Webasto T91 kaukosäädin ei toimi -Toimii taas-
Valvoja: ffp jäsenet
Webasto T91 kaukosäädin ei toimi -Toimii taas-
Joo elikkä äiteen autossa tuo webaston kaukosäädin lakkas toimimasta nyt kun se kaivettiin kaapinperältä. Kevättalvellakin teki tuota että vilkuttaa oranssia valoa n.5sek. Mutta toisella kerralla toimi taas normaalisti.
Ajattelin silloin että se on vaan patteri loppumassa.
Nyt syksyllä vilkuttelee pelkästään tuota oranssia valoa.
Ostin uuden patterin, aivan samanlaista ei saanut on kuulemma tuollasten valmistus lopetettu, mutta myivät kaks puolikasta jotka ovat yhteensä samanpaksuiset ja sarjaan kytkettäessä on voltitikin oikein.
Koitin uudelleenkoodaustakin mutta ei mitään tapahdu. Kaukkarin toiminnot on kunnossa eli voi muutella aikaa jonka lämmittää ja lämmitys/puhallusohjelman välillä.
Kellosta hörähtää heti käyntiin ja toimii niinkuin pitääkin.
Onko kellään kokemusta missä vika piilee? Liekkö käyttäjän vika :/
Tässä vielä linkki ohjeeseen jonka mukaan tein uudelleenkoodauksen ja tulkitsin patterkoodia.
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarusteet/Webasto/Ohjeet/Kayttoohjeet/Kayttolaitteet/Telestart_T91.pdf
Ajattelin silloin että se on vaan patteri loppumassa.
Nyt syksyllä vilkuttelee pelkästään tuota oranssia valoa.
Ostin uuden patterin, aivan samanlaista ei saanut on kuulemma tuollasten valmistus lopetettu, mutta myivät kaks puolikasta jotka ovat yhteensä samanpaksuiset ja sarjaan kytkettäessä on voltitikin oikein.
Koitin uudelleenkoodaustakin mutta ei mitään tapahdu. Kaukkarin toiminnot on kunnossa eli voi muutella aikaa jonka lämmittää ja lämmitys/puhallusohjelman välillä.
Kellosta hörähtää heti käyntiin ja toimii niinkuin pitääkin.
Onko kellään kokemusta missä vika piilee? Liekkö käyttäjän vika :/
Tässä vielä linkki ohjeeseen jonka mukaan tein uudelleenkoodauksen ja tulkitsin patterkoodia.
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarusteet/Webasto/Ohjeet/Kayttoohjeet/Kayttolaitteet/Telestart_T91.pdf
Viimeksi muokannut Aleksi-, 3.10.2009 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä auto kyseessä? Onko Webasto tehtaan asentama vaiko jälkiasennettu?
Oranssivalo tarkoittaa tosiaan sitä paristoa, mutta sen voi helposti sekoittaa punaiseen valoon joka vilkkuessaan tarkoittaa eri asioita, riippuen asennuksesta.
Onnistuiko uudelleenkoodaus? Kirjoitat vain että mitään ei tapahdu? Siis koodaukseen ei tule kuittausta vaiko ei tapahdu mitään kun koittaa sen jälkeen laittaa lämmitystä päälle? Tuleeko mikä kuittaus ledillä kun koittaa käynnistää lämmityksen?
Teithän uudelleenkoodauksen oikein? Eli käytit virrat pois ohjainyksiköstä ja parin sekunnin sisään virtojen palauttamisesta painot OFFia kaukosäätimesta? Jos käytit ohjeen mukaan sulaketta irti niin se ei riitä ellei virta ohjainyksikköön ole sen sulakkeen takana - tämä riippuu asennuksesta, mutta olen nähnyt semmoisiakin joissa ohjainyksikölle on oma virta. Siksi itse aina käytän ohjainyksikön liitintä irti virtakatkon varmistamiseksi. Ohjainyksikkö kun yleensä on kojelaudan sisässä käden ulottuvilla - jälkiasennetuissa siis. Tehdasasennetuissa onnistuu koodaus VAG-Comilla.
Niin ja onhan antenni kiinni ohjainyksikössä? Onhan ohjainyksikössä virta?
Joskus on tullut vastaan kaukosäädin joka on ollut rikki niin että koodaus onnistuu ja kaukosäädin kuittaa aivan kuten lämmitys olisi käynnistynyt, mutta ei koskaan käynnistä lämmitystä. Tuolloin kun vaihdoin kaukosäätimen toiseen yksilöön niin alkoi homma toimia.
Oranssivalo tarkoittaa tosiaan sitä paristoa, mutta sen voi helposti sekoittaa punaiseen valoon joka vilkkuessaan tarkoittaa eri asioita, riippuen asennuksesta.
Onnistuiko uudelleenkoodaus? Kirjoitat vain että mitään ei tapahdu? Siis koodaukseen ei tule kuittausta vaiko ei tapahdu mitään kun koittaa sen jälkeen laittaa lämmitystä päälle? Tuleeko mikä kuittaus ledillä kun koittaa käynnistää lämmityksen?
Teithän uudelleenkoodauksen oikein? Eli käytit virrat pois ohjainyksiköstä ja parin sekunnin sisään virtojen palauttamisesta painot OFFia kaukosäätimesta? Jos käytit ohjeen mukaan sulaketta irti niin se ei riitä ellei virta ohjainyksikköön ole sen sulakkeen takana - tämä riippuu asennuksesta, mutta olen nähnyt semmoisiakin joissa ohjainyksikölle on oma virta. Siksi itse aina käytän ohjainyksikön liitintä irti virtakatkon varmistamiseksi. Ohjainyksikkö kun yleensä on kojelaudan sisässä käden ulottuvilla - jälkiasennetuissa siis. Tehdasasennetuissa onnistuu koodaus VAG-Comilla.
Niin ja onhan antenni kiinni ohjainyksikössä? Onhan ohjainyksikössä virta?
Joskus on tullut vastaan kaukosäädin joka on ollut rikki niin että koodaus onnistuu ja kaukosäädin kuittaa aivan kuten lämmitys olisi käynnistynyt, mutta ei koskaan käynnistä lämmitystä. Tuolloin kun vaihdoin kaukosäätimen toiseen yksilöön niin alkoi homma toimia.
Koodauksesta ei tullut mielestäni mitään kuittausta, sama meininki tuon oranssin valon kanssa.
On tuo punainen eri väri.
Ja siis mitään muuta ei saa tuota ohjainta vilkuttamaan kuin tuota oranssia. Poislukien nuo asetushommat eli molempien nappien yhtäaikaa painamisjutut toimii juuri niinkuin ohjeessa.
Ja auto on Golf V 1,6 FSI. Ilmeisesti jälkiasennus suomessa, huoltokirjassa on tarra jossa härvelin tiedot ja konehuoneen johtohässäkkä ei ole sen näkönen että tehtaalta lähtiessä olis sillälailla.
Luulen että nolaantu ohjausyksikkö koska autossa oleva kelloajastin nollaantui sulakkeen irrottamisen yhteydessä. (kello tms.)
Juuri noin tein uudelleenkoodaukksen kuin ohjeessa.
Käyn vielä kokeilemassa koodausta uudelleen.
Koodaushan tarvitsee tehdä aina uudelleen jokaisen ohjaimen patterinirroituksen jälkeen?
On tuo punainen eri väri.
Ja siis mitään muuta ei saa tuota ohjainta vilkuttamaan kuin tuota oranssia. Poislukien nuo asetushommat eli molempien nappien yhtäaikaa painamisjutut toimii juuri niinkuin ohjeessa.
Ja auto on Golf V 1,6 FSI. Ilmeisesti jälkiasennus suomessa, huoltokirjassa on tarra jossa härvelin tiedot ja konehuoneen johtohässäkkä ei ole sen näkönen että tehtaalta lähtiessä olis sillälailla.
Luulen että nolaantu ohjausyksikkö koska autossa oleva kelloajastin nollaantui sulakkeen irrottamisen yhteydessä. (kello tms.)
Juuri noin tein uudelleenkoodaukksen kuin ohjeessa.
Käyn vielä kokeilemassa koodausta uudelleen.
Koodaushan tarvitsee tehdä aina uudelleen jokaisen ohjaimen patterinirroituksen jälkeen?
Koittaisin vielä sitä ohjainyksikön piuhan irroitusta varmuuden vuoksi. Olen tosiaan nähnyt asennuksia joissa sähköt ovat tulleet kellolle ja kaukosäätimien ohjainyksikölle erikseen.
En ole ainakaan aiemmin joutunut koodaamaan uusiksi T91 kaukosäädintä jos siihen pariston vaihdoin. Voi olla rikki se T91 jollei toimi oikein. Ei olisi ensimmäinen joka hajoaa :)
En ole ainakaan aiemmin joutunut koodaamaan uusiksi T91 kaukosäädintä jos siihen pariston vaihdoin. Voi olla rikki se T91 jollei toimi oikein. Ei olisi ensimmäinen joka hajoaa :)
VW logolla oleva T91 on muutoin sama kuin Webaston T91, mutta VW:n mallilla ei voi muuttaa tuuletus/lämmitystilaa tai lämmitysaikaa - lisäksi ledit ovat eri väriset ja ledi ei jää vilkkumaan lämmityksen 'tiedoksi'. Tavallaan VW:n malli on 'riisuttu', mutta toisaalta se kuluttaa vähemmän paristoa kun ledit ei turhaan vilkuttele ja toisaalta se kertoo jos polttoaine on lopussa yms.
Jos kaukosäätimien ohjainyksikkö on tehtaalta tullut niin siinä ei ole erillistä sulaketta jolla tehdä tuo uudelleen ohjelmointi. Ohjelmoinnin voi tehdä testerillä tai tuolla virrat pois ja takaisin idealla ottamalla ohjainyksikön piuhan irti.
Jos kaukosäätimien ohjainyksikkö on tehtaalta tullut niin siinä ei ole erillistä sulaketta jolla tehdä tuo uudelleen ohjelmointi. Ohjelmoinnin voi tehdä testerillä tai tuolla virrat pois ja takaisin idealla ottamalla ohjainyksikön piuhan irti.
Onko autossa kuitenkin tehtaan asentama Webasto?
Joku hämärä muistikuva minulla on siitä, että sen tuuletustilan saisi jollain johto kikkailulla pois. Tai testerilläkin se voi onnistua, jos Webasto on tehtaan asentama. Itsellä ei ole tuosta kokemusta kun on aina ollut kellosarja millä muutella tuota tilaa.
Joku hämärä muistikuva minulla on siitä, että sen tuuletustilan saisi jollain johto kikkailulla pois. Tai testerilläkin se voi onnistua, jos Webasto on tehtaan asentama. Itsellä ei ole tuosta kokemusta kun on aina ollut kellosarja millä muutella tuota tilaa.
VW logolliset kaukosäätimet eivät aina toimi jälkiasennussarjan kanssa.
Itsellä kävi näin Multivanin kanssa, joten vaihdoin kaukosäätimen Webaston T91:ksi ja asennus toimi ongelmitta - ainoastaan kaukosäädin muuttui toiseksi.
Toisaalta paku T5:ssa tuo sama VW:n kaukosäädin toimi ongelmitta jälkiasennussarjan rinnalla. Multivan oli vm-05 ja paku vm-07 - tiedä sitten oliko ero tuossa.
Itsellä kävi näin Multivanin kanssa, joten vaihdoin kaukosäätimen Webaston T91:ksi ja asennus toimi ongelmitta - ainoastaan kaukosäädin muuttui toiseksi.
Toisaalta paku T5:ssa tuo sama VW:n kaukosäädin toimi ongelmitta jälkiasennussarjan rinnalla. Multivan oli vm-05 ja paku vm-07 - tiedä sitten oliko ero tuossa.
Tuo W-BUS on jännä juttu. Mulla on Calissa Airtopille VW:n alkuperäinen Telestart T90. Kaivoin T90:n vastaanottimen esiin kuskin jalkatilasta ja kokeilin kytkeä sen W-BUSin Thermotopin kellon (1533) rinnalle. Tuo orkkis-Telestart ei osaa komentaa Thermotoppia päälle mutta osaa kyllä komentaa sen pois päältä. Löysin SourceForgesta vähän tietoa W-BUSista, mm. tällaisen wbtool- ohjelman jonka helppi kertonee syyn (-S,-P) miksei ThermoTop starttaa:
>wbtool.exe
usage: wbtool [options]
-i print info
-e scan error codes
-d delete error codes
-D serial port device
-m monitor scan sensors
-t n test subsystem n (1..15)
Known subsystems: CF=1 FP=2(freq) GP=3 CP=4 VF=5 SV=9 FPW=15
-T tim Use time tim for the test
-v value Use value as Frequency or percent
-s turn off heater
-S turn on supplemental heater
-P turn on park heater
-V turn on ventilation
Onnistuisikohan opettaa orkkis-Telestartin puhumaan Thermotoppia. Tai sitten Thermotopin ymmärtämään Orkkis-Telestarttia... ;) VAG-COM?
Mainittakoon vielä että 1533 ilmestyi autoon Kahan jälkiasennus- C-Kitin mukana. Thermotop on siis moottoriwebasto ja Airtop lämmittää pelkästään sisätiloja.
>wbtool.exe
usage: wbtool [options]
-i print info
-e scan error codes
-d delete error codes
-D serial port device
-m monitor scan sensors
-t n test subsystem n (1..15)
Known subsystems: CF=1 FP=2(freq) GP=3 CP=4 VF=5 SV=9 FPW=15
-T tim Use time tim for the test
-v value Use value as Frequency or percent
-s turn off heater
-S turn on supplemental heater
-P turn on park heater
-V turn on ventilation
Onnistuisikohan opettaa orkkis-Telestartin puhumaan Thermotoppia. Tai sitten Thermotopin ymmärtämään Orkkis-Telestarttia... ;) VAG-COM?
Mainittakoon vielä että 1533 ilmestyi autoon Kahan jälkiasennus- C-Kitin mukana. Thermotop on siis moottoriwebasto ja Airtop lämmittää pelkästään sisätiloja.
Jatketaanpa wanhaa ketjua.
Eli tilanne seuraavanlainen: alla Passat 3C vm. 2006. Saksan tuonti, autossa tehdasasennettu webasto/eberi kaukosäädöllä. Ongelma on se, että kaukosäädin on nyt ilmeisesti tullut tiensä päähän; alkutalvesta toimi vielä loistavasti ja webasto lähti hyrräämään vaikka kaukosäätimen ja auton väliin jäi kokonainen kerrostalo. Nyttemmin kaukosäätimen kanssa joutuu menemään käytännössä auton viereen, jos haluaa saada lämmittimen sillä päälle. Paristot on vaihdettu ja kaukosäädin "koodattu" sen jälkeen uudelleen - ei apua ongelmaan.
Olenkin siirtynyt käyttämään ajotietokoneesta löytyvää kelloa.
Ymmärsin ketjuja lukemalla, että ko. vaiva ei ole mitenkään harvinainen noiden kaukosäätimien kanssa. Ebaysta bongasin, että uusia kaukosäätimiä saa ostettua esim. Briteistä n. 50 punnalla.
Ymmärtääkseni nykyinen kaukosäädin on mallia T90. Alla kuva omasta kaukosäätimestäni:
Ebayssa myytävät T90-kaukosäätimet ovat kuitenkin tyypillisesti tämännäköisiä:
Sitten kysymys:
Onnistuuko tuon erinäköisen kaukosäätimen parittaminen nykyisen lämmittimen kanssa?
Eli tilanne seuraavanlainen: alla Passat 3C vm. 2006. Saksan tuonti, autossa tehdasasennettu webasto/eberi kaukosäädöllä. Ongelma on se, että kaukosäädin on nyt ilmeisesti tullut tiensä päähän; alkutalvesta toimi vielä loistavasti ja webasto lähti hyrräämään vaikka kaukosäätimen ja auton väliin jäi kokonainen kerrostalo. Nyttemmin kaukosäätimen kanssa joutuu menemään käytännössä auton viereen, jos haluaa saada lämmittimen sillä päälle. Paristot on vaihdettu ja kaukosäädin "koodattu" sen jälkeen uudelleen - ei apua ongelmaan.
Olenkin siirtynyt käyttämään ajotietokoneesta löytyvää kelloa.
Ymmärsin ketjuja lukemalla, että ko. vaiva ei ole mitenkään harvinainen noiden kaukosäätimien kanssa. Ebaysta bongasin, että uusia kaukosäätimiä saa ostettua esim. Briteistä n. 50 punnalla.
Ymmärtääkseni nykyinen kaukosäädin on mallia T90. Alla kuva omasta kaukosäätimestäni:
Ebayssa myytävät T90-kaukosäätimet ovat kuitenkin tyypillisesti tämännäköisiä:

Sitten kysymys:
Onnistuuko tuon erinäköisen kaukosäätimen parittaminen nykyisen lämmittimen kanssa?
http://viewitem.eim.ebay.fi/Org_VW_Weba ... 32873/item
en tiedä sopiiko mutta ompahan ainakin lähempänä ulkonäöltään...
en tiedä sopiiko mutta ompahan ainakin lähempänä ulkonäöltään...
Kyllähän Ebaystä löytyy ihan 1:1 vastaavannäköinen kaukosäätimiäkin *klik* , mutta jos tuonmallisessa kaukosäätimessä on ihan jotain perustavanlaatuista vikaa, mikä rikkoo kaukosäätimen normaalin käytön myötä, niin eihän sitä viitsisi "viallista" ostaa.
T91 yleensä toimii T90 korvaajana - ainakin tehtaan kilkkeissä. Audin versiot käsittääkseni myös. T90:iä löytyy eBaystä myös kuten tuossa mainittiin jo.
Itsellä jää Superbistä yli (myyn sen 'vain' yhdellä kaukosäätimellä) kaukosäädin joka on ilman logoa ts. logo on hukkunut siitä. On tuota VW:n T91:stä vastaava mutta on ollut Skodan logolla.
Voin tuosta luopua sopivaa korvausta vastaan :)
Itsellä jää Superbistä yli (myyn sen 'vain' yhdellä kaukosäätimellä) kaukosäädin joka on ilman logoa ts. logo on hukkunut siitä. On tuota VW:n T91:stä vastaava mutta on ollut Skodan logolla.
Voin tuosta luopua sopivaa korvausta vastaan :)
Nyt on tuo alemman kuvan kaukosäädin ostettu ja saatu postista.
Mistäköhän tuota Webaston sulaketta voisi etsiä? Jotta kaukosäätimen saa paritettua, niin ohjeiden mukaan pitäisi irroittaa Webaston 1 A:n sulake (ohjausvirta?) vähintään 5 sek ajaksi. Katsoin käyttöohjekirjasta ja sieltä löytyy useampikin paikka lisälämmittimen sulakkeelle. Autossani (VW Passat 3C, 2006) noista sulakepaikoista oli kuitenkin vain yhdessä sulake - arvoltaan 20 A.
Tuon sulakkeen irroittamalla kyllä estää Webaston käyntiinlähdön, kun Climatronicista yrittää nappia painaa, mutta liekö tuo kuitenkaan oikea sulake, koska on arvoltaan väärä, enkä toisaalta onnistu kaukosäädintä parittamaan, vaikka sulake ollut irti (ja perään 5 sek sisällä kiinnittämisestä kaukosäätimestä OFF).
Eli onko tehdasasennetulla Webastolla joku oma kätkönsä tuolle 1 A sulakkeelle?
Mistäköhän tuota Webaston sulaketta voisi etsiä? Jotta kaukosäätimen saa paritettua, niin ohjeiden mukaan pitäisi irroittaa Webaston 1 A:n sulake (ohjausvirta?) vähintään 5 sek ajaksi. Katsoin käyttöohjekirjasta ja sieltä löytyy useampikin paikka lisälämmittimen sulakkeelle. Autossani (VW Passat 3C, 2006) noista sulakepaikoista oli kuitenkin vain yhdessä sulake - arvoltaan 20 A.
Tuon sulakkeen irroittamalla kyllä estää Webaston käyntiinlähdön, kun Climatronicista yrittää nappia painaa, mutta liekö tuo kuitenkaan oikea sulake, koska on arvoltaan väärä, enkä toisaalta onnistu kaukosäädintä parittamaan, vaikka sulake ollut irti (ja perään 5 sek sisällä kiinnittämisestä kaukosäätimestä OFF).
Eli onko tehdasasennetulla Webastolla joku oma kätkönsä tuolle 1 A sulakkeelle?
Kävin kaikki vähänkään lämmitykseen tai Climatroniciin liittyvät sulakkeet läpi, mutta mikään ei tuntunut toimivan.
Heittäkääs joku Passatin omistaja kommenttia, että mikä sulake tuon kaken parittamiseksi pitää irroittaa?
EDIT: Suoli24:ssä joku paininut saman ongelman kanssa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8495834 Minulla on peräkontissa tuo erillinen akku - pitääkin kokeilla irroittaa sieltä tuo sulake tai kaapelikenkä.
Heittäkääs joku Passatin omistaja kommenttia, että mikä sulake tuon kaken parittamiseksi pitää irroittaa?
EDIT: Suoli24:ssä joku paininut saman ongelman kanssa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8495834 Minulla on peräkontissa tuo erillinen akku - pitääkin kokeilla irroittaa sieltä tuo sulake tai kaapelikenkä.
Jollet löydä sulaketta niin tee kuten tuolla Suoli24:ssä neuvottiin eli ota se ohjainlaite virrattomaksi ja kun palautat siihen virrat niin paina OFF kaukosäätimestä.
Ohjainlaite lienee Passatissa samalla puolen siellä takaluukun lokasuojan verhoilun sisässä kuin se toinen akku.
Nuo sulakkeen paikat vaihtelee eri vuosimalleissa jne. joten ei tuohon voi antaa välttämättä mitään yleistä ohjetta. Itse olen joka autosta itse löytänyt sulakkeen kyllä ihan sen sulakekaavion avulla - etsii ensin sen lämppärin symbolin (sama kuin climatronicin napissa) ja sitten katsoo mikä niistä on pienin. Monessa on lämmityssymbolin lisäksi hiutale tms. kertomassa vielä että on kyse tuosta.
Ohjainlaite lienee Passatissa samalla puolen siellä takaluukun lokasuojan verhoilun sisässä kuin se toinen akku.
Nuo sulakkeen paikat vaihtelee eri vuosimalleissa jne. joten ei tuohon voi antaa välttämättä mitään yleistä ohjetta. Itse olen joka autosta itse löytänyt sulakkeen kyllä ihan sen sulakekaavion avulla - etsii ensin sen lämppärin symbolin (sama kuin climatronicin napissa) ja sitten katsoo mikä niistä on pienin. Monessa on lämmityssymbolin lisäksi hiutale tms. kertomassa vielä että on kyse tuosta.
Passatin ohjeläpysköissä ei ole sulakkeilla kuvakkeita. Kaikki "Lisälämmitin" tai "Climatronic" -liitännäiset sulakkeet kävin läpi, mutta ei onnistunut.
Eilen testasin hommaa irroittamalla peräkontin akun pääsulakkeen (60A), mutta eipä tuo kaukosäätimen paritus onnistunut tuollakaan tavalla. Pitääköhän tässä kohta alkaa uskoa, ettei tuo T91-kaukosäädin pariudu ollenkaan nykyisen lämmittimen kanssa.
Eilen testasin hommaa irroittamalla peräkontin akun pääsulakkeen (60A), mutta eipä tuo kaukosäätimen paritus onnistunut tuollakaan tavalla. Pitääköhän tässä kohta alkaa uskoa, ettei tuo T91-kaukosäädin pariudu ollenkaan nykyisen lämmittimen kanssa.
Yleensä pitää ottaa pääakku irti jotta ohjainlaitteet pimenevät. Superbissä tuo sulake taisi olla '16 Ilmastointilaite' - sulakekaaviossa joka ei ole ohjekirjassa on noita symboleita.
Toimiiko paritus tuolla alkuperäisellä? Eli löydät sen oikean sulakkeen kun kikkailet sillä alkuperäisellä. Paritus tai lämmitys epäonnistuu kun oikea sulake on irti.
Yleensä itse ole huomannut että parittaminen onnistuu uudemmillakin kaukosäätimillä, mutta itse lämmityksen aloitus sitten voi epäonnistua jos ohjainlaite ei tunnista kaukosäätimen komentoja.
Toimiiko paritus tuolla alkuperäisellä? Eli löydät sen oikean sulakkeen kun kikkailet sillä alkuperäisellä. Paritus tai lämmitys epäonnistuu kun oikea sulake on irti.
Yleensä itse ole huomannut että parittaminen onnistuu uudemmillakin kaukosäätimillä, mutta itse lämmityksen aloitus sitten voi epäonnistua jos ohjainlaite ei tunnista kaukosäätimen komentoja.
En tiedä tuosta alkuperäisestä, kun sen kantomatka on nyttemmin lyhentynyt niin pieneksi, että pitää olla auton vieressä, eikä sekään välttämättä auta.
Mä luulen että seuraavaksi testaan vielä sitä, että otan molemmat akut irti ja testaan paritusta sitten vielä sen jälkeen.
Mitähän kaikkea tuosta nollautuu, kun akun irrottaa? Edellinen auto oli 90-luvun puolelta ja siinä riitti, kun tallensi radiokanavat uudestaan, jos sattui irrottamaan akun :)
Mä luulen että seuraavaksi testaan vielä sitä, että otan molemmat akut irti ja testaan paritusta sitten vielä sen jälkeen.
Mitähän kaikkea tuosta nollautuu, kun akun irrottaa? Edellinen auto oli 90-luvun puolelta ja siinä riitti, kun tallensi radiokanavat uudestaan, jos sattui irrottamaan akun :)
Omat kokemukset T90 vikaantuessa:
Telestart T90 kauko-ohjaimen tilalle löytyi Puolasta T91 VW-logolla varustettu kauko-ohjain ja pelittää hyvin. Kauko-ohjaimen opetusta varten tarvitsee ottaa sulaketaulusta vasemmasta alalaidasta 5 amppeerin sulake nro 22 irti ja heti takaisinlaiton jälkeen painaa OFF nappulaa kauko-ohjaimesta.
VW Touran vm. 2006 tehdaswebasto:
Webaston radiovastaanotin 4F0 909 509 Telestart T90
Kauko-ohjain 3D0 963 511B
Kauko-ohjaimen korvaava T91 tilattu Puolasta:
http://www.carsystems.pl/volkswagen-web ... id265.html
(En ole aivan varma kumman T91 vai T91R kauko-ohjaimen lähettivät minulle, sillä pyysin lähettämään tuolle vastaanottimen numeroa vastaavan!)
Telestart T90 kauko-ohjaimen tilalle löytyi Puolasta T91 VW-logolla varustettu kauko-ohjain ja pelittää hyvin. Kauko-ohjaimen opetusta varten tarvitsee ottaa sulaketaulusta vasemmasta alalaidasta 5 amppeerin sulake nro 22 irti ja heti takaisinlaiton jälkeen painaa OFF nappulaa kauko-ohjaimesta.
VW Touran vm. 2006 tehdaswebasto:
Webaston radiovastaanotin 4F0 909 509 Telestart T90
Kauko-ohjain 3D0 963 511B
Kauko-ohjaimen korvaava T91 tilattu Puolasta:
http://www.carsystems.pl/volkswagen-web ... id265.html
(En ole aivan varma kumman T91 vai T91R kauko-ohjaimen lähettivät minulle, sillä pyysin lähettämään tuolle vastaanottimen numeroa vastaavan!)
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
No minun puolan kuitissa lukee Telestart T91, mutta en ole varma etteikö kyseessä voisi olla myös T91R
http://www.carsystems.pl/volkswagen-web ... id264.html
Tein tilauksen tuosta T91 versiosta, mutta pyysin heitä varmistamaan, että lähettävät kuitenkin vastaanotintani vastaavan kaken, eli silloin tuo T91R voi myös olla se minkä toimittivat. En ole avannut patterikoteloa kakesta ja katsonut millä koodilla se on.
http://www.carsystems.pl/volkswagen-web ... id264.html
Tein tilauksen tuosta T91 versiosta, mutta pyysin heitä varmistamaan, että lähettävät kuitenkin vastaanotintani vastaavan kaken, eli silloin tuo T91R voi myös olla se minkä toimittivat. En ole avannut patterikoteloa kakesta ja katsonut millä koodilla se on.
Sain vastauksen Puolan tilauksestani, ja tosiaan Telestart T90 korvaava kauko-ohjain on tämä T91R:
http://www.carsystems.pl/vw-webasto-tel ... id762.html
http://www.carsystems.pl/vw-webasto-tel ... id762.html
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa