Pitäisi siistiä muutama sisäovi, jotka on lakattu ilmeisesti jollain muovipohjaisella lakalla. Pinta on paikoitellen epätasainen joten lakka tarvinnee poistaa ja ovet hioa. Onko vinkkejä vanhan lakkapinnan poistamiseen?
Kokeilin epäkeskohiomakoneella varovasti pienillä kierroksilla --> lakka palloutuu laikkaan, ei tule mitään. Pinta on liian pehmeä hiottavaksi.
Kuumailmapuhallin ja kaavin --> todella epätoivoista. Lakka pehmenee hetkessä mössöksi, mutta kaapimen käyttö on hieman hankalaa koska pinta ei tunnu olevan pyyn syiden suuntaan sileä. Pinta myöskin jämähtää samantien tahmeaksi muualta paitsi puhaltimen suuttimen edestä.
Kai parempiakin konsteja on?
Lakan poisto puupinnoilta
Valvoja: ffp jäsenet
Sellaisella terävällä maalinpoistokaapimella (http://www.evuorio.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=7723) olen, terä lämpenee sen verran, että lakka menee toffeemaiseksi tahnaksi. Lämmin ilma vielä edesauttaa asiaa, pitäisi saada jostain kylmäilmapuhallin :D Kunnon sikliä en hyllystä löytänyt, täytynee ostaa.Oletko kokeillut pelkällä siklillä
Kyllähän tuosta kaapimella + hiomalla sileää saa, mutta julmetulla työllä...
On kyllä ihme tököttiä tuo lakka, menee heti toffeemaiseksi tahnaksi kun hiemankin lämpiää. Kylmänäkään pinta ei ole täysin kova.
Kiitos vinkeistä. Kommenteista rohkaistuneena marssin lähimpään kauppaan, josta ei nitromorssia löytynyt, mutta jotain xyleenipohjaista Mastonin maalinpoistajaa kyllä. Toimii, lakka menee lähes nesteeksi ja sen voi kaapia pinnalta pois. Parin käsittelykerran jälkeen pinta on aika puhdas.
Sotkuista on, muttei tule hiki. Eiköhän näillä eväillä pärjätä...
Sotkuista on, muttei tule hiki. Eiköhän näillä eväillä pärjätä...
Rakennuskemian maalipoisto ainetta kannattaa välttää. Ei toimi kyllä ei sitten millään. Hyväksi olen itse havainnut nitromorssin sekä solmasterin maalinpoiston. Teholtaan ovat samaa luokkaa. Antaa aineen vaan kunnolla vaikuttaa ja painepesurilla perään jos vaan kohde sen kestää. Ei tarvitse tapella lastan ja sen kaiken *askan kans mitä lähtee.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”