IL: Kosminen terästappi vähentää kulutusta
Valvoja: ffp jäsenet
IL: Kosminen terästappi vähentää kulutusta
Mistäs nyt tuulee? Eikä ole edes huhtikuun ensimmäinen päivä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2009093010296327_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2009093010296327_au.shtml
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voi tsiisus!! Siinä taas tehdään oikein tiedettä:
Jos tuollaista pitää lautasen alla niin laihtuukohan sitä?
asennettiin toimittajan oman Ford Focus 1.6 -bensiiniauton polttoainetankkiin.
Miten se on ehtinyt vaikuttaa koko säiliöön?Vaikutus ajoon oli välitön.
Paljonkohan oli mitattu teho ennen ja jälkeen...Jälleen teho lisääntyi.
Ja noissa ei mittaukset ryömi, ei tarvitse ikinä kalibroida, eikä lukema heittele muutenkaan ollenkaan?saman mittauslaiteen antura jolla auto oli katsastettu viime helmikuussa
Otantahan onkin jo melko kattava.Kontrollin vuoksi vastaava palikka asennettiin pari viikkoa sitten myös kahteen muuhun henkilöautoon.
Tuohan onkin helppo arvioida jos ei mittaa.Vuosimallin 2005 Ford Fiesta 2.0 ST:n omistaja puolestaan arvioi kulutuksen alentuneen noin kahdella desilitralla.
Millä?Passatin omistaja todisti myös selvästä tehon lisäyksestä.
Jos tuollaista pitää lautasen alla niin laihtuukohan sitä?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kun lisätään vielä tuo vehkeen kanssa alkaa auto varmaan jo tuottamaan polttoainetta...
Tän täytyy olla hupijuttu. Toivon ihan toimittajan itsensä kannalta sitä.
Näissä bensansäästäjissä, hirvipilleissä, magneeteissa ja muissa ekomussukoissa näyttää olevan 10 vuoden kiertokulku. Aina 10 vuoden välein tulee samat "UUTUUDET" uudestaan markkinoille.
Kai näitä joku raukka ostaa. Ei niitä muuten tehtäis.
Näissä bensansäästäjissä, hirvipilleissä, magneeteissa ja muissa ekomussukoissa näyttää olevan 10 vuoden kiertokulku. Aina 10 vuoden välein tulee samat "UUTUUDET" uudestaan markkinoille.
Kai näitä joku raukka ostaa. Ei niitä muuten tehtäis.
Klonkswaagenin linkistä tule mieleen tää http://www.ianai.net/jokes/bubble.swf :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitä tuo Arthur Weasley tuossa lehden artikkelissa tekee? :D
Tuolla valmistajan sivuilla on lisää vakuuttavia faktoja:
Näyttääkö tuolla videoissa että kaasuvivuston liikemäärä olisi eri:
Tuolla valmistajan sivuilla on lisää vakuuttavia faktoja:
Miten polttoainaan puristuskestävyyttä voidaan nostaa muuten kuin kemiallisesti?Moottorit jotka normaalisti vaativat 98 oktaanista bensiiniä, pystyvät käyttämään 95 oktaanista
Eikö pakokaasun määrä ole vakio poltetun polttoaineen suhteen?Parempi palaminen tuottaa vähemmän pakokaasuja
Miksi mun imusarjassa olisi hiiliä?Imusarjat puhdistuvat hiilestä
Eikö tuokin ole ihan palokaasujen kemiaa joka ei kosmisella metallilla muutu?Pienempi hiilituotanto pitää moottoriöljyn puhtaampana
Eikö moottori lähde käyntiin samalla tavalla käyntiin normipolttoaineella? Starttiahan ei juuri tarvita kun ensimmäinen sytytys tapahtuu.Helpompi käynnistämien – Koska polttoaine palaa paremmin
Ei olisi uskonut että valmistaja on tutkinut kaikki maailman moottorit!Kaikki lyijyllistä polttoainetta käyttävät moottorit pystyvät toimimaan lyijyttömällä polttoaineella
Vaikutussäde on ilmeisen pitkä jos polttoaineputkessa laite vaikuttaa säiliön polttoaineeseen.Polttoaine ei pilaannu pitkässäkään säilytyksessä !
Tuo siis ehdottomasti Golf TDIe:hen niin kulutus on sen jälkeen ehkä jopa alle kolmen litran satasella?Kuinka paljon polttoainetta voi säästää?
Riippuu mottorista. Uusissa Saksalaisissa moottoreissa säästö on n. 10%.
Eikös tuo toimittajakin jo todennut päinvastaista?Paras tulos saavutetaan asentamalla suoraan tankkiin !
Näyttääkö tuolla videoissa että kaasuvivuston liikemäärä olisi eri:
Laitoin mailia tolle Petri Eloheimolle eli jutun kirjoittajalle kun rupes toi juttu niin naurattamaan...
"Moi.
Oli pakko lähestyä sähköpostilla liittyen juttuun minkä teit 30.9.2009
aiheena
"Kosminen terästappi vähentää kulutusta"
Haluaisin tietää millä tapaa tehon lisäyksen totesitte tapahtuneen?
käytettiinkö mitää testin autoa moottori dynamometrillä ennen/jälkeen?
Olisi kiinnostava kuulla tai oikeestaan nähdä jotain oikeata faktaa
liittyen tapin vaikutuksiin.. lähinnä luulen että jos tehtäisiin ns.
sokko testi autolla ajamalla ilman tappia ja tapin kanssa niin epäilen
vahvasti että eroa on.. Tuo tehon lisäys juttu häirtsee niin paljon
että jos siitä ei ole faktaa niin lupaudun kyllä maksamaan mittauksen
jos tuloksessa on eroa ilman ja kanssa, paikkana voisin ehdottaa esimerkiksi Tuning
World Oy Nummelassa
- Eikka W"
Ja vastausta kysymykseen... :D
"Tervehdys,
Ja kiitos asiallisesta vastauksesta.
Kulkevuuseron havaitsee omassa autossa ilman dynamometriäkin. Potkua tulee yksinkertaisesti sen verran enemmän alakierroksilla. Kaksi muuta testaajaa havaitsi saman. En väitä että se toimisi SAMOIN kaikissa autoissa, mutta näissä kolmessa toimi.
Dynamometri on mahdollisen jatkojutun paikka.
Petri E"
Juu juu... no pakkohan se on sitten uskoa.. mistähän noita voi tilata? :D
"Moi.
Oli pakko lähestyä sähköpostilla liittyen juttuun minkä teit 30.9.2009
aiheena
"Kosminen terästappi vähentää kulutusta"
Haluaisin tietää millä tapaa tehon lisäyksen totesitte tapahtuneen?
käytettiinkö mitää testin autoa moottori dynamometrillä ennen/jälkeen?
Olisi kiinnostava kuulla tai oikeestaan nähdä jotain oikeata faktaa
liittyen tapin vaikutuksiin.. lähinnä luulen että jos tehtäisiin ns.
sokko testi autolla ajamalla ilman tappia ja tapin kanssa niin epäilen
vahvasti että eroa on.. Tuo tehon lisäys juttu häirtsee niin paljon
että jos siitä ei ole faktaa niin lupaudun kyllä maksamaan mittauksen
jos tuloksessa on eroa ilman ja kanssa, paikkana voisin ehdottaa esimerkiksi Tuning
World Oy Nummelassa
- Eikka W"
Ja vastausta kysymykseen... :D
"Tervehdys,
Ja kiitos asiallisesta vastauksesta.
Kulkevuuseron havaitsee omassa autossa ilman dynamometriäkin. Potkua tulee yksinkertaisesti sen verran enemmän alakierroksilla. Kaksi muuta testaajaa havaitsi saman. En väitä että se toimisi SAMOIN kaikissa autoissa, mutta näissä kolmessa toimi.
Dynamometri on mahdollisen jatkojutun paikka.
Petri E"
Juu juu... no pakkohan se on sitten uskoa.. mistähän noita voi tilata? :D
Viimeksi muokannut Eicca_, 5.1.2012 8:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihme juttu,
öljyn säästäjä asennetaan polttoaine linjaan, mutta tehoaa vain linjoihin joihin aine tulee
alle 8000L säiliöstä. Ihme vekotin kun tunnustelee säiliön koonkin.
Vissiin ei kannata tilata noita työmaalle kun tankeissa on raskasta sellaiset 2500 kuutiota jemeksessä talven varalle.
Vai pitäisköhän noita sitten pudotella vaan tarpeeksi monta kappaletta säiliöön? Jos kerta Ford tarvitsee kaksi, niin montakohan tarvii tilata? Kestääkö kattilat jos teho vaan lisääntyy koko ajan?
"
Öljylämmitysjärjestelmät , tehosta palamisprosessia:
Asenna BIO-ENERGINEN ÖLJYSÄÄSTÄJÄ mihin tahansa polttoaineputkeen/johtoon. Voit käyttää sitä kaikenkokoisissa tankeissa max. (8000 litraa).
"
öljyn säästäjä asennetaan polttoaine linjaan, mutta tehoaa vain linjoihin joihin aine tulee
alle 8000L säiliöstä. Ihme vekotin kun tunnustelee säiliön koonkin.
Vissiin ei kannata tilata noita työmaalle kun tankeissa on raskasta sellaiset 2500 kuutiota jemeksessä talven varalle.
Vai pitäisköhän noita sitten pudotella vaan tarpeeksi monta kappaletta säiliöön? Jos kerta Ford tarvitsee kaksi, niin montakohan tarvii tilata? Kestääkö kattilat jos teho vaan lisääntyy koko ajan?
"
Öljylämmitysjärjestelmät , tehosta palamisprosessia:
Asenna BIO-ENERGINEN ÖLJYSÄÄSTÄJÄ mihin tahansa polttoaineputkeen/johtoon. Voit käyttää sitä kaikenkokoisissa tankeissa max. (8000 litraa).
"
Ompas toimittaja herkkänä, viitaten Jusux:n viestiin, sitäpaitsi hän on saanut pilkun ihmeelliseen kohti omassa viestissään, ollakseen henkilö joka tekee työtä tekstin ja suomenkielen kanssa.
Juttuvinkki Starttiin ja Puskuriin (vieläköhän se tulee) ja muihin autoalan ohjelmiin. TM ja Tuulilasi tuskin vaivautuvat :D
Juttuvinkki Starttiin ja Puskuriin (vieläköhän se tulee) ja muihin autoalan ohjelmiin. TM ja Tuulilasi tuskin vaivautuvat :D
Tuohan on jokaisen "Pisarallapisimmälle-TDI-kuskin" Must-have-ostos :)
Onhan näitä samantyylisiä tuotteita ollut ennenkin, mm. ne polttoaineletkun ympärille laitettavat magneetit jotka muokkaa ionit ja freonit tjsp paremmin kohdalleen, kulutus tippuu litratolkulla ja 1.3 kakkiksesta tulee GTi:n tappaja :) Itseasiassa kokeilinkin semmoista aikoinaan kun ilmaiseksi sain, ei se ainakaan 200D Mersussa vaikuttanut mitään. Ei kulutukseen eikä tehoihin :D
Täyttä paskaa. Kai siinä kaasujalkakin kevenee kun tappi on tankissa :)
Onhan näitä samantyylisiä tuotteita ollut ennenkin, mm. ne polttoaineletkun ympärille laitettavat magneetit jotka muokkaa ionit ja freonit tjsp paremmin kohdalleen, kulutus tippuu litratolkulla ja 1.3 kakkiksesta tulee GTi:n tappaja :) Itseasiassa kokeilinkin semmoista aikoinaan kun ilmaiseksi sain, ei se ainakaan 200D Mersussa vaikuttanut mitään. Ei kulutukseen eikä tehoihin :D
Täyttä paskaa. Kai siinä kaasujalkakin kevenee kun tappi on tankissa :)
Nää ihme tapit ja magneetit on kyllä aivan loistavia keksintöjä.. saa nauraa aina näille. Tossa muutama vuosi takaperin edellisessä firmassa ollessa sai hieman kans nauraa kun olin nimeltämainitsemattomassa firmassa (RUUKKI OY) käymässä huoltoja hommia tekemässä niin sinne oli ostettu markka aikana 45000mk edestä (suunnilleen lihalaatikollinen) niitä eco-magneetti palikoita öljy-lämmistys putkien ympärille :D myöhemmin ne otettiin pois ja me käytettiin siinä verstaalla niitä kaiken maailman muistilappujen ripustamisessa työkaluvaunun kylkeen missä niistä oli varmaan suurin hyöty :D
Mä veikkaan että tuon vaikutukset ovat lähinnä psykologisia. Jos oikein kovasti uskoo niin kyllä sitä voimaa voi helposti tulla lisää. Varsinkin kun sitä "testataan" pers-dynolla.
Jos sitä kuvittelee myös kulutuksen tippuneen ihmekapselin jälkeen niin ehkä sitä alitajuntaisesti ajaa jotenkin ekologisemmin jotta saa sen 0.2 litraa / 100km tiputettua keskikulutuksesta.
Jos sitä kuvittelee myös kulutuksen tippuneen ihmekapselin jälkeen niin ehkä sitä alitajuntaisesti ajaa jotenkin ekologisemmin jotta saa sen 0.2 litraa / 100km tiputettua keskikulutuksesta.
Siihenhän ne kaikki taitavat perustua. Pitäisi tehdä sokkotesti, osalle saman näköisiä eri aineesta tehtyjä tappeja ja osalle oikeita :D Jos joku halpa vippaskonsti kulutuksen vähentämiseksi olisi keksitty, niin eiköhän se olisi vakiona kaikissa autoissa.
Täytyy oikein ihmetellä, miten alas iltapäivälehtien kirjoittelu voi vajota. Luulin että pohja olisi saavutettu jo ajat sitten...
Täytyy oikein ihmetellä, miten alas iltapäivälehtien kirjoittelu voi vajota. Luulin että pohja olisi saavutettu jo ajat sitten...
Itsekin lähestyin herra Petri E:tä sähköpostilla viikko sitten. Hilarity ensures.
Myönnän että kirjoitin oman viestini ehkä pienessä laitamyötäisessä ja kieli poskella mutta... silti. :D
Alkuperäinen viesti multa kirjoitti:Terve
Heti aluksi haluan sanoa: NYT VITTU OIKEESTI. Haluaisin tietää onko
sinulla mitään tieteellistä todistuspohjaa kirjoittamasi jutun
"Kosminen terästappi vähentää kulutusta" pohjaksi? Itse
ajoneuvotekniikkaa hyvin tuntevana insinöörinä epäilen hyvin jyrkästi
minkään terästapin vaikutusta yhtään mihinkään. Suurin vaikutus mikä
sillä on ajoneuvon käytökseen on se, että se lisää ajoneuvon massaa ja
saattaa pahimmillaan tukkia polttoainelinjat.
Olet siis käyttänyt autoasi määräaikaiskatsastuksessa jossa on mitattu
pakokaasupäästöt. Se, että hiilivedyn määrä tippuu 9-7:stä
miljoonasosasta 3-4:n miljoonasosaan ei kerro yhtään mitään, kuten ei
myöskään hiilimonoksidiarvojen vaihtelu. Kaikki tuo menee jo
pelkästään mittalaitteen oman virhemarginaalin piikkiin ja siihen että
moottori on kulunut mittausten välillä.
Autosi teho on myös noussut selvästi heti kosmisen jaloterästapin
asentamisen jälkeen. Haluaisin nähdä tästäkin jotain konkreettista
todistusta. Auto olisi pitänyt käyttää dynamometrimittauksessa ennen,
asentamisen jälkeen ja nyt myöhemmin.
Jos kuitenkin myönnettäisiin ihan reilusti että ei tällaisilla
humpuukikeksinnöillä ole mitään oikeaa vaikutusta mihinkään muuhun
kuin "keksijän" lompakkoon. Keltainen lehdistö todistaa (taas kerran)
ammattitaitonsa.
Terveisin Mikko Ristilä
Ja näin vastasi toimittaja kirjoitti:No Vittu, kokeile sitten itse.
Petri E
Myönnän että kirjoitin oman viestini ehkä pienessä laitamyötäisessä ja kieli poskella mutta... silti. :D
Onkohan hänelle tullut kosmisia puheluita asian tiimoilta? :)
jaa, onhan tuolla keskusteluakin http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... p?t=208693
jaa, onhan tuolla keskusteluakin http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... p?t=208693
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vissiin on petrille tullut postia kohtuu hyvin kun rupee noin pinnaa kiristämään.... voisin koittaa ottaa uudestaan yhteyttä ja päästä dynolle petrin kanssa toteamaan sen lisääntyneen ala väännön niin ois silläkin sitten faktaa asiasta niin uskoisitten tekin että sen täytyy toimia kun petrinkin autossa toimi :D :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Missäs lehdessä se oli että hirvipillipaketissa mainostettiin isolla jotain tyyliin VTT:n testaama! ja sitten kun joku vaivautui hakemaan sen testituloksen niin se pilli oli osoittautunut testissä täysin sudeksi tuotteeksi :DKumma mitenkä semmoiseenkin helppoon noin yllättävän moni menee vaikka luulisi jo kaikkien tietävän että koko roska on täyttä peetä.
ette ehkä usko tätä, mutta tilasin kourallisen noita tappeja (samoin myös öljynsäästötappeja). Laitoin ne tuohon pihassa makaavaan Fiat 127 0.9litraiseen bensakoneeseen. Ennen tappien asentamista kulutus oli n. 12l/100 kaupungissa ja tehoa penkissä irtosi 39hp/56nm. Tappien asennuksen jälkeen dynossa irtosi n. 399hp/560nm. Bensa ja öljy lisääntyvät niin paljon tankissa, ettei edes obamalla ole enää varaa ostaa kaikkea mitä yli jää.
Kun lasketaan että 19kpl polttoainetappeja maksoi n.1500e ja 11kpl öljynsäästötappeja 1100e eli yhteensä 2600e ja olen tienannut miljardeja ja miljardeja euroja myymällä ylimääräiset öljyt ja bensat, niin pitäisin tappeja erittäin kannattavina.
Puhumattakaan siitä, kuinka 0.9l vapaasti hengittävä bensaa ja öljyä tuottava 400hp peto on tuonut sponsori tuloja kotiin. Olo on maansa menettäneen maan ostaneella!!
Kun lasketaan että 19kpl polttoainetappeja maksoi n.1500e ja 11kpl öljynsäästötappeja 1100e eli yhteensä 2600e ja olen tienannut miljardeja ja miljardeja euroja myymällä ylimääräiset öljyt ja bensat, niin pitäisin tappeja erittäin kannattavina.
Puhumattakaan siitä, kuinka 0.9l vapaasti hengittävä bensaa ja öljyä tuottava 400hp peto on tuonut sponsori tuloja kotiin. Olo on maansa menettäneen maan ostaneella!!
Hahah, melko hulvatonta juttua taas.
Kaikkea paskaa ne viitsivätkin kirjoittaa lehtiin.
Aivan, toisaalta kannattaisin Petrin miettiä hiukan ennen kun alkaa moista paskaa lehtiin kirjoittamaan.
Kaikkea paskaa ne viitsivätkin kirjoittaa lehtiin.
On saattanut Petrille tipahdella useampiakin viestejä kuin täällä esitetyt, joten ymmärrän kyllä tuon vastauksen siinä mielessä, että selityshalut ja hermot saattaa olla aika vähäiset :D
Aivan, toisaalta kannattaisin Petrin miettiä hiukan ennen kun alkaa moista paskaa lehtiin kirjoittamaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
70-luvulla hirvipillin mainoskampanja oli todella massiivinen ja kauppa kävi kuin häkää. Taisi sen sitten TM teilata ja markkina tyssäsi siihen.
Hirvipilli koki muuten 2000-luvulla renessanssin: joku vuosi sitten jotain vastaavaa tuotetta oli pitkän aikaa kaupan mm. Joensuun Laakkosen varaosatiskillä -en meinannut silmiäni uskoa, kun niitä siellä näin.
Pakkohan noita on jonkun ostaa, kun niitä kerran kannattaa myynnissä pitää: toisin kuin kulutusta vähentävän terästapin, hirvipillin toimivuus on taattu niin kauan kun ei joudu hirven kanssa törmäyskurssille. Loppujen lopuksi tuollaisen tapauksen todennäköisyys on hyvin pieni.
Hirvipilli koki muuten 2000-luvulla renessanssin: joku vuosi sitten jotain vastaavaa tuotetta oli pitkän aikaa kaupan mm. Joensuun Laakkosen varaosatiskillä -en meinannut silmiäni uskoa, kun niitä siellä näin.
Pakkohan noita on jonkun ostaa, kun niitä kerran kannattaa myynnissä pitää: toisin kuin kulutusta vähentävän terästapin, hirvipillin toimivuus on taattu niin kauan kun ei joudu hirven kanssa törmäyskurssille. Loppujen lopuksi tuollaisen tapauksen todennäköisyys on hyvin pieni.
Janne Laakso kirjoitti:Kirjoitit mielenkiintoisen artikkelin "kosmisesta terästapista", joka artikkelisi mukaan pienentää auton polttoaineen kulutusta ja lisää tehoa. Heti alkuun täytyy sanoa että en usko noihin lainkaan. Mielenkiintoista on se, että artikkelin alussa mainitset tuotteen kuulostavan TV-Shop-tuotteelta, mutta kun artikkelin lukee loppuun, tulee sellainen olo, kuin olisi juuri lukenut mainostekstin. Siis sellaisen TV-Shop-tasoisen, eli aika huonon. Haluaisin kysyä yhtä asiaa. Jos tuollainen tappi todella toimii noin hyvin, minkä ihmeen takia sellaista ei asenneta jo tehtaalla kaikkiin maailman autoihin?
Petri E kirjoitti:Saamieni tietojen mukaan tuote on aika tuore, pari vuotta vanha. Pienyrittäjästähän tässä on kyse Itävallan päässäkin. Tottakai yrittävät saada sille eurohyväksynnän, mikä maksaa. Kuulemani mukaan Volvo olisi se auto, johon sitä yritetään hyväksyttää, jos rahat riittävät.
Henkilökohtaisesti totea, ettei ole hauskaa ole tappiperseinen toimittajapelle. Mutta kun tuote kerran toimi kolmessa autossa suunnilleen samoin, niin työn puolesta velvollisuus on siinä tilanteessa kirjoittaa. Varsinaiset tieteelliset testit jätän ilomielin erikoistuneille autolehdille. Me täällä Iltalehdessä keskitymme koeajoihin tavallisen ihmisen silmin - siihen meillä on vuosien rutiini. Jotkut muut saavat puolestaan avata moottorin.
Sori kun tongin ikivanhaa humpuukiketjua mutta pakkohan tää on tänne laittaa.
Löyty sattumalta netistä ST-Motorsilla otettu dynolappu RS-Fabiasta ennen ja jälkeen tän terästapin asennuksen. Jäi vaivaamaan, joku joka tuntee ST-Motorsin sakkia voisi varmistaa onko tässä mitään tolkkua.
http://2.bp.blogspot.com/-i0_H1SngXdA/T ... /fabia.jpg
Taitaa vielä kyllä mahtua marginaaliin eri mittausten välillä.
Löyty sattumalta netistä ST-Motorsilla otettu dynolappu RS-Fabiasta ennen ja jälkeen tän terästapin asennuksen. Jäi vaivaamaan, joku joka tuntee ST-Motorsin sakkia voisi varmistaa onko tässä mitään tolkkua.
http://2.bp.blogspot.com/-i0_H1SngXdA/T ... /fabia.jpg
Taitaa vielä kyllä mahtua marginaaliin eri mittausten välillä.
http://www.gigapower.fi/gigapower.html
onkos se sit tää putiikki, kovati mainostavat 3kk tyytyväisyystakuuta.
melkeen vois kokeilla :) saiskohan rahat takas jos ei toimi.
onkos se sit tää putiikki, kovati mainostavat 3kk tyytyväisyystakuuta.
melkeen vois kokeilla :) saiskohan rahat takas jos ei toimi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa