Akun kiinnitys katsastuksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Akun kiinnitys katsastuksessa
Kävin tuossa äsken autoa katsastamassa ja katsastussetä sitten keksi että pitää laittaa panta akun päälle kun se oli jostain syystä jäänyt vähän vinoon kun vaihtelin aamulla parkkipolttimoita ja akku pitää ottaa pois että saa polttimoita vaihdettua kuskin puolelle.
Siitä tuli sitten korjauskehotus.
Akku on melko suuri tuollaiseen autoon, joku pakettiauton akku..Eikä varmasti liiku tavallisessa vauhdissa minnekkään paitsi jos ajaa auton mettään. Ja alareunastaan se on kyllä kiinni.
Onko muilla sattunut vastaavia huomautuksia?
Siitä tuli sitten korjauskehotus.
Akku on melko suuri tuollaiseen autoon, joku pakettiauton akku..Eikä varmasti liiku tavallisessa vauhdissa minnekkään paitsi jos ajaa auton mettään. Ja alareunastaan se on kyllä kiinni.
Onko muilla sattunut vastaavia huomautuksia?
.Eikä varmasti liiku tavallisessa vauhdissa minnekkään paitsi jos ajaa auton mettään.
Niiin....
Miksi pakettiauton akku ? Ventossa ainakin kiinnitykset riittävät, jos akku on sen kokoinen kun siihen paikalle on suunniteltu. Katsastuksessahan todetaan auto tieliikennekelpoiseksi ja kyllä ainakin itseä hirvittäis ajaa irtonainen pakettiauton akku konetilassa, vaikkei se sitten omaan päähän osuisikaan.
Mutta siis. Akku ei saa liikkua käsivoimin kun se on "kiinnitetty" sitä varten ne kiristyspalatkin siinä akun telineessä ovat :)
Ite en oo sitä akkua sinne tällänny. Ilmeisesti sen takia että on auto ollu joskus täynnä hifiä..
Veikkaanpa että ei olis sanonu mitään jos se olis ollu suorassa mutta kun oli jääny vähän vinoon..Sen takia tässä vaan kyselen että onko muille tullu tälläsiä huomautuksia että pitää akku kiinnittää paremmin jos ei oo ollu sitä pantaa päällä koska eihän sitä nyt todellakaan oo kaikkien autojen akkujen päällä..
Veikkaanpa että ei olis sanonu mitään jos se olis ollu suorassa mutta kun oli jääny vähän vinoon..Sen takia tässä vaan kyselen että onko muille tullu tälläsiä huomautuksia että pitää akku kiinnittää paremmin jos ei oo ollu sitä pantaa päällä koska eihän sitä nyt todellakaan oo kaikkien autojen akkujen päällä..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on kerran tullu sanomista huonosta akun kiinnityksesta, mutta siitä selvisi paikanpäällä kun oli työkalut mukana :) Normi pohjasta kiinni pitävä kiinnike oli unohtunut löysälle.
Aina ne sen katsoo ja koittaa heiluuko käsivoimin. Täysin ymmärrettävää että se ei sieltä mihinkään saa liikkua kun on aika energiapitoinen pakkaus tuollainen 90 Ah täyteen ladattu akku...
Aina ne sen katsoo ja koittaa heiluuko käsivoimin. Täysin ymmärrettävää että se ei sieltä mihinkään saa liikkua kun on aika energiapitoinen pakkaus tuollainen 90 Ah täyteen ladattu akku...
Jos akku on ollut oikeasti kunnolla kiinni niin sitten penäämään konttorilta hylkäyksen syytä ja ilmaista merkinnän poistoa, oman turvallisuutesi takia akun kannattaa olla kuitenkin tiukasti paikallaan, mutta pantaa tuskin mikään pykälä vaati jos akku kerta pysyy muutoin paikallaan. Ai niin, ja katsastusmies ja vaikka konttorikin vaihtoon sitten seuraavalle kerralle jos ei puhetta ymmärretä.
en viitti nyt sen takia mennä kun pitää kuitenkin käydä uusintakatsastuksessa kun oli sentin verran liian vähän maavaraa..
Sen verran tosin otti pannuun toi akku homma että kun toi mulle paperit käteen niin sen verran annoin takas että tummennetut sivuvilkut jäi hylkäämättä...
On se kyllä kumma että heti kun asiallisesti kyselee että onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mitä mieltä muut on niin heti hyökätään että täällä vaan perseillään vaikka ei edes tiedä vaikka se akku olis ollu siellä väärinpäin tai täysin oikein...
Sen verran tosin otti pannuun toi akku homma että kun toi mulle paperit käteen niin sen verran annoin takas että tummennetut sivuvilkut jäi hylkäämättä...
On se kyllä kumma että heti kun asiallisesti kyselee että onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mitä mieltä muut on niin heti hyökätään että täällä vaan perseillään vaikka ei edes tiedä vaikka se akku olis ollu siellä väärinpäin tai täysin oikein...
Tuo on täysin asennekysymys, täälläpäin on eräs konttori jota kaikki välttelevät kuin ruttoa juuri erään veemäisen konttoritädin takia joka hakemalla hakee vikoja.
Jos auto on tieliikennekunnossa niin ei mun mielestä pitäis olla valittamista mutta jos tosiaan liian matala niin ihan asiasta huomautti, tummennetuista valoista/vilkuistakin sanovat ihan asiallisesti jos liian tummat koska usein näkee niitä omia virityksiä jotka ei todellakaan näy liikenteessä.
Akku kannattaa olla kunnolla kiinni, veemäinen sitä on alkaa moottorista kaapimaan jos sattuu kuuman koneen päälle kaatumaan.
Jos auto on tieliikennekunnossa niin ei mun mielestä pitäis olla valittamista mutta jos tosiaan liian matala niin ihan asiasta huomautti, tummennetuista valoista/vilkuistakin sanovat ihan asiallisesti jos liian tummat koska usein näkee niitä omia virityksiä jotka ei todellakaan näy liikenteessä.
Akku kannattaa olla kunnolla kiinni, veemäinen sitä on alkaa moottorista kaapimaan jos sattuu kuuman koneen päälle kaatumaan.
On se kyllä kumma että heti kun asiallisesti kyselee että onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja mitä mieltä muut on niin heti hyökätään että täällä vaan perseillään vaikka ei edes tiedä vaikka se akku olis ollu siellä väärinpäin tai täysin oikein...
Enkä tarkoittanut sitä perseilyä aivan niin, vaan siihen että mene heti valittamaan ja vinkumaan ja vittuilemaan.
Työtään sekin mulkku on tehnyt ja jos se on ollut sitä mieltä että akku ei ole riittävästi kiinni ni laittaa merkinnän. <(toim. huomauttaa -Piste.)
Tälläkin kertaa huomautus eikä Hylkäysperuste, eikö?
Tuskinpa inssi sitä on vittuillakseen kuitenkaan tehnyt, vaikka siltä tuntuisikin.
En muutenkaan ole koskaan jaksanut ymmärtää mikä siinä katsastuksessa on niin ihmeellistä.
Ohjeet, Säännöt ja Määräykset on annettu ja niitä yritän parhaani mukaan Välttää, Kiertää, ja Soveltaa, Omiin käyttötarkoituksiini sopiviksi:)
No,ventossa on vakiona todellakin akku pelkästään alalaidasta kiinni niinkuin monessa muussakin autossa joten kummallista jos insinööri vaatii jälkiasennus pantaa akun päälle.Tietenkin jos insinööri on ollut sitä mieltä että vakiosta poikkeava akkukoko vaatii myös vakiosta poikkeavan kiinitystavan mutta tässä tapauksessa se olisi pitänyt perustella eikä vaan todeta jotta akunpanta pitää laittaa..Yksi vaihtoehto on jotta insinööri ei suurelta viisaudeltaan huomannut/tiedä/tajua että akku on alalaidasta kiinni..
Olen joskus nähnyt miten nuo akut on autoissa (myös muutamia volkkareita kohdannut) kiinni.
Tämä
On varmasti käynyt katsastajan silmään jne.
Eli, korjauskehotus!?
Akun kiinnityksen tarkastus sitä paitsi kuuluu katsastukseen.
Liekö jotain tekoa sillä että se 20kg mötti kun lentää vittuun sieltä konehuoneesta jo pienemmässäkin osumassa.
Tämä
yhdessä tämän kanssajostain syystä jäänyt vähän vinoon
Akku on melko suuri tuollaiseen autoon, joku pakettiauton akku..
On varmasti käynyt katsastajan silmään jne.
Siitä tuli sitten korjauskehotus
Eli, korjauskehotus!?
Akun kiinnityksen tarkastus sitä paitsi kuuluu katsastukseen.
Liekö jotain tekoa sillä että se 20kg mötti kun lentää vittuun sieltä konehuoneesta jo pienemmässäkin osumassa.
No kyllähän kaikki muut viat oli ihan asiallisia mutta se akku homma vaan meni yli hilseen..Varsinkin kun ei edes kokeillu liikkuuko käsin. Eikä mitään perusteluja ollut miksi pitäis laittaa panta päälle. Totes vaan että rehvakkaan kokoinen akku :D
Ihmettelen vaan minkä takia muita valoja kuin ajovalot ei tarkistettu nyt eikä alkuvuodesta kun kävin entisellä autollani eri asemalla..
Ihmettelen vaan minkä takia muita valoja kuin ajovalot ei tarkistettu nyt eikä alkuvuodesta kun kävin entisellä autollani eri asemalla..
No kyllä täällä ainakin testataan jarrut,iskarit,vilkut ja tööttö jonka jälkeen ajetaan nosturille ja syynätään etujarrut/jouset ym ja alustasta katellaan puslat ym pakoputken kiinnikkeet.
Auto alas ja katotaan valojen suuntaus, pelli auki ja runkonumero,yleinen konehuoneen siisteys ja koitetaan että akku on kiinni.
Joskus joku virkaintoinen inssi nyppi turvavyötkin että varmasti toimivat.
Viimeksi äiteen mersu pomppas rikkinäisestä rattilukosta joka ei viimeiseen 5 vuoteen ole toimnut, ei muuta kun lukkopesää vaihtamaan vaikka mun mielestä -84 mallin autossa on aivan sama toimiiko se rattilukko vai ei.
Auto alas ja katotaan valojen suuntaus, pelli auki ja runkonumero,yleinen konehuoneen siisteys ja koitetaan että akku on kiinni.
Joskus joku virkaintoinen inssi nyppi turvavyötkin että varmasti toimivat.
Viimeksi äiteen mersu pomppas rikkinäisestä rattilukosta joka ei viimeiseen 5 vuoteen ole toimnut, ei muuta kun lukkopesää vaihtamaan vaikka mun mielestä -84 mallin autossa on aivan sama toimiiko se rattilukko vai ei.
Käsittääkseni kaikissa etuvetoisissa volkkareissa ainakin 90- luvun lopulle saakka on akun kiinnitys toteutettu samalla tavalla akun alalaidan pinnistä puristavalla laipalla. Puoli tuntia sitten golfista akun irrottaneena totesin, että akku (mallikohtainen Varta) voi selvästi jäädä heilumaan, jos laippaa ei paina akkua vasten ja kiristä siihen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä testannut tööttiäkään. Akku oli ja on kiinni sillä laipalla alareunasta kiinni ja akku ei käsin siitä liiku kun se on kiristetty sinne reunaan kiinni. Huomasin sen tänään kun ennen katsastusta yritin repiä akkua pois ja ihmettelin miksei nouse niin olikin laippa vielä reunassa kiinni ja kiristin takaisin paikallen kun laitoin akun takas, joten akku oli kiinni katsastuksessa.
Jospa investoit siihen oikean kokoisen akun ja kiinnität sen auton valmistajan ennalta määrätyllä tavalla suoraan ja siten että se ei heilu eikä irtoa edes sinne metsään ajettaessa. Kuten kaikki on jo sen todennu akku ei saa irrota kolaroitaessa!
(BTW:Kerran sain huomautuksen katsastuksessa ylimääräisistä ei e-hyväksytyistä huomiovaloista, en tehnyt topicia aiheesta, vaan poistin nämä ko. valot autostani.)
(BTW:Kerran sain huomautuksen katsastuksessa ylimääräisistä ei e-hyväksytyistä huomiovaloista, en tehnyt topicia aiheesta, vaan poistin nämä ko. valot autostani.)
Jos se akku oli pohjastaan tukevasti kiinni, ei akun vinossa oleminen ole mikään korjauskehotuksen paikka. Jos ainoastaan tuo olisi ollut syynä hylkäykseen, niin eikun takaisin ja vaatia koittamaan liikkuuko akku vai ei. Tietty tuon olisi voinut mainita jo katsastuksessa jos ennakkoon kiinnityksen pitävyyden tiesit.Eipä testannut tööttiäkään. Akku oli ja on kiinni sillä laipalla alareunasta kiinni ja akku ei käsin siitä liiku kun se on kiristetty sinne reunaan kiinni.
Jos sinne uusintaan kuitenkin pitää mennä kuitenkin muiden syiden takia, niin ei liene iso homma hoitaa kiinnitys asiallisen näköisesti.
Kyllä se akun kiinnityksen tarkastus kuuluu katsastukseen. Avaavat nokkapellin ja kokeilevat ihan käsin. Jotkut saattavat jättää tarkastamatta, mutta virallisesti se pitäisi tarkastaa. Ja jos on huomautettavaa, niin korjauskehotus tulee kyllä varmasti.
Irtonaisella akulla saa kyllä kätevästi auton poltettua ja ei ne hapotkaan mitään ihan mietoja ole. Kolaritilanteessa lähtee myös aika vauhdilla liikenteeseen, kun painoakin on melkoisesti. Ei tarvita kuin pikku peräänajo ja irtonainen akku polttaa mukavan reijän nokkapeltiin ja hyvässä lykyssä koko auton.
Jos se akku ei sovi sinne omaan poteroonsa ja kiinnity sillä metallilirpakkeella tukevasti auton runkoon, vaan on vinossa siellä, niin kyllä se jonkun pannan ympärilleen vaatii. Kai sen nyt voi itsekin kokeilla onko se tukevasti vai ei, ja jos on, niin reklamoida sille katsastajalle.
Irtonaisella akulla saa kyllä kätevästi auton poltettua ja ei ne hapotkaan mitään ihan mietoja ole. Kolaritilanteessa lähtee myös aika vauhdilla liikenteeseen, kun painoakin on melkoisesti. Ei tarvita kuin pikku peräänajo ja irtonainen akku polttaa mukavan reijän nokkapeltiin ja hyvässä lykyssä koko auton.
Jos se akku ei sovi sinne omaan poteroonsa ja kiinnity sillä metallilirpakkeella tukevasti auton runkoon, vaan on vinossa siellä, niin kyllä se jonkun pannan ympärilleen vaatii. Kai sen nyt voi itsekin kokeilla onko se tukevasti vai ei, ja jos on, niin reklamoida sille katsastajalle.
Kyllä se sinne paikalleen sopii, oli vaan jäänyt vähäsen jonkun reunan päälle vinoon ja otti katsastusmiehen silmään vaikka tukevasti paikallaan olikin. Ja tuossa kun vielä paperia selailin niin siellähän luki että akku on irti eikä esim. ei kunnolla kiinnitetty..
Ja se joka puhui lisävaloista niin eikö tälläisista aiheista sitten saisi keskustella täällä jos et ite oo laittanu topiccia valoistas? Mitä hemmettiä varten tää foorumi sit on jos ei asioista puhua saa varsinkin kun korjauskehotuksen syy oli mielestäni asiaton..
Luultavasti yritän vielä ens kerralla puhua ja näyttää että akku on tukevasti kiinni ja pyydän vaikka toisenkin katsastusmiehen mielipiteen mutta jos sitten ei kelpaa niin laitetaan se panta tai liina..
Ja se joka puhui lisävaloista niin eikö tälläisista aiheista sitten saisi keskustella täällä jos et ite oo laittanu topiccia valoistas? Mitä hemmettiä varten tää foorumi sit on jos ei asioista puhua saa varsinkin kun korjauskehotuksen syy oli mielestäni asiaton..
Luultavasti yritän vielä ens kerralla puhua ja näyttää että akku on tukevasti kiinni ja pyydän vaikka toisenkin katsastusmiehen mielipiteen mutta jos sitten ei kelpaa niin laitetaan se panta tai liina..
Miksi et laita akku vaan kunnolla kiinni? jos kerran tiedät itsekkin että on iso akku ja on jäänyt
Ja jos kerran on muitakin hylkyperusteita ollut,niin ei varmasti ole iso vaiva. Jos se nyt on oikeen paikoillaan ja olisikin ollut se ainoa hylkyperuste,niin sitten ymmärtäisinkin närkästyksen.
On ollut samanlaisia tapauksia joissa akku on ollut "paikoillaan" mutta silti "irti".Eli akun kiinnitys on huono.
Niin kun joku jo tuolla aikaisemmin sanoi,on akkuja erilaisia ja kaikki ei sovi aina samoihin kiinnikkeisiin,joilloin tulee juuri niitä tilanteita,että akku on tiukasti paikoillaan ,vaikka se onkin "irrallaan" tai sitten kiinnikkeet on liian väljiä joilloin,akku heiluu.
Ei ne turhaan ole akulle tehtyjä/mitotettuja ne paikat ja ei sen kiinnitystä turhaan konttorilla tarkisteta.
Mutta jos kuitenkin nyt uskot,että olet oikeassa niin,ei siihen asiaa täällä kukaan voi vaikuttaa.(kai)
Itsellä on ollut pari tapausta (ainakin yhdet liian ohuet jarrulevyt ja liian ruosteiset takajarrulevyt,muita ei nyt tule mieleen) jossa olen tuntenut itseni väärin kohdelluksi ja olen asian hoitanut suoraan katsastusmiehen kanssa. Jarrulevyt oli riittävän paksut,kun ne vaan viitsittiin mitata ja toisessa tapauksessa autossa ei ollut edes levyjä takana,vaan rummut.
Eli mene vaan suoraan konttorilta kysymään,jos on tunne väärästä diagnoosista. Ihmisiä nekin kai vaan on.
?jonkun reunan päälle vinoon
Ja jos kerran on muitakin hylkyperusteita ollut,niin ei varmasti ole iso vaiva. Jos se nyt on oikeen paikoillaan ja olisikin ollut se ainoa hylkyperuste,niin sitten ymmärtäisinkin närkästyksen.
On ollut samanlaisia tapauksia joissa akku on ollut "paikoillaan" mutta silti "irti".Eli akun kiinnitys on huono.
Niin kun joku jo tuolla aikaisemmin sanoi,on akkuja erilaisia ja kaikki ei sovi aina samoihin kiinnikkeisiin,joilloin tulee juuri niitä tilanteita,että akku on tiukasti paikoillaan ,vaikka se onkin "irrallaan" tai sitten kiinnikkeet on liian väljiä joilloin,akku heiluu.
Ei ne turhaan ole akulle tehtyjä/mitotettuja ne paikat ja ei sen kiinnitystä turhaan konttorilla tarkisteta.
Mutta jos kuitenkin nyt uskot,että olet oikeassa niin,ei siihen asiaa täällä kukaan voi vaikuttaa.(kai)
Itsellä on ollut pari tapausta (ainakin yhdet liian ohuet jarrulevyt ja liian ruosteiset takajarrulevyt,muita ei nyt tule mieleen) jossa olen tuntenut itseni väärin kohdelluksi ja olen asian hoitanut suoraan katsastusmiehen kanssa. Jarrulevyt oli riittävän paksut,kun ne vaan viitsittiin mitata ja toisessa tapauksessa autossa ei ollut edes levyjä takana,vaan rummut.
Eli mene vaan suoraan konttorilta kysymään,jos on tunne väärästä diagnoosista. Ihmisiä nekin kai vaan on.
3 korjauskehotusta ja hylky liian pienestä maavarasta mutta se nyt ei liity tähän.
En kuvittelekkaan että siihen joku vois täällä vaikuttaa (kummallinen käsitys). Eikös täällä oo tarkotus keskustella asiallisesti eikä tulla tänne itkeen ja kuvitteleen että joku vois auttaa...
Ja se akku sattu vaan sillä kertaa jäämään sinne vähän vinoon, kyllä se sinne sopii!
En kuvittelekkaan että siihen joku vois täällä vaikuttaa (kummallinen käsitys). Eikös täällä oo tarkotus keskustella asiallisesti eikä tulla tänne itkeen ja kuvitteleen että joku vois auttaa...
Ja se akku sattu vaan sillä kertaa jäämään sinne vähän vinoon, kyllä se sinne sopii!
Eiköhän se nyt ole aika lopettaa tämä jankkaaminen. Vento89:llä on ollut akku jotenkin vinossa kiinni, mutta inssi ei ole ollut tähän ratkaisuun tyytyväinen ja antanut korjauskehotuksen, joka sinänsä ei nyt ole kovin vakava juttu, eikä edes siis hylkyperuste katsastuksessa. Moneen kertaan on myös todettu jo, että akku olisi syytä olla kunnolla kiinni.
Ja ilmeisesti Vento89 sai myös kaipaamaansa sympatiaa jo joiltakin, joten eiköhän tämä ala olla tässä...?
Ja ilmeisesti Vento89 sai myös kaipaamaansa sympatiaa jo joiltakin, joten eiköhän tämä ala olla tässä...?
No minkälaista keskustelua asiasta nyt sitten oikein kaipaat? Ei tässä nyt mitään vittuiltu olla, kunhan on ihmetelty kun noin pienestä asiasta täytyy nostaa tällainen keskustelun tarve täällä foorumilla. Useimpien mielestä inssi on toiminut ihan oikein ja muutaman mielestä on ollut turhan tarkka. Ohan tässä ihan rakentavaa keskustelua ollut, ehkä hiukan turhaa toistoa ja vähän kyllä sitä viisasteluakin. Jos vain kaipasit itsesi kanssa samaa mieltä olevien kommentteja, niin ei se kyllä ole sitä keskustelua, minä minä keskustelun ymmärrän.
Jos akku on pakettiauton iso akku. Miten kuvittelet ison akun olevan pakettiautossa kiinni?
Ihan asiasta mun mielestä sano. Se venton kiinnitys on suunniteltu pitämään siihen kuuluvan akun koon.
Ei pitämään norsun kokoista möhkälettä mikä on kaikenlisäksi huonosti(vinoon) asennettu.
Kyllä on herkässä ventoilijan mietteet, kun ei voi asiaa hyväksyä.
Vaihda sinne kuuluva akku ja ota pois se ylisuuri.
edit. Tai sitten väännä se akku suoraan ja pantakiinnitys.
Ihan asiasta mun mielestä sano. Se venton kiinnitys on suunniteltu pitämään siihen kuuluvan akun koon.
Ei pitämään norsun kokoista möhkälettä mikä on kaikenlisäksi huonosti(vinoon) asennettu.
Kyllä on herkässä ventoilijan mietteet, kun ei voi asiaa hyväksyä.
Vaihda sinne kuuluva akku ja ota pois se ylisuuri.
edit. Tai sitten väännä se akku suoraan ja pantakiinnitys.
No selvä.
En tiedä miten se akku siellä on tai on ollut.
Mutta kirjoituksistasi arvon vento89, olen saanut sen kuvan että akku on: ylisuuri, eikä kunnolla paikallaan?
Ja ei. En ymmärrä vieläkään mikä tässä oli se Perimmäinen ongelma, akku ei ole insinöörin näkemyksen mukaan riittävän tukevasti/asianmukaisesti kiinnitetty ja laittoi korjauskehotuksen.
(Mikä ei nyt epävirallisesti tarkoita mitään.)
Ymmärtäisin pahanlaatuisen närkästymisesi, jos tuo olisi ollut hylkäyksen peruste. (Heikkihän jo kirjoitti tämän tuonne.)
Lähinnä periaatteella ihmettelen miksi sitä ei voi laittaa "kunnolla" kiinni vaan se piti jättää vinoon?
Pyydän myös nyt ja tässä mitä nöyrimmin anteeksi, jos olen pilannut päiväsi ja aiheuttanut masennusta.
Tai aiheuttanut ylipäätään minkäänlaista yleistä pahennusta foorumikäyttäjien keskuudessa.
Taistelu tuulimyllyjen herruudesta jatkukoon.
En tiedä miten se akku siellä on tai on ollut.
Mutta kirjoituksistasi arvon vento89, olen saanut sen kuvan että akku on: ylisuuri, eikä kunnolla paikallaan?
Ja ei. En ymmärrä vieläkään mikä tässä oli se Perimmäinen ongelma, akku ei ole insinöörin näkemyksen mukaan riittävän tukevasti/asianmukaisesti kiinnitetty ja laittoi korjauskehotuksen.
(Mikä ei nyt epävirallisesti tarkoita mitään.)
Ymmärtäisin pahanlaatuisen närkästymisesi, jos tuo olisi ollut hylkäyksen peruste. (Heikkihän jo kirjoitti tämän tuonne.)
Lähinnä periaatteella ihmettelen miksi sitä ei voi laittaa "kunnolla" kiinni vaan se piti jättää vinoon?
Pyydän myös nyt ja tässä mitä nöyrimmin anteeksi, jos olen pilannut päiväsi ja aiheuttanut masennusta.
Tai aiheuttanut ylipäätään minkäänlaista yleistä pahennusta foorumikäyttäjien keskuudessa.
Taistelu tuulimyllyjen herruudesta jatkukoon.
Itse laitoin nuorena autoilijan kossina dieselgolfiin ison traktorin akun. Eihän se patteri tietenkään telineeseen suoraan käynyt, joten telinettä joutui hieman veistelemään, että virtalähde edes vinottain konehuoneeseen mahtui. Sain sen joten kuten kiinni, mutta eipä silloin tullut pieneen mieleenkään, mitä jälkeä sellainen möntti tekisi kolaritilanteessa irrotessaan "kiinnnityksestään". Nykyään ajattelee hieman toisin.
Niin,nämä on näitä ikuisuus kysymyksiä ett onko tehty oikein vai väärin.Itse laitoin raaseri ventoon akun konttiin ja omaa turvallisuutta ajatellen tein kunnon kiinikkeet sille,eli akun alle kulmaraudasta "potero" joka ruuvattiin runkoon kunnolla kiinni ja päälle KAKSI leveää pantaa (myös rungossa kiinni) joilla akun pitäis pysyä kiinni.
Mutta,palatakseni keskusteluun niin turha vento89 on täältä sitä hyväksyntää hakea kun ei se inssi kuitenkaan halua nähdä mitä mieltä muut ovat foorumilla olleet akunkiinityksestä ja minun mielestä jos aletaan olemaan sillä tasolla jotta "uhataan" lopettaa foorumin lukeminen kun ei mielipiteet kiinnosta niin siitä vaan,kaltaisiasi uhittelijoita ei täällä kaivata.
Foorumi on pääsääntöisesti ollut hyvin asiallista keskustelua täynnä ja itsekkin olen ammentanut aikoinani suunnattomasti tietoa täältä,toivottavasti jatkossa osaan neuvoa uusia jäseniä yhtä avuliaasti mitä itse olen saannut apua kiperiin kysymyksiin.
Ei herneitä nenuun ja hyvät kesänjatkot,oli ne akut kiinni tai ei = )
Mutta,palatakseni keskusteluun niin turha vento89 on täältä sitä hyväksyntää hakea kun ei se inssi kuitenkaan halua nähdä mitä mieltä muut ovat foorumilla olleet akunkiinityksestä ja minun mielestä jos aletaan olemaan sillä tasolla jotta "uhataan" lopettaa foorumin lukeminen kun ei mielipiteet kiinnosta niin siitä vaan,kaltaisiasi uhittelijoita ei täällä kaivata.
Foorumi on pääsääntöisesti ollut hyvin asiallista keskustelua täynnä ja itsekkin olen ammentanut aikoinani suunnattomasti tietoa täältä,toivottavasti jatkossa osaan neuvoa uusia jäseniä yhtä avuliaasti mitä itse olen saannut apua kiperiin kysymyksiin.
Ei herneitä nenuun ja hyvät kesänjatkot,oli ne akut kiinni tai ei = )
ei kai kysymys ole siitä etteikö se kiinnitys periaatteessa riittäisi vaan siitä ettei akku ilmeisesti ollut kunnolla paikallaan?
Kysymys on ennemminkin siitä, ettei katsuri ole yhtään edes kokeillut (ja nähtävästi edes lähemmin katsonut) kuinka tiukasti se siellä on kiinni. Jos se siellä oikeasti on kunnolla ollut kiinni (millä tahansa tavalla), niin kyllä sen luulisi riittävän. Eikö katsuri sitten viittiny sotkea käsiään...? En ymmärrä, miksi se vinous on asiaan vaikuttanut.
Oikeasta viasta/puutteesta saa ja pitääkin huomauttaa, mutta joku raja kuitenkin...
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Kysymys on ennemminkin siitä, ettei katsuri ole yhtään edes kokeillut (ja nähtävästi edes lähemmin katsonut) kuinka tiukasti se siellä on kiinni. Jos se siellä oikeasti on kunnolla ollut kiinni (millä tahansa tavalla), niin kyllä sen luulisi riittävän. Eikö katsuri sitten viittiny sotkea käsiään...? En ymmärrä, miksi se vinous on asiaan vaikuttanut.
Katsastuksen arvosteluperusteissa on kohta c14.2 akun kiinnitys. Tarkastus silmämääräisesti ja kokeilemalla. Kiinnitys,suojaus ja säännösten mukaisuus.Vian arvostelu/toimenpide->korjauskehoitus.
Ja tässä tapauksessa,jos omistajakin sanoo,että akku ei ole kunnollaan paikoillaan,on katsastusmies todennut sen saman silmämääräisesti.
Ja kuten alussa jo tuolla asiallisesti vastasin,että,kyllä,olen samanlaisiin tapauksiin törmännyt ja selvinnyt siitä laitamalla akun kunnollaan paikoilleen. Aikaa menee max. 5mm,joten ei luulisi olevan ylivoimaista.
Ja itseni toistoa. Jos tuntee itsensä väärin kohdelluksi kannattaa sitä asiaa tiedustella inssiltä itseltään. On muitakin asioita,joita ihmiset tulkitsee eritavalla ja nyt on vaan katsastussedän mielestä akku huonosti kiinni. Ei meistä kukaan täydellinen ole.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa