Harrasteajoneuvoluokka

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

Harrasteajoneuvoluokka

ViestiKirjoittaja Leskinen » 6.8.2009 9:11

Joko nyt..

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 09_p.shtml



Harrasteajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn harrasteajoneuvojärjestön lausunnon perusteella harrasteajoneuvoksi hyväksymä ajoneuvo, jota on merkittävästi muunneltu tai rakennettu uudelleen ja jota käytetään enintään 100 päivää vuodessa.


Liika hyvää ollakseen totta...?

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 6.8.2009 9:29

Olisi toteutuessaan kerrassaan loistavaa. Käytännön toteutus olisi myös kiinnostava, esim. kenellä järjestöistä olisi oikeus myöntää kys. todistus.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.8.2009 9:50

Mielenkiintoista, mutta tosiaan kiinnostaa vaan kuulla ne ehdot..
Luultavasti kuitenkin liian hyvää ollakseen totta

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.8.2009 10:12

Niin, tuskinpa sinne ihan tontitettua kakkista hyväksytään, vaikka sillä ajeltaisiinkin vain kesäisin.

Mitäs ajatuksia teillä on, minkälainen on oikea harrasteajoneuvo? Riittääkö se, että se on riittävän vanha? Onko esim. 70-lukulainen ähtäri-look kuplavolkkari harrasteajoneuvo? Tai madallettu ykkös-Golf?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.8.2009 10:22

Tai madallettu ykkös-Golf

Kyy yyllä

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 6.8.2009 10:42

Tuossahan lukeekin, että palloa on heitetty enemmän harrastajien suuntaan tuossa hyväksyntä asiassa
Harrasteajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn harrasteajoneuvojärjestön lausunnon perusteella harrasteajoneuvoksi hyväksymä ajoneuvo, jota on merkittävästi muunneltu tai rakennettu uudelleen
Uskonkin, että esim. Volkkareista puhuttaessa Suomen Volkkariyhdistyksestä (täyttänee kriteerit) löytyy henkilöitä, jotka osaavat katsoa, mikä on harrasteajoneuvo ja mikä ei. Väärinkäytöksiä havaittaessa tämä(kin) porsaanreikä tukittaneen äkkiä.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 6.8.2009 10:44

Tuollaista harrasteautomääritelmäähän voisi laajentaa helpottamaan rakentelusäädöksiäkin, kunhan sillä ei sitten haitata vähemmän harrasteltujen käyttöautojen muutoskatsastelua. Hyvältä kuulostaa kyllä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.8.2009 12:06

No Volkkariyhdistyksen mielestä nyt pitää olla ilmajäähdytteinen, ennen kuin voi edes alkaa miettiä onko se harrasteajoneuvo ;)

Edellä oleva oli sitten lievää provoa, että ei tartte tässäkin topicissa alkaa taistella FVWA:n asenteesta vesijäähdytteisiä kohtaan.

Edelleen toivoisin tämän foorumin käyttäjiltä näkemyksiä siitä, minkälaisten muutosten jälkeen auton voidaan katsoa olevan harrasteajoneuvo. Tiedä vaikka ffp:ltäkin jossain vaiheessa kysyttäisiin mielipidettä. Mehän olemme ihan koko Suomessa toimiva rekisteröity harrasteajoneuvoyhdistys :)
Viimeksi muokannut Heikki J., 6.8.2009 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 12:15

Eikö se jo melkein ole harrasteauto, jos se on käytössä max 100 päivää vuodessa?

Mun mielestä harrasteauton määritelmiä on ikä, muutokset nyt lähinnä. - Kuitenkin harraste ja museoajoneuvot varmaan pidetään erillisinä käsitteinä?
- Toisaalta harrasteauto voi olla uusikin, vaikka uusi Ferrari jolla ajellaan vain parin kk ajan kesällä. - Toisaalta tuo ei saisi mennä mihinkään perseeseen veto kisaksi, jossa "harrasteautoja" ovat vain näyttelykuntoiset yms. autot, kuitenkin se "rotta kakkiskin" voisi mielestäni olla harrasteajoneuvo. - Kuitenkin tässä luokassa rajoitetaan myös ajokin käyttöaikaa..

Toi, että ko. "harrasteauton" määrittelisi joku yhdistys, tuntuisi aika koomiselta ajatukselta. Ko. yhdistys tuskin sitä aivan ilmaiseksi tulisi tekemään, ja pitäisi olla aika selvät pelisäännöt ja käsitteet jos näin meneteltäisiin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2009 12:24

Hankalahan sitä rajaa on harrasteautolle vetää. Omasta mielestäni toimivin olisi se että +30vuotta vanhoille autoille saisi sitä hakea, mitkä eivät ole muutoksiensa puolesta museokelpoisia. Ei mielestäni mikään +2000vuonna rakennettu ajoneuvo ansaitse harrasteajoneuvostatusta, vaikka kuinka olisi muutettu orginaalista. Jos näin käy, niin silloin kustaan omiin muroihin. Koska voin vannoa että silloin naapurikateus ja järjestelmän väärinkäyttö saa vallan.

Vento89
-
Viestit: 115
Liittynyt: 13.5.2009 20:09

ViestiKirjoittaja Vento89 » 6.8.2009 12:25

Jos nyt auton muutoksista puhutaan niin harrasteajoneuvo vois vaikka olla sellanen missä on jo koria ja valoja muutettu mutta ei vielä pelkästään madallettu auto mihin on lyöty vähän isompaa vannetta ja rengasta. Tietty määrä muutoksia/tietyt kohdat autossa muutettu.

Ehkä tietysti joku ikärajakin ettei just kaupasta haettua uuttaa kaaraa voi muuttaa harrasteajoneuvoksi muutaman muutoksen jälkeen..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.8.2009 12:31

Milloin esim. nelos- tai vitos-Golfi muuttuu harrasteajoneuvoksi? Pelkästään ajomäärään se ei voi perustua. Toisaalta jos siitä on taas radikaaleilla korimuutoksilla tehty erikoinen näyttelypeli, niin varmasti on harrasteajoneuvo.

Ja hankalaksi menee esim. OEM+ -harrastaminen, jos vaaditaan korimuutoksia :)

Edit: Siis jotkut rajat on pakko vetää, ja joku tulee varmasti pettymään, kun ei se oma kakkis nyt ollutkaan harrastepeli, vaikka sitä on hartaudella ruostutettu.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2009 12:48

Toisaalta radikaalein korimuutoksin tehdyn erikoinen vitoskolffin omistajlle pitäisi olla ihan sama kuuluuko se harrasteajoneuvoluokkaan. Sehän ei voi olla rekisterissä oleva ajoneuvo laisinkaan, koska ei e-hyväksyttyihin aihiohin mitään erikoista saa tehdä, kuin lyödä hyväksytettyä puskuria vanhan tilalle.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 6.8.2009 12:52

Vähän tuo termi harrasteajoneuvo antaa kyllä epäselvän kuvan. Onko kusilaidulla höystetty nissani harrasteajoneuvo? Entä esim. hifikärry, jossa on 3ke laitteet? Luultavasti tulee olemaan melko vaikeasti tarkkailtava käsite.

Itse voisin ehkä harrasteajoneuvoksi kelpuuttaa rata-ajoa varten rakennellun pelin, ehkä myös viimeisen päälle tuunatun näyttelyauton. Myöskin tuo vanha, museoautoksi kelpaamaton voisi kyllä olla tähän sopiva määritelmä. Esim. porukoilla on -78 Vette, jota ei ihan helpolla saa museorekisteriin.

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 6.8.2009 13:53

ja onko mun saabinrämä harrasteajoneuvo, jos sitä korjataan enempi ku ajetaan?

(anteeks)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 14:19

Entä autot joita on valmistettu vaikka 1500kpl ja 20v aikana moni mennyt paaliinkin?
Mun mielestä harvinisuuskin on hyvä tekijä harrasteauton suhteen..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.8.2009 14:44

Sehän ei voi olla rekisterissä oleva ajoneuvo laisinkaan, koska ei e-hyväksyttyihin aihiohin mitään erikoista saa tehdä, kuin lyödä hyväksytettyä puskuria vanhan tilalle.

Mutta jospa tämä uusi harrasteajoneuvokäsite antaisikin vapaammat kädet muutoksiin, hintana sitten se, ettei sillä ajella ihan yhtä vapaasti.

Minkälaisiin rajoituksiin olisitte valmiita, että saisitte esim. tehdä vapaammin moottori- ja korimuutoksia? 100pv vuodessa on jo jotain, eikä vielä edes kovin paha rasite.

Jos sen turbo-VR6 mk2:n saisi helpommin kilpiin, olisi niitä Suomessakin varmasti aika monia, vaikka sillä saisikin ajaa vain sen 100 päivää vuodessa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2009 14:58

Kyllä minä vasemman kiveksen antaisin vapaammasta rakentelu säännöksestä, oikea on luvattu jo toisaalle.

Käytännössähän tosiaan 100ajopäivää ei ole mikään rasite, oikeilla harrasteautoilla ei ajeta lähellekkään tuollaisia ajomääriä.

Kyllähän esim juuri noista vapaammista tekniikkajutuista on aikaisemminkin ollut ihan viralliselle taholle nostettua puhetta. Muistelisin että eräs ehdotus siinä listassa oli että "omituisen" tekniikan pitäisi olla takaisinkytketyllä lambdalla ja katilla varustettu, sekä mennä katsastuspäästöistä läpi. Ihan fiksu ehdotus olisi mielestäni, vaikka tietenkin tuokin karsii moottorin virittämistä rankalla kädellä, mutta ei lähellekkään siihen malliin mitä nykyisin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 15:02

Mun mielestä tommonen käytön rajoitus olis ihan hanurista.

Pointti siis että jos teet vr6 kakkiksen, saat ajaa 100pv vuodessa. - Hanurista.
Pitäskö Harrasteauton olla siis sellainen joka on ennen ollut laiton? Kuitenkin epäilen, että 600hv mk2 golf vr6tt tekniikalla ei laillinen olisi Harrasteajoneuvonakaan..

Eikö päästöjen nimissä joku Vr6 kakkis olisi ympäristöteko? - jos 88 mallin autoon laitetaan 92 tekniikka..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2009 15:11

Jos 100päivän käyttöoikeus vuodessa tuntuu rajoittavan auton käyttöä, eikö se silloin ole ihan käyttöauto eikä enää harrasteauto?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 15:25

Tuntuisi aika kummalliselta, jos ns. normaalisti auto olisi laiton, mutta Harrasteajoneuvona sallittu. Entä jos joku haluaa ajaa autollaan ympärivuotisesti?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 6.8.2009 15:40

No jos tuollain ajatellaan,nii miten on sitten mahdollista ajella nykyäänki vaikka minkälaisella pommilla punakilvillä jonkun rajallisen ajan? monetkin tapaukset hirveitä pommeja mitä ei ikinä saisi edes katsastettua,mutta on mahdollista ajella muina miehinä nytkin kun sanoo vaan,että tarvii vähän ajella kun pitää viedä sinne ja tänne.

EDIT: ja itseähän tuommoinen ei tuossa muodossa tule edes kiinostamaan jos porkkana on vain ja ainoastaan se vuotuinen käyttömaksu?? eli muutoksen jälkeen ykkösessä arviolta 75€/ vuosi johtuen painosta ja jos pitää vaikka 5kk/ vuosi liikenteessä ilman mitää rajotuksia kuin että 100 päivää ja naapurit kyttää että kyllä minä tuon vielä narautan,nii on kyllä hyöty melko vähissä tuollaisessa tapauksessa.
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 6.8.2009 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 15:43

Ei tarroillakaan ajella. - Niillä voidaan auto siirtää paikasta a paikkaan b tiettynä aikana, tiettyä reittiä noudattaen. Noin ainakin lainmukaan..

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.8.2009 15:57

Ei nyt aleta sitten liikoja vaatia. Mielestäni 100 vrk/vuodessa on erittäin kohtuullinen rajoite, jos tekniikkasäännökset on löysemmät. Toki laitteen pitää silti olla edelleen turvallinen, niin itselle kuin muillekin tien käyttäjille. Jos halua enemmän ajella harrastevehkeillä, niin hankkii sitten kaksi tai useamman niitä.

Entä jos joku haluaa ajaa autollaan ympärivuotisesti?

Saahan sitä haluta tehdä vaikka mitä. Ei museoautoilijatkaan saa ajaa kuin kuukauden, jos haluavat museokilvissä laitteensa pitää.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.8.2009 16:06

Juu, mutta museoautonkin voi ottaa pois museokilvistä..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.8.2009 16:14

Eli ongelma mielestäsi olisi se, että mahdollisen tekniikkavapauden vuoksi harrasteautoa ei enää saisi normaalikilpiin? Eikait tuo nyt mikään ongelma ole, onhan vastaavia asioita paljon muitakin tässä maassa. Esim ei minun toista Miniä saa enää pakettiautoksi katsastettua koska se on aikoinaan henkilöautoksi muutettu. En minä siitä kitise, kyllä minä olen sen tiennyt jo autoa ostettaessa. Mikäli tämmöinen vastaava asia nyt tulisi harrasteajoneuvojen kanssa, niin eiköhän siitä tekijä tiedä että sitä ei enää esim sen tekniikan kanssa saa normaaliin rekisteriin.

Enkä näe siinä mitään ihmeellistä että tullessaa harrasteajoneuvot saisivat muita vapaammat säännöt rakenteluun. Onhan nykyisinkin eri ajoneuvoluokilla eri säännökset mitä niille saa tehdä, eli ei mitään uutta varsinaisesti tulisi mitä ei ennen jo ole ollut.

[edit] toinen esimerkki ihan vuoden sisään. Mungani alunperin rekisteröitiin pakettiautoksi. Koska halusin ajaa sillä 120km/h laillisesti, sekä korottaa koria/yms, niin sen rekisteröintitiedot korjattiin että se on maastohenkilöauto. No nyt muutoksien jälkeen, en saa sitä enää pakettiautoksi vaikka haluaisin. Pakettiautoon ei saa tehdä kaikkia muutoksia mitä tuohon on tehty. [/edit}

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.8.2009 16:46

120km/h

Toki laitteen pitää silti olla edelleen turvallinen, niin itselle kuin muillekin tien käyttäjille.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 25.11.2009 10:47

Mielenkiinnosta katsoin, että mitä tälle asialle oikeasti kuuluu:

Lakiehdotus käytiin läpi eduskunnan täysistunnossa 81/2009
-Eduskunnassa käytiin "asiantuntevaa" keskustelua aiheesta
-Päätettiin viedä asia valtiovarainvaliokuntaan

Valtiovarainvaliokunnassa 25.9.
-Aloitteet lähetettiin verojaostoon (VeJ). Asioiden käsittely keskeytettiin.

Siellä joku virkamies toteaa, että poijat ne yrittää valtion rahoja pimittää ja toteaa asian liian vaikeasti toteutettavaksi. Aloite hylätään.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 25.11.2009 11:29

Niin en sitten tiedä, mitä tuo valtakunnallinen harrasteyhdistyksen lausunto käytännössä tarkoittaa, ja määritteleminen on lähes mahdotonta.

Esimerkkinä autoja ffp:n puolelta, jotka ovat enemmän tai vähemmän harrasteautoja ja joilla ajetaan enemmän tai vähemmän.

Harrasteauto omistajallee, seisoo talvet, ajetaan kesällä yli 100 päivää
http://www.ffp.fi/contentimages/jone_bora_03.jpg

Täysin harrastepeli, ajetaan reilusti alle 100 päivää, kuitenkin penttiperustarkastajalle vaikea tapaus
http://www.ffp.fi/contentimages/a666_01.jpg

Tätä on paljon on harrastettu, mutta omistajansa käyttöpeli
http://www.ffp.fi/contentimages/haapala_03.jpg

Harrastettu on aivan liikaakiin, ja vähän modifioitukin, mutta ajetaan yli 100 päivää kesässä
http://www.ffp.fi/galleryimage.php?iid=77

Mitä suurimmassa määrin harrasteauto, mutta ei mahdu esim MikaJ:n harrastekategoriaan vuosimallinsa takia. Ajetaan reilusti alle 100 päivänä
http://www.ffp.fi/contentimages/camolio_1.jpg

Harrasteauto, ajetaan vain kauniina kesäpäivänä, mutta on lähestulkoon aivan vakio
http://www.ffp.fi/contentimages/fireice_01.jpg

Vaikeeta...niin vaikeeta

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.11.2009 11:53

Minun mielestä on erittäin hienoa että tästä on keskusteltu eduskunnassa näinkin paljon. Kaikki harrasteautoilua helpottavat parannukset nykyiseen lakiin on tervetulleita. Epäilisin että tuo valtakunnallinen harrasteyhdistys tullaan joko määrittelemään tarkkaan (määritteleminen onnistuu aina, käytännön toteutus voi olla hankala), tai sitten ennakkotapausten perusteella muotoillaan käytäntö sopivaksi. Esimerkiksi autojen muutoksissa vaaditaan jo nykyäänkin erilaisia todistuksia ja hyväksyntäpapereita, joista osaan kelpaa naapurin Penan tekemä paperi, kunhan vaan se Pena tietää mitä on hyväksymässä/todistamassa ja voi sen tarvittaessa riittävän luotettavasti virkamiehille todistaa.

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 25.11.2009 15:41

Tarkoittaako tää nyt sitä että mä voisin tilata jenkeistä Bolt-on föönin mun TT:hen ja se olis silti katulaillinen kuhan vaan saa harrasteajoneuvo-statuksen? Ihmettellen vaan mikä tekee helvetin vanhasta autosta harrastepelin? Miten ikä liittyy mitenkään harrastamiseen? Mun mielestä lisäksi voitaasiin vaatia suositusta, kuten aseenkantolupien kanssakin, että tarvii olla tietty aika lajin kerhossa mukana jotta saa suosituksen.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 25.11.2009 15:49

No ei tällä oikeasti ole mitään tekemistä teknisen katsastuksen kanssa. Kyllä harrasteautonkin tulee olla lakien ja asetusten mukainen. Äijät vaan spekuloi asialla.

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 25.11.2009 18:06

Minusta tuo 100 päivää olisi selvä raja harrasteautoilulle, puoletkin piisaisi. 100 päivää on kuitenkin lähes kolme kuukautta,jos autolla edes ajaa joka päivä. Käyttöauto on käyttöauto, jos sillä kerran pitää ajaa ympäri vuoden tai edes sulana aikana joka päivä, olipa sitä rakenneltu kuinka paljon tahansa.

Mielestäni paras vaihtoehto olisi, että joku/jotkut valtakunnalliset autoharrastajatahot ja niiden nimeämät henkilöt määrittäisivät katsastusmiehille todistuksen perusteluineen, miksi kyseinen auto tulisi ikään ja rakentelun määrään katsomatta kelpuuttaa harrasteajoneuvoksi. Korvausta vastaan tietysti. Tästä tietysti voidaan spekuloida tarkastajien mielivaltaisuudella jne.
Vahva epäilykseni on, että homma toimisi pääosin.

Kyllähän siitä parkua tulisi, tyyliin "mixei mun ruostutettu ja rautaristi koristeltu gakkis kelpaa harraseajoneuvoxi kun äfäfpeelläkin oleva vakio-golffi kelpaa???" (viitaten Rollen postauksessa mainittuun F&i-Golfiin, olen nähnyt laitteen luonnossa ja on siisti)

Tällä esimerkillä halusin tuoda esiin sen, että eiköhän autojen ja autoharrastuksen kanssa paljon tekemisissä olevat osaa sanoa, mikä on harrastejoneuvo ja mikä ei.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 26.11.2009 19:56

Jännä ilmiö sinänsä, että tässä ollaan sitä mieltä että ollaan säätämässä jopa liian vähän ahdistavaa lakia. Mutta kyllä minäkin olen samaa mieltä että 100 päivää on paljon. Isukilla on museoauto, jolla siis on rajattu käyttö 30 vuorokauteen vuodessa, ei ole kyllä ollut pelkoa että olisi jonain vuonna ylittynyt. Avopeli, en usko että peltikatollisena tulisi kilometrejä yhtään sen enempi.
Tällä hetkellä tulee oikeastaan sen verran vähän ajettua että tuliskohan etes tuohon käyttöautoon se 100 vuorokautta vuodessa.

Mitä jotkut jo ehdotti, niin museoikäisille autoille jotka eivät syystä tai toisesta kelpaa museoautoiksi voitaisiin tällaista suoda. Eihän tuolla ole minkäänlaista mahdollisuutta muuten mennä läpi.
Niin paljon liikkuu näitä kusilaituihmeitä jotka ovat ihan jokapäiväisessä, vaikuttaisi että jokatuntisessa ajossa, jossain pohdiskeltiinkin että jopa niin paljon ajetaan että huoltaminen jää vähemmälle. Tällainenko sitten on harrasteauto ? Jos mahdollisimman monta pissistä harrastetaan samanaikaisesti takapenkillä ?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.11.2009 20:43

100 päivää riittäs kesäksi :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 27.11.2009 14:40

Mitenhän esim. se mun ex keltainen Kakkis, onko se harrasteajoneuvo?
Itse ajoin sill vaan sillon kun keli oli oikeasti kesäsellainen, talviauto oli aina erikseen. Kuitenkin se silti oli sellainen "kansanauto" jota saattoi olla samoissa liikennevaloissa useampi samaan aikaan sillon 90 -luvun lopussa/2000 -luvun alussa :-D


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa