1.8T passat nykii ja ahdot seilaa?Vaihettu MAF,n75,by bass

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pena78
-
Viestit: 80
Liittynyt: 31.5.2004 21:57

1.8T passat nykii ja ahdot seilaa?Vaihettu MAF,n75,by bass

ViestiKirjoittaja pena78 » 30.9.2009 22:22

Mistä sitä vikaa sitte etitään..?
-99 passat 1.8t aj.210tkm. manuaali..

Autossa on lastu ja pelannu oikein!

Ahdot nousee parhaillaan 0.95 mutta yleensä keikkuu 0.8-0.5 ja silloin myös nykii kuormalla kiihyttäessä..?

Kait ahdot pitäs lastutetussa olla yli baarin,vai?

Tosiaan uusittu maf,by bass ja n75 kaikki vaihettu vähälle aikaa n.2vko. sisään ja paras parannus oli tuo n75 uusiminen muut ei hirveesti vaikuttanu!

Mitään vikakoodia ei tietysti anna perkele!

Onko vihjeitä mitä sitte uusittaan tarkistettaan ja pikaseen apuja muuten menee hermot?

Kylmänä kuuluu joskus nakutusta/siritystä kun vedättää,mistä lie se johtuu mut tulee mielestäni vänkärin puolelta..?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 1.10.2009 10:17

Morjes. Missäs olet lastun laittanu? Mulla kanssa samanlaisia ongelmia mutta johtunee kai siitä kun n75 säätää kokoajan ahtojen määrää niin hankalaa saada sinne se 1 bar.
Mulla siis Motestin lastutus, ja joskus tuntuu puutuneelta.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.10.2009 10:54

Käyttäkää ihan oikeita ohjelmia, eikä mitään pilipali halpis softia niin ehkä alkaa laitteet toimia kunnolla..
Halvalla ei saa hyvää.

pena78
-
Viestit: 80
Liittynyt: 31.5.2004 21:57

ViestiKirjoittaja pena78 » 1.10.2009 12:28

Ei tietoa mikä tai kenen softa tuossa on?

Laitettu varmaanki 2-3omistajaa sitte,mutta Jyväskylässä se on tehty jossain pajassa?

Itse rupean jo epäilemään turbo vikaa tai hukkaportti tms.?!

Tokihan voi johtua nuo nykimiset ja ahto vaivat myös ohjelmasta,eli taidan kokeilla vakio lastulla loppuuko nykiminen ja ahtojen seilaaminen koska onneks tuo vakio lastu löytyy..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.10.2009 13:27

Ahtojen seilaaminen voisi viitata vialliseen hukkaporttin kelloon, hukkaportin läpän löystymiseen tai pakopesän halkeiluun. Itsellä alkoi ahdot katoamaan ja viaksi paljastui täysin sirpaleiksi halkeillut pakopesä, joka lopulta jumitti hukkaportin läpän kokonaan auki...

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 2.10.2009 2:25

Ahtovuoto?

pena78
-
Viestit: 80
Liittynyt: 31.5.2004 21:57

ViestiKirjoittaja pena78 » 4.10.2009 23:09

Mikäs näissä on tyyppi paikka jos ehtii ahto vuotoa?

Ei kyllä mielestäni kovin suhisen ylimäärästä...niiku suhisi tuossa jokin aika mulla ollu A6 tdi missä oli välijäähyn pääty irti!

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 5.10.2009 0:12

Tyyppi paikasta en tiedä. Mutta jos johonkin alkupään letkuun saat rakennettua adapterin, millä työntää paine ilmaa putkiin, niin selviää vuodot.

Niitä ei ajossa kuule.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 5.10.2009 16:17

Kokeile ajaa ilman tankinkorkkia.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 8.10.2009 20:15


VilleP

Audi S2 Avant -96
Lähetetty: 4.10.2009 23:12 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Tyyppi paikasta en tiedä. Mutta jos johonkin alkupään letkuun saat rakennettua adapterin, millä työntää paine ilmaa putkiin, niin selviää vuodot.

Niitä ei ajossa kuule.


"Johonkin alkupään letkuun" on aika epämääräinen käsite, mutta hyvä vinkki joka tapauksessa.

Rakennat testerin alkaen 75mm pvc-adapterista, tarvittavat putket väliin ja loppuun 1/4" NPT-liitin (paineilma-uros). Tiivistät rakennelman esim. epoksilla ja valmis on. Kokonaishinta siinä kympin kummallakin puolella.

Testiin tarviit muovisen viinipullonkorkin kompuran lisäksi. Testeri kiristetään turbon imuputkeen (joka lähtee ilmansuodinkotelolta) ja viinipullonkorkilla tai vastaavalla tukitaan huohotinjärjestelmän aukko turbon imuputkessa (huohotinjärjestelmän kiekonmuotoinen venttiili irti - kiinnittyy metalliseen mustaan huohotinputkeen ja turbon imuputkeen). Sitten ruuvaamaan painetta kompuran bleediltä, varovasti alkaen .2 barista koko ajan kuunnellen. Itellä on vakio-ohjelma ja muutenkin vakioromut, eikä ole tarvinnut irrottaa testin ajaksi vielä lisäksi öljykorkkia, mutta kovemmilla paineilla voi olla tämäkin tarpeen. Älä paineista yli asetetun maksimiahtopaineen.[/quote]


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa