Audi A2
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A2
Kyselisin hieman kokemuksia kyseisestä kulkineesta.
Kannattaako ostaa 1.6 Bensa vai 1.4TDI kilsoja ei tule paljoa..
kyse on vain siitä että kumpi pata on kivempi ajella jne.
Syitä miksei A2:sta tulisi hankkia?
Niitä ei vaan paljoa näy, joten ois mielenkiintoinen hankinta 2./3. autoksi.
Kannattaako ostaa 1.6 Bensa vai 1.4TDI kilsoja ei tule paljoa..
kyse on vain siitä että kumpi pata on kivempi ajella jne.
Syitä miksei A2:sta tulisi hankkia?
Niitä ei vaan paljoa näy, joten ois mielenkiintoinen hankinta 2./3. autoksi.
Syitä miksei A2:sta tulisi hankkia?
Varaosien tarjonta Suomessa.
Täällä on perhepiirissä ollut kaksi A2:ta ja yksi on parhaillaankin.
Varsin mainio peli etenkin TDI-versiona. Kulutus on oikeasti pieni, harvoin
näkee yli 4 l keskikulutuksia normaaliajossa. Autohan on kevyt, kun kaikki on
alumiinia ja muovia, lisäksi se "ruma" muoto on tuulitunnelissa tarkkaan hiottu.
Ajettavuus on hyvä kunhan pienoiseen huojuntaan vain tottuu (istutaan korkealla, painopiste on vähän erilainen kuin Sedaneissa) ja kulmapyörittelyssä oikein ketterä peli.
Pienuudestaan ja näppäryydestään huolimatta tuntuu maantiellä itseään isommalta,
ja kolmipyttyinenkin pumppari-diesel jaksaa vain tonnin painoista pulkkaa puskea yllättävän pontevasti.
Mikään urheiluauto tuo ei ole, mutta kokemuksesta sanoen ei tuosta oikein muuta pahaa sanottavaa ole. Toimiva kampe, mutta varaosat joutuu enimmäkseen ostamaan marmorilta tai tilaamaan Saksasta. Mutta tämähän ei sitten ruostu, ainakaan noin perinteisessä mielessä.
Mitäs eroa noissa facelifteissä muuten on siihen vanhempaan malliin verrattuna? Maski nyt ainakin, mut onko muuta?
Entä koska se facelift noihin tuli? Ja se vielä pitää kysyy josko joku tietäis, et sopiiko se uuden mallinen maski ei-faceliftin naamaan?
Vaimokkeelle ollaan tollasta A2:sta hieman kateltu...
Entä koska se facelift noihin tuli? Ja se vielä pitää kysyy josko joku tietäis, et sopiiko se uuden mallinen maski ei-faceliftin naamaan?
Vaimokkeelle ollaan tollasta A2:sta hieman kateltu...
Vuosimallista riippuen voi päästä kyllä reilusti pienemmälläkin verolla.
Ja potkua, olihan siitä 1.4 TDI:stä jo tehtaaltakin 90-heppainen versio.
Jo tuo perus-TDI on melkoisen vääntävän oloinen ohituksissa yms, auto kun on sen verran kevyt. Luulisi lastutettuna piristyvän aika mukavasti, tuntuu ne lisätehot meinaan ihan eri tavalla kun ei ole paljon kiloja raahattavana mukana...
Ja potkua, olihan siitä 1.4 TDI:stä jo tehtaaltakin 90-heppainen versio.
Jo tuo perus-TDI on melkoisen vääntävän oloinen ohituksissa yms, auto kun on sen verran kevyt. Luulisi lastutettuna piristyvän aika mukavasti, tuntuu ne lisätehot meinaan ihan eri tavalla kun ei ole paljon kiloja raahattavana mukana...
Nihkeesti tuntuu olevan Suomessa noita A2:ia tarjolla.
Ja kun pitäis olla mielellään S-line.
Myös osa tarjonta on aika heikkoa...siis perus palikkaa...alustasarjaa jne.
Ai 1.4TDI löytyy myös 90hv...kaikki mitä on tullut vastaan on olleet 75hv.
Mites noi osat yleisesti, samoja kuin esim IV Golffissa vai...?
Ja kun pitäis olla mielellään S-line.
Myös osa tarjonta on aika heikkoa...siis perus palikkaa...alustasarjaa jne.
Ai 1.4TDI löytyy myös 90hv...kaikki mitä on tullut vastaan on olleet 75hv.
Mites noi osat yleisesti, samoja kuin esim IV Golffissa vai...?
Moottorissa on samoja osia, muuten on A2 aika omanlaisensa tapaus.
Voi olla että jotkin osat sopii Polosta? Ei ole tarvinnut onneksi osia vaihtaa, joten ei ole tulltu niin tarkasti asiaa tutkittua. On kuitenkin varsin erilainen rakenteiltaan tämä, kuin perinteiset VAGit.
Saksasta näitä sentään löytyy, mutta ne 90-heppaiset dieselit ovat kyllä sielläkin harvinaisia. Tosin, jos sellaisen löytää, on se yleensä myöskin S-Line -varusteltu.
Voi olla että jotkin osat sopii Polosta? Ei ole tarvinnut onneksi osia vaihtaa, joten ei ole tulltu niin tarkasti asiaa tutkittua. On kuitenkin varsin erilainen rakenteiltaan tämä, kuin perinteiset VAGit.
Saksasta näitä sentään löytyy, mutta ne 90-heppaiset dieselit ovat kyllä sielläkin harvinaisia. Tosin, jos sellaisen löytää, on se yleensä myöskin S-Line -varusteltu.
Ei tuo 1.4Tdi sentään sama 3-pyttyinen ole kuin Lupossa?
Jep...näin olen käsittänyt että sama 3-pyttyinen 6 venttiilinen voimapesä.
Tuosta 90hv versiosta irtoaa näköjään mukavat 230Nm @ 1900-2200 rpm.
Eikä ole kulutuskaan paha mikäli ilmoitetut 5.6/3.5/4.3 l/100km pitänee paikkansa.
Mobile.de siis auki!
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa