ASA ECO PD Tuningbox
Valvoja: ffp jäsenet
ASA ECO PD Tuningbox
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=3 onko kenelläkään tietoa/kokemuksia kyseisestä "tuningboxista"? Saako 129,- vastinetta, toisin sanoen, saako 129,- oikeasti tehonlisäystä? Ja kannattaako tuollaista laittaa autoon jolla jo 247tkm ajettu?
Onko toi ny sitte pirun kallis evry mod vai onko tossa jo jotain älyä? Noi halpakamat voi olla vähän mitä sattuu.
Halvallakin voi saada tietty hyvän, mutta harvoin.. Itse en panostaise tohon.. Ja älä hyvä mies tuohon alavääntö juttuun ala ollenkaan.. Hajottaa loppupeleissä vaan koneen. Kovemmilla tehoilla yleensä juurikin rajataan tuota alavääntöä.
Omassani kytkin luistaa sen takia.. Itselläni siis upsoluten softa edelliseltä omistajalta perittynä.
Halvallakin voi saada tietty hyvän, mutta harvoin.. Itse en panostaise tohon.. Ja älä hyvä mies tuohon alavääntö juttuun ala ollenkaan.. Hajottaa loppupeleissä vaan koneen. Kovemmilla tehoilla yleensä juurikin rajataan tuota alavääntöä.
Omassani kytkin luistaa sen takia.. Itselläni siis upsoluten softa edelliseltä omistajalta perittynä.
no säätövastushan se on se äly :)
eli lyhyesti : korvataan lämpötila-anturi polttoainelinjasta vastuksella joka huijaa konetta että polttoaine olisi muka jotain 125C luokkaa, tämän vuoksi ecu luulee sitä ohueksi litkuksi ja ruiskuttaa sitä enemmän -> enemmän tehoa.
seurauksena on millainen vääntöpiikki sattuukaan johonkin 2000 kierroksen paikkeille tai vähän alle ja hurja "tehontunne" - todellisuudessa veto loppuu kuitenkin ihan siinä missä vakiosta liian pienestä turbosta hönkä loppuu muutenkin
ainoa ilo on se vääntö siellä vähän liian matalalla ja siitä seurauksena kova rasitus kytkimen kaksoismassalle, sekä tietenkin se kova nokeaminen putkistoihin
.... niin ja jossain bokseissa on sen verran älyä ettei ne heti ihan kylmällä koneella tee tuota vastushuijausta vaan startin ajan käyttävät eri arvoa ja sitten jonkin ajan päästä muuttavat arvon tuohon.. lähtee helpommin käyntiin kylmällä eikä ihan niin kauheasti kalkata..
eli lyhyesti : korvataan lämpötila-anturi polttoainelinjasta vastuksella joka huijaa konetta että polttoaine olisi muka jotain 125C luokkaa, tämän vuoksi ecu luulee sitä ohueksi litkuksi ja ruiskuttaa sitä enemmän -> enemmän tehoa.
seurauksena on millainen vääntöpiikki sattuukaan johonkin 2000 kierroksen paikkeille tai vähän alle ja hurja "tehontunne" - todellisuudessa veto loppuu kuitenkin ihan siinä missä vakiosta liian pienestä turbosta hönkä loppuu muutenkin
ainoa ilo on se vääntö siellä vähän liian matalalla ja siitä seurauksena kova rasitus kytkimen kaksoismassalle, sekä tietenkin se kova nokeaminen putkistoihin
.... niin ja jossain bokseissa on sen verran älyä ettei ne heti ihan kylmällä koneella tee tuota vastushuijausta vaan startin ajan käyttävät eri arvoa ja sitten jonkin ajan päästä muuttavat arvon tuohon.. lähtee helpommin käyntiin kylmällä eikä ihan niin kauheasti kalkata..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa