Vaarivolkkari Black Edition (Bora 1,8T -03)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

Vaarivolkkari Black Edition (Bora 1,8T -03)

ViestiKirjoittaja L-Janne » 11.7.2009 15:18

Tuollainen Bora tuli alkuvuodesta hankittua, kun töiden puolesta tulee ajeltua aika paljon, ja toki hupiajeluakin on tullut harrastettua. Muutamat eri vaihtoehdot olivat puntarissa, mutta lopulta vaaka kallistui Boran suuntaan, ja vaikka diesel varmaan olisikin ollut pitkille matkoille järkevämpi vaihtoehto, tähtäilin itse tuon bensaturbon suuntaan. Pohjanmaalla kiikarissa ollut yksilö meni sivu suun, mutta Porin suunnalla napsahti. Hieman tuunailtu yksilö kohtuullisen vähillä kilometreillä löytyi Satakunnan Autotalosta. Iso kiitos hyvästä palvelusta siellä!

Autosta löytyi jo tehtaan automaattikylmästöintiä, Konin madallusjousia sekä thyyningvaloja ja takaikkunalla carbon look -lippa. Talven ja kevään ajelut ajeltiin sellaisenaan, ja nyt on tullut sitten hieman harrasteltua. Tältä ja tältä se näytti minulle tullessaan, ja parin välivaiheen kautta on päästy tähän ja tähän. Irroitettava Kovilin koukku oli koko lailla irtoamaton, joten se sai lähteä ihan kokonaan pois, mikä käy tästä ilmi. Varsinainen hupi taas löytyy täältä.

Keulalla oli siis ostettaessa tummapohjaiset annelinsilmät, joiden innoittamina tilasin Slamitilta tummat sivuvilkut ja takatuikut, MDComprex taasen toimitti Keskin KT-ykköset koossa 17"x8,5" ja renkaiksi 225/45-17 Syron Racet. Doc-Power lähetti BSR:n PPC-kakkosen, jonka kanssa tehoa pitäisi olla noin 190 hv. Soittimeksi sovitin Pioneerin mankan, josta löytyy kaikki olennainen, eli CD, radio, AUX-liitäntä etupaneelissa sekä hyvin Vaaginan ohjaamoon sopiva valaistus, eli punaiset valot näppäimissä ja sininen taustavalo näytössä. Edullinenkin se oli. Rainbow'n autokohtainen kaiutinsarja on myös alkanut houkutella, mutta epäselvää on, saisiko moisilla ratkaisevaa parannusta äänentoistoon. Kokemuksia saa kertoilla, jos jollain on.

Tulevaisuuden visioissa on vielä tynkämallinen peili kuskin puolelle, VR-kuutosen etu- ja takahelmat, Simonsin kätbäkki sekä Eibachin Sport-System -alusta. En tiedä putoaako ainakaan kovin merkittävästi enää nykyisestä korkeudesta Eibachin jousilla, mutta toisaalta kovin paljoa matalammaksi ei voi enää tiputtaa kun työmatkoilla joutuu välillä matkaamaan melkoisia kinttupolkuja. Paremmaltahan tuo ehdottomasti näyttäisi sentin-pari alempana. Maalipintakin pitäisi käyttää myllytyksessä, siinä kun on hieman sanomista muutamin paikoin.

Loppuun on pakko vielä laittaa fiilistelykuva, kun Balls Deep Crew'llakin oli joskus aikoinaan joku Run DMC -kuva autojen ohessa :-P

Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 12.7.2009 11:56

Loppuun on pakko vielä laittaa fiilistelykuva, kun Balls Deep Crew'llakin oli joskus aikoinaan joku Run DMC -kuva autojen ohessa :-P

Toi fiilistelykuva on ehdottoman hieno! :D

Autokin on ihan fiksun näkönen ja pikku muutoksilla parantunu paljon siitä mitä se sulle tullessa oli. Ja niinku sanoit, sentti-pari alempana ois vielä parempi... ;)

Mitä oot tykänny tosta BSR PPC:stä? Itellä oli tollanen joskus tossa Audissa kiinni ja mä ainakin tykkäsin kovastikin!

Rainbow'n autokohtainen kaiutinsarja on myös alkanut houkutella, mutta epäselvää on, saisiko moisilla ratkaisevaa parannusta äänentoistoon. Kokemuksia saa kertoilla, jos jollain on.

Mä vaihdoin orkkiskaiuttimien tilalle just tollasen Rainbow'n merkkikohtasen setin ja mun mielestä ainakin bassotoistoon tuli puhtia, sekä diskantti hieman kirkastu verrattuna orkkiksiin...

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 12.7.2009 14:39

ihan siisti vehje. vanteet näyttää hyvältä. tosin takaa hieman kapeat

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 13.7.2009 16:49

Leveämpiä takavanteita tuohon vihjasi jo Dopi noita myydessään. Itsellä vaan tökkii vastaan ajatus leveistä takavanteista etuvetoisessa autossa :D

Tuohon BSR:ään olen todella tyytyväinen, asennus sujui hienosti ja nyt tosiaan auto tuntuu siltä miltä turboahdetun kuuluukin. Nälkä tosin kasvaa syödessä, eli jossain vaiheessa sitä saattais kaivata vielä lisäpiristeitä voimapuolelle :-P

mmh79
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.4.2005 3:36

ViestiKirjoittaja mmh79 » 14.7.2009 6:09

Vanteet natsaa hyvin. Madallus ja matalempi profiili renkaisiin, ni se on siinä..ja miks ei leveemmät taka vanteet.
Paljonko tuli lisää tehoa/vääntöä?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 14.7.2009 10:57

BSR ilmoittaa tehoksi 193 hv ja väännöksi 302 Nm eli lisäystä suunnilleen 40 hv ja 90 Nm. Penkissä en ole tuon kanssa käynyt.
Täytyy sanoa että kun tässä asiaa pohtii ja pähkäilee niin korkeussäädettävä alusta tuntuu koko ajan paremmalta ajatukselta... :D

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 15.7.2009 14:30

Bora kävi tänään S. Honkasella Raisiossa kiillotettavana, jarruvalot saatiin pelittämään uuden katkaisijan kanssa ja samalla askarrellessa vaihtui alkuperäinen vaihdekepin nuppi ja rikkinäinen nahka Slamitilta tilattuun Sport Edition -versioon. Vielä pitäisi parit tarrat käydä liimaamassa ja sitten voisikin varmaan tyytyväisin mielin ajella ensi kevääseen asti. Jos ei mitään siis hajoa sitä ennen :D

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.7.2009 18:09

Päätyihän tämä äfäfpeellekin, Fejsbookissa on jo ihmetelty. :P Mitenkäs pitkälle se kytkin kestää sitä vääntöä?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 15.7.2009 20:28

Jaa-a, mitähän tuo sitte kestäis? Jostain olen lukenut että joku 350-365 Nm. Onko jollain parempaa tietoa? Hiljalleen alkaa kyllä houkutella sen lisävoiman hankkiminen niin että paremmalle kytkimelle olis sitä käyttöä :-P

Lepii
-
Viestit: 160
Liittynyt: 27.1.2009 15:57

ViestiKirjoittaja Lepii » 15.7.2009 23:17

Hyvä siitä tulee pikku hiljaa, alemmas se saisi kyllä mennä...
No pitäiskö munkin laittaa omat romut tänne näytille.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 8.9.2009 23:17

Olikohan tää kenties käenpesän pihassa parkissa? Ihan jees, vanteet sais ehkä olla 10" takana mut etuvedossa toki passaa noinki :)

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 11.9.2009 12:28

Olihan se juu, kävin työreissulla Ylivieska-Raahe-Oulu. Eilen Oulusta Turkuun ajellessa aloin tosiaan ymmärtää miksi paremmissa pirsseissä on niitä säädettäviä ristiseläntukia ja hieromalaitteita ja sen semmoisia :D

Takapää tosiaan kaipaisi jotain ekstraa, jos ei muuta ni 15 mm spacerit. No, vanteet vaihtuu ensi kesäksi joka tapauksessa, saa nähdä mihin valinta kohdistuu. Useampi vaihtoehto on jo kiikarissa :-P

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 24.4.2010 14:17

Meiksin osalta sitten päättyi tämän Boran tarina, auto vaihtoi tänään omistajaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 25.4.2010 18:01

Ei sitten kauan ehtinyt Bora kuljettaa. Mitäs tilalle?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 26.4.2010 15:36

Pakko oli juu luopua, kun alkoi huollot ja pikkurempat lähestyä, mutta työpaikka läks :(
Seuraavaksi olis kiikarissa jotain vanhempaa VAG-tuotetta, ja tällä kertaa vois kokeilla sitä down'n'out-lähestymistä.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa