Pyörän navoista saisiko neuvoa?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kysyjä223
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.7.2009 20:49

Pyörän navoista saisiko neuvoa?

ViestiKirjoittaja Kysyjä223 » 12.8.2009 13:37

Tere!

tuli tässä tämmönen kysymys mieleen, että ole laittamassa minun 1.4 3 koppaseen golffiin VR6 taka-akselia, mutta huomasin että se on 5 pulttisella jaolla vaikka minun gollfissa on 4 pultiinen jako.
Niin miten tämä kannattaisi ratkaista?
Etsiä tuohon minun 1.4 golfiin 5 pulttinen napa vai antaa olla tuo 4 pulttinen vaikka tuo VR6 taka-akseli olisikin 5 pulttinen?
Kiitos auttaneille!

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.8.2009 13:38

Miksi siihen pitää taka-akseli vaihtaa?

Kysyjä223
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.7.2009 20:49

ViestiKirjoittaja Kysyjä223 » 12.8.2009 13:46

tarkotuksena olis pikuhiljaa hinata keulalle joko 2.0 GTI kone tai 1.8 turbo kone.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.8.2009 14:46

Etujarrut joudut joka tapauksessa vaihtamaan niin sama kai nekin on ottaa siitä GTi/VR6:sta niin saat 5-pulttisen.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.8.2009 15:20

Niin miten tämä kannattaisi ratkaista?

Vaihdat uudet levyt joissa on 4x100 jako?

Kysyjä223
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.7.2009 20:49

ViestiKirjoittaja Kysyjä223 » 12.8.2009 18:13

Mites niitten rumpujarrujen kaa menee jos ne vaihtaa levyjarruiksi?
Onko se iso juttu?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 12.8.2009 21:39

Taka-akseli on sama joten tarvit täydelliset levyjarrusetit eli navat, satulat, levyt, palat ja käsijarruvaijeritkin todennäköisesti.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.8.2009 21:43

Mutta eihän siihen tarvihe ku levy vaihtaa jos on vr6:n 5x100 levy?! Tilalle vaan 4x100 levy, ja pitääkö olla vielä g60:n. Samalla uudet laakerit, ja jarrupalat.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 12.8.2009 22:50

Eikös pyöränpultit mene vain levyn lävitse ja itse jako on sitten navassa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.8.2009 22:59

Nelosessa noin, vanhemmissa levy on osa napaa ja laakerointia.

Mikä on ikävä kun pelkkä levy pitäisi vaihtaa niin pitää prkl naputella ne stna laakerikehät ja stefat varovasti pois että saa uuteen levyyn...

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 12.8.2009 23:25

Noniin,tämä selvittikin asian.

Kysyjä223
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.7.2009 20:49

ViestiKirjoittaja Kysyjä223 » 13.8.2009 9:35

Niin elikkä kannattaako mun hommata jostain se jarrusetti eli johon tulee navat, jarrukilvet palat ja käsijarruvaijeri vai pelkkä 4*100 levy sinne taakse rumpujen tilalle?
Ja mistä kannattas jos joutuu niin tota jarrusettiä ettiä? ja noita napoja mistä niitä sais?
Kiitos auttaneille!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2009 10:17

Helpoin kun ostat koko GTi/VR6 akseliston esim. Benecarsilta.
Samalla saat kallistuksenvakaimen mikä tuosta nuhapumpusta taitaa puuttua, se pitää olla GTi:ssä jos tekniikkaa suunnittelet vaihtavasi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa