Rahoitetun auton ostaminen sunnuntaina?!

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

sniperd166
-

Rahoitetun auton ostaminen sunnuntaina?!

ViestiKirjoittaja sniperd166 » 26.7.2009 9:11

Kuka tietää kuinka homma toimii vai toimiiko ollenkaan? Eli olen ostamassa autoa jonka nykyisellä omistajalla on ajoneuvo rahoituksessa, onko kaupanteko edes mahdollista näin sunnuntaina vai täytyykö suosiolla jättää maanantaille? Hommahan vissiin toimii niin et nykyinen omistaja maksaa auton kokonaan pois (omaksi) ja luovuttaa sitten minulle?
Kyseessä on Osuuspankin rahoitus.

Apua Kaivataan!

Ugemi
-

ViestiKirjoittaja Ugemi » 26.7.2009 10:14

Yksi mahdollisuus on nettipankin kautta maksaa sinun tuo rahoitusosuus kokonaan ja kirjaatte vain kauppakirjaan sitten että näin on tehty tyyliin " NN on maksanut lopun rahoituksen(cccc €) rahoitustilille xxxxxx-xxxxxx omalta tililtään zzzzzz-zzzzzz ja lopun auton hinnan käteisellä tms suoraan auton haltijalle.

Näin muistaakseni itse ostin rahoitetun auton joitain vuosia sitten. En muista oliko myyjä sopinut jo rahoitusyhtiön kanssa etukäteen myynnistä tms.. Maksu meni noin.

helmut
-

ViestiKirjoittaja helmut » 26.7.2009 10:15

Voit toki ostaa auton, mutta auton papereita et saa ennen kun vanha omistaja on maksanut velan rahoitus yhtiöön. Eli jos on suuri tarve saada auto tanään ja luotat 100% myyjään niin tee kauppakirja että olet maksanut auton ja hän hoitaa loppuvelan rahoitus yhtiöön seuraavana arkipäivänä ja toimittaa luovarit sitten sinulle.

nicce
-

ViestiKirjoittaja nicce » 26.7.2009 12:44

Itse myin alkuviikolla autoni joka oli Pohjola Pankin rahoituksella. Homma meni näin: Soitin pankin asiakaspalveluun, josta varmistin jäljellä olevan rahoituksen ja samalla kerroin, että auton ostaja maksaa jäljellä olevan rahoituksen. Tämä sopi heille, he halusivat kopion luovutustodistuksesta tai kauppakirjasta, jotta kauppa voitiin todistaa ja tällöin paperit lähtivät uudelle omistajalle, kun suoritus näkyi pankilla.

Edittiä sen verran, että auto maksettin ostajan pankissa, joten jos haluat varman päälle pelata niin odota maanantaita.

sniperd166
-

Jep

ViestiKirjoittaja sniperd166 » 26.7.2009 14:44

Sovittiin että huomenna aamulla omistaja kysyy sen loppuvelan rahoitusyhtiöltä (OP), lunastaa auton kokonaan itselleen jonka jälkeen luovuttaa sen sitten minulle. Eiköhän se tuosta selviä. Toivottavasti ilman ongelmia, aina hirveä epäilys noiden rahoitus touhujen suhteen :/

Kiitos vastanneille!

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”