2E sammuilee eikä aina käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
2E sammuilee eikä aina käynnisty
Näitä threadeja on jo muutamia, mutta missään niistä ei ole kuitenkaan ollut vastaavia oireita mitä omassa. Eli siis tapaus on nyt sellainen että oma diagnostiikka ei nyt oikein enää juokse mukana, eikä viitsi mutulla vaihtaa kaikkia sytkä- ja/tai bensapuolen osia peräjälkeen.
Vika on iskenyt aina lämpimällä tai kuumalla koneella. Kylmänä lähtee aina normaalisti käymään eikä oireile mitenkään. Kun sitten alkaa olla kilometrejä takana niin joskus (ei lähestulkoonkaan aina) saattaa ilmetä kengurukohtauksia, hyppien ja nykien eteenpäin... auto pysyy kuitenkin käynnissä, ellei paina kytkintä tai päästä irti kaasusta ja kohtaus yleensä menee ohi puolessa minuutissa ja matka jatkuu normaalisti. Toisaalta se saattaa myös sammua joko nykimisen seurauksena tai seuraavissa liikennevaloissa, jonka jälkeen välillä lähtee käymään mutta sammuu välittömästi jos kierrokset tyhjäkäynnillä tippuu alle 3000 kierroksen. Jos liikkeelle pääsee ja saa pidettyä kierrokset ylhäällä, matka jatkuu taas suht normaalisti ja vika saattaa mennä ohi tai sitten sammuu taas seuraavaan risteykseen.
Välillä taas ei lähde käymään ollenkaan, joko itsestään sammumisen tai parkissa seisottamisen jälkeen kun kone on vielä lämmin. Pyörittää, saattaa luvatakin mutta sammuu sekunnin tai kahden jälkeen, silloinkin kierrokset on reilusti alle normaalin tyhjäkäntinopeuden. Tätä saattaa tehdä pari kolmekin kertaa, jonka jälkeen vaan pyörittää mutta ei lupaa. Kahden tupakan mittainen tauko niin starttaa taas normaalisti ja vika saattaa mennä jopa ohi. Ymmärrettävästi tuota nyt ei ole kovin mittavilla koeajolenkeillä tullut kokeiltua, kun toimintavarmuus on mitä on. Mutta oireet on pääpiirteissään tuossa.
Eilen pihalla huomasin kun auto taas ei lähtenyt sammuttamisen jälkeen käymään (olin 5-10 minuuttia kotona ja piti jatkaa matkaa) ja jätin auton starttivirrat päälle ja menin taas vetelemään röökiä odotellessa, että jossain vaiheessa alkoi virranjakajan sisältä kuulua jonkinsortin kipinöintiä, samaan aikaan imusarjan/kaasuläppäkotelon suunnalta kuului jotain kevyttä alipaineeseen tms. viittaavaa ääntä ja bensapumpun rele naksui holtittomasti ja tietysti bensapumppu piti normaalia surinaansa takapäässä. Silloin kun auto starttaa normaalisti, en ole törmännyt näihin naksumisiin ja surinoihin. Mutta aina kun se itsestään sammuu ja kieltäytyy starttaamasta niin rele ainakin naksuu ja bensapumppu surisee.
Auttakaas nyt viisaammat. Oireet sinänsä kuulostaa paljolti samanlaiselta kuin mitä muilla on ollut puolaongelmien kanssa, mutta nuo pumpun releen ja bensapumpun elämöinnit ei oikein siihen sovi. Hankala edes ruveta kokeilemaan saako se kipinää tai bensaa silloin kun ei lähde käyntiin kun se on tosiaan ihan sattuman kauppaa lähteekö vai ei. Siinä vaiheessa kun on tulpan saanut irti niin saattaa olla jo levännyt sen verran että lähtee normaalisti.
Bensapumpun releen vaihtamista kokeilin, ei apua. Samoin virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu kun olivat jotenkin kärähtäneen näköiset. Nyt alle viikon paikallaan ollut pyörijä oli myös kontaktin etureunasta lievästi mustunut (liittyy varmaan jotenkin siihen ritinään ja ratinaan mitä jakajan kannen sisältä kuului kun sytytysvirrat oli päällä, jaksottainen mutta epäsäännöllinen ääni).
Bensapumppu nyt olisi siinä mielessä looginen, että starttiongelmissa tuntuu siltä että bensaa tulee, mutta liian vähän kunnes se loppuu kokonaan. Mutta voiko bensapumppu mennä sököksi noin että se toimii kylmällä koneella mutta jossain vaiheessa matkaa alkaa temppuilemaan ja sitten taas alkaa pienen jäähyn jälkeen toimimaan? Yleensä nuo tuntuu olevan aika on/off -kamaa. Joko toimii tai ei toimi. Eikä se pidä mitenkään erikoisen kovaa meteliä, normaalia hurinaa kun pistää paineet kohdalleen.
Virtalukon pohja on varmaan poissuljettu kun startti kuitenkin pyörittää konetta?
Autossa on conlogin ajonesto, tuotakin mietin ongelman aiheuttajaksi mutta ei kai senkään pitäisi kesken ajoa bensaa tai kipinää katkaista ilman että muutkin virrat katkeaisi. Plus että tosiaan välillä lähtee sammumisen jälkeen käymään, välillä ei.
Entä ruiskupukin päässä oleva bensapaineen anturi? Jotenkin tuntuu, että kun ei lähde käymään, niin joko pumppu ei saa tarpeeksi painetta järjestelmään tai sitten paineanturi antaa väärää tietoa ja pumppu toimii mitä sattuu.
Vika on iskenyt aina lämpimällä tai kuumalla koneella. Kylmänä lähtee aina normaalisti käymään eikä oireile mitenkään. Kun sitten alkaa olla kilometrejä takana niin joskus (ei lähestulkoonkaan aina) saattaa ilmetä kengurukohtauksia, hyppien ja nykien eteenpäin... auto pysyy kuitenkin käynnissä, ellei paina kytkintä tai päästä irti kaasusta ja kohtaus yleensä menee ohi puolessa minuutissa ja matka jatkuu normaalisti. Toisaalta se saattaa myös sammua joko nykimisen seurauksena tai seuraavissa liikennevaloissa, jonka jälkeen välillä lähtee käymään mutta sammuu välittömästi jos kierrokset tyhjäkäynnillä tippuu alle 3000 kierroksen. Jos liikkeelle pääsee ja saa pidettyä kierrokset ylhäällä, matka jatkuu taas suht normaalisti ja vika saattaa mennä ohi tai sitten sammuu taas seuraavaan risteykseen.
Välillä taas ei lähde käymään ollenkaan, joko itsestään sammumisen tai parkissa seisottamisen jälkeen kun kone on vielä lämmin. Pyörittää, saattaa luvatakin mutta sammuu sekunnin tai kahden jälkeen, silloinkin kierrokset on reilusti alle normaalin tyhjäkäntinopeuden. Tätä saattaa tehdä pari kolmekin kertaa, jonka jälkeen vaan pyörittää mutta ei lupaa. Kahden tupakan mittainen tauko niin starttaa taas normaalisti ja vika saattaa mennä jopa ohi. Ymmärrettävästi tuota nyt ei ole kovin mittavilla koeajolenkeillä tullut kokeiltua, kun toimintavarmuus on mitä on. Mutta oireet on pääpiirteissään tuossa.
Eilen pihalla huomasin kun auto taas ei lähtenyt sammuttamisen jälkeen käymään (olin 5-10 minuuttia kotona ja piti jatkaa matkaa) ja jätin auton starttivirrat päälle ja menin taas vetelemään röökiä odotellessa, että jossain vaiheessa alkoi virranjakajan sisältä kuulua jonkinsortin kipinöintiä, samaan aikaan imusarjan/kaasuläppäkotelon suunnalta kuului jotain kevyttä alipaineeseen tms. viittaavaa ääntä ja bensapumpun rele naksui holtittomasti ja tietysti bensapumppu piti normaalia surinaansa takapäässä. Silloin kun auto starttaa normaalisti, en ole törmännyt näihin naksumisiin ja surinoihin. Mutta aina kun se itsestään sammuu ja kieltäytyy starttaamasta niin rele ainakin naksuu ja bensapumppu surisee.
Auttakaas nyt viisaammat. Oireet sinänsä kuulostaa paljolti samanlaiselta kuin mitä muilla on ollut puolaongelmien kanssa, mutta nuo pumpun releen ja bensapumpun elämöinnit ei oikein siihen sovi. Hankala edes ruveta kokeilemaan saako se kipinää tai bensaa silloin kun ei lähde käyntiin kun se on tosiaan ihan sattuman kauppaa lähteekö vai ei. Siinä vaiheessa kun on tulpan saanut irti niin saattaa olla jo levännyt sen verran että lähtee normaalisti.
Bensapumpun releen vaihtamista kokeilin, ei apua. Samoin virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu kun olivat jotenkin kärähtäneen näköiset. Nyt alle viikon paikallaan ollut pyörijä oli myös kontaktin etureunasta lievästi mustunut (liittyy varmaan jotenkin siihen ritinään ja ratinaan mitä jakajan kannen sisältä kuului kun sytytysvirrat oli päällä, jaksottainen mutta epäsäännöllinen ääni).
Bensapumppu nyt olisi siinä mielessä looginen, että starttiongelmissa tuntuu siltä että bensaa tulee, mutta liian vähän kunnes se loppuu kokonaan. Mutta voiko bensapumppu mennä sököksi noin että se toimii kylmällä koneella mutta jossain vaiheessa matkaa alkaa temppuilemaan ja sitten taas alkaa pienen jäähyn jälkeen toimimaan? Yleensä nuo tuntuu olevan aika on/off -kamaa. Joko toimii tai ei toimi. Eikä se pidä mitenkään erikoisen kovaa meteliä, normaalia hurinaa kun pistää paineet kohdalleen.
Virtalukon pohja on varmaan poissuljettu kun startti kuitenkin pyörittää konetta?
Autossa on conlogin ajonesto, tuotakin mietin ongelman aiheuttajaksi mutta ei kai senkään pitäisi kesken ajoa bensaa tai kipinää katkaista ilman että muutkin virrat katkeaisi. Plus että tosiaan välillä lähtee sammumisen jälkeen käymään, välillä ei.
Entä ruiskupukin päässä oleva bensapaineen anturi? Jotenkin tuntuu, että kun ei lähde käymään, niin joko pumppu ei saa tarpeeksi painetta järjestelmään tai sitten paineanturi antaa väärää tietoa ja pumppu toimii mitä sattuu.
Nyt on vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, puola, ilmansuodatin, pa-suodatin, bensapumpun rele. Tuntuu että ongelma olisi hiukan lieventynyt. Mutta tänään taas alkoi kengurumeininki. Virrat pysyy päällä, veto lakkaa ja joku rele naksuu samalla.. välillä veto voi tulla takaisin sekunniksi tms. ja taas alkaa kierroslukumittarin viisari tippua hiljakseltaan. Ihan kuin pudottaisi jalan kaasulta vaikka oikeasti se on kiinni lattiassa. Ja taas kun painoi kytkintä niin sammui saman tien, eli veto pitää sen edes käynnissä, jotenkuten. Kun yrittää startata niin saa pysymään käynnissä yli 3000 kierroksella, sen allapuolella viisari lähtee laskemaan kuin lehmän häntä ja lopulta sattuu, vaikka kuinka pumppaisi kaasua. Isoilla kierroksilla tosiaan kiertää ihan hyvin, niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin tuon sammumisen jälkeen. Ja jos pääsee liikkeelle isoilla kierroksilla niin jossain sadan metrin päästä uskaltaa taas ajaa normaalisti eikä oireile enää mitenkään.
Ja aivan selvästi on sidoksissa moottorin kuumenemiseen. Flektit toimii, lämmöt pysyy 90 asteessa, mutta nuo yskimiset tulee aina kun kone on kuuma... nyt viimeiset kerrat vielä ihan selkeästi näillä hellekeleillä. Sadekelillä ja pilvisäällä ei ole pätkinyt kertaakaan. ECU:n liitin ja ilmamassamittarin liitin on käsitelty kontaktinpuhdistusspraylla.
Ajattelin nyt vielä vaihtaa ECU:n releen varmuuden vuoksi kun ei ole iso investointi, muttta sen jälkeen pitää jo antaa jollekin fiksummalle arvottavaksi ellei jollakulla ole nyt jotain kuningasideaa vielä hihassaan?
Ja aivan selvästi on sidoksissa moottorin kuumenemiseen. Flektit toimii, lämmöt pysyy 90 asteessa, mutta nuo yskimiset tulee aina kun kone on kuuma... nyt viimeiset kerrat vielä ihan selkeästi näillä hellekeleillä. Sadekelillä ja pilvisäällä ei ole pätkinyt kertaakaan. ECU:n liitin ja ilmamassamittarin liitin on käsitelty kontaktinpuhdistusspraylla.
Ajattelin nyt vielä vaihtaa ECU:n releen varmuuden vuoksi kun ei ole iso investointi, muttta sen jälkeen pitää jo antaa jollekin fiksummalle arvottavaksi ellei jollakulla ole nyt jotain kuningasideaa vielä hihassaan?
Niin joo... otin ilmamäärämittarilta johdon irti ja kävin koeajolla. Ei se ainakaan huonommin kulkenut kuin johto kiinni. Ainoa havaittava ero oli siinä, että ilman johtoa se sammuu tyhjäkäynnillä jos ei anna kaasua samalla kun ohjaustehostin tekee töitä tms.
Kuinka suuri ero oikeasti pitäisi olla suorituskyvyssä jos VAF on toimiva ja johto on paikoillaan tai irti?
E: Kävin mittarin kanssa noita VAFin pinnejä läpi ja vertailin autodatan antamiin arvoihin.
Johto kiinni tyhjäkäynnillä 2 ja 4 pinnistä = 0,9 (ihan oikein)
Johdosta 4 ja maa = 3 ohm (pitäisi olla 0 mutta pistetään epätarkkuuden piikkiin)
Mittarin 2 ja 4 läpän ollessa kiinni = 60 ohm (ihan oikein)
Johdosta 3 ja 4 = 4,9V (ohjearvo 5V, eli ihan ok)
Ainoa joka ei pitänyt paikkaansa annettujen arvojen kanssa oli:
Määrämittarin 2 ja 3 läpän ollessa kiinni = 565 ohm (pitäisi olla 610 ohm)
Vastusarvoja läpän ollessa aivan auki en nyt ehtinyt ottaa.
Meinaakohan tuo nyt sitten että sitä "potentiometriä" siellä kannen alla kannattaisi siirtää hiukan paremaan kohtaan piirilevyn reikiä sorvaamalla?
Kuinka suuri ero oikeasti pitäisi olla suorituskyvyssä jos VAF on toimiva ja johto on paikoillaan tai irti?
E: Kävin mittarin kanssa noita VAFin pinnejä läpi ja vertailin autodatan antamiin arvoihin.
Johto kiinni tyhjäkäynnillä 2 ja 4 pinnistä = 0,9 (ihan oikein)
Johdosta 4 ja maa = 3 ohm (pitäisi olla 0 mutta pistetään epätarkkuuden piikkiin)
Mittarin 2 ja 4 läpän ollessa kiinni = 60 ohm (ihan oikein)
Johdosta 3 ja 4 = 4,9V (ohjearvo 5V, eli ihan ok)
Ainoa joka ei pitänyt paikkaansa annettujen arvojen kanssa oli:
Määrämittarin 2 ja 3 läpän ollessa kiinni = 565 ohm (pitäisi olla 610 ohm)
Vastusarvoja läpän ollessa aivan auki en nyt ehtinyt ottaa.
Meinaakohan tuo nyt sitten että sitä "potentiometriä" siellä kannen alla kannattaisi siirtää hiukan paremaan kohtaan piirilevyn reikiä sorvaamalla?
Tänään huomasin uuden ilmiön kun otin virta-avaimen lukosta, se oli kuuma. Ei nyt polttavan kuuma mutta poikkeuksellisen kuuma kuitenkin. Samoin virtalukko. Voiko vika nyt sitten olla virtalukonpohjassa, aiheuttaako se kuumentumista ja pätkimistä/sammumista kuumetessaan vaikka virrat ei autosta katoaisikaan ajon aikana?
-94 passatissa ajonesto aiheutti käyntiinlähtöhäiriöitä lämpimänä. Kylmänä ei mitään ongelmaa. Jossakin ajonestoboksin piirilevyllä oli huono juotos. Kolvilla juotokset läpi ja taas toimi. Boksin kautta kulkee ilmeisesti monen näköistä virtaa, koska sisällä oli 4 pientä relettä. Boksi irroitettuna ei edes pyöritä starttia.
Kojelaudan alla vasemmassa kulmassa ainakin passatissa.
Käyntikatkoja aiheutti myös kaasuläpän asentoa haisteleva potikka. Siihen tuli välillä kuollut kohta n. 80 nopeudessa. Jos poljinta piti paikallaan niin sammui. Poljinta painelemalla heräsi henkiin, kunhan ei painanut kytkintä. Potikan vaihto korjasi tuon.
Kojelaudan alla vasemmassa kulmassa ainakin passatissa.
Käyntikatkoja aiheutti myös kaasuläpän asentoa haisteleva potikka. Siihen tuli välillä kuollut kohta n. 80 nopeudessa. Jos poljinta piti paikallaan niin sammui. Poljinta painelemalla heräsi henkiin, kunhan ei painanut kytkintä. Potikan vaihto korjasi tuon.
Lainaanpas vähän tätä topicia. Eli mulla on 2E koneella oleva golffi joka sammuilee kesken ajon. Ei ole väliä onko kylmä vai kuuma kone, eli tekee sitä ihan milloin sattuu. Saattaa sammua kolmesti päivässä tai mennä kolme päivää ilman mitään ongelmaa. Sen verran olen selville saanut että ilmeisesti bensapumpulta häviää virta, kuulostaa niinkuin jokin rele naksahtaisi ja sitten hyytyy. Puoli minuuttia - minuutti menee ennenkuin lähtee taas käymään. Ja bensapumppu ei siis surahtele kun yrittää startata heti, starttaa siis kyllä muttei lähde käymään. Sen pienen odottelun ja virtojen räpläämisen jälkeen pumppu surahtaa ja sitten lähtee käyntiin.
Autoon on vaihdettu bensapumppu, sen rele, moottoriohjauksen rele, virtalukonpohja, puola+sytytysyksikkö ja hall-anturi. On käytetty huoltoasemilla ja merkkiliikkeessä ja eivät keksi autosta mitään vikaa. Eli vikakoodiakaan ei anna, kerran tosin herjasi jotain lambda-anturista mutta eikai sillä ole tekemistä sen kanssa että auto sammuu?
Autossa ei ole ainakaan sirullista ajonestoa, en tiedä onko jonkinlainen keskuslukitukseen liittyvä alkeellinen ajonesto koska jos ovet on lukossa niin ei rupea edes starttaamaan, eikä syty edes mitkään merkkivalot. Puhallin kyllä lähtee pyörimään. Onko kellään tietoa millainen esto voisi olla kyseessä?
Alkaa kohta jo pelottamaan että onkohan se ECU menossa paskaksi.
Ja tosiaan auto kun sammuu niin se tavallaan vaan hyytyy, ei vastaa kaasuun, kierroslukumittari näyttää oikein. Niinkuin löysäisi vaan kaasun. Sittenkun kytkimen painaa pohjaan niin kierrokset tippuu nollaan ja merkkivalot syttyvät. Yleensä ei edes tapahdu minkäänlaista nykimistä, siellä vaan joku rele napsahtaa ja hyytyy kertalaakista.
Jospa joku osaisi auttaa, pari kuukautta tullut jo taisteltua tuon kanssa ja alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan.
Autoon on vaihdettu bensapumppu, sen rele, moottoriohjauksen rele, virtalukonpohja, puola+sytytysyksikkö ja hall-anturi. On käytetty huoltoasemilla ja merkkiliikkeessä ja eivät keksi autosta mitään vikaa. Eli vikakoodiakaan ei anna, kerran tosin herjasi jotain lambda-anturista mutta eikai sillä ole tekemistä sen kanssa että auto sammuu?
Autossa ei ole ainakaan sirullista ajonestoa, en tiedä onko jonkinlainen keskuslukitukseen liittyvä alkeellinen ajonesto koska jos ovet on lukossa niin ei rupea edes starttaamaan, eikä syty edes mitkään merkkivalot. Puhallin kyllä lähtee pyörimään. Onko kellään tietoa millainen esto voisi olla kyseessä?
Alkaa kohta jo pelottamaan että onkohan se ECU menossa paskaksi.
Ja tosiaan auto kun sammuu niin se tavallaan vaan hyytyy, ei vastaa kaasuun, kierroslukumittari näyttää oikein. Niinkuin löysäisi vaan kaasun. Sittenkun kytkimen painaa pohjaan niin kierrokset tippuu nollaan ja merkkivalot syttyvät. Yleensä ei edes tapahdu minkäänlaista nykimistä, siellä vaan joku rele napsahtaa ja hyytyy kertalaakista.
Jospa joku osaisi auttaa, pari kuukautta tullut jo taisteltua tuon kanssa ja alkaa pikkuhiljaa usko loppumaan.
Kuulostaa kyllä sammumisoireiltaan samanlaiselta kuin omakin. Mutta harvoin se laakista tipahti, ensin nitkuteltiin nytkyteltiin pitkän matkaa ja sammui vasta kun painoi kytkimen pohjaan.
No, hall-anturin vaihdoin tuossa reilu kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole oireillut. Kopkop. Nyt taitaa vaan vaihdelaatikko porsia... katsotaan sitä nyt vielä huomenna tarkemmin. Mutta jos näin ikävästi on päässyt käymään niin saa kyllä Golffi jäädä seisontaan. Työtkin loppuu lokakuun puolivälissä eikä näillä näkymin ole jatkoa tiedossa. Aika tiukassa rahat ruveta vaihtolootaa hakemaan tai korjauttamaan vanhaa. No, elämä on ja bussilla pääsee.
No, hall-anturin vaihdoin tuossa reilu kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole oireillut. Kopkop. Nyt taitaa vaan vaihdelaatikko porsia... katsotaan sitä nyt vielä huomenna tarkemmin. Mutta jos näin ikävästi on päässyt käymään niin saa kyllä Golffi jäädä seisontaan. Työtkin loppuu lokakuun puolivälissä eikä näillä näkymin ole jatkoa tiedossa. Aika tiukassa rahat ruveta vaihtolootaa hakemaan tai korjauttamaan vanhaa. No, elämä on ja bussilla pääsee.
Tänään huomasin sellaisen seikan että kun auto rupeaa hyytymään, läimäyttää kämmenellä tai nyrkillä kojelautaan (vasempaan reunaan) niin veto palaa takaisin :D muutaman kerran kun hyytyy ja pieksää sitä niin matkaa jatkuu taas pidemmän aikaa ongelmitta. 'Hmm. Pitää varmaan purkaa kojelautaa ja katsella mikäs kumma siellä voisi olla.
Jostain lueskelin että se ajoneston boksi olis kaasupolkimen yläpuolella jossain, ei mulla ainakaan kyllä siellä mitään ollut. Jos se sitten olis siellä kojelaudan sisällä :) en ole vielä jaksanut purkaa. Sieltä jostain se kuulostais se naksaus kuuluvan ennenkuin auto hyytyy. Ja tosiaan toivotaan että rupeais volkkarit vihdoinkin toimimaan, on aiheuttanut jo sen verran harmaita hiuksia :D
Ja Ville K:lle tiedoksi, vahingossa huomasin sen lyömisen auttavan, meni hermot ku hyytyi ja pamautin nyrkillä siihen, ja kappas sehän lähti taas vetämään :D
Ja Ville K:lle tiedoksi, vahingossa huomasin sen lyömisen auttavan, meni hermot ku hyytyi ja pamautin nyrkillä siihen, ja kappas sehän lähti taas vetämään :D
Naksaus kuului minullakin vaikka autossa ei omaa ajonestoa olekaan (ajonesto kyllä, mutta ei tuollaista integroitua). Veikkaan että se on bensapumpun rele joka katkaisee syötön varmuudenvuoksi.
Omahan kyykkäsi totaalisesti tuossa viime viikonloppuna. Ei startannut enää ollenkaan, yleismittari käteen, kaikki ok. Sitten ei jäänyt enää vaihtoehdoiksi kuin hallin uusiminen uudestaan tai puolan sytkävahvistimen uusinta. Kokeilin ensin jälkimmäistä kun on mukavampi vaihtaa ja ainoa sytkäpuolen osa jota ei noita nykimisiä selvittäessä vaihdettu. Ja kappas, lähti kehräämään heti ekasta avaimenväännöstä.
Kyllä se vika sieltä korjaantuu kun uusii puolet kaikista sähköosista :D
Omahan kyykkäsi totaalisesti tuossa viime viikonloppuna. Ei startannut enää ollenkaan, yleismittari käteen, kaikki ok. Sitten ei jäänyt enää vaihtoehdoiksi kuin hallin uusiminen uudestaan tai puolan sytkävahvistimen uusinta. Kokeilin ensin jälkimmäistä kun on mukavampi vaihtaa ja ainoa sytkäpuolen osa jota ei noita nykimisiä selvittäessä vaihdettu. Ja kappas, lähti kehräämään heti ekasta avaimenväännöstä.
Kyllä se vika sieltä korjaantuu kun uusii puolet kaikista sähköosista :D
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 13.1.2006 8:35
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 13.1.2006 8:35
Onkohan teillä se vanhempi esto. Avasin nimittäin ton boksin eilen ja ei sinne uskalla kolvia työntää, älytön määrä todella pieniä osia.
Sen vanhemman pystyy ohittamaan tinaamalla, tarkemmin en tiedä kun ei auta tuohon mun kulkineeseen.
Tuossa on siis immobilizer 1.Siitäkin pääsee eroon, ei vaan kotikonstein eikä halvalla. Ainakaan minun tietääkseni. Jos joku tietää niin ilolla otetaan tieto vastaan.
Sen vanhemman pystyy ohittamaan tinaamalla, tarkemmin en tiedä kun ei auta tuohon mun kulkineeseen.
Tuossa on siis immobilizer 1.Siitäkin pääsee eroon, ei vaan kotikonstein eikä halvalla. Ainakaan minun tietääkseni. Jos joku tietää niin ilolla otetaan tieto vastaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa