Onko paha vaihtaa?
vaihdan kuitenkin, joten jos joku viitsisi antaa kokemukseen perustuvaa neuvoa ja ohjetta - olisin kiitollinen
jakohinha AFN 1,9 tdi
Valvoja: ffp jäsenet
tuossa jotain kuvia, heinäkuussa vaihdoin pitemmän kaavan kautta, 38,5 kuumetta, kesäloma, asennusolutta, tupakkitaukoja, osien hakua = 5 päivää.
vaihdoin samalla vesipumpun ja kampuran stefaa yms. Öljyä oli vuotanu apuakselin stefasta.
Kompuran kiristinpyörä oli laakkosella 110 eur mutta siihen hommasin sopivan laakerin laakeriliikkestä 9 eur. Saa nähdä kestääkö..on vähä erilainen ja normaalipyörintänopeuslaakeri.
http://www.sontaa.com/pa1.jpg
http://www.sontaa.com/pa2.jpg
http://www.sontaa.com/pa3.jpg
http://www.sontaa.com/pa5.jpg
http://www.sontaa.com/pa6.jpg
http://www.sontaa.com/pa8.jpg
http://www.sontaa.com/pa9.jpg
-vk-
edit: lukitustyökalut tekee kohtuu helposti jos nurkissa pyörii rautaromua, itellä oli vaikeuksia kampuran pultin kanssa ku oli vähä jumittunu.
keulan jos irrottaa niin ekalla kertaa menne vähä aikaa ihmetellessä että mitäkaikee pitää irrottaa.. vilkut , maski, sisälokarin sisäpuolelta pari ruuvia kummaltakin puolelta. Vesiletkujen pikaklemmarit oli kans vähä jumissa.
ja se että ei avaa kompuran letkuja , muuten pääsee kylmäaineet pihalle, mikäli ilmastointi ylipäätään on..
ens kerralla menne jo varmaan viikolopussa, seuraavalla kerralla varmaan yhessä illassa.
riippuu vähä että mitä kaikkea vaihtaa, pelkkä remmihomma menee jopa kuulemma ilman keulan irrotusta vaikkakin on vähä ahdasta.
Suurin hidastus itellä oli se että kun vaihdoin apuakselin stefan ja o-renkaan niin puolikuukiila putos rasvamontuun jossa oli 5 cm töhnää pohjalla eli ei enää löytyny, vasta kuudennesta puretusta laturista löyty sopiva kiila :)
-vk-
vaihdoin samalla vesipumpun ja kampuran stefaa yms. Öljyä oli vuotanu apuakselin stefasta.
Kompuran kiristinpyörä oli laakkosella 110 eur mutta siihen hommasin sopivan laakerin laakeriliikkestä 9 eur. Saa nähdä kestääkö..on vähä erilainen ja normaalipyörintänopeuslaakeri.
http://www.sontaa.com/pa1.jpg
http://www.sontaa.com/pa2.jpg
http://www.sontaa.com/pa3.jpg
http://www.sontaa.com/pa5.jpg
http://www.sontaa.com/pa6.jpg
http://www.sontaa.com/pa8.jpg
http://www.sontaa.com/pa9.jpg
-vk-
edit: lukitustyökalut tekee kohtuu helposti jos nurkissa pyörii rautaromua, itellä oli vaikeuksia kampuran pultin kanssa ku oli vähä jumittunu.
keulan jos irrottaa niin ekalla kertaa menne vähä aikaa ihmetellessä että mitäkaikee pitää irrottaa.. vilkut , maski, sisälokarin sisäpuolelta pari ruuvia kummaltakin puolelta. Vesiletkujen pikaklemmarit oli kans vähä jumissa.
ja se että ei avaa kompuran letkuja , muuten pääsee kylmäaineet pihalle, mikäli ilmastointi ylipäätään on..
ens kerralla menne jo varmaan viikolopussa, seuraavalla kerralla varmaan yhessä illassa.
riippuu vähä että mitä kaikkea vaihtaa, pelkkä remmihomma menee jopa kuulemma ilman keulan irrotusta vaikkakin on vähä ahdasta.
Suurin hidastus itellä oli se että kun vaihdoin apuakselin stefan ja o-renkaan niin puolikuukiila putos rasvamontuun jossa oli 5 cm töhnää pohjalla eli ei enää löytyny, vasta kuudennesta puretusta laturista löyty sopiva kiila :)
-vk-
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa