Imusarjan puhdistus karstasta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

Imusarjan puhdistus karstasta

ViestiKirjoittaja reynolds » 3.7.2009 12:16

Google tuossa johdatti OCF-sivuille, aivan toista asiaa hakiessani. Törmäsin tälläiseen threadiin. Kannattaa katsoa tosta toi kohta, kun imusarjan kansi nostetaan pois. Tuolla Vectralla oli päästelty 208tkm.

Siitä tulikin mieleen, että onko näissä konsernin TDI-koneissa yhtä paha ongelma toi imusarjan likaantuminen? Sama AGR-systeemihän kyllä niissäkin on, joten oletettavasti on.

Onko täälä porukka putsaillut noita kiisseleidensä imusarjoja? Minkälaiselle siellä sisällä on näyttänyt ja millaisilla kilometreillä?

siiis. kännissähän sitä oltiiin, EGR:ää tarkoitettiin. (seliseli)
Viimeksi muokannut reynolds, 3.7.2009 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 3.7.2009 12:33

Taidat siis AGR:n sijaan tarkoittaa EGR:ää ja haulla siitä löytyy kyllä juttua usempaankin otteeseen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.7.2009 12:36

Onhan noista ollut juttua. EGR taitaa ollakin monella tulpattuna. Jenkkifoorumeita kun selailee, niin heidän autoissa näyttäisi tuo imusarjojen tukkeutuminen olevan vielä isompi ongelma, lieneekö syynä sitten erilainen polttoaine vai mikä.
Mulla oli joskus kuva tälläkin foorumilla octaviastani, jolla oli ajettu reilu 100tkm ilman tulppausta, eikä siellä tuota nokipaskaa kovin pahasti ollu imusarjassa, tosin sillä autolla ajettiinkin 90% moottoritietä.
Moskan määrään vaikuttaa myös huohotuksen toteutus.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.7.2009 12:36

Kyllähän noita on putsailtu ja tulpattu. Tuossa 220tkm ajettu AHU.
Tuohon karstoittumiseen vaikuttaa paljon millaista ajoa on ajettu.
Kuvia

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 3.7.2009 12:39

Mielenkiintoisen näköinen sarja. Ei varmaan paljon vaikuta suunniteltuun virtaukseen. ;-)

Fortella ainakin imupuolen puhdistusainetta, mutta tollaista moskaa tietenkään ei irrota.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto

Ajattelin kyllä omaan pasuunaan laittaa forten litkut, fuel aineen, intake aineen, a/c aineen. Ehkä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.7.2009 12:43

^ kannattanee putsata ihan mekaanisesti se imusarja, ei välttämättä tuollainen irtoava nokipaska tee palotilassa hyvää...

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 3.7.2009 13:40

Höyrypainepesurilla lähtee näppärästi. Ei mennyt montaa minuuttia kun puhdistin oman auton imusarjan. Ja sitten vaan tukkoon se EGR.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 3.7.2009 19:42

Moi sanokaas nyt viisaat että mitä mieltä on -00 AJM tuosta tulppaamisesta? Tuleeko jotain vikakoodia? Ja miten se tulppaus on toteutettu? Eikös se venttiili jää kiinni jos nappaa letkun pois?

Ja meillä myös -97 AFN, onnistuukohan tähän tuo ilman ongelmia?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.7.2009 21:39

Tämän näköinen oli AHF:n imusarja 270tkm jälkeen :

Imusarja
Kuva

Egr
Kuva

Pinelinellä ja harjalla lähti moskat, myös vinkuun laitettava "harjapää" oli hyvä.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 4.7.2009 20:13

Miten T4 2.5TDI? oisko jollain kuvia siitä? Omalla ajettu 420tkm; voipi omassakin olla aika tukossa jos siitä egr löytyy eikä ole tukittu..

-JPO-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.8.2008 18:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JPO- » 4.7.2009 20:17

Tossa olis yksi yksilö...
mpo

G1-G,G1-GTI,G2-syncro,Sirocco I, Passat Variant, T5
Lähetetty: 25.4.2009 9:54 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

http://poutanen.fi/temp/imusarja/1.jpg
http://poutanen.fi/temp/imusarja/2.jpg

Ylivalotin kuvia, erottuu karsta paremmin..
Päivä osienpesukoneessa, teki ihmeitä..

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 5.7.2009 18:09

Kestääkö imusarja sen jos sinne laittaa bensaa ja tulitikun perään ? Irrallaan tietenkin :D

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 5.7.2009 18:22

Ei se sillä sieltä lähde.. maalinpoistoaineella suhnautin itse joskus ne irti :)

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 5.7.2009 21:34

onnistuneesti neljästä imusarjasta 2x 1z, afn, agp sdi.kuumailmapuhaltimella n. 10 min/srj. ei jää öljy/pakokaasupaskaa yhtään , kun antaa paskat palaa rauhassa loppuun. tehokkaalla toholla tietenkin nopeammin.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 14.7.2009 13:21

Puhdistinpa imusarjan eilen, kuvia löytyy täältä: http://s161.photobucket.com/albums/t228 ... hdistusta/

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 27.7.2009 21:48

Kuva

Kuva

Kuva


176tkm ajetusta agr-motista

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 27.7.2009 22:33

Taitaa olla ajajasta aika pitkälle kiinni, että miten tuota kertyy... Itellä oli ajettu 330 tkm ku näppäsin imusarjan irti, oli n. millin kerros karstaa. Todennäköisesti kyllä puhistettu 190 tkm kohdalla konerempassa, mutta tiedä häntä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 28.7.2009 8:13

120tkm jälkeen tuossa ei ole ollut egr käytössä kesäisin, talvisin kyllä.
kyllä tuon jaksaa puhdistaa vaikka 5 vuoden välein. talvella pitää olla lämpöä :)
ja on saanut ilmaa ihan kohtuullisesti, ettei körötelty pelkästään.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 26.8.2009 13:26

Jaaha, pitäis varmaan omastakin pudottaa sarja pöydälle jos siellä kerran noin karstaa on.

Itse kun en mekaanikko ole (vain opetteleva DIY-hemmo) niin eikö puhdistettavat osat ole tässäkuvassa öljykorkin vasemmalla oleva "kello" ja sen alla imusarja? Kelloon (EGR?) tuleva isossa kumisessa imuputkessa oli mustaa litkua kun sen irroitin vaihtaesani PÖ LT-anturin. Onko se kumiputki juuri niitä kaasujen takaisin kierrätystä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa