MB 124 250TD Farkkupaku "Mustasurma"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

MB 124 250TD Farkkupaku "Mustasurma"

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2009 14:18

Kakkosauto 124 250TD Farkkupaku Mersu...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... u/sisa.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... /sisaa.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... kontti.jpg



Tuolla saa jo kuskattuakin jotain :)


Kilometrejä on kertynyt mittariin 573tkm, eli tuo alkaa olla juuri sisäänajettu :)


Tämmönen menopeli tälläkertaa. Ehkä joidenkinmielestä vääränmerkkinen, mutta vetää sentään oikeasta päästä ja melko halpaa tällä on ajella, hoitaa kakkos-auton virkaa oikein hienosti ;)
Viimeksi muokannut EscMk3, 28.4.2010 17:43. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 29.8.2009 14:57

Taustasta päätellen Kajaanista ostettu. Nyt on oikea malli autojen suhtee :D onko sun entinen bora ollu täällä ylivieskassa myynnissä tuol hondan liikkees?näytti vaan samanlaiselta

edit. siis se tumma bora, ei hopea

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 29.8.2009 15:03

Nuiden mersujen ajomukavuus on jotain ihanaa, mutta tuo sisusta on jotenkin aina niin karu...

Jotain sporttisempaa penkkiä jos saisi niin tekisi auton yleisilmeelle ihan hirveesti plussaa.. Tuo 2.5 konekki jaksaa jo hieman liikuttaa tuota, ainakin talvella ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.8.2009 16:17

No niin alkaa autoja olemaan. Sisäänajettu todellakin, jos tuon ikäisessä on vaikkapa 300tkm niin mittaria on ruuvattu.
Voipi olla ettet malta tuosta luopua raksahommien loputtua.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2009 16:24

Taustasta päätellen Kajaanista ostettu. Nyt on oikea malli autojen suhtee :D onko sun entinen bora ollu täällä ylivieskassa myynnissä tuol hondan liikkees?näytti vaan samanlaiselta

edit. siis se tumma bora, ei hopea

Joensuusta kävin tämän hakemassa, Mutta Mersunliikkeen pihalla napsin noita kuvia kotimatkalla :) Kajaanissa tätä voi nyt bongailla.

Jep, se vihreä Bora meni Ylivieskaan autoliikkeeseen vaihdossa, kun ostin tuon Bemarin sieltä.



Nuiden mersujen ajomukavuus on jotain ihanaa, mutta tuo sisusta on jotenkin aina niin karu...

Jotain sporttisempaa penkkiä jos saisi niin tekisi auton yleisilmeelle ihan hirveesti plussaa.. Tuo 2.5 konekki jaksaa jo hieman liikuttaa tuota, ainakin talvella ;)

Juu, todella hyvä tuolla on ajaa. Tuo tarjoaa todella jämäkkää kyytiä ikäisekseen, ei nitise eikä natise niinkuin samanikäset Japsit :)

Sisusta on ehkä karun näkönen, mutta on se kuitenkin melko laadukkaasti tehty. Tämä on kuitenkin samaa ikäluokkaa kakkiksen kanssa, kummassakohan se karumpi sisusta on :D


No niin alkaa autoja olemaan. Sisäänajettu todellakin, jos tuon ikäisessä on vaikkapa 300tkm niin mittaria on ruuvattu.
Voipi olla ettet malta tuosta luopua raksahommien loputtua.

Juu. Näin taitaa käydä, sen verran hyvältä tuo vaikuttaa että taitaa viihtyä omistuksessa vähän pitempäänkin :)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 29.8.2009 17:14

Oma mielipide -87 "tenavatähdestä" joka juuri tuli meille on että 100x mielummin sillä kakkiksella ajaa.
:D
Ei oikeen iskeny minuun, paitsi että se on takaveto, käsky kävi että sitä ei hävitetä, ainakaan ennen kevättä.

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 29.8.2009 18:19

Oma mielipide -87 "tenavatähdestä" joka juuri tuli meille on että 100x mielummin sillä kakkiksella ajaa.

Eikös sataysikymppinen ole tenavatähti ja tämä johtotähti :) Onko turrppodiisseli vai vapari?
(250TD viittaa siihen että on 2.5litrainen farkkuvaparidiisseli)

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 29.8.2009 18:56

Ota toinen tähti keulilta pois. Kyllä siellä yksi riittää ;)

edit: TDT on ahtimella

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.8.2009 19:21

Eiku pidä kummatkin, tuo ylempi pöllitään kuitenkin heti. Ryhdikkään näköinen peli eikä ole pilattu kromikaarilla ja EU-kilvillä, kapeiden kylkilistojen takia vm taitaa olla -87?
Toimiiko peränsäätö vai onko alle vaihdettu tavalliset iskarit?
Meillä on äiteellä 190d kauppakassina, hyvin pelittää ja todella pieniruokainen.
Olen yrittänyt houkutella uudempaan ja bensa-autoon vaihtoa mutta ei suostu, mersu pelaa niin luotettavasti.
250 TD = Touring Diesel.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 29.8.2009 19:46

jätkä on kyllä nyt volkkarit unohtanu kokonaan :)

eipä siinä itsekin kyselin vähän aikaa sitten samantyylistä marsua. tosin E:tä ja turbolla

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 29.8.2009 20:36

Ota toinen tähti keulilta pois. Kyllä siellä yksi riittää ;)

Juu, onhan tuo mielessä käynyt, Avantgarde-maski voisi sopia hyvin.


Ryhdikkään näköinen peli eikä ole pilattu kromikaarilla ja EU-kilvillä, kapeiden kylkilistojen takia vm taitaa olla -87?
Toimiiko peränsäätö vai onko alle vaihdettu tavalliset iskarit?

Käyttöönotto on 11/88, valmistettu ilmeisesti alkuvuodesta -88.

Tavalliset iskarit ja kuormajouset siellä on...

jätkä on kyllä nyt volkkarit unohtanu kokonaan :)

Juu. Alkoi tulla mitta täyteen ;) Eipä tosin taida olla paluuta enää etuvetoisiin, karsii aika rankasti Volkkarin mallistoa pois ;) Nelivetona toki kelpaisi, mutta tälläkertaa näin. Eipä ole kaduttanut :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 29.8.2009 22:08

Avarimaski vaan kehiin.

Kunhan auto on jouten niin minäpä tuon sulta ostan poies ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.8.2009 23:39

Tämä on kuitenkin samaa ikäluokkaa kakkiksen kanssa, kummassakohan se karumpi sisusta on :D


voin ehkä suoraan sanoa että mersussa. eipä tuo meben sisusta oo hirveänä kehittyny. nimittäin 2000-luvulla on c-sarjoissa ollu aika lähellä samanlainen sisusta. ja mistä lähtösin? kenties 70-luvulta?

mut pakko sanoa että lujia koneita nuo mersun esikammiot. mut muuten mistä kukin tykkää.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 30.8.2009 2:41

mut pakko sanoa että lujia koneita nuo mersun esikammiot.


Tämä lausahdus saa aina jostain syystä hymyilemään.
Sitä käyttävät ajavat useimmiten 200D Mersulla, jossa kone kiertää maksimissaan noin 3-4000rpm ja tehoa on noin 50hv.
Ei kai sillä viritysasteella mikään voi hajotakkaan :D

HUOM! Lukemat eivät ole tarkkoja, joten ei tarvitse viisastella että on siinä 3hv enemmän tms.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 30.8.2009 7:07

kone kiertää maksimissaan noin 3-4000rpm ja tehoa on noin 50hv


Kuulostaa ihan dieselimoottorilta... eiku! :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 30.8.2009 12:11

voin ehkä suoraan sanoa että mersussa.

No ihan miten vaan, mutta molemmat autot omistaneena olen edelleenkin eri mieltä ;)

Kakkiksella kun lähti sorateitä ajelemaan niin voi helvetti sitä nitinän ja natinan määrää mitä se ämpärimuovinen kojelauta päästeli. Mersussa tätä ongelmaa ei ole ;)

Sisustan ulkonäkö on sitten puhdas makuasia, Mersun sisusta on enemmän minun makuuni.




Tämä lausahdus saa aina jostain syystä hymyilemään.
Sitä käyttävät ajavat useimmiten 200D Mersulla, jossa kone kiertää maksimissaan noin 3-4000rpm ja tehoa on noin 50hv.
Ei kai sillä viritysasteella mikään voi hajotakkaan :D

No tässä lähipiirissä on juuri tuommonen 200D, ajettu 965tkm. Järjettömän laiskahan se on. Mutta Kone ja laatikko avaamaton, kytkin orggis jne, pelaa edelleen hienosti. Volkkarissa tietysti olisi noilla kilometreillä vasta neljäs kansi ja kuudes vaihdelaatikko vetreimmillään, joten paskojahan nuo mersut on :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2009 12:25

Älä älä moiti vageja, joku pian suuttuu :)
Miksi ei volkkarin farkkua? vai pelottaako +300tkm lukemat vageissa?
Mersuihin tuli ne korkeat helmamuovit -88 lähtien joten viimeisimpiä "vanhaa" mallia tuo on.

Kyllähän tuo sisusta aika karu on, hieman on uudistunut 70-luvusta mutta suurinpiirtein samanlainen tuossa korimallissa.
Käytiin velipojalle -94 c-koppaa katsomassa mutta kun istuin kuskin penkille tuli heti muistot mieleen, samaltahan tuo tuntui kun -84 mallissakin.
Mersulla oli papereiden ym mukaan ajettu 160tkm mutta kyllä koeajo kertoi että 100tkm puuttui mittarista, tuontipeli.
E-sarja on muuten hyvä mutta ruoste vaivaa, ovet ruostuvat tiivisteiden välistä ja diiselimalleissa käytettiin pari vuotta Lucaksen pumppua jossa on ollut ongelmia eikä niihin saa varaosia. Muutamasta väyrysestä on etujouset lentäny tielle kun on jousikuppi ruostunut irti korista, 1mm pelliä kun on.
Kyllä tuo satakaksnelonen on se malli jolla ne kilometrit ajetaan, muutaman 200d mallin tiedän joilla on ajettu +700tkm ilman remontteja.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 30.8.2009 12:35

Älä älä moiti vageja, joku pian suuttuu :)

Aivan sama, tuo on vain minun mielipiteeni, ei siitä kannata kenenkään vetää herneitä nenään ;)

Miksi ei volkkarin farkkua? vai pelottaako +300tkm lukemat vageissa?

No mieluummin minä ostan 570tkm ajetun Mersun kuin volkkarin, sen verran hyvä kokemuksia Mersun kestävyydestä löytyy ihan tästä tuttavapiiristä, ja volkkareista taas hiukan päinvastaisia ;)

Ja vaihtelu virkistää, eihän sitä tiedä vaikka joskus teen paluun noihin VAGgineisiin. Toistaiseksi mennään näin eikä harmita.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.8.2009 17:06

Tämä lausahdus saa aina jostain syystä hymyilemään.
Sitä käyttävät ajavat useimmiten 200D Mersulla, jossa kone kiertää maksimissaan noin 3-4000rpm ja tehoa on noin 50hv.


Jep! Sitten on se käyttäjäkunta joka haukkuu huonoa kestoa kun yli 6000 kiertävään 500+hv 300D:n joutuu tekemään määräaikaishuoltoja vakiota useammin :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2009 17:17

Kyllä tuosta 200deestäkin saa ihan mukavasti potkua turbolla eikä kestävyys siitä kärsi.
Toiset tykkää tehosta ja toiset luotettavuudesta, jälkimmäinen on itelle tärkeää, ei hermot kestä leilkkiä lapsellisten pikkuvikojen takia.
Varusteista en piittaa, luotettavuutta pitää olla, siihen tottui kun edellinen auto oli -77 mb 220d, ostohetkellä mittarissa oli 250tkm, lukema joka saa vagin kohdalla hieman mietteliääksi.
10 vuotta tuolla ajelin ja kertaakaan ei jättänyt tielle, ikää sentään 30v.
Myydessä oli 400tkm mittarissa mutta toimi kuin kello, ei vain enää ollut tarvetta diiselille ja jotain muuta teki mieli joten siirryttiin 20 vuotta uudempaan volkkariin.

Tuossa on vanha lavetta-mb väyrysen tekniikalla, varttimaili ajettu muistaakseni 12.7.
http://www.youtube.com/watch?v=W3ljEyq5AiQ

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 30.8.2009 17:19

^^ pitkään jo haaveillut 190D ST:stä.. Vielä kun olisi tehty 3.0l 24v daisseli lähtökohtana.. Kyllä kelpais :) Työmatkakin kyllä nyt yli 60km, ehkä semmoinen pitää sitten rakentaa ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.9.2009 12:36

Vaihdoin vakioruorin hieman pienempään Momo Raceen.

Kuva



Musiikkipuolelle tuli kevyt päivitys Rainbow:n 5.25" koaksiaaleilla, Kiitoksia Fanatic Audiolle, oikein mukavasti soivat :)

Vanha vs. Uusi
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg

Paikallaan

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg


Valmis.

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg

Ääni parani todella paljon, nyt jo kehtaa kuunnella muutakin kuin Iskelmää.




Takakonttiin leikkelin vähän mattoa pohjalle, helpompi putsata tarvittaessa.

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg



Ensimmäiset tavarakuormatkin on kuskattu kotiin, olipa kerrankin helppoa lastata romppeet kyytiin kun tilaa riittää.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.9.2009 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.9.2009 15:54

Näyttää kyllä pahasti siltä että mursu jää pitemmäksikin aikaa. Kuinkas on pelannut vai onko pitänyt pyöriä ympäri autoa läppäri kainalossa vikakoodeja selvitellen?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 8:55

Jooh, niinhän tässä taitaa käydä :) No hienostihan tuo on toiminut, juuri niinkuin Mersun pitääkin. Ei ole tarvinnut läppärin kanssa pyöriä =D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2009 9:55

"...tähteä kaks vain sun silmissäs mä nään" vai miten iskelmässä laulettiinkaan. Hieman häiritsee kaksi tähteä keulalla. Eiköhän tuo mersuksi tunnistettaisi, vaikka tähtiä ei olisikaan.
olipa kerrankin helppoa lastata romppeet kyytiin kun tilaa riittää.
Tahtoo se tila loppua kesken, vaikka sitä olisi kuinka paljon.

Eikös tuo Momo Race ole hieman pienikehäinen ratti mersuun? Audissani oli joskus vastaava 350 mm ratti ja se peitti hieman mittareita, joten vaihdoin sen Momo Astraan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 10:02

Juu, tuo maski vaihtuu kyllä. Itseasiassa uusi merkitön on jo olemassakin, pitäisi vain ehtiä vaihtamaan se ;)

Onhan tuo ratti hieman pieni, peittää hiukan mittariston ylälaitaa mutta ei häiritsevästi -> Ei aiheuta toimenpiteitä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2009 10:16

Minulla olisi yksi tuollainen hieman isokehäisempi Momo Astra puuratti joutavana, sopisi mainiosti interiööriin.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 10:22

Minulla on jonkinasteinen Jalopuu-kammo, mietin jo eilen että mitenhän nuo viimesetkin jalopuut saisi hävitettyä siististi ;)

Pitäisi hommata toinen sisäpaneli-sarja ja kokeilla noita sisustakalvoja, että saisiko niillä siistiä jälkeä aikaan.

Calle
-
Viestit: 128
Liittynyt: 3.9.2003 22:12

ViestiKirjoittaja Calle » 4.9.2009 10:32

Hiilikuitu, ym kalvoilla saa ihan siistit, ainakin Mersuun.
Noi W124 paneelit jne osat irtoaakin ihan suht helposti käsittelyä varten.
Askarteluveittellä vaan leikkelee katkasijoitten reijät sitten lopuksi.

Joskus tein muovikojelautaiseen perus C-sarjalaiseen hiilarisisustat ja hyvät oli. (muidenkin kun omasta mielestä xD )

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 10:58

Juu, pitää joskus käydä jossain alan liikkeessä katsomassa noita kalvoja ihan livenä, ei oikein noista nettikuvista selkene miltä ne oikeasti näyttävät...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2009 11:05

Maali on aika kova sana kans. Jokin antrasiitti tms voisi toimia ihan ok..?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 11:11

Ei paha idea tuokaan. Voisi saada jopa siistimmän näköisen kuin kalvottamalla. Pitääpä harkita :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2009 13:49

Pitkälti makuasioita, aikakauden tyyliin puu sopii mielestäni hyvin, tuon auton valmistuttua ei hiilikuitua kait oltu keksittykään -)
Onko mersussa muuten puupaneelit aitoa puuta kuten audeissa vaiko jotain kuttaperkkaa?

Calle
-
Viestit: 128
Liittynyt: 3.9.2003 22:12

ViestiKirjoittaja Calle » 4.9.2009 14:16

Eiköhän noi jotakin Zebranoa ole ainakin vanhemmissa esim W124 malleissa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 15:53

Ei taida olla aitoa, tai on tuo ainakin melko muovisen näköistä puuta :D

Minä en ole koskaan lämmennyt noille jalopuu-osille, pitää nyt aluksi etsiä toinen panelisarja ja sitten miettiä mitä niille tekisi :)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 4.9.2009 16:04

Eiköhän se olis aika hyvin tohon rattiin sopiva tuo hiilariteippiratkaisu ;)

Tulee race henkinen farkkudiiselimese :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 16:12

:D

No voisihan tuota ainakin kokeilla :)

Hanppa
-
Viestit: 89
Liittynyt: 21.2.2007 17:39

ViestiKirjoittaja Hanppa » 4.9.2009 18:03

Race ja farkku diisselimese mainittu samassa lauseessa, nyt oon nähnyt jo kaiken :).

Ei muuta ku kovia ajoja, ajamalla kai tuo ei lopu ikinä.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.9.2009 18:29

Jooh, kyllähän tuosta on Race melko kaukana ;) Kaikki 90 laiskanpulskeaa hevosta kun liikuttaa tuonkokosta koppaa eteenpäin niin eipä tuo juuri hyökkäile :D

No toivottavasti tuo vielä hetken kestää, toistaiseksi vaikuttaa hyvältä :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2009 19:14

Muovilta se audinkin puupaneeli vaikuttaa, on vain niin hyvin lakattu, että ei muovista erota -moni on erehtynyt.

BTW: pakussani ainoa puinen sisätilan osa on vaihdekepin nuppi. Kun ostin sen, lakka oli hilseillyt ja se näytti karmealle. Poistin lakat Nitromorsilla ja käsittelin hiotun pinnan värittömällä puuvahalla. Nyt, muutaman kuukauden hioutumisen jälkeen alkaa nuppi näyttää ihan aidolta.

Teinikokoinen sportratti pappamallin farkussa on ehkä hieman rohkea valinta. No, itselläni oli tämä malli, eli Momo Fighter hetken aikaa. Sama ulkokehän halkaisija kuin Racessa.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 4.9.2009 20:28

ei muuta kun pumppu mynään ja holsettia kylkeen, niin alkaa mersukin tuntua kivalta.. :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.9.2009 12:16

Kaverilla on W124 250D "mafialook", kävästiin sillä huitaseen keväällä semmonen vajaa 1500km reissu Kemistä Helsinkiin ACS:ssään ja takasin. Oli se kyllä loistava peli ikäsekseen ja hintasekseen ajella. Sitä kannattaa tosiaan peilata kakkikseen ja muihin saman aikakauden autoihin, niin ymmärtää, miksi W124 meesu maksoi monta kertaa golffia enemmän.

Mutta se mitä varsinaisesti ajattelin siitä tähän topiciin sanoa, niin nuissa W124-korisissa on ollu jotain "sporttisisustaakin" olemassa, ku tässä kyseisessä versiossa oli semmonen ja ne etupenkit oli minun perseelle kyllä tosi hyvät. Löyty sivuttaistukea ja muuta. Jostain mersufoorumilta semmoset varmaan löytää heleposti.

edit: Saattaa nuo päälliset hämätä, mutta äkkiseltään näyttäis että nuo tosiaanki on vähän latteammat penkit ku ne missä istuin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.9.2009 10:20

Vieläkös noissa malleissa on peruspenkeissä sellainen terävä reuna istuinosan edessä. Muistelen aikaisemmin vanhemmassa mersun taksissa istuneena, että se etusauma painoi ikävästi persjalkaisen polvitaivetta.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 6.9.2009 15:36

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.9.2009 16:33

edit: Saattaa nuo päälliset hämätä, mutta äkkiseltään näyttäis että nuo tosiaanki on vähän latteammat penkit ku ne missä istuin.

Tässä on ihan vakiopenkit. Niitä sporttipenkkejä en taida ainakaan vielä vaihtaa, ihan OK nuo vakiotkin eikä muutenkaan kehtaa sotkea mitään kalliita penkkejä kun tämänhetkinen käyttö on melko sotkuista. Ehkä joskus tulevaisuudessa? :)

Vieläkös noissa malleissa on peruspenkeissä sellainen terävä reuna istuinosan edessä. Muistelen aikaisemmin vanhemmassa mersun taksissa istuneena, että se etusauma painoi ikävästi persjalkaisen polvitaivetta.

Enpä ole tuommosta havainnut, tosin tuota pituuttakin on sen verran ettei penkin etureuna ole lähelläkään polvia :)

Sopivat minun ruholleni oikein mukavasti nuo vakiopenkitkin, paremmin kuin esim. kakkiksen vastaavat.


Vaihtelin sisustaan kourallisen polttimoita, nyt pelaa taas nuo paneelien valaistuksetkin :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.9.2009 13:35

Valotehoa lisätty syksyn pimeille keleille.

Kuva

Kuva

Kuva


Eli Hella Rallye 3003:set löysivät tiensä keulalle, Nyt näkee. Pitää vielä releyttää nuo omatkin valot ja uusia polttimot, sittenpä tuo on valojen osalta valmis.


Vetäsin myös hieman Glymiä pintaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 17.9.2009 0:06

Perhana että on kyllä ruma auto. No eihän tuota nyt varmaan ulkonäön takia ole ostetukaan, ja on noissa se oma viehätyksensä kun ei tarvitse paljon käyttöön rahaa uhrata. Itsellenikin tuollainen kelpaisi hyvin työmatka-autoksi.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.9.2009 9:18

Juu, ei tätä ole ulkonäön takia valittu :) Kyllähän tästä saisi paremman näkösen kun tekisi ne perustemput, huulivanteet ja tonttiin... Mutta taitaa jäädä tekemättä, nyt tällä pääsee vähän huonompiakin teitä.

3 viikossa tähän näkyy tulleen melkeen 6 tuhatta kilsaa, ja huolettomia ovat olleet :)

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 17.9.2009 21:23

NIIN mutta saksalainen laatu tuote ja kestää isältä pojalle:)

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 18.9.2009 20:32

koskas E-lookki, leveet vanteet ja noh, eikai mökkityökalupakkia lintaksi voi laittaa :D

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 19.9.2009 9:25

Mad Max -lookkia vaan. Lisää korkeutta ja kunnon pallorenkaat, pari kunnon piiskaa ja karjapuskuri.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.9.2009 21:03

Perskele, vaihdetaanko? Saat golffin ja joutuu varman muutaman euron antamaan väliäkin, vanhempaan?!! vaihtaessa.
Tuli taas 1000km mittariin viikonlopun aikana kun hyvinkäällä kävästiin, 7L ottaa golpero maantiellä, vähemmän pitäis viedä tuolla mopokoneella.
Ei tarttis noita stanan ovisuhinoita ja rengasmeteliä kuunnella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.9.2009 10:00

Mikä ihme siinä sinun golfissa oikein metelöi? T4:llä ajelun jälkeen sitä aina ihmettelee, miten hiljainen auto tuollainen bensamallin kolmosfarkku on. Ei todellakaan suhise tiivisteet eikä huuda renkaat (Hankook optimo k406).

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.9.2009 10:34

Kerroppa se, ovitiivisteet suhisee niin että oikein niskassa tuntuu kun suurempi tuulenpuuska iskee, a-palkkeihin on testattu tuollaista leveää ikkunatiivistettä, hiljensi hieman.
Takakontti ja takapenkin alusta on vuorattu bitumilla. Alla tällä hetkellä keväällä uutena ostetut goodride 195/55/15 jotka huomattavasti hiljaisemmat kun edelliset 50 -sarjan misukat.
Tuntuu että kaikkein hiljaisimmat on Kleber Kapnor -nastat.

Sadan nopeuksessa ei kopissa normaaliäänellä jutella ja hiljennettäessä saa mankkaa ruuvata hiljemmalle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.9.2009 14:45

Perskele, vaihdetaanko? Saat golffin ja joutuu varman muutaman euron antamaan väliäkin, vanhempaan?!! vaihtaessa.

Ei kiitos, ei kehtaa huonompaan vaihtaa :D

Ei se minunkaan kolmoskoppa mikään hiljaisin auto ollut, itseasiassa jopa melko meluisa. Suurin melu tuntui tulevan takakontista, sen jos olisi vaimentanut niin kai se olisi vähän hiljaisempi ollut. Neloskoppa oli kuitenkin PALJON hiljaisempi. Ja tuo Bemmi on taas neloskoppaakin hiljaisempi ;)

Kyllähän tässä Mersussakin on jonkinverran melua, kun sisusta on nyt melko karsittu. Vähemmän kuin Golffissa, mutta vaimennusmattoa tämäkin kaipaa kun tuohon Bemmin hiljaisuuteen on nyt tottunut :)



Kiskoinpa tällä pihasaunan hirret kotiin, 250D sai jo puhkua tosissaan tuon kuorman edessä ylämäessä, painoa oli jonkin verran :)

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 9.11.2009 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.9.2009 17:02

Tuon kuorman jos olis golffilla vetänyt niin olis ollut varma kytkinremontti edessä, 2 kuution tyhjän peräkärrynkin jo huomaa kun sellainen perässä on.
Golffin takakontti on bitumilla vuorattu (pyöränkotelot+lattiapinta+varapyöräkotelo) ja lisäksi takakontissa on kumimatto mallia biltema + vanha räsymato koiralle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 22.9.2009 19:25

Juu.

Kävinpä tänään laitattamassa talvirenkaatkin vanteille. 195/65r15 Hakkapeliitta 4:set.

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 40x480.jpg

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.10.2009 15:43

Talvi taitaa tulla.

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... unta-1.jpg


Joten vaihtelinpa talvirenkaat alle. Ihanan puhdas auto :)

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... kanen2.jpg

http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... skanen.jpg

Onhan se ehkä ruma mutta hoitaa hommansa todella hienosti.


Tähän näkyy tulleen kuukaudessa melkein 8 tuhatta kilsaa mittariin :)
Viimeksi muokannut EscMk3, 9.11.2009 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.10.2009 17:57

No niin, samanverran emäntä ajaa vuodessa :). Joo talvi tulee, eilen pieni vesisade ja tänään aamulla -1 josta venton keskuslukon pumppu suuttui niin että ei tahtonut auton omistajaa päästää sisään, ulisi vaan kun väsynyt susi, nytkö se taas alkaa.
Golffi on oppinut talon tavoille ja päästi sisään, kenkään olisi muuten saanut.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.11.2009 16:08

Lasit tummennettu. Sikaosaston laseihin tuli 5% Sungard kalvo, edessä on Mersun orggis-sävylasit. Nyt ei näy kaikki romppeet mitä on kyydissä.

Kuva

Kuva

Kuva

Tummennuksen teki Black Out L&L niminen firma, ja jälki on todella hyvää. Suosittelen.

Tämä on edelleenkin toiminut täysin ongelmitta. Seuraavaksi pitänee laittaa tähän Cobran Hälytin kun tässä kylällä on alkanut pyörimään varkaita, vähänväliä on johonkin autoon murtauduttu :(

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 9.11.2009 16:26

näyttää jo ruumisautolta :D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.11.2009 16:31

=)

Tämän auton ensimmäinen omistaja on muuten ollut Ivalon Kukkakauppa&Hautaustoimisto :D Eli vanha ruumisauto taitaa olla, onpahan päässyt lähtemään tyylillä :)

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 9.11.2009 16:39

laitat suomenliput keulaan niin saa olla varkailta turvassa ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.4.2010 17:38

^ :D

604tkm Mittarissa. Mersu on toiminut mainiosti ! :) 31tkm/8kk, kakkosautoon :D

Usean Volkkarin jälkeen tuntui oudolta kun ovet toimivat koko talven, ja lämpöäkin riitti hienosti jopa -40 asteen pakkasillakin toisinkuin Ex-TDI Borassa :D

Etujouset, alapallonivel ja raidetangonpää on laitettu uusiksi, nyt kelpaa taas kurvailla. Lisää leimaakin antoivat vielä :)

Laittelin Subin ja vahvarinkin paikoilleen, vahvarin virkaa hoitaa SPL Dynamicsin S-1200D Digipääte ja Subina on Rainbow Hurricane 12". Soi ihan mukavasti.

Kuva

Kuva

Subi on vedelty kuormaliinalla kiinni kuvanoton jälkeen ;)



Pari tuoreempaa kuvaa.

Kuva

Kuva

Tämä alkaa vaikuttaa ihan hyvältä ostokselta, remonttia on ainakin ollut huomattavasti vähemmän kuin aiemmissa VAGgineissa vaikka tässä on kilometrejä mittarissa tuplasti...

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 28.4.2010 18:08

Itselllä kans vaihtuu mese alle enskuussa ja golffi lähtee myyntiin...
Isukilta ostan poes -92 124W 200D ajettu vaatimattomat 450 tkm, onhan se aika laiska tuo 200D mutta pientä kutittekua ajattelin, PP-Dieselillä viritytän pumpun ja turbokin tulee mahdollisesti :) Siisti peli näkyypi olevan...


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa