FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Valvoja: ffp jäsenet
FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
16.5.05 päivitettyä:
90 hp
-1Z, AHU ja AGR: Garrett GT15 tai KKK K03, hukkap.
-ALH ja AHH: Garrett VNT-15 tai GT1749V, muuttuvageom.
110 hp AFN, AHF, ASV, AVG
-Garrett VNT-15 tai GT1749V
100, 105 ja 115 hp PD-koneet:
-Garrett GT1749V
-100 tai 105 PD voi olla myös KKK KP39, muuttuvageom.
-VNT-15 ja GT1749V malleissa 33.5mm imu ja 36.5mm pako
1.9, 130hp (ASZ,AWW, AVF) ja 2.0, 140 hp:
-Garrett GT1749VA, 35mm imu ja 36.5 mm pako
-Uudessa 2.0 litran 140hp koneessa on siis sisuksiltaan sama ahdin kuin vanhemmassa 130 heppaisessa. Kiinteä pakosarja ja pakoputken lähtö on erilaiset.
1.9 150hp (ARL):
-Garrett GT1749VB, 37mm imu ja 38.3 mm pako
-arvatenkin tätä vastaava turbo on Passatin uudessa 2.0 litran 170 hp koneessa, mutta aika sen näyttää.
90 hp
-1Z, AHU ja AGR: Garrett GT15 tai KKK K03, hukkap.
-ALH ja AHH: Garrett VNT-15 tai GT1749V, muuttuvageom.
110 hp AFN, AHF, ASV, AVG
-Garrett VNT-15 tai GT1749V
100, 105 ja 115 hp PD-koneet:
-Garrett GT1749V
-100 tai 105 PD voi olla myös KKK KP39, muuttuvageom.
-VNT-15 ja GT1749V malleissa 33.5mm imu ja 36.5mm pako
1.9, 130hp (ASZ,AWW, AVF) ja 2.0, 140 hp:
-Garrett GT1749VA, 35mm imu ja 36.5 mm pako
-Uudessa 2.0 litran 140hp koneessa on siis sisuksiltaan sama ahdin kuin vanhemmassa 130 heppaisessa. Kiinteä pakosarja ja pakoputken lähtö on erilaiset.
1.9 150hp (ARL):
-Garrett GT1749VB, 37mm imu ja 38.3 mm pako
-arvatenkin tätä vastaava turbo on Passatin uudessa 2.0 litran 170 hp koneessa, mutta aika sen näyttää.
Viimeksi muokannut TDIfreak, 17.5.2005 0:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllä voi. K04 keskiosa isommilla pyörillä, imu 36/50 ja pako 42/50. Saa vieläpä väljemmän a/r kompurapesänkin laitettua, mutta pakopesä jää vakioksi. 177 hp mitattu tuommoisella 1,8 bar ahdoilla.
Viimeksi muokannut TDIfreak, 9.9.2004 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo voi olla AGR:ssäkin tuota Garrettia, ne on kooltaan lähes identtiset joten siinä mielessä se on sama kumpi siellä on. Ristiin niitä on käytetty ja se on ihan tuurissa kumpi ahdi siellä on AHU tai AGR koneessa.
Näköjään ekoissa pumppareissa on vielä käytetty VNT-15 ahdinta. Tietääkseni gt1749v:ssä on isompi kompurapyörä kuin VNT-15:ssa. Niitä on sitten tsiljoona variaatiota noita gt1749v:tä.
Näköjään ekoissa pumppareissa on vielä käytetty VNT-15 ahdinta. Tietääkseni gt1749v:ssä on isompi kompurapyörä kuin VNT-15:ssa. Niitä on sitten tsiljoona variaatiota noita gt1749v:tä.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 4.7.2004 13:24
Q: Mutta mikä on 2,5V&TDi:ssä?
Osaako joku vastata mikä ahdin mahtaa olla 2,5V6TDi:ssä(150hp)? Ja millaiset ovat vakiokoneen max.ahtopaineet? Jos lastuttaa, niin missä menee max.paineen "järkevä" raja jossa kone pysyy vielä läjässä?
Millaisia kokemuksia täällä on Pohjanmaalaisesta T.Muukkosesta TDi-koneiden lastuttajana? ABT:n ja MTM:n lastut ovat ilmeisesti sikäli "liukuhihna"-tavaraa ettei ahdoista ja virityksen tasosta paljon pysty neuvottelemaan vai kuinka on? Tämä T.Muukkonen kuulemma tekee räätälöitynä sellaisen lastun kuin vain asia neuvotellaan. Millaisia kokemuksia?
Noh, vähän lähti tämä juttu laukalle alkuperäisestä aiheesta...
JK
Millaisia kokemuksia täällä on Pohjanmaalaisesta T.Muukkosesta TDi-koneiden lastuttajana? ABT:n ja MTM:n lastut ovat ilmeisesti sikäli "liukuhihna"-tavaraa ettei ahdoista ja virityksen tasosta paljon pysty neuvottelemaan vai kuinka on? Tämä T.Muukkonen kuulemma tekee räätälöitynä sellaisen lastun kuin vain asia neuvotellaan. Millaisia kokemuksia?
Noh, vähän lähti tämä juttu laukalle alkuperäisestä aiheesta...
JK
ALH-koneessa on pakosarja ja turbon pakopesä yhtä puuta eli rautaa. Esim. 150 heppaisen pd:n turbo olisi sopiva vaihdokki tuohon, siinä tulee samalla lailla pakosarja kiinteästi mukana.
Edit: Ei ole ihan bolt-on, esim. ahtimen lähtö coolerille on erilainen ja voi olla että öljyputkia joutuu muuttamaan. Pakoputki käy kuitenkin suoraan.
Edit: Ei ole ihan bolt-on, esim. ahtimen lähtö coolerille on erilainen ja voi olla että öljyputkia joutuu muuttamaan. Pakoputki käy kuitenkin suoraan.
Viimeksi muokannut TDIfreak, 5.8.2004 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volkswagen Motor Turbo
Model Bouwj Type pk aanduiding Type bestelnummer Orig. Nr
GOLF 2001 1.9TDI 150 PD UI GT174 721021-0001 038253016G
GOLF 2001 1.9TDI 130 PD UI GT174 720855-0001 038253016F
GOLF 2001 1.8T 150 1.8T 20V KO3-0 5303-970-0045 06A145704K
GOLF 2001 1.0T 100 EA111 GT124 708001-0001 36145701
GOLF 2000 1.9TDI 150 PD UI GT174 716213-0001 038253016D
GOLF 2000 1.9TDI 150 PD UI GT174 705650-0001 038253019G
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0003 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0002 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0001 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716216-0001 038253019F
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 712078-0001 038253019F
GOLF 2000 1.9TDI 115 PD UI GT174 713673-0002 038253019N
GOLF 2000 1.9TDI 110 PD UI GT174 713672-0002 038253019C
GOLF 1999 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0004 038253019A
GOLF 1999 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 706712-0001 028145702T
GOLF 1998 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454161-0003 028145702D
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0015 038145701D
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454159-0002 038145701A
GOLF 1997 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0003 038253019A
GOLF 1997 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0001 038253019A
GOLF 1997 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454195-0001 38253019
GOLF 1997 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454083-0002 028145701Q
GOLF 1996 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454159-0001 038145701A
GOLF 1995 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454161-0001 028145702D
GOLF 1994 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454158-0001 028145702C
GOLF 1994 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0006 028145701J
GOLF 1994 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454083-0001 028145701Q
GOLF 1994 1.9TD 75 TD 75 GT154 454065-0002 028145701S
GOLF 1991 1.9TDI 90 TDI 90 TB02 454001-0001 028145703D
GOLF 1991 1.9TD 75 TD 75 K03-0 5303-970-0003 028145701R
GOLF 1990 1.9TD 75 TD 75 TB026 465577-0001 028145703B
GOLF 1990 1.9TD 75 TD 75 K14-7 5314-970-7009 028145703E
GOLF 1989 1.6TD 68 716TD K14-6 5314-970-6087 068145704C
GOLF 1989 1.6TD 58 716TD K14-6 5314-970-6088 068145704D
GOLF 1989 1.6TD 58 716TD K14-6 5314-970-6086 068145704B
GOLF 1987 1.6TD 68 TD 68 TB021 466534-0005 068145704F
GOLF 1986 1.6TD 68 TD 68 TB021 466534-0003 068145703M
GOLF 1985 1.6TD 68 TD 68 TA030 465384-0005 068145703F
GOLF 1982 1.6TD 68 716TD K24-6 5324-970-6082 068145703C
GOLF 1981 1.6TD 68 TD 68 TA030 465384-0002 68145703
Jostakin vwfoorumilta copypastesin.. anteeksi niille :)
Model Bouwj Type pk aanduiding Type bestelnummer Orig. Nr
GOLF 2001 1.9TDI 150 PD UI GT174 721021-0001 038253016G
GOLF 2001 1.9TDI 130 PD UI GT174 720855-0001 038253016F
GOLF 2001 1.8T 150 1.8T 20V KO3-0 5303-970-0045 06A145704K
GOLF 2001 1.0T 100 EA111 GT124 708001-0001 36145701
GOLF 2000 1.9TDI 150 PD UI GT174 716213-0001 038253016D
GOLF 2000 1.9TDI 150 PD UI GT174 705650-0001 038253019G
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0003 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0002 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716860-0001 038253016E
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 716216-0001 038253019F
GOLF 2000 1.9TDI 130 PD UI GT174 712078-0001 038253019F
GOLF 2000 1.9TDI 115 PD UI GT174 713673-0002 038253019N
GOLF 2000 1.9TDI 110 PD UI GT174 713672-0002 038253019C
GOLF 1999 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0004 038253019A
GOLF 1999 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 706712-0001 028145702T
GOLF 1998 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454161-0003 028145702D
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0015 038145701D
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454159-0002 038145701A
GOLF 1997 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0003 038253019A
GOLF 1997 1.9TDI 110 PD UI GT174 454232-0001 038253019A
GOLF 1997 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454195-0001 38253019
GOLF 1997 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454083-0002 028145701Q
GOLF 1996 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454159-0001 038145701A
GOLF 1995 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454161-0001 028145702D
GOLF 1994 1.9TDI 110 TDI 110 GT174 454158-0001 028145702C
GOLF 1994 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0006 028145701J
GOLF 1994 1.9TDI 90 TDI 90 GT154 454083-0001 028145701Q
GOLF 1994 1.9TD 75 TD 75 GT154 454065-0002 028145701S
GOLF 1991 1.9TDI 90 TDI 90 TB02 454001-0001 028145703D
GOLF 1991 1.9TD 75 TD 75 K03-0 5303-970-0003 028145701R
GOLF 1990 1.9TD 75 TD 75 TB026 465577-0001 028145703B
GOLF 1990 1.9TD 75 TD 75 K14-7 5314-970-7009 028145703E
GOLF 1989 1.6TD 68 716TD K14-6 5314-970-6087 068145704C
GOLF 1989 1.6TD 58 716TD K14-6 5314-970-6088 068145704D
GOLF 1989 1.6TD 58 716TD K14-6 5314-970-6086 068145704B
GOLF 1987 1.6TD 68 TD 68 TB021 466534-0005 068145704F
GOLF 1986 1.6TD 68 TD 68 TB021 466534-0003 068145703M
GOLF 1985 1.6TD 68 TD 68 TA030 465384-0005 068145703F
GOLF 1982 1.6TD 68 716TD K24-6 5324-970-6082 068145703C
GOLF 1981 1.6TD 68 TD 68 TA030 465384-0002 68145703
Jostakin vwfoorumilta copypastesin.. anteeksi niille :)
Ahtopaineiden nosto,jos ahtopaineanturi on johtojen päässä;
by TDI_MR:
[i] bleedaus toteutetaan tällälailla:
1. Etsi oikeat johdot mitä alat työstään, löytyy ainakin AGR moottorissa vänkärin puolelta siittä ahtoputken vierestä muovisuojan sisältä.
2. Katkaise Kelta/Musta johto ja tinaa johdonpäitten väliin potikka missä säätöalue noin 10kOhm-30kOhm
3.Laita 120kOhm vastus Kelta/Mustan ja Ruskea/Sinisen johdon väliin
4.Aloita säätäminen tuosta 10kOhmista ja katso aina täyskaasulla mihin ahdot asettuvat(itsellä arvo 23kOhm tuotti 1,2barin paineen)
värien selitykset jos tarvit:Signal ground = Brown/blue, Temperature output voltage = Grey/green, 5V supply and reference voltage = Purple/red, Pressure output voltage = Yellow/black[/i]
Vanhemmissa,joissa anturi on ecun sisällä(eli moottorin ohjausboksiin menee letku) -tehdään tähän letkuun sopivasti vuotoa, jolla saadaan ecu luulemaan että on vähemmän ahtoa -> Paineet nousee.
Jos epäselvyyksiä, kyselkää lisää muissa topiceissa. Pyritään pitämään tämä siistinä, kiitos.
by TDI_MR:
[i] bleedaus toteutetaan tällälailla:
1. Etsi oikeat johdot mitä alat työstään, löytyy ainakin AGR moottorissa vänkärin puolelta siittä ahtoputken vierestä muovisuojan sisältä.
2. Katkaise Kelta/Musta johto ja tinaa johdonpäitten väliin potikka missä säätöalue noin 10kOhm-30kOhm
3.Laita 120kOhm vastus Kelta/Mustan ja Ruskea/Sinisen johdon väliin
4.Aloita säätäminen tuosta 10kOhmista ja katso aina täyskaasulla mihin ahdot asettuvat(itsellä arvo 23kOhm tuotti 1,2barin paineen)
värien selitykset jos tarvit:Signal ground = Brown/blue, Temperature output voltage = Grey/green, 5V supply and reference voltage = Purple/red, Pressure output voltage = Yellow/black[/i]
Vanhemmissa,joissa anturi on ecun sisällä(eli moottorin ohjausboksiin menee letku) -tehdään tähän letkuun sopivasti vuotoa, jolla saadaan ecu luulemaan että on vähemmän ahtoa -> Paineet nousee.
Jos epäselvyyksiä, kyselkää lisää muissa topiceissa. Pyritään pitämään tämä siistinä, kiitos.
Suomessa on ilm. vielä suht. koht. pelkkää lastua tarjolla VAG dieseleihin vai tekeekö joku paja kokonaisvaltaista palvelua tyyliin suuttimet+peltipakosarja+turbo+lastu+putki?
esim. tälläistä ajan takaa...
http://www.nothelle.com/index2.php?do=s ... action=1_1
esim. tälläistä ajan takaa...
http://www.nothelle.com/index2.php?do=s ... action=1_1
Jaa, onko poijaat ruvennut tekemään muutakin dieseltuunausta kuin myymään MTM:n chippikamaa? Bensaautoille palvelua (ilm. suora kopio MTM:n virityskittilistasta) on ainakin hinnastossa olemassa, mutta en ole dieselille moista nähnyt.
Tässä voisi olla jollekin pätevälle sepälle/sepille hyvää tienistin sarkaa. Yhteistyö vain jonkun :-) chippien mäppääjän kans, jotta softapuolikin saataisiin ajantasalle.
(Saksassakaan ei ole tarjolla muutakuin muutama paja eli juuri tämä nothelle/wendland (http://www.wendland-tuning.de/index2.html -->200hv TDI polo!), + pari muuta)
Tässä voisi olla jollekin pätevälle sepälle/sepille hyvää tienistin sarkaa. Yhteistyö vain jonkun :-) chippien mäppääjän kans, jotta softapuolikin saataisiin ajantasalle.
(Saksassakaan ei ole tarjolla muutakuin muutama paja eli juuri tämä nothelle/wendland (http://www.wendland-tuning.de/index2.html -->200hv TDI polo!), + pari muuta)
Mitenkäs ahtojen nousu...
Eli AHU -66kw tdi passat. Mitenkä käytännössä nostetaan paineita? Garretin turbo kyseessä. Viriboksi tulossa ja ahtoja pitäisi? varmaan nostaa>tehoja.
Mahtaakohan noissa PD150 koneeseen tarkoitetuissa ahtimissa olla mitään ero, vaikka on kolme eri osanumeroa? Metsästän tutun kautta ahdinta Saksasta, ja siellä yhteyshenkilö haluaa vain osanumeroita.. Onko noilla mitään merkitystä? Ovatko nuo kaikki kiinteällä pakosarjalla?
Brittipalstalla törmäsin tietoon BPX(PD160) koneen ahtimesta: osanumero olisi 038 253 016 Q, ei mainintaa muuten turbon mallista.
Brittipalstalla törmäsin tietoon BPX(PD160) koneen ahtimesta: osanumero olisi 038 253 016 Q, ei mainintaa muuten turbon mallista.
Mikä turbo vw transporter 2.5TDI?
onks kellään tietoo mikä turbo ja onks mitää mahollisuuksia saada semmosta käymää AHU koneiseen Passattiin. suuttimethan käy suoraa vai mitä?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 19.2.2006 19:48
turbon koodien kirjain
huomasin ainakin että q ja r kirjaimen ero on pakosarjan laippa, kkk ja garretin välillä...
Kun nyt turboista on kyse. Probleemi: (GT1749V -> GT1749VA), tuo coolerille menevä lähtö on erilainen. Ilmesesti jonkinmoinen pikakiinitys. Letkun joutuu vissiin käsitöinä kötösteleen, vai onko valmis osa?
EDIT: Ja kuinkas tuo öljykierron paluuputki irtoaa helposti? Se takimmainen pultti on aikas ikävässä paikassa.
EDIT: Ja kuinkas tuo öljykierron paluuputki irtoaa helposti? Se takimmainen pultti on aikas ikävässä paikassa.
Garrettin kuulalaakeri turboja.
Heräävät ilmeisesti noin 15% herkemmin kuin liukulaakeriturbot ja noita saa ilmeisesti myös VNT:llä. Kuulostaa minusta hyvältä paketilta.
Hyvähkö tietopaketti turboista löydettävissä tuolta.
http://www.turbobygarrett.com/
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... enter.html
Heräävät ilmeisesti noin 15% herkemmin kuin liukulaakeriturbot ja noita saa ilmeisesti myös VNT:llä. Kuulostaa minusta hyvältä paketilta.
Hyvähkö tietopaketti turboista löydettävissä tuolta.
http://www.turbobygarrett.com/
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... enter.html
olis kiva tietää minkälaisiin "tuottoihin" noilla volkkarin vakio turboilla pääsee...Ja vaikkapa ihan kansan kielellä puhuttaessa niin hevosvoimina..Heh,eiks se niin mene ett jos turbo tuottaa 200 hv edestä ilmaa niin senkun pulttaa koneeseen kiinni niin koneesta tuleepi saman verran sit tehoa ulos = )))
Garrett gt 1852 vnt
missä vw autossa mahtaa olla tommonen ahdin kuin gt 1852vnt???
Onko kenelläkään tietoa noista uudemmista 2.0 Tdi koneista,onko VW:n, audin, skodan ja Seatin koneissa eroja ja miten nuo 140 hv 170 hv mallit. Jossain malleissa on kuulemma ollut ongelmia ja niitä on korjattu takuuseen. Lähinnä kiinnostaa, että ovatko uudemmat 140 hv koneet vastaavia kuin 170 hv koneet, tuo 170 hv malllihan tuli myöhemmin. Niin ja onko ohjelmoiduissa 140 hv malleissa ollut eroja.
lt 35 2.5tdi
Onko 2.5 tdi pitkittäis koneeseen muuttuvasiipistä bolt on turboa olemassa. Joutuuko ohjelmaa muokkamaan jos sellasen turbon vaihtaa? Millä tavalla siipien ohjaus pitää hoitaa?
"AGR:ään ei käy suoraan mikään toisen kulkineen isompi turbo. Enemmän tai vähemmän joutuu säveltämään, eikä helppoa JA halpaa tietä ole."
Eli isompaa turboa ajattelin ehkäpä vaihtaa AGR:n vaikkei taida helppoa olla?
GT1749V, isommat suuttimet ja karalan lastu niin päästiin lukemiin 152hv/305nm.
Tuttu VAG-tietäjä kerran heitti että vaihdetaan sinne pellin alle GT1749VB.. Eikös tuossa ollut myös kiinteä pakosarja? Öljynkiertoa joutuu virittelmään uusiksi? näinköhä sillä ahtimella päästäisiin jonnekkin ~180hv/400nm tuntumaan? ~2.5" rosteriränni vedetty juuri turbolta perälle asti yhdellä vapaavirtausänkällä.. ja vapaavirtaussuodin löytynee :b
Kytkintäkin joutuisi jo varmasti päivittelemään..
Eli isompaa turboa ajattelin ehkäpä vaihtaa AGR:n vaikkei taida helppoa olla?
GT1749V, isommat suuttimet ja karalan lastu niin päästiin lukemiin 152hv/305nm.
Tuttu VAG-tietäjä kerran heitti että vaihdetaan sinne pellin alle GT1749VB.. Eikös tuossa ollut myös kiinteä pakosarja? Öljynkiertoa joutuu virittelmään uusiksi? näinköhä sillä ahtimella päästäisiin jonnekkin ~180hv/400nm tuntumaan? ~2.5" rosteriränni vedetty juuri turbolta perälle asti yhdellä vapaavirtausänkällä.. ja vapaavirtaussuodin löytynee :b
Kytkintäkin joutuisi jo varmasti päivittelemään..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Oliskos mitään järkeä päivittää GT1749V -> GT1749VA ? onko miten bolt-on homma? Mitä muuta eroa noissa 100hv ja 130hv moottoreissa on kuin nuo turbot?
Kestääkös kytkin tuota pakettia miten hyvin? Autossa toivottavasti pian myös oettingerin softa... Siis jos pelkän turbon vaihtaisi ja uuden softan ajaisi sisään ennen sitä.
käykö ristiin: garrett vnt15: 454161-3 ja 454231-2? tutulta halvaantui passatista ahdin, (AVB 74Kw) ja toinen pitäis löytää tilalle, ihan käyttöpeli siis, muutenhan siihen isompaa kyselisin :) toi jälkimmäinen numerosarja on se halvaantunut, ja tuommonen 454161-3 ois tiedossa. kaverin auto muistaakseni -99
EDIT: Eipä mitään, turbo vaihdettu uuteen.
Viimeksi muokannut EscMk3, 20.11.2008 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ahu minullakin. Tarkoitus olisi bleedata ahtoja ylemmäs, mutta mitkä ovat vakio ahdot? Mulla piikki käy nyt 1.2 ja jää pitämää 1.0 baria. Autossa on 2.5L TDI power+ suuttimet, karalan lastu ja ruiskupumpun kannesta käännetty syöttöä isommalle. 4 ja 5 vaihteella, kun kiihdyttää pinta kaasulla pienestä vauhdista niin auto rupeaa "rynkyttämään" menee vissiin liian rikkaalle (kaasu pohjaan niin asettuu). Täyskaasulla kiihdyttäessä tulee savua ihan reilusti. Arvelin, että ahtoja hieman bleedaamalla vaiva poistuisi. Paljonhan tuosta vakio turbosta uskaltaa ahtoja ottaa?
ps. Tiedetään, että ehdotetaan isompaa turboa, mutta kai sitä vähän saisi muutettua bleedaamalla? Jos ahtojen takia särkyy niin eikös silloin säry vain turbo (yleensä)? Ostaa sit sen isomman turbon. Isomman, kun ostaa niin eikös vanhan joudu kuitenkin pistämään verkon painoksi vai? Vanhaa voi vissiin myös muokata? Paljon lienee maksaa? Riittääkö vakio cooleri? Bolt on meiningillä pitäisi virittää. En teidä onko mulla Garret vai KKK.
ps. Tiedetään, että ehdotetaan isompaa turboa, mutta kai sitä vähän saisi muutettua bleedaamalla? Jos ahtojen takia särkyy niin eikös silloin säry vain turbo (yleensä)? Ostaa sit sen isomman turbon. Isomman, kun ostaa niin eikös vanhan joudu kuitenkin pistämään verkon painoksi vai? Vanhaa voi vissiin myös muokata? Paljon lienee maksaa? Riittääkö vakio cooleri? Bolt on meiningillä pitäisi virittää. En teidä onko mulla Garret vai KKK.
Onko pumpun kannen "hakkaus" tehty eenne vai jäljeen ohjelman laittamisen ?
Entäs suutinten vaihto ?
Ei se bleedaus mitään auta, jos ahdin on pieni. Pakopaine siellä ahtimessa on jo iso ja pahenee vaan, jos yrität enempi ahtaa.
Muuten, miksi isontaa syöttöjä pumpun kannesta, jos se on melkein tappiin vedetty jo ohjelmalla ??
Entäs suutinten vaihto ?
Ei se bleedaus mitään auta, jos ahdin on pieni. Pakopaine siellä ahtimessa on jo iso ja pahenee vaan, jos yrität enempi ahtaa.
Muuten, miksi isontaa syöttöjä pumpun kannesta, jos se on melkein tappiin vedetty jo ohjelmalla ??
1. Lastu
2. Suuttimet, vähän pienemmät kuin 520 racet, koska turboa ei viittinyt vaihtaa ja isommilla suuttimillä "rynkyttää" helpommin.
3. Pumpun kantta "hakattu" tällä saatu haettua lisää syöttöä ja nyt syöttö on kuitenkin hieman alle 520 racen tuoton ja "rynkytystä" ei esiinny niin paljon. Hieman syöttöä tiputtamalla "rynkytyksen" saisi pois, mutta kulkukin kyllä huononisi.
Ohjelmalla ei syöttöä ole tappiin vedetty.
Bleedauksen olen nyt unohtanut, kun lueskellut asiasta. Auto on jokapäiväisessä ajossa ja tarkoitus pitää ehjänä. Eli näillä vireillä mennään.
2. Suuttimet, vähän pienemmät kuin 520 racet, koska turboa ei viittinyt vaihtaa ja isommilla suuttimillä "rynkyttää" helpommin.
3. Pumpun kantta "hakattu" tällä saatu haettua lisää syöttöä ja nyt syöttö on kuitenkin hieman alle 520 racen tuoton ja "rynkytystä" ei esiinny niin paljon. Hieman syöttöä tiputtamalla "rynkytyksen" saisi pois, mutta kulkukin kyllä huononisi.
Ohjelmalla ei syöttöä ole tappiin vedetty.
Bleedauksen olen nyt unohtanut, kun lueskellut asiasta. Auto on jokapäiväisessä ajossa ja tarkoitus pitää ehjänä. Eli näillä vireillä mennään.
Tos on nyt menty kyllä just perse edellä puuhun.
Parempi järjestys olisi ollut:
-suuttimet
-isompi ahdin
-pitävämpi kytkin
-ohjelma ( joka olisi tehty noille hiluille )
Ja sen pumpun kannen ois voinu jättää vaikka hakkaamatta.
Eipä rynkyttäis ja voimaakin ois niin että piisaa.
Näin on varmaan päässyt käymään. Auto oli vain vuoden vanha, kun lastun laitoin ei ollut suuttimista silloin tietoakaan. Isompaa ahdinta ei uskaltanut edes ajatella. Hyvin on kuitenkin etäänpäin rynkytetty 150tkm :)
Parempi järjestys olisi ollut:
-suuttimet
-isompi ahdin
-pitävämpi kytkin
-ohjelma ( joka olisi tehty noille hiluille )
Ja sen pumpun kannen ois voinu jättää vaikka hakkaamatta.
Eipä rynkyttäis ja voimaakin ois niin että piisaa.
Näin on varmaan päässyt käymään. Auto oli vain vuoden vanha, kun lastun laitoin ei ollut suuttimista silloin tietoakaan. Isompaa ahdinta ei uskaltanut edes ajatella. Hyvin on kuitenkin etäänpäin rynkytetty 150tkm :)
Mitenkäs hyvin tuossa ATD:ssä nyt pelittäisi, jos vaihtaa pelkästään tuon GT1749VA ahtimen ? Vakiosuuttimilla olisi tarkoitus pärjätä ja tuolla nykyisella Oettingerin softalla. Toimiiko ihan suoraan tuollaisenaan?
e: Onko mitään hajua mahdollisista teholukemista tuollaisella paketilla ? Tuollaisenaan Oettinger lupailee 136hv/315nm.
e: Onko mitään hajua mahdollisista teholukemista tuollaisella paketilla ? Tuollaisenaan Oettinger lupailee 136hv/315nm.
mikäs turbo tossa 3c passatissa on 1.9 tdi 77kw ja mikä isompi sinne mahtais sopia?
Varmasti fin-turbon hybridi olisi tähänkin paras valinta, elikkäs isot siivet vakio kuoriin.
Onkos tästä kokoonpanosta kokemuksia kellään, eli vakiosuuttimilla, muokatulla VNT-15 tai vast. pikkuahtimella mikä mulla tossa on + ohjelmoinnilla? Päästäänkö sinne suuttimien tuottorajoille eli ilmeisesti n. 160 heposeen ja onko siitä vaaraa että liikutaan suuttimien max tuotoilla kuten bensamoottoreissa?
Kuinkahan paljo tommosen 1.9 TDI (pumppusuutinkone) alakerta kestää tehoja? Tällä hetkellä on joku tehny semmosta viritystä että saa ruorin takaa säätövastuksesta "ruuvattua" syöttöä lisää, jopa niin paljo että kone alkaa tukehtuun..
Haaveissa olis isompi turbo, ja tietenki reilumpi välijäähy sen alkuperäsen kahvipaketin tilalle.
Kestääkö kolisematta jotain 230-250 heppaa? Voimasiirto on VR6:sta, tuskin alkaa kytkin vielä noilla tehoilla luistamaan?
Haaveissa olis isompi turbo, ja tietenki reilumpi välijäähy sen alkuperäsen kahvipaketin tilalle.
Kestääkö kolisematta jotain 230-250 heppaa? Voimasiirto on VR6:sta, tuskin alkaa kytkin vielä noilla tehoilla luistamaan?
millaisia ahtimia nuissa 1,4tdi moteissa käytetään ja millä korvata alkuperäinen virimielessä?
ahdin on 90hv 1.9 hukkis gt
kuuleri näissä on rajoittava tekijä heti alkuun, lämmöt nousee ihan riittävän nopeesti että sen kun jo vaihtaa niin saa jotain 135hv sopivalla ohjelmalla. tuommoisesta lähtee n.105hv ja 245nm ohjelmalla.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 16.3.2010 9:37
Osanroa -05-07 A4 2.0TDI DPF 170hv turbolle? KKK:n tekele.Onko sama kuin uusimmissakin, uusi korisessa A4/A4 allroadissa samalla koneella?
03G 145 702H by TurboDriven, uutta saa meiltä.
Tiedossa olisi PD 150 ahdin, joka on otettu Passatista, tyyppi gt1749vb. Mitään muuta tietoa ei tässävaiheessa ole. Sopiiko tuo ATD koneiseen Golf IV:een? Onko noissa ahtimissa eroja jos kone on pitkittäin tai poikittain, laipat tms?
Ahdin ilmeisesti rakennettu passattiin, ja sen voinee sovittaa poikittaiseen AFN:n pakosarjalla. Koteloa saattaa joutua kääntämään. Alipainekello on tässä ylöspäin ja poikittaisessa normaalisti alaspäin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 39 vierailijaa