppuna X-treme koodilla Sokos Hotelli Presidentissä erikoishintaan 82,-/2hh vuorokausi. Huoneen hinnalla pääset myös nauttimaan herkullisen buffet-aamiaisen antimista sekä hotellin saunan lempeistä löylyistä. Lisäksi voit pulahtaa virkistävän 14 m uima-altaan aaltoihin. Varaa huone numerosta 020 1234 600 ja muista koodi X-treme.
X-treme Car Show 2009 -tapahtuman aukioloajat:
Lauantai 3.10. klo 10.00-18.00
Sunnuntai 4.10. klo 10.00–16.30
Liput:
Lauantaina EUR 20 (aikuiset), 6e (lapset 7-12v).
Sunnuntaina: EUR 15 (aikuiset),6 (lapset 7-12v).
Ennakkoliput myynnissä lippu.fi
Lisätiedot:
http://www.x-treme.fi
Tervetuloa syksyn harrasteautonäyttelyyn Helsinkiin.
Tapahtuman tähtivieraaksi saapuu American Hot Rod TV-sarjasta tunnetut autonrakentajat Duane Meyer ja Bernt Carlsson. Tapaat heidät lauantaina ja sunnuntaina. Tähdet jakavat molempina päivinä nimikirjoituksia ja ovat päälavalla haastateltavina. Esillä on myös American Hot Rod pajalla rakennettu auto, sekä Euroopan kiertueella oleva amerikkalainen futuristinen, Alpinen demoauto.
Näyttely järjestetään Helsingin Jäähallin kahdessa hallissa ja kolmessa eri kerroksessa. Esillä on mm. tuning, custom ja hot rod autoja. Autojen lisäksi esillä on käsintehtyjen custom fillareiden näyttely, sekä rakennettuja moottoripyöriä. Tuning hallissa on nähtävillä pohjoismaiden hienoimpia rakennettua erikoisautoja kilpailemassa Nordic Tuner Awards tittelistä, joka järjestetään tänä vuonna Suomessa.
Lauantaina lavalla nähdään Martina Aitolehti ja Dazzling Ladies sekä Miss Helsinki kilpailun avauskilpailu.
Majoitus viikonloppuna X-treme koodilla Sokos Hotelli Presidentissä erikoishintaan 82,-/2hh vuorokausi. Huoneen hinnalla pääset myös nauttimaan herkullisen buffet-aamiaisen antimista sekä hotellin saunan lempeistä löylyistä. Lisäksi voit pulahtaa virkistävän 14 m uima-altaan aaltoihin. Varaa huone numerosta 020 1234 600 ja muista koodi X-treme.
X-treme Car Show 2009 -tapahtuman aukioloajat:
Lauantai 3.10. klo 10.00-18.00
Sunnuntai 4.10. klo 10.00–16.30
Liput:
Lauantaina EUR 20 (aikuiset), 6e (lapset 7-12v).
Sunnuntaina: EUR 15 (aikuiset),6 (lapset 7-12v).
Ennakkoliput myynnissä lippu.fi
Lisätiedot:
http://www.x-treme.fi
Tervetuloa syksyn harrasteautonäyttelyyn Helsinkiin.
ffp:n osastolla ensimmäistä kertaa esillä tämä auto
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
No mitäs väliä sillä on, että onko tehty itse vai teetetty? Annan ihan yhtä suuren arvon autolle, jonka joku on itse tehnyt ja uhrannut siihen aikaa useita tuhansia tunteja tai jos on ollut pätäkkää ja teettänyt ammattilaisella. Joillakin ei vaan ole aikaa/tilaa/taitoa auton rakentamiseen, mutta rahaa löytyy ja haluaa autosta näyttävän näköisen.
Pari kuvaa sunnuntailta:
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... 4.10.2009/
Ja kyllä, tiedossa on että kuvien laatu on hieman vaihteleva johtuen siitä että vasta tapahtuman jälkeen selvisi kameran asetusten olleen päin ****** :) Mutta, katsokoon ken haluaa.
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... 4.10.2009/
Ja kyllä, tiedossa on että kuvien laatu on hieman vaihteleva johtuen siitä että vasta tapahtuman jälkeen selvisi kameran asetusten olleen päin ****** :) Mutta, katsokoon ken haluaa.
Viimeksi muokannut B-Jam, 4.10.2009 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei helv :DDD mitä nää on :D
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... _small.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... _small.jpg
batmobiilista otettu kyllä nyt mallia :D
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... _small.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... _small.jpg
batmobiilista otettu kyllä nyt mallia :D
Niin. Helppohan se ois itse väkertää kaikenlaista autoon jos ois pennusta lähtien elänyt mestassa missä autotalli. Mutta jos kaupungissa kasvaa ja elää niin mahdollisuudet auton rakenteluun parkkiksella on kehnot. Ja tällöinhän ei myöskään opi tätä jaloa taitoa. Ja kyllä se vaan niinkin on että usein messuilla näkee tyyliä "tein itse,säästin". Eli vaikka se olisi itsensä/frendiensä mielestä törkeen siisti niin valtaosan muiden mielestä ei. Hienoahan se on jos itse osaa tehdä ja on siihen mahikset. Mutta vielä hienompaa on jos on senverran rahaa että voi viedä sen ammattilaiselle tehtäväksi ja siitä tulee oikeesti hieno. Joillakin myös työ-ajat eivät anna myöten itserakenteluun.
Niin todella hieno suomalaisen käsityön taidonnäytehän tuo pitkä pyyttoni on.
Ei 100 prosenttisesti oma tuotoskaan aina mikään mahdottoman kaunis näky ole.
Ei 100 prosenttisesti oma tuotoskaan aina mikään mahdottoman kaunis näky ole.
-
- -
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.6.2004 4:29
Tuossa näkyy yksi osa tapahtumasta. Autoja oli käytävillä ja harjoitushallissa myös.
Hienoja laitteita oli mun mielestä yllättävän paljon, kun vaan edes vähän jaksoi keskittyä tarjontaan ja tutkaili pelejä. Joistakin muistin ottaa jopa kuviakin: http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... Show+2009/
Mieleen jäi parhaimmasta päästä nämä autot, on oman lajinsa hienoja esimerkkejä kaikki:
Evo
Mustang
Passat XXL
Hienoja laitteita oli mun mielestä yllättävän paljon, kun vaan edes vähän jaksoi keskittyä tarjontaan ja tutkaili pelejä. Joistakin muistin ottaa jopa kuviakin: http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... Show+2009/
Mieleen jäi parhaimmasta päästä nämä autot, on oman lajinsa hienoja esimerkkejä kaikki:
Evo
Mustang
Passat XXL
Tuli mieleen näistä dinon celicoista, henkan vectroista, jorman korollista ja örrin preludeista, että onko nää jotain tuning-keisareita jotka pitäisi tietää automaattisesti? Vähän niinkuin Jeesuksen aasikärryt ja nooan arkki? Mulle ei sano noista yksikään juuri mitään, eikä kyllä kiinnostakkaan.
Vttu.
Vttu.
Eipä taida kukaan suomessa pärjätä yhtä hyvin ku toi ice age mondeo... Aika harvinaista on että Suomalaiset autot pääsee keski euroopassa palkinnoille.. On se taso vaan sen verran kovempaa euroopassa..
No tuosa on esim. dinon celicasta kuva mikä edusti Suomea pohjoimaiden pää kisassa eli nordic tuner wardseissa..
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9841.html
Eiköhän ne saavutukset puhu puolestaan..
No tuosa on esim. dinon celicasta kuva mikä edusti Suomea pohjoimaiden pää kisassa eli nordic tuner wardseissa..
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9841.html
Eiköhän ne saavutukset puhu puolestaan..
Tuon jääaika foordin esittelyyn ja näyttelyissä kiertämiseen on kyllä panostettu todella paljon aikaa ja vaivaa, sitähän ei käy kieltäminen ja jo se yksinään ilman autoakin on pokaalin arvoinen suoritus. Onhan autoonkin paljon kaikkea touhuttu, mutta tuo mctikkua kovasti miellyttämä "laitetaan yksi kaikkea ja sitten vielä jokaista kikkaretta yksi lisää" tyyli ei vaan kaikkia miellytä. Varsinkin VW, Audi ja BMW piireissä hillitympi "vähemmän on enemmän" tyyli on saanut aika paljon jalansijaa.
Nuo mainitut Ice Age Mondeo ja tuo Celica pohjainen juttu sekä monet muut mctikun mainitsemat autot ovat omassa rakennustyylissään varmaan mainioita ja arvostettuja laitteita, mutta kyllä kansainvälistä huomiota sekä näyttelyissä että alan lehdissä ovat lähivuosina saaneet monet muutkin kotimaiset laitteet, joista moni edustaa vähän hillitympää ja jonkinlaisen tyylitajun omavaa rakentelusuuntaa.
Esimerkkeinä nyt äkkiä tulee mieleen:
Niemisen Jukan OL-10 Camo A3:nen
Sebin Nissan 350 Z (taas yksi lempinimi lisää)
Mattamusta 206 Pösö jonka omistajaa en nyt juuri muista.
Maarosen Villen A666
Allekirjoittaneen Cabrio Golf joskus aikoinaan (henkselien paukuttelu)
Lukuisia kansainvälisen tason jenkkiautoja
Tämän firman laitteista puhumattakaan
Asiat useimmiten vaativat aavistuksen laajemman maailmankatsomuksen kuin mitä GTi magazinen etusivun tavaaminen antaa...
Nuo mainitut Ice Age Mondeo ja tuo Celica pohjainen juttu sekä monet muut mctikun mainitsemat autot ovat omassa rakennustyylissään varmaan mainioita ja arvostettuja laitteita, mutta kyllä kansainvälistä huomiota sekä näyttelyissä että alan lehdissä ovat lähivuosina saaneet monet muutkin kotimaiset laitteet, joista moni edustaa vähän hillitympää ja jonkinlaisen tyylitajun omavaa rakentelusuuntaa.
Esimerkkeinä nyt äkkiä tulee mieleen:
Niemisen Jukan OL-10 Camo A3:nen
Sebin Nissan 350 Z (taas yksi lempinimi lisää)
Mattamusta 206 Pösö jonka omistajaa en nyt juuri muista.
Maarosen Villen A666
Allekirjoittaneen Cabrio Golf joskus aikoinaan (henkselien paukuttelu)
Lukuisia kansainvälisen tason jenkkiautoja
Tämän firman laitteista puhumattakaan
Asiat useimmiten vaativat aavistuksen laajemman maailmankatsomuksen kuin mitä GTi magazinen etusivun tavaaminen antaa...
On toi jenkki hieno.. Ja on noi rollenkin mainitsemat autot hienoja.. Mutta noi ei oo misää ruvetaan sitä ruostetta kylvämään..
Mutta jos koko naisuudesta puhutaan eli ulkoasu,sisusta,konehuone,popit ym. eli koko auto.. Niin epäilen ettei toi jenkki pärjää enää siinä vaiheessa.. tätähän tyyliä ne käytää arvostelussa esim. nordic tuner awards kisassa
Mutta jos koko naisuudesta puhutaan eli ulkoasu,sisusta,konehuone,popit ym. eli koko auto.. Niin epäilen ettei toi jenkki pärjää enää siinä vaiheessa.. tätähän tyyliä ne käytää arvostelussa esim. nordic tuner awards kisassa
No eihän noita voi verrata saman päivän aikana edes.
En nyt käsitä miksi pitää verrata aivan eri lajien edustajia keskenään.
Tyylikkäät, hillityt ja hyvin viimeistellyt autot vs. tyylikkäät, överit ja hyvin viimeistellyt monsteri tuningit.
Aivan eri kategoriaan kuuluvia eikä niitä pitäisi edes verrata.
Makuja on yhtä paljo ku rotan paskaa kaatopaikalla.
En nyt käsitä miksi pitää verrata aivan eri lajien edustajia keskenään.
Tyylikkäät, hillityt ja hyvin viimeistellyt autot vs. tyylikkäät, överit ja hyvin viimeistellyt monsteri tuningit.
Aivan eri kategoriaan kuuluvia eikä niitä pitäisi edes verrata.
Makuja on yhtä paljo ku rotan paskaa kaatopaikalla.
mctikku
Lähetetty: 4.10.2009 11:10 Viestin aihe:
joo oli taas messut.. Vähä nauratti tuolla ffp osastolla ku äijä tulee puku päällä selitään mitä on autolla tehty.. Sai vähä semmosen kuvan et äijä ois teettäny auton muutokset johonain firmas ja sit tulee elvisteleen niillä tonne mesuille..
Luuletko että toi sun ylistämä aiseitstanikka on omistajan omavalmiste?
Pukumies se on tuonkin omistaja!
Lähetetty: 4.10.2009 11:10 Viestin aihe:
joo oli taas messut.. Vähä nauratti tuolla ffp osastolla ku äijä tulee puku päällä selitään mitä on autolla tehty.. Sai vähä semmosen kuvan et äijä ois teettäny auton muutokset johonain firmas ja sit tulee elvisteleen niillä tonne mesuille..
Luuletko että toi sun ylistämä aiseitstanikka on omistajan omavalmiste?
Pukumies se on tuonkin omistaja!
tyylikkäät, överit ja hyvin viimeistellyt monsteri tuningit.
Mulle vois joku oikeesti näyttää tuon viimeistellyn monsterituningin? Viimeisin varsin hyvällä tolalla ollut erebunishogunhilipatihippa-lasikuitumonsteri mitä muistan on se ninja-Hyundai. Ja toki toi Sebin zeta.
Mutta onhan se aika oossomia tuijotella esim. tuossa selikassa suoraan paskaiseen sisälokariin tuosta etuvekistä.
Mutta jos koko naisuudesta puhutaan
Koko naiseus vai kokonaisuus?
Asiat useimmiten vaativat aavistuksen laajemman maailmankatsomuksen kuin mitä GTi magazinen etusivun tavaaminen antaa..
Toi on täysin totta. Tyylilajejakin kun on nykypäivänä aivan törkeän suuri määrä.
Toi vihree siipi-evo on muuten livenä varsin vaikuttavan oloinen laitos kaikkine spoilereineen päivineen ja olihan siellä konehuoneessakin hieman "ruuhkaa", jos en ihan väärin muistele kun tota kerran Alastarolla pällisteltiin.
mctikku kirjoitti:joo oli taas messut.. Vähä nauratti tuolla ffp osastolla ku äijä tulee puku päällä selitään mitä on autolla tehty.. Sai vähä semmosen kuvan et äijä ois teettäny auton muutokset johonain firmas ja sit tulee elvisteleen niillä tonne mesuille..
Tuo taitaa olla tapana maailmalla autonäyttelyissä, noin olen kuullut. Eli jos joku pyörii auton ympärillä niin omistaja alkaa ihan vapaaehtoisesti itse kertomaan ja esittelemään autoaan. Ei luimistella kulisseissa vaivaantuneina että "älä vaan kysy mitään". Ei kai siinä tarvi mitään "elvistelyä" olla vaan ehkäpä hän vaan on ylpeä autostaan ja on tyytyväinen jos kiinnostusta riittää.
Hyvää ystävääni, ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaista lainatakseni "juuri tästä kyseisestä autonäyttelystä minä en tiedä mitään mutta sen verran mun täytyy sanoo että onhan tuo selika aika kamalan näköinen laite mutta ainakin kuvien perusteella taidokkaasti rakennettu"..
Se, osaako joku rakentaa, ei aina tarkoita sitä että lopputulos olisi jotain hienoa.
Omasta mielestäni tuo Celica Ford Zephyrin perällä on ruma mutta arvostan sitä että ainakin kuvien perusteella taidokkaasti rakennettu työtunteja säästämättä.
Toista ovat lintat joiden omistaja luulee osaavansa rakentaa ja kittipaakut, lommot, naarmut sekä maalin sävyerot näkyvät kilometrin päähän. Joku roti..
Ehkä olen tulossa vanhaksi kun ei enää spoilerit ja shogunit nappaa :)
edit: ylläolevaan Busdriverin viestiin:
Tuo on totta.. Joskus näyttelyssä saattaa jonkin auton kohdalla herätä kysymyksiä mutta omistajaa ei näy mailla eikä halmeilla.. Tai sitten omistaja ja muut räkänokka-amikset nauravat partaansa oman possensa keskellä ja juovat kaljaa..
Mutta ymmärrän kyllä että käyttäytyminen jonkun spoilerihirvityksen vierellä saattaa olla eri kuin esim. VW Phaetonin :D
Se, osaako joku rakentaa, ei aina tarkoita sitä että lopputulos olisi jotain hienoa.
Omasta mielestäni tuo Celica Ford Zephyrin perällä on ruma mutta arvostan sitä että ainakin kuvien perusteella taidokkaasti rakennettu työtunteja säästämättä.
Toista ovat lintat joiden omistaja luulee osaavansa rakentaa ja kittipaakut, lommot, naarmut sekä maalin sävyerot näkyvät kilometrin päähän. Joku roti..
Ehkä olen tulossa vanhaksi kun ei enää spoilerit ja shogunit nappaa :)
edit: ylläolevaan Busdriverin viestiin:
Tuo on totta.. Joskus näyttelyssä saattaa jonkin auton kohdalla herätä kysymyksiä mutta omistajaa ei näy mailla eikä halmeilla.. Tai sitten omistaja ja muut räkänokka-amikset nauravat partaansa oman possensa keskellä ja juovat kaljaa..
Mutta ymmärrän kyllä että käyttäytyminen jonkun spoilerihirvityksen vierellä saattaa olla eri kuin esim. VW Phaetonin :D
Viimeksi muokannut Lehtilä, 5.10.2009 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä vielä linkki Mopoilijan kuviin toisesta topicista, että löytyy tulevaisuudessakin:
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... rShow2009/
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... rShow2009/
Kiitos kiitos. Aikaa oli hieman rajallisesti (n.2h) ja halli oli vielä vedetty ihan hemmetin synkäksi (tunnelman vuoksi varmaan taas).
Lasina sigman 10-20mm jonka olen messuilla todennut hyväksi kun tuota porukkaa on niin paljon että pääsee läheltä ottakaan koko auton kuvaan.
Vilkkuna munana vilkkui 430 canon:n salama.
Muutaman kuvan otin 70-200 IS USM 2.8:lla mutta tuollaisilla messuilla jossa ei paljon tilaa niin tuntuu olevan vain lisäpainoa mukana.
Lasina sigman 10-20mm jonka olen messuilla todennut hyväksi kun tuota porukkaa on niin paljon että pääsee läheltä ottakaan koko auton kuvaan.
Vilkkuna munana vilkkui 430 canon:n salama.
Muutaman kuvan otin 70-200 IS USM 2.8:lla mutta tuollaisilla messuilla jossa ei paljon tilaa niin tuntuu olevan vain lisäpainoa mukana.
Phaeton on meikäläisen uusin projekti ja minähän siellä puku päällä pyrin autoa esittelemään viikonloppuna jotta ihmiset saisivat tietoa mitä autolle on tehty, tuosta kun ei ensi katsomalla ymmärrä kuinka paljon mutoksia auto pitää sisällään. Moni oli tyytyväinen että joku viitsii esitellä autoaan, toisia se näemmä ärsyttää :)
Yritän jossain vaiheessa kirjoitella vaikka jonkinlaista projektikertomusta tänne forumille kuvien kera. Ensi vuonna tuolla olis tarkoitus lähteä kiertämään euroopan tapahtumia eli talvi on aikaa vielä viimeistellä ;)
Tässä Phaetonin kuviin linkkejä jos joku ei jaksa kahlata noita kuvia läpi:
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6696.JPG
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_1396.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_1400.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_2906.jpg
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9848.html
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9849.html
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6695.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6696.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6700.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6709.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6733.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6781.JPG
http://www.x-treme.fi/galleria/XtremeCa ... 6.JPG.html
Yritän jossain vaiheessa kirjoitella vaikka jonkinlaista projektikertomusta tänne forumille kuvien kera. Ensi vuonna tuolla olis tarkoitus lähteä kiertämään euroopan tapahtumia eli talvi on aikaa vielä viimeistellä ;)
Tässä Phaetonin kuviin linkkejä jos joku ei jaksa kahlata noita kuvia läpi:
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6696.JPG
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_1396.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_1400.jpg
http://molsa.pictures.fi/kuvat/Show++++ ... G_2906.jpg
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9848.html
http://roundex.fi/~smigel/Xtreme%20Car% ... _9849.html
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6695.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6696.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6700.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6709.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6733.JPG
http://vaananen.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... C_6781.JPG
http://www.x-treme.fi/galleria/XtremeCa ... 6.JPG.html
Miks tähän ei saa laitettua thumbsuppeja.. Marko tästä jotain huhuilikin jo, mutta vihdoin kuviakin tuli jostain näytille. Mahtava laitos näyttäisi olevan eikä taida noista kuvista saada 10%:ia yksityiskohdista selville..
Usein olisi oikeasti mukava kuulla omistajalta itseltään autosta ja rakennusvaiheista yms., mutta Suomessahan se on ennen kuulumatonta; pröystäilyä ja kerskailua. Ulkomailla usein tapaamisessa yms. juuri ollaan siksi, että esitellään autoja ja jutellaan niistä, toisin kuin täällä. SIksi varmaan nuo pienet ulkoilma tms. tapahtumat eivät toimi kun ainoa mitä halutaan tehdä on katso ne bbkinjulkkiksentanssitytöt ja rykästä jallu tauluun, ja yleensä toisessa järjestyksessä. Tietenkin jos kertominen on tasoa, että "no v**tu jätkie kaa vedettin p**seet ja vedettiin kans siin vähän kuitua" niin ei kai sitten..
Usein olisi oikeasti mukava kuulla omistajalta itseltään autosta ja rakennusvaiheista yms., mutta Suomessahan se on ennen kuulumatonta; pröystäilyä ja kerskailua. Ulkomailla usein tapaamisessa yms. juuri ollaan siksi, että esitellään autoja ja jutellaan niistä, toisin kuin täällä. SIksi varmaan nuo pienet ulkoilma tms. tapahtumat eivät toimi kun ainoa mitä halutaan tehdä on katso ne bbkinjulkkiksentanssitytöt ja rykästä jallu tauluun, ja yleensä toisessa järjestyksessä. Tietenkin jos kertominen on tasoa, että "no v**tu jätkie kaa vedettin p**seet ja vedettiin kans siin vähän kuitua" niin ei kai sitten..
voi jösses että tää foorumi tuntuu edelleen olevan ihan "#¤##tun syvältä... mitä helvetin väliä sillä on kuka nuo autot tekee ja kuka niillä ajaa?? HÄ? sTonne messuille jokainen maksaa lippunsa siinä toivossa että näkis jienoja autoja, mutta eiiii kun näille herroille ei riitä että ne tietäs minkä merkkinen ja mallinen auto on vaan kuka sen teki ja missä ja minkä väriset sukat oli jalassa kun puskurit maalattiin... Kaksi faktaa... 1. se farmari taunus on jonkun omin käsin tekemä ja 2. Jukan volkkari oli taatusti messujen parasta antia ja siinä ois voinu tuoda aika monta lasikuitu pulkkaa rinnalle häpeemään. kun TE kerran osaatte tehdä ne maailman hienoimmat autot itse omin käsin vaikka saatana puusta niin tehkää ja raahatkaa ne tuonne messuille niin arvostellaan yhdessä ja oikein paikan päällä. Ja jos täällä nyt joku on veistäny itse ominkäsin kerran golffin puskurin ventoon niin rispektit siitä, KIITOS
viimeistellä
Ok.
-hymiö
Ilmoitat vaan Jukka jos vielä kaipaat sitä kuskia. Uskon että pystyn järjestämään.
Mielestäni varsin asiallista käytöstä tulla/mennä ja kertoa autosta siitä kiinnostuneille.
Varsinkin tekniikka muutokset, ja ne mitkä ei kaikki näy ensimäisenä päälle.
(edit: minulta sellaista on silti turha odottaa..)
Näkisin että kaikilla on oikeus mielipiteeseen, minuun ei uppoa noi autot mihin on lainapeite laminoitu myrskyssä päälle.
Hienot, rakennetut ja nimen omaan Autoina tarkoituksen mukaiset.
Pelkästään trailerilla ja tai muulla kuljetuksella liikuteltavat on pilalla..
edit2: Se vihreä korealainen mitsu on vitun hieno, ja tarkoituksen mukainenkin, kulkee.
Kohdattu kaatosateessa alastaro-turku:)
-
- -
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.6.2004 4:29
Nuo mainitut Ice Age Mondeo ja tuo Celica pohjainen juttu sekä monet muut mctikun mainitsemat autot ovat omassa rakennustyylissään varmaan mainioita ja arvostettuja laitteita, mutta kyllä kansainvälistä huomiota sekä näyttelyissä että alan lehdissä ovat lähivuosina saaneet monet muutkin kotimaiset laitteet, joista moni edustaa vähän hillitympää ja jonkinlaisen tyylitajun omavaa rakentelusuuntaa.
Esimerkkeinä nyt äkkiä tulee mieleen:
Niemisen Jukan OL-10 Camo A3:nen
Sebin Nissan 350 Z (taas yksi lempinimi lisää)
Mattamusta 206 Pösö jonka omistajaa en nyt juuri muista.
Maarosen Villen A666
Allekirjoittaneen Cabrio Golf joskus aikoinaan (henkselien paukuttelu)
Lukuisia kansainvälisen tason jenkkiautoja
Noista listan autoista pakko sanoa vaikka tuo 350Z onkin keskieuroopassa palkittu auto,on sen viimeistely taso aivan hirveätä,niinkuin suurimmassa osassa suomen "showstoppereissa". Ihmettelin itse kun muutama ulkomaalainen lehti kehui tuon auton viimeistelyä,vaikka virheitä löytyy monia kymmeniä. Koskaan päässyt katsomaan keskieurooppalaisia näyttely autoja niin en tiedä onko niissäkin paljon silmiinpistäviä virheitä,jotka kuitenkin annetaan unohtua kunhan autosta löytyy koko completoksen katalogi liimattuna kiinni.
zero puhuu asiaa. Vaikka jos jonkinlaisessa tapahtumassa on tullut pyörittyä, niin harvoin on tullut sellainen tilaisuus että saisi itse omistajalta/rakentajalta kysellä autosta. Valitettavan yleistä on se, että ollaan siinä retkijakkarassa perse poikittain ja juodaan kainalon alta rohkaisua ja katsotaan oman auton ympärillä pyöriviä kiinnosuneita ihmisiä, kuin ne ois omat eväät syöny.
voi jösses että tää foorumi tuntuu edelleen olevan ihan "#¤##tun syvältä... mitä helvetin väliä sillä on kuka nuo autot tekee ja kuka niillä ajaa?? HÄ? sTonne messuille jokainen maksaa lippunsa siinä toivossa että näkis jienoja autoja, mutta eiiii kun näille herroille ei riitä että ne tietäs minkä merkkinen ja mallinen auto on vaan kuka sen teki ja missä ja minkä väriset sukat oli jalassa kun puskurit maalattiin... Kaksi faktaa... 1. se farmari taunus on jonkun omin käsin tekemä ja 2. Jukan volkkari oli taatusti messujen parasta antia ja siinä ois voinu tuoda aika monta lasikuitu pulkkaa rinnalle häpeemään. kun TE kerran osaatte tehdä ne maailman hienoimmat autot itse omin käsin vaikka saatana puusta niin tehkää ja raahatkaa ne tuonne messuille niin arvostellaan yhdessä ja oikein paikan päällä. Ja jos täällä nyt joku on veistäny itse ominkäsin kerran golffin puskurin ventoon niin rispektit siitä, KIITOS
-^ Samaa mieltä.... Yleisesti foorumilla kärki homma kun on 1 koppanen golffi madallettuna kottikärryn pyörillä ja vielä hillona munkin päällä bbs vanteet oijoij
Viimeistelyn ryssiminen onnistuu kyllä niiltä eurooppalaisiltakin. Tämä kovasti hehkutettu Parotech raahasi jonkin enmuistanytminkä-pulkkansa ACS:än ja pikkuisen laittoi ihmetyttämään että oviverhoilujen kiinnityksessä käytettiin gyproc-ruuveja. Muuten on niin silkkoa ja siliää mutta sitten tollanen aivopieru.
Jos edes puolet niistä erikoisten visioiden ja pakkelimuotoilujen ajasta käyttäisi viimeistelyyn. Ei varmaankaan mahdollista.
Jos edes puolet niistä erikoisten visioiden ja pakkelimuotoilujen ajasta käyttäisi viimeistelyyn. Ei varmaankaan mahdollista.
näköjään Bug Runissakin loistanut metallica kupla putsas koko pöydän:D
Mutta joko se soitti Metallicaa? ääntä siitä bug runissakin löyty,mutta ei voinut soittaa metallicaa kun ei kuulostanut hyvälle.
Soittihan se sitä ruotsissa,mutta pitkään piti pyydellä ja ääntä piti pienentää puolella...
Kivahan sen kanssa oli guitar heroa pelailla.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa