Ilmastointi löyhkää
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmastointi löyhkää
Polo 9N vm 04, lämpimän työpäivän jälkeen kun menen autoon ja laitan puhaltimen päälle tulee ulkoilmaa ihan normaalisti mutta kun painaa ilmastoinnin päälle pölähtää ummehtunut haju ilmoille. Onko suodatin muka niin märännyt vaikka putsasin sen kesällä vai mistä se johtuu?
uusi suodatin+forte omppu käsittely ja lemu lähtee.
Se vaan tulee aikaa myöten niihin putkistoihin varsinkin huonon raittarin takia.
Suosittelen vaihtaan raittarin säännöllisin väliajoin.
Tyhmä kysymys: Niin siis mihin tai mistä sitä Fortea sinne tuutataan? Mistä muuten yksityinen vois ostaa Forte-aineita? Ihan noin ylipäätään, vois sitä moottorilitkuakin kokeilla.
Tyhmä kysymys: Niin siis mihin tai mistä sitä Fortea sinne tuutataan?
Tuolta löytyy ohjeet ja myyntipaikat. Puteli siis sijoitetaan auton jalkatilaan, ilmastointi täysillä (kylmällä) ja sisäkierrolla. Aine kiertää kennon läpi ja tekee temput.
Itse kokeilin muutama vuosi sitten Potpourrin tms. hajuista sumutetta, sillä seurauksella että auto haisi hajuvedelle monta viikkoa! Eli kannattaa hieman panostaa tuotteiden laatuun...
Sittemmin olen ottanut tavaksi sammuttaa ilmastoinnin moottorin vielä käynnissä, kenno kuivuu melko nopeasti eli pieni jälkikäyttö riittää. Ei ole haissut, ainakaan pahasti tuon jälkeen.
Pitää kyllä itekin koittaa tuota, kätevä ainakin käyttää se sitten on. Välillä tulee ilmastoinnista sellanen kostea märän villasukan haju ku pistää ilmastoinnin päälle. Menee kyllä hetkessä ohi, mutta voishan tuon käsitellä. En vaan nyt onnistunu huomaamaan mistä aineen vois ostaa? Eikös tuolla sivuilla lue että valtuutetut huoltoliikkeet, eli ne ei kai sitä eteenpäin myy? Pk-seudulta kun löytys mistä saa ostaa ite putelin ja laittas.
Vastaavaa tavaraa kanssa esim CRC:n Airco Clean, kustantaa vajaan kympin isompana tötterönä (ruutataan raitisilmasuotimen alle) tai pienempänä (jätetään jalkatilaan suhisemaan) jonkun kuutisen euroa. Ite oon käyttänyt tota isompaa nyt parissa autossa, eikä sen jälkeen ole tarvinnut ennen kevättä käsittelyä uusia.
-
- -
Olen jo monta ihmetellyt näitä erilaisia ohjeistuksia kuinka syöttää desinfiointi aine kennolle. Koskaan en ole ohjeessa nähnyt: Paikallista kondensio poisto letku/putki, työnnä desinfiointi letku siitä sisään ja tyhjennä purkki höyrystin kennolle.
Näin olen itse tehnyt ja hyvin toimii tämä täsmä käsittely. Lattialle valuu ikävän värinen litku kennolta.
Näin olen itse tehnyt ja hyvin toimii tämä täsmä käsittely. Lattialle valuu ikävän värinen litku kennolta.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”