MK2 jettaan 1Z tekniikka

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

MK2 jettaan 1Z tekniikka

ViestiKirjoittaja pertti108 » 22.9.2009 22:40

Noniin. Tarkoitus olisi siis laittaa 85- jettaan 1Z tekniikka 95- toledosta kaikkineen päivineen ja sitten siihen hakea vähän lisää hönkää ahitmella, suuttimilla ja ohjelmoinnilla.

Sitten itse kysymyksiin:
- mitenköhän sähköt sais kätevimmin pelaamaan? Taitaa olla tuossa jetassa vanhimmat mahdolliset sähköt niin "pääsen" ilmeisesti vaihtamaan toledon kaikki sähköt. Joutuu tietty vähä rukkailemaan ainaki tuulettimen sähköjä..
- Tuossa 1Z koneessa on joku reilu 400tkm rullattuna, josta heräsi ajatus vaihtaa kaikki hilppeet alakertaan, etenkin apuakselin laakeroinnin takia, koska se kuulemma on se heikko lenkki.

Mielipiteitä otetaan vastaan sähköistä ja tuosta apuakselin ja alakerran laakeroinnista. Tietysti, jos jotain ajatusta mahdollisista kompastuskivistä herää niin jaa toki mietteesi.

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 23.9.2009 6:45

Itsellä haaveissa jossain vaiheessa samanlainen proggis, elämän laadun parantamiseksi en vain ala sähköjä vetelemään vaan tyydyn mekaanisen pumpun asennukseen. Kannattaa miettiä onko sähköjen vetämisellä niin paljon etuja, kun ei 1Z koneisessa ole esim. mahdollisuutta juuttuvasiipisen ohjaukseen ainakaan suoriltaan.
mTDI hakusanaksi, niin johan alkaa löytyä netistä juttua.

Tuosta laakeroinnista, että on helppo pala kakkua rempata kone, kun sen on nyt pukilla. Osat kumminkaan ei maksa maltaita, tietty koneistukset maksaa jonkin verran, jos niitä teettää.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.9.2009 8:01

Ota seatista kaikki sähköt viiksineen ja kytkimineen jettaan kun niissä on ihan samat osat ja kytkimet käy suoraan vanhojen paikoille kojetauluun.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 23.9.2009 8:38

Löytyis hyllystä joutilaana MTDI projektiin kunnon syöttöpumppu 11mm nestepäällä. Käy suoraan 1Z pumpunjalkaan. Samanlaisen pumpun toiminnan voi testata tolla profiilista löytyvällä kulkineella. Epäilenpä ettei enää sähkötyöt kiinnosta.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.9.2009 11:28

Ja melkein samalla vaivalla vaihdat koko kojetaulunkin. Silleen joskus veli teki kakkikseen (tosin mk3 Golfin tekniikka), ja sähköpuolessa pääsi tosi helpolla. En Toledoa sen paremmin tunne, mutta tuskin mittaristo ainakaan ihan heittämällä menee paikalleen kakkiksen kojetauluun.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.9.2009 13:40

Nii tuo kojetaulukin pitäisi mennä jettaan suoraan kiinni. Ihan satavarma en ole. Omasta olen vaan vertaillu et kovin lähellä toisiaan on jetassa ja toledossa kaikki kojetaulun ruuvit ym osat. Ovipahvitkin saattaa käydä. Pohjalevyhän on 99% sama. Mulla oli toledossa jetan penkitkin yhes vaihees.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 23.9.2009 17:46

Kiitos näistä vastauksista!

Pitää nyt alkaa tosissaan miettimään, miten sen sitte joskus toteuttaa.. mTDI kuulostaa kyllä ajatuksena toteutuksen puolesta erittäin mielenkiintoselta, pakko tunnustaa. Toisaalta taas olis kyllä kaikki sähkötki aika yksinkertasta vaihtaa, varsinki ku tuo kakkis on jo lihoina (oottaa äänieristyksiä). Raskasta tämä pohtiminen...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.6.2011 8:59

mistä noita pumppuja löytyy?

oisko tää hyvä http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Bosc ... 24923#shId

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.6.2011 11:46

Muistetaan vielä, että '85 on CE1 -sähköjärjestelmä ja '95 on CE2 -sähköjärjestelmä. Pistokkeet, johdon värit, releboksi jne. ovat erilaisia. Helpoin homma siis taitaa olla vaihtaa kaikki sähköt Toledosta suoraan. Miksipä sitä ei muutenkin tekisi niin, helpompaa useimmissa tapauksissa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.6.2011 11:57

joo itte suunnittelin tuon 1z tekniikan mk1:seen jettaan, ilmeisesti 1.6 td:n pumpulla homma onnistuu.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.6.2011 15:50

joo no nuilla td:N pumpuilla ei sitte toi m-tdi homma onnistu ilman vähän rajumpaa pumpun modaamista, kun ruiskutusajat ja määrät aivan eri planeetalta.

Todennäköisesti pittää modata ne toledon moottoripuolen sähköt mk1:sen omien johtojen rinnalle, tai sitte toledosta kaikki sähöt ja modailla ykkösen napit ja tuulettimet niitten kans ristiin. Eihän tuo 1z kovin montaa johtoa varmasti oikeasti tarvi, vaikka siihen sulaketauluun niitä piuhoja tulee kymmeniä. Pitäs varmaan alkaa opetteleen miten nuita sähkökaavioita luetaan...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa