Elikkä, nyt kävi niin että öljypohja pääsi kolahtamaan soratiellä isompaan kiveen ja se meni läjään, mutta ei vuoja. Auto tapaturman jälkeen käyntiini niin ihme rohina kuuluu ja syttyi oljynpaineen merkkivalo.
Ja auto on vw vento 1.8i -95 55kw
tässäpä muutama kysymys.
1. miksi oljynpaine merrkivalo syttyi vaikkei vuoja oljyä?
2. joutuuko öljypohjaa irroittaessa käyttämään myös vaihdelaatikon irti?
3. mikä siellä rohisee?
4. minkä muun vw oöljypohja tuohon käy?
kiitos vastanneille.
Öljypohja
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Öljypumpun imupuoli ottanut kipeetä?1. miksi oljynpaine merrkivalo syttyi vaikkei vuoja oljyä?
Nope. Vasemmanpuoleisimmat ruuvit voi olla vähän jemmassa vauhtipyörän lähellä.2. joutuuko öljypohjaa irroittaessa käyttämään myös vaihdelaatikon irti?
Öljypumppu?3. mikä siellä rohisee?
Moottorikoodi varmistaisi asian, mutta todennäköisesti sama palju löytyy noin 57 VW:n moottorista...4. minkä muun vw oöljypohja tuohon käy?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sain tuossa irroteltua oljypohjan ja siellähän oli sihti tukossa ja hieman ylöspäin väätyneenä.
Soittelin tuossa tarviketorille ja kysäsin uutta öljypohjaa ja ne sanoivat että siihen ei heiltä saa kuin -93 alaspäin ja että tuo ei passaa -95 ventoon koska alakerta muttuu. kehottivat kääntymään marmoritiskin tai autopurkaamon puoleen. Onkohan noin?
Moottorikoodi varmistaisi asian, mutta todennäköisesti sama palju löytyy noin 57 VW:n moottorista...
Soittelin tuossa tarviketorille ja kysäsin uutta öljypohjaa ja ne sanoivat että siihen ei heiltä saa kuin -93 alaspäin ja että tuo ei passaa -95 ventoon koska alakerta muttuu. kehottivat kääntymään marmoritiskin tai autopurkaamon puoleen. Onkohan noin?
Eikö nyt kukaan vannoutunut VAG -harrastaja auta miestä mäessä?
1.8 55kw koneen tyyppi on AAM ja kone on sama vento / golf3 ja pitäis olla sama öljypohja ym 92-98. Myös tuon 66kw koneversion alapää pitäis olla sama mutta noita 55kw mopomalleja on suomessa pilvin pimein joten pitäis kyllä löytyä.
1.8 66kw koneen tyyppi on ADZ muistaakseni.
1.8 55kw koneen tyyppi on AAM ja kone on sama vento / golf3 ja pitäis olla sama öljypohja ym 92-98. Myös tuon 66kw koneversion alapää pitäis olla sama mutta noita 55kw mopomalleja on suomessa pilvin pimein joten pitäis kyllä löytyä.
1.8 66kw koneen tyyppi on ADZ muistaakseni.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Sai eilen kaverilta kokeiltavaksi 1.8 jetan koneen öljypohjaa. Sen kyllä saa kiinni pultin reikien puolesta, mutta sen pohjan muoto on aivan eri. En vielä laittanut sitä kiinni, koska otin sihdin irti.
Saako tuota pelkkää sihtiä ostettua? koska se on aavistuksen ylöspäin taipuneena.
Se muovihärpäke joka on öljypumpun/sihdin päällä, niin onko se aivan välttämätön ja onko se siellä mitenkään kiinni, koska minulla se oli irti ja oli hieman ottanut osumaa
EDIT: jetan öljypohja ottaa pumppuun kiinni.....
Saako tuota pelkkää sihtiä ostettua? koska se on aavistuksen ylöspäin taipuneena.
Se muovihärpäke joka on öljypumpun/sihdin päällä, niin onko se aivan välttämätön ja onko se siellä mitenkään kiinni, koska minulla se oli irti ja oli hieman ottanut osumaa
EDIT: jetan öljypohja ottaa pumppuun kiinni.....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa